Fra Indsæt-menuen "Billede" kan jeg ikke k~
Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 19-03-07 18:08

Jeg forsøger at lave en ny Hjemmeside på FrontPage og prøver at
lave et Fotogalleri. Kan ikke finde "Egenskaber for Fotogalleri"
!

Med venlig hilsen
Hans Pretsch

(Siden er ikke på Nettet endnu).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : enkvinde

Dato : 19-03-07 20:16

"Hans Peter Pretsch" <hpp59@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forsøger at lave en ny Hjemmeside på FrontPage og prøver at
> lave et Fotogalleri. Kan ikke finde "Egenskaber for Fotogalleri"
> [...]

Hej Hans

Stien er "Indsæt" - "Billed" - "Nyt Foto galleri" så åbner Egenskaber for
Fotogalleri.

God fornøjelse.

Hilsen Eva

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 20-03-07 12:53

enkvinde wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Hej Hans
>
> Stien er "Indsæt" - "Billed" - "Nyt Foto galleri" så åbner Egenskaber for

Tak for Dit hurtige svar.

Men så langt var jeg kommet, som jeg har skrevet oven for.
Jeg får kun de to muligheder: "fra Fil" eller "Video"
Klikker jeg på fra Fil, kommer et Skema el. Vindue, hvor der øverst til
venstre står "Billede" og neden under "Søg i"
Ved ikke om der evt. mangler noget i Indstillinger.
Jeg er 71 År og ikke så Kvik som i andre.

På forhånd tak
Hans Pretsch

Fra : enkvinde

Dato : 20-03-07 14:41

> [...]
> venstre står "Billede" og neden under "Søg i"
> Ved ikke om der evt. mangler noget i Indstillinger.
> Jeg er 71 År og ikke så Kvik som i andre.

Hej Hans

Hvilken version af FrontPages bruger du?

Hilsen Eva

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 20-03-07 17:01

> Hej Hans
>
> Hvilken version af FrontPages bruger du?
>
> Hilsen Eva
>
>Hej Eva

Version 6,0

Håber det kan hjælpe til at løse Problemet.

Ha en god Dag
Hans pretsch

Fra : enkvinde

Dato : 20-03-07 17:15

> Version 6,0
>
> Håber det kan hjælpe til at løse Problemet.

Hej Hans

Tja... øhhh... jeg har aldrig haft en version 6. Jeg har ellers haft mange
versioner, men de hedder alle noget med et årstal Den jeg bruger lige nu
er 2003 versionen. Så vidt jeg kan erindrer, så dukkede fotogalleri
funktionen først op i 2001 eller 2002 versionen. Det kunne være der hunden
var begravet.

Hvis det er tilfældet, at du overhovedet ikke har gallerifunktionen, så vil
jeg anbefale dig at hente Jalbum, som er et ganske gratis og godt galleri
program og som er nemt at bruge og også nemt at lægge ud på en hjemmeside.
Det finder du på www.jalbum.net

Hilsen Eva

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 20-03-07 21:53

> [...]
> program og som er nemt at bruge og også nemt at lægge ud på en hjemmeside.

Har forgæves søgt på "Hjælp" og alle steder.
Jeg kan ikke komme længere end til "Billede" i Værktøjslinien.
Tak for rådet om "jalbum", men det er vist kun på engelsk og det er over 60 År
siden jeg havde et par År engelsk i Skolen.
Det må være noget der ikke står rigtig i Indstillingerne.
Hvordan finder jer dog en Skabelon med mulighed for at se Thumbnails for oven
og for at se Billederne i stor gengivelse.

Med venlig hilsen
Hans Pretsch

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 20-03-07 22:18

Hans Peter Pretsch skrev

> [...]
> Hvordan finder jer dog en Skabelon med mulighed for at se
> Thumbnails for oven og for at se Billederne i stor gengivelse.

Googles Picasa serveres så vidt jeg ved også på dansk, prøv
http://picasa.google.dk/
thomas
--
http://www.dansk-oss.com/malaga/sola.wmv
og lidt om sangerinden http://www.dansk-oss.com/malaga/diana.htm

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 21-03-07 00:09

ThomasD \(dk\) wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hans Peter Pretsch skrev

> Googles Picasa serveres så vidt jeg ved også på dansk, prøv
> http://picasa.google.dk/
> thomas
> --

Hej Thomas

Tak for Linket. Det vil blive undersøgt nærmere.

Med venlig hilsen
Hans Pretsch

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 20-03-07 22:19

Hans Peter Pretsch wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> Hvordan finder jer dog en Skabelon med mulighed for at se Thumbnails for oven
> og for at se Billederne i stor gengivelse.

Har lige set, at det er det, som den anden tråd henviser til på :
http://www.andelsbolig-debat.dk/gavlmalerier.htm
som jeg søger.

M.v.h.
Hans Pretsch

Fra : enkvinde

Dato : 20-03-07 22:50

Hej igen Hans.

Hvis din FrontPage er en nyere version, så prøv at genindstallere det og se
om galleri så dukker op.

Men hvis din FrontPages program har mange år på bagen, så kan det ikke lave
automatiske fotogallerier. Så er du enten nød til at købe en nyere version,
eller finde en anden løsning.

Prøv at se om du ikke kan lave miniaturer billeder. Så kan du nemlig lave
dit album selv. Godt nok lidt håndarbejde, da du så skal lave et billede af
gangen. Men så får du et lille billede, som åbner i et stort når der klikkes
på det.

Hilsen Eva

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 20-03-07 23:57

> [...]
> gangen. Men så får du et lille billede, som åbner i et stort når der klikkes

Det Du skriver om at lave det selv var jo en løsning, men hvordan ?

Jeg mener, at hvis vi laver Billederne mindre i Pixel, så bliver kvaliteten
forringet, når de så igen skal laves større.
Når jeg så har lavet et antal, hvordan bliver de så Klikbare for større
størelse ?

En Dåre spørger om mere end 10 Vise kan svare på.

Med venlig hilsen
Hans Pretsch.

Fra : enkvinde

Dato : 21-03-07 01:06

">
> [...]
> størelse ?
>
> En Dåre spørger om mere end 10 Vise kan svare på.

Åben en tom side. Sæt så et billede ind på siden. Gerne et stort billede.
Så højrer klikker du på billedet og en menu kommer frem. Her skulle du meget
gerne kunne vælge "Opret automatisk miniature"
Vælg den og dit store billede vil blive tryllet om til et lille fint nyt
thumbsnail. Prøv så at se siden i din browser. Og du vil opleve at når du
klikker på det lille billede, så åbner dit store orginal billede i en ny
side.

Hilsen Eva

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 21-03-07 11:51

> [...]
> klikker på det lille billede, så åbner dit store orginal billede i en ny

Stor tak til Dig for din fyldestgørende hjælp. Jeg vil nu gå i gang og håber, at
efter Din og Tidemann's gode forklaring skulle Problemet være løst, ellers
vender jeg tilbage.

Med venlig Hilsen
Hans Pretsch

Fra : tidemann

Dato : 21-03-07 01:08

Hans Peter Pretsch wrote:

> [...]
> størelse ?
>
> En Dåre spørger om mere end 10 Vise kan svare på.

Hej Hans Peter.
Nej du skal ikke lave dem mindre og derefter større, du skal gøre det
omvendt.

Jeg har lavet en lille forklaring her:
http://www.singingwolfs.dk/marianne/billed-galleri.htm

Håber det er forståeligt, ellers skriv igen. :)

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Hans Peter Pretsch

Dato : 21-03-07 12:00

tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
>
> Jeg har lavet en lille forklaring her:
> http://www.singingwolfs.dk/marianne/billed-galleri.htm
>
> Håber det er forståeligt, ellers skriv igen. :)

Stor tak også til Dig for din fyldestgørende hjælp. Jeg vil nu gå i gang og
håber, at efter Din og Eva's gode forklaring skulle Problemet være løst,
ellers vender jeg tilbage.

Med venlig Hilsen
Hans Pretsch