MS Windows
briani 27239
Control.exe hænger
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-07 23:31

En forholdsvis ny Acer Bærbar hænger ofte i starten, således at den ikke når
at indlæse de sidste 2-3 programmer. Den låser mere eller mindre, men
samtidig er cpu ikke særlig belastet. Det ser ud til, at windows programmer
ikke virker, men visse andre programmer, f.eks. word kan godt starte.
Msconfig kan ikke starte når problemet er der.
Jeg er nået frem til, at det formentlig er control.exe (win program) som
indlæses og hænger, idet jeg kan se den under kørende processer, når den
hænger. Ellers kan jeg ikke se den.
Via regedit kan jeg ikke se noget usædvanligt kald til control.exe i forhold
til andre pc.er.
Den har åbenbart noget at gøre med Kontrolpanel, men hvorfor kan jeg af og
til se den under opstart under kørende processer og andre gange starter uden
problemer og tilsyneladende uden control.exe.
Det skulle være udelukket, at den kan være inficeret med et eller andet, da
problemet har været der siden computeren blev nyinstalleret.

Kurt

Fra : jama

Dato : 20-03-07 07:13

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> Det skulle være udelukket, at den kan være inficeret med et eller
> andet, da problemet har været der siden computeren blev nyinstalleret.

Et godt råd. Lad så få programme som mugeligt, starte op med dit OS. Da
dette tit kan føre til en langsom opstart, eller de kan hænge, som du selv
skriver. Du skal kun lade Virus og lign. programmer starte op med OSet,
ellers intet, så får du en bedre / problemfri opstart.
Mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-07 18:33

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver. Du skal kun lade Virus og lign. programmer starte op med OSet,
> ellers intet, så får du en bedre / problemfri opstart.

Jamen det er lige nøjagtigt det jeg har gjort. Udover nødvendige drivere til
den bærbare, så starter intet op udover antivirus og superantispyware. Jeg
har prøvet at disable stort set alt, men problemet er der stadig, og jeg kan
ikke se, hvorfor control.exe starter op, da den ikke står registreret til at
starte nogen af de steder, hvor jeg kan se diverse kald.

Kurt

Fra : jama

Dato : 20-03-07 22:06

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> problemet er der stadig, og jeg kan ikke se, hvorfor control.exe
> starter op, da den ikke står registreret til at starte nogen af de
Hvis det var mig ville jeg geninstall OSet igen, særligt hvis det var en
præ.install. du fik din PC med. Fuld format og så ind med det igen, det
andet er jo ikke til, at arbejde med.
Mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-07 23:00

> Hvis det var mig ville jeg geninstall OSet igen, særligt hvis det var en
> præ.install. du fik din PC med. Fuld format og så ind med det igen, det
> andet er jo ikke til, at arbejde med.
> Mvh.Jama

Det kan det også ende med, men hvis der lige var en, som havde løsningen -
så var det jo nemmere, da den kører udemærket, de gange den starter uden at
hænge.
Men der er godt nok lidt stille omkring problematikken, og ved søgninger har
jeg ikke lige kunnet finde en tilsvarende problematik.

Kurt