MS Windows
briani 27239
Programmer i menuen start
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 23-03-07 21:56

Jeg har et program som ligger på min harddisk, men vil gerne have det
placeret i menuen start. Hvordan gør jeg det uden at skulle installere det
igen og derved give programmet denne placering, Er der ikke en nemmere
måde??

Mvh
Ingrid

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : emj

Dato : 23-03-07 22:33

Ingrid Bitsch skrev:

>Jeg har et program som ligger på min harddisk, men vil gerne have det
>placeret i menuen start.

Hvis du placerer det i Start, så skal du samtidig finde dig i, at det
altid starter op samtidig med windows.
Du finder programfilen *.exe i stifinder og opretter en genvej til
skrivebordet. Dernæst trækker du genvejen ind i START/programmer/Start

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-03-07 23:02

> Jeg har et program som ligger på min harddisk, men vil gerne have det
> placeret i menuen start. Hvordan gør jeg det uden at skulle installere det

Går ud fra at du i forvejen har en genvej (ikon) til programmet.
Du kan flytte det til start menuen ved at trække fra den oprindelige
placering
og slippe ikonet over 'start' knappen. Den vil nu ligge øverst sammen med
bla.
Internet Explore og E-mail

Mvh
Peter Jensen

Fra : Per

Dato : 24-03-07 07:48

Ingrid Bitsch wrote:
> [...]
> placeret i menuen start. Hvordan gør jeg det uden at skulle
> installere det igen og derved give programmet denne placering, Er der

Find det ikon du trykker på for at starte programmet op med.(exe filen)

Højreklik på dette ikon - vælg fastgør til menuen start - voila´

/Per

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 24-03-07 08:36

Mange tak , men jeg har vist stillet mit spørgsmål forkert, ville gerne have
det så det kommer frem i programmer i menuen start.

Hvordan gør jeg så det ??

Er der en ligeså nem måde?

MVH
Ingrid

Fra : Desserten

Dato : 24-03-07 10:35

"Ingrid Bitsch" <ingridbitsch@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak , men jeg har vist stillet mit spørgsmål forkert, ville gerne have det så det
> kommer frem i programmer i menuen start.
>
> Hvordan gør jeg så det ??
>
> Er der en ligeså nem måde?

Nu skriver du stadig ikke om du har et icon på skrivebordet, men hvis du har det så er
metoden med at "trække" iconet ned på start knappen og holde den nede indtil menuen
"åbner" og derefter imens du stadig holder knappen nede kører du på programmer og slipper
iconet ....voila

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-03-07 11:43

"Desserten" <FuckOff@SpamFucker.Zero> skrev i en meddelelse

> [...]
> den nede indtil menuen "åbner" og derefter imens du stadig holder knappen
> nede kører du på programmer og slipper iconet ....voila

Jeg har forstået det sådan at det er et installeret program som ikke står i
den liste der er "Programmer" som kommer frem når man trykker på "Start"
knappen, og at det er der du vil have dette program representeret. Er det
rigtigt? Ingrid
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 24-03-07 18:04

Ja det er helt rigtigt!!.

Jeg har ikke et ikon på skrivebordet!!

Ved programmerne er der et uninstall og hjælpefiler o.s.v. hvordan kommer de
med hvis jeg blot trækker et ikon til "programmer"

Håber jeg har forklaret det forståeligt

MVH
Ingrid

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-03-07 20:11

> [...]
>

> MVH
> Ingrid

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1 spam-mails

Nu må du bestemme dig vil du have et ikon på skrivebordet eller vil du
have en folder i programlisten. Et ikon på skrivebordet er let h.klik vælg
ny genvej og følg den lille guide. En ny folder i programlisten er mere
tricky nu må vi se h.klik på start vælg egenskaber - derefter klasisk
version - Tilpas - tilføj derefter følg den lille guide til den folder du
vil have med, derefter ok - fravælg klassisk (vælg Menuen Start) - anvend,
og så burde den være der P.S. kunne jeg overtale dig til at svare under
det citerede. P.P.S. Det ville være rart hvis du ikke spammede hele denne NG
med reklame for Spamfigther, der er mange der sorterer alle indlæg fra der
spammes på denne måde og det er måske disse der ville have kunnet svare på
dit spørgsmål tidligere.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 24-03-07 22:08

> [...]

> indlæg fra der spammes på denne måde og det er måske disse der ville have
> kunnet svare på dit spørgsmål tidligere.

Tak for din gode forklaring og som du ser har jeg taget din "belæring"
til efterretning.