Frameld nyhedsbrev fra mail
Fra : Thrane

Dato : 21-03-07 07:57

Hej

Måske forkert gruppe, men så giv lyd...

Jeg sender nogle gange nyhedsmail ud til tilmeldte brugere.
Det sker via alm. Outlook og evt. framelding kan ske på hjemmesiden jeg
har, ved indtastning af den tilmeldte mail.
Det vil jeg gerne have ændret, sådan at man direkte i mailen klikker på
et link, som går til hjemmesiden og framelder.
MEN...
Hvordan får jeg modtagerens mail med fra selve mailen til hjemmesiden?

Håber jeg har forklaret det så det er til at forstå...

Mange hilsener
Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-03-07 08:41

Thrane skrev:

> Hvordan får jeg modtagerens mail med fra selve mailen til
> hjemmesiden?

Fx via querystring:
http://dinside/afmeld.aspx?mail=modtagerens.mail.adresse

- men det kræver så at hver modtager får sin egen mail (man kan så
ikke lave masseudsendelse med BCC).

Alternativt kan du lade brugeren indtaste mailen selv - nogle
simple tilmeldingssystemer fungerer fx ved at brugeren indtaster
sin adresse og så vælger "tilmeld" eller "afmeld" i formularen.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 21-03-07 08:51

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Fx via querystring:
> http://dinside/afmeld.aspx?mail=modtagerens.mail.adresse

Det var også min tanke...

> - men det kræver så at hver modtager får sin egen mail (man kan så
> ikke lave masseudsendelse med BCC).

Hver bruger får sin egen mail, men hvordan kan deres email så "trækkes"
ud til querystring, når der udsendes gennem Outlook?

> Alternativt kan du lade brugeren indtaste mailen selv - nogle
> simple tilmeldingssystemer fungerer fx ved at brugeren indtaster
> sin adresse og så vælger "tilmeld" eller "afmeld" i formularen.

Det har jeg allerede, men vil bare gerne have den anden funktion også.

--
Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-03-07 09:15

Thrane skrev:

> Hver bruger får sin egen mail, men hvordan kan deres email så
> "trækkes" ud til querystring, når der udsendes gennem Outlook?

Hvordan genererer du dine mails? Og hvordan udsender du dem?

Fra : Thrane

Dato : 21-03-07 10:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvordan genererer du dine mails? Og hvordan udsender du dem?

Laver en HTML-side, som indlæses i Outlook via Stationery.
Den mail sendes til en iMail-server der derefetr videresender til
mailinglisten.

--
Thrane