problemer med div blokke i IE7
Fra : Morten

Dato : 22-03-07 14:14

Hej ng.
Jeg har et problem med mine div blokke på hjemmesiden www.mortenklit.dk
som jeg sidder og arbejder på.
Den ser fin ud i FF på pc og mac, og fin ud i safari på mac, men i IE7
går det galt. Jeg har lavet lignende opsætninger mange gange før, og
det undrer mig hvad der går galt.
Nu har jeg bokset med det i en del timer, derfor spørger jeg om jeres
hjælp.

vh
Morten

Fra : gitte

Dato : 22-03-07 14:24

"Morten" <morten@klit.net> wrote in message
[...]

Jeg aner ikke om dette har noget at sige, men når jeg prøver at validere
den, fortæller den at du har width 2 gange i en tabel.

--
En venlig hilsen fra
gitte

Fra : Morten

Dato : 22-03-07 15:00

On 22 Mar., 14:23, "gitte" <g...@gotoheaven.dk> wrote:
> Jeg aner ikke om dette har noget at sige, men når jeg prøver at validere
> den, fortæller den at du har width 2 gange i en tabel.

Hej Gitte.
Hov ja, det var lige en lille fejl. Men den havde med menuen at gøre,
og er rettet nu.

Det andet problem, med at teksten ikke kommer til at stå det rigtige
sted i IE7, er der desværre stadigt.
vh
Morten

Fra : Birger Sørensen

Dato : 22-03-07 15:20

Morten wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> og er rettet nu.
>
> Det andet problem, med at teksten ikke kommer til at stå det rigtige

Hej Morten.
Sad lige og prøvede på at hitte rundt i din kode...
Så vidt jeg kan se, har du et antal <table> inde i en <div>.
Layout med tabeller er ikke en god ide.
Hvis din <div> ikke specifikt gives en bredde (evt gennem style), har den
ikke noget layout, hvilket betyder at tabellen retter sig efter det forrige
element, der har det - og så vidt jeg kan se af din kode, er det selve

Håber det ka' gi' lidt ide..

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-07 15:43

Morten skrev:

> Hov ja, det var lige en lille fejl. Men den havde med
> menuen at gøre, og er rettet nu.

Ja, det er rettet så meget at menuen ikke vises mere

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Morten

Dato : 22-03-07 15:30

On 22 Mar., 15:19, Birger Sørensen <sdcXfje...@bbsorensen.com> wrote:
> Layout med tabeller er ikke en god ide.
Tabellerne skyldes menu funktionen (som har en række andre fordele) i
Asp.Net. Jeg har lige slået menuen fra, så den ikke forvirrer. Det er
ikke den der giver problemer.

> [...]
> element, der har det - og så vidt jeg kan se af din kode, er det selve
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener? De to div'er idTitle og
idContent har jeg en width i stylesheetet.

vh
Morten

Fra : Morten

Dato : 22-03-07 18:35

On 22 Mar., 15:42, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:
> Ja, det er rettet så meget at menuen ikke vises mere

Hej Allan.
Ja, det var jo det jeg skrev: Jeg har slået menuen helt fra.

Det er bare midlertidigt. Det var bare for at gøre min side lettere at
overskue, så der forhåbentlig er en eller anden, der kan løse mit IE7
problem.

vh
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-07 20:10

Morten skrev:

> Ja, det var jo det jeg skrev: Jeg har slået menuen
> helt fra.

Jeg prøvede blot at være lidt morsom.

> en eller anden, der kan løse mit IE7 problem.

Jeg kan ikke se den i IE7, men i IE6 går det også helt
galt, din #idContent rykker mod venstre ved et smallere
browservindue, og teksten lægger sig over boksen ved
siden af.

Prøv med float:left; i stedet for float:right;, så skal du
bare have en padding-left: på i stedet - jeg tror det vil
være meget nemmere at styre.

Samtidig kunne du undlade position:absolute; på
#idSubContainerStartStop, og i stedet give den en
passende margin, padding-top og padding-left.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Brian Bransholm Kors~

Dato : 22-03-07 19:11

"Morten" <morten@klit.net> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv følgende..
Sæt en border=1 på alle dine div'er jeg tror det er din float der lægger sig
forkert. Du beder den godt nok om at floate til højre, men hvis en af dine
andre div'er går ned ved siden af vil det se ud som om den floater til
venstre

Er ikke sikker men et godt skud fra hoften..

--
Mvh.
Brian Korsgaard

Fra : Morten

Dato : 23-03-07 10:29

Tak for hjælpen til alle. Det lykkedes aldrig helt på den måde jeg
gerne ville, men på en anden ok validérbar måde.
vh
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-07 16:04

Morten skrev:

> Det lykkedes aldrig helt på den måde jeg gerne ville

Det hjalp dog gevaldigt på visningen i IE6 med mit
forslag, kan jeg se.

Jeg kan også se at

#idSubContainerStartStop{
padding-top:220px;
}

giver fuldstændig samme resultat som position:absolute;,
der giver den forskel i IE, at man nu også kan markere
teksten - det er en IE-bug man også bør tænke på.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Morten

Dato : 25-03-07 15:38

On 23 Mar., 17:03, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:
> Det hjalp dog gevaldigt på visningen i IE6 med mit
> forslag, kan jeg se.
Jeg brugte nu ikke dit forslag med float: left; da jeg heller ikke
kunne få det til at virke i alle browsere. Jeg endte istedet med den
simple løsning, at have div'erne over/under hinanden istedet for i
kolonner.

Tak for tippet!

vh
Morten