MS Windows
briani 27239
Vista - hvad kan være galt?
Fra : Sven

Dato : 21-03-07 17:53

Hej.
jeg kører Vista Home Premium, og har lidt printerproblemer.
Min printer: HP Laserjet 1300

Mit bundkort: ASUS A8N-SLI

Min processor: AMD Atlon 64 4800+

Mit grafikkort: Nvidia GeForce 7300 GT

HP Laserjet 1300 virker ikke i Vista - .

Ukendt enhed: MPU-401 kompatibel MIDI-enhed - Denne (hvad det så end er?)
kan Vista eller Windows Update eller ASUS ikke finde drivere til.

Jeg kan installere printeren med HP's nye Vista driver, og printeren findes
også, når USB-stikket sættes i, men når jeg vil udskrive en testside, melder
Vista tilbage at alt er gået som det skulle, men printeren printer intet. I
WinXP virker printeren fint, så den er i orden. Hvad kan der være galt?

Sven

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 21-03-07 18:07

Sven skrev:

> [...]
>
> Ukendt enhed: MPU-401 kompatibel MIDI-enhed - Denne (hvad det så end
> er?) kan Vista eller Windows Update eller ASUS ikke finde drivere til.

Denne enhed har intet med din printer at gøre, det er en MIDI-port,
sandsynligvis, eller en eller anden MIDI-enhed. Hvis du ikke bruger
MIDI til noget, vil jeg foreslå, at du slår MIDI-porten fra i BIOS.

> [...]
> testside, melder Vista tilbage at alt er gået som det skulle, men
> printeren printer intet. I WinXP virker printeren fint, så den er i

Har du tjekket HP's hjemmeside for en opdateret driver?
Hvis Vista har medfølgende driver til printeren, kan det være nogle
indstillinger i driveren du skal skrue i.
Ofte er det indstillinger der vedrører tovejs-kommunikationen mellem OS
og printer.
Subsidiært kan det være din USB-port der kløjs, har du prøvet at sætte
stikket i en anden USB-port.

Jeg havde et lignende problem med driver til musen (USB). Her var jeg
nødt til at fjerne driveren, derefter lave en clean boot, installere
softwaren igen (driveren), og dernæst genstarte normalt, så virkede det.

--

...::JMJ::..

Fra : FK

Dato : 21-03-07 22:22

Vista er ikke kompetibel med en midiport/gameport på lydkort, så det er nok
dit lydkort der er problemet.
Havde selv bøvl med det på min vista, det hjalp da jeg fjernede mit creative
augidy med gameport.

Mvh FK

Fra : Sven

Dato : 22-03-07 06:46

> Vista er ikke kompetibel med en midiport/gameport på lydkort, så det er
> nok dit lydkort der er problemet.
> Havde selv bøvl med det på min vista, det hjalp da jeg fjernede mit
> creative augidy med gameport.

MIDI er nu frakoblet i BIOS, men det har desværre ikke løst problemet.
Driveren til printeren er afinstalleret og geninstalleret. Vista kan godt
"se" printeren, og Vista tror også at den printer, men der kommer ikke noget
fysisk ud af anstrengelserne :(

Forskellige USB-porte er også afprøvet ... uden held. Kan man
"afinstallere" hele sydbroen på bundkortet, genstarte, og så lade vista
installere sydbroen igen (det er den der bl.a. indeholder USB-styringen)

Sven