Hvad skete der med mine æ, ø og Å'er?
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 23:05

Pludselig var alle nordiske karakterer og specialtegn på camping-brunner.dk
blevet til små firkanter og spørgsmålstegen. Se evt.
www.camping-brunner.dk/test.htm

På andre af mine sider http://cniel.netconsult.dk og www.hobby-forum.dk ser
alt normalt ud.

Nogen der har en forklaring

--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-03-07 23:27

Erik M. Nielsen skrev:
> Pludselig var alle nordiske karakterer og specialtegn på camping-brunner.dk
> blevet til små firkanter og spørgsmålstegen. Se evt.
> [...]

Dine sider ser ud til at være gemt i utf-8 format. Et
remedium er muligvis at sætte tegnsættet eksplicit:
charset=iso-8859-1" />

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-07 00:01

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Dine sider ser ud til at være gemt i utf-8 format. Et
> remedium er muligvis at sætte tegnsættet eksplicit:
> charset=iso-8859-1" />

Siden er gemt i iso-8859-1, men der er ikke defineret tegnsæt, så serveren
serverer nok default utf-8 - og derfor kikser det.

I øvrigt nytter det ikke noget at definere iso-8859-1, hvis der er gemt i
utf-8. Der skal defineres samme tegnsæt, som editoren gemmer i.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 06:54

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I øvrigt nytter det ikke noget at definere iso-8859-1, hvis der er gemt i
> utf-8. Der skal defineres samme tegnsæt, som editoren gemmer i.

www.camping-brunner.dk/test.htm og www.netconsult.dk/brunweb/test.htm er en
og samme lokation og et og samme dokument. Hvor er logikken henne?

Fra : per christoffersen

Dato : 23-03-07 09:29

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i en meddelelse

> www.camping-brunner.dk/test.htm og www.netconsult.dk/brunweb/test.htm er
> en og samme lokation og et og samme dokument. Hvor er logikken henne?

De er også fuldstændig ens, når jeg ser på dem.
Det er da meget logisk

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 15:45

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> De er også fuldstændig ens, når jeg ser på dem.
> Det er da meget logisk
>
> /Per

Problemet var løst da du kiggede. Fejlen lå hos enavn, min udbyder. Det tog
et splitsekund, så havde de rettet fejlen!

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-07 23:23

Erik M. Nielsen skrev:

> Pludselig var alle nordiske karakterer og specialtegn
> på camping-brunner.dk blevet til små firkanter og
> spørgsmålstegen.

Prøv med en passende doctype og

--
Allan Vebel