MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord i Vista Home Premium og XP~
Fra : John Smith

Dato : 19-03-07 17:14

Har set på en bærbar, hvor der følger Vista Home Premium med. Da den skal
bruges af et familiemedlem (over lang afstand) skal jeg kunne få adgang til
den via Fjernskrivebord. På MS hjemmeside:
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Har Vista HP ikke Fjernskrivebord, men det havde den nu altså alligevel, i
hvert fald på den maskine, jeg prøvede i forretningen, og på log-in stod der
Vista HP.
Var det en fejl, eller noget som man kan tilføje?

Ekspedienten mente i hvert fald, at det ikke var noget som forretningen
havde installeret, det kom med Vista'en!

Jeg prøvede fra forretningen at betjene min egen maskine (der hjemme), og
det gik fint, hvorfor jeg så ved, at Fjernskrivebordet i Vista kan
samarbejde med XP Pro SP2.
Kan det også den anden vej?
Altså kan XP Pro SP2 Fjernskrivebord logge ind på en Vista HP?

Jeg ved godt, at der findes andre værktøjer til fjernbetjening (VNC og
lign.), men jeg er meget tilfreds med Fjernskrivebordet.

På forhånd tak.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 19-03-07 18:24

John Smith skrev:

> [...]
>
> Jeg ved godt, at der findes andre værktøjer til fjernbetjening (VNC
> og lign.), men jeg er meget tilfreds med Fjernskrivebordet.

Fjernskrivebordet fungerer et nøk anderledes i Vista. Kender ikke Home
Premium, bruger Ultimate, men de opkoblinger jeg har liggende fra XP
kan snildt bruges op mod de servere vi servicerer herfra.
I Vistaen kan du tillade Fjernskrivebord med et lavere niveau af
sikkerhed, temmelig sikkert for at kunne koble op med fx XP. Jeg tror
det er muligt..

--

...::JMJ::..

Fra : Hans

Dato : 20-03-07 06:55

John Smith wrote:
> [...]
> og på log-in stod der Vista HP.
> Var det en fejl, eller noget som man kan tilføje?

I følge MS oversigt er der ikke fjernskrivebord på Home udgaverne. Det er
muligt den har en terminalklient, men den anden vej ser ikke ud til at være
mulig.

Hans

Fra : John Smith

Dato : 20-03-07 17:30

Hans
> I følge MS oversigt er der ikke fjernskrivebord på Home udgaverne. Det er
> muligt den har en terminalklient, men den anden vej ser ikke ud til at
> være mulig.

Tak for input Hans og JMJ.

Er der nogle som har Vista HP udgave som kan bekræfte ovenstående???
Mvh.