MS Windows
briani 27239
Sata og Vista
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 22-03-07 20:48

Hej gruppe, skal man stadig bruge en driver på diskette hvis man skal
installere vista på en sata disk, hvis altså man skulle under xp ? muligt
det er lidt kluntet formuleret, håber i forstår.

mvh tp

Fra : PeetDK

Dato : 22-03-07 21:01

Hej det skulle jeg ikke min kunde godt installer det unden problemer og mine
hder er sata begge to og det kørte bare

MVH PeetDK

Fra : Vega

Dato : 22-03-07 21:52

> [...]
> installere vista på en sata disk, hvis altså man skulle under xp ? muligt
> det er lidt kluntet formuleret, håber i forstår.

Nej det er ikke nødvendigt længere, meget dejligt. :)
Det eneste der kan være er hvis du har IDE diske i samtidigt, så kan det
godt ske du skal tage dem fra imens du installere. Ellers kan den finde på
at sige at den ikke kan finde nogen systemdisk.

Mvh. Vega.

Fra : jørgen

Dato : 22-03-07 23:37

Tonny Poulsen wrote:
> Hej gruppe, skal man stadig bruge en driver på diskette hvis man skal
> installere vista på en sata disk, hvis altså man skulle under xp ?

Det har man såmænd kunne hele tiden, hvis man har et bundkort med en
sata kontroller understøttet af Microsofts egen driver

Fra : Henning

Dato : 23-03-07 10:08

On Thu, 22 Mar 2007 20:48:25 +0100, "Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk>
wrote:

>Hej gruppe, skal man stadig bruge en driver på diskette hvis man skal
>installere vista på en sata disk, hvis altså man skulle under xp ? muligt
>det er lidt kluntet formuleret, håber i forstår.

Jeg tror du skal omformulere spørgsmålet, for at få det rigtige
svar
I "gamle dage" skulle man F6 under installation, hvis disk-controller
ikke var kendt af styresystemet. Er det stadig diskette der skal
bruges i Vista, eller kan man få lov at browse til USB-nøgle, cd-drev
osv? For der vil helt sikkert også komme hardware, som Vista ikke
genkender.

Fra : Henning

Dato : 24-03-07 01:19

On Fri, 23 Mar 2007 10:08:26 +0100, Henning
<newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

> [...]
>bruges i Vista, eller kan man få lov at browse til USB-nøgle, cd-drev
>osv? For der vil helt sikkert også komme hardware, som Vista ikke

Jeg kan så selv svare på det - i Vista trykker man ikke F6, i starten
af installationen kommer der simpelthen et menupunkt, hvor man kan
vælge at installere yderligere drivere og browse hen til dennes
lokation.

Fra : jda

Dato : 24-03-07 09:30

Sat, 24 Mar 2007 01:18:40 +0100 hamrede Henning i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> af installationen kommer der simpelthen et menupunkt, hvor man kan
> vælge at installere yderligere drivere og browse hen til dennes

Det lyder rart, for der kommer helt sikkert mere og mere hardware uden
floppy drev
--
Jakob