Kan ikke finde PC i netværk(Ping)
Fra : René Roager

Dato : 02-01-01 17:41

Jeg har fået endnu i problem!
Det er nu lykkedes at få installeret de 2 netværkskort i mine PC'er
MEN de kan ikke finde hinanden!!, hvorfor ikke?
Jeg har lavet delt C drev
Jeg har giver hver af dem en subnetmaske der er ens, og en unik IP
adr.
Når jeg pinger mit kort (ping 127.0.0.1) er den også ok
Når jeg pinger maskinens egen IP adr heller ikke noget problem.

MEN når jeg pinger den anden maskine får jeg svaret "request time out"

Når jeg klikker på netværket får jeg kun den PC op jeg sidder ved og
ikke den anden.

Det er et alm netværk 2 PC med 2 netkort forbundet med et krydset
kabel.

Jeg har prøvet at kontakte Sandberg (leverandør), de siger at kort og
ligende er rigtigt sat op når jeg kan pinge som ovenfor, men det er
det krydset kabel der er noget fejl med, er det rigtigt??

Er der andre ting jeg kan ppøve?

vh
René
roager@post2.tele.dk

Fra : Claus Christensen

Dato : 02-01-01 18:19

"René Roager" <roager@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> MEN når jeg pinger den anden maskine får jeg svaret "request time out"
Med den fejl er IP adresser og subnetmask OK - eller vil man få en fejl:
Modtagervært ikke tilgængelig.

> Når jeg klikker på netværket får jeg kun den PC op jeg sidder ved og
> ikke den anden.
Først skal du kunne pinge ellers er der intet håb.

> [...]
> ligende er rigtigt sat op når jeg kan pinge som ovenfor, men det er
> det krydset kabel der er noget fejl med, er det rigtigt??

Har du firewall kørende på nogle af maskinerne - hvis, ja så prøv at lukke
den/dem.
Lån et andet krydsetkabel og prøv med det eller tjek kablet hos en ven. Jeg
går ud fra at du forbinder de 2 PC'er direkte og ikke via en hub eller
switch.
Kan du pinge "Localhost" - hvis nej geninstallere netværket på den "ramte"
PC.
Lån en PC hvor netværket virker og se om det er et problem på begge maskiner
(= sikkert et opsætnings problem) eller det kun er på den ene der er
problemer (sikkert = defekt installation eller defekt kort).

Håber du får styr på det og godt nytår
Mvh Claus

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 03-01-01 10:35

Hej!

> Med den fejl er IP adresser og subnetmask OK - eller vil man få en fejl:
> Modtagervært ikke tilgængelig.

Det er ikke korrekt! hvis jeg fra en windåse pinger en maskine der ikke findes
får jeg en request timed out - hvis jeg gør det fra min linux får jeg en
destination host unreachable. Derfor kan der sagtens være fejl i IP adressen -
du kan ikke regne med at windows giver dig korrekt information (surprise)- hvad
er IP adresserne sat til ? Prøv f.eks. med 192.168.1.1 og 192.168.1.2 samt
netmaske 255.255.255.0 )

-Thomas

Fra : Claus Christensen

Dato : 03-01-01 11:05

> [...]
hvad
> er IP adresserne sat til ? Prøv f.eks. med 192.168.1.1 og 192.168.1.2 samt

Jeg er blevet lidt klogere - tak for det og undskyld til Réne vis det har
forsinket fejlretningen.
Mvh Claus

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 00:52

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-01-01 00:52

On Wed, 3 Jan 2001 22:13:35 +0100, "arne.h.wilstrup" <ahw@ahw.dk>
wrote:

>Netværk er ikke altid helt let - heller ikke med Linux, skulle jeg
>hilse at sige.
>
>Blot en lille off-topic sidebemærkning -

Jaeh, for den havde ikke så meget med netværk at gøre - eller gav
nogen mening i det hele taget?

Det har intet at gøre med om man er "til det ene eller andet", men
ganske simpelt om returforklaringer.

http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc792.html specificerer fx ICMP-svar, og
det sker desværre i en del tilfælde, at et bestemt ICMP-svar
fremstilles som noget andet under Windows. Det har intet med religion,
med holdninger, med livsopfattelse eller lydkort at gøre, men ganske
enkelt om et program melder korrekt tilbage.

Har du læst RFC792?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 05-01-01 18:48

Hej!

> Når min gode CNE-ven leger med baby-unix (Linux)

Hvad er det lige en CNE er for en ??

> Netværk er ikke altid helt let - heller ikke med Linux, skulle jeg
> hilse at sige.

Har jeg heller aldrig påstået!

-Thomas
9.sem stud.dat

Fra : Trunde

Dato : 02-01-01 20:05

Jeg har selv lige købt sandberg netkort. Under egenskaber for TCP/IP vælg
Hent automatisk en IP-adresse. Det virker her.

Freddie