Låse højde/bredde-forhold med css
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 22-03-07 10:08

Hej.

Findes der en metode til at låse højde/bredde-forholdet på en div uden
at bruge fast højde og bredde?

Altså, hvis jeg gerne vil have en div med forholder 2:1, kan det så lade
sig gøre at lave det flydende, så forholdet er det samme uanset den
faktiske størrelse på div'en?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

www.mzh.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-03-07 11:24

Mikkel Z. Herold skrev:

> Findes der en metode til at låse højde/bredde-forholdet på en
> div uden at bruge fast højde og bredde?

Ikke i html/css. Det er ikke muligt at bruge værdier fra andre
egenskaber i css (udover nedarvning af samme egenskab fra
forældreelementer).

Du kan formentlig lave noget brugbart med javascript - prøv at
spørge i clientsidegruppen.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 22-03-07 11:26

On 22-03-2007 11:24 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Du kan formentlig lave noget brugbart med javascript - prøv at
> spørge i clientsidegruppen.

Tænkte det nok - prøver at rode noget js sammen.

Mikkel