Sony Ericsson K610i og 3G ved 3 eller Sono~
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 18:20

Hej.

Jeg har et par spørgsmål omkring mit mulige køb af ny mobiltelefon. Jeg har
henvendt mig til 3 forskellige tele-butikker, men de folk er jo sælgere og
ingen af dem snakker dårligt om lige netop deres produkter. Konkurrenternes
produkter derimod, de får ofte lidt af hvert med på vejen.

Jeg har overvejet en Sony Ericsson K610i af følgende grunde
- Den er billig
- Jeg har Sony Ericsson i forvejen og vil gerne fortsætte der
- Det er en 3G mobil, som er fremtiden

Men kan denne telefon anbefales?

Jeg kan få telefonen til samme pris hos Sonofon og ved 3. Spørgsmålet er
bare, hvor jeg bør vælge mit abonnement.

Ved 3 har jeg mulighed for at streame musik, bruge MSN Messenger, se TV2
News osv med 3G teknologien, hvilket Sonofon ikke har pt. fik jeg at vide
ved Sonofon. Omvendt siger Telia og Sonofon, at 3's abonnement ikke virker
ordentligt og de fleste kunder fortryder valget af 3.

Hvad er jeres erfaringer?

Fra : Henrik

Dato : 08-03-07 18:59

On 2007-03-08 18:19:49 +0100, "Michael Sørensen" <.> said:

> Hvad er jeres erfaringer?

Hej Michael.

Jeg har haft min K610i i 3 uger, og jeg er super glad for den, som alt
andet SE er brugerfladen top lækker, og den har lige den rigtige
størrelse, kameraet er ikke fantastisk, men jeg bruger det aldrig så...

Et par af mine kolleger har 3 et af problemerne jeg har oplevet er,
umuligt at komme igennem til kundeservice, når det lykkes bliver man
stillet fra herodes til pilatus, og ender op men en eller anden "tøs"
der tygger tygge gumi ind i ens øre, og ikke kan hjælpe, fejl i
fakturaerne som de har problemer med at rette, lang bindingsperioder,
og man skal tilkøbe alverdens abbonementer for at få det de reklamere
med......

Ja det var det.. Bruger selv Sonofon, tror hverken de er værre eller
bedre end TDC eller de andre.

Hilsen Henrik

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-03-07 19:17

On Thu, 8 Mar 2007 18:59:06 +0100, Henrik wrote:

> Et par af mine kolleger har 3 et af problemerne jeg har oplevet er,

_Du_ har oplevet?

> umuligt at komme igennem til kundeservice, når det lykkes bliver man
> stillet fra herodes til pilatus, og ender op men en eller anden "tøs"
> der tygger tygge gumi ind i ens øre,

Hvordan definerer du "tøs"?

> og ikke kan hjælpe, fejl i
> fakturaerne som de har problemer med at rette, lang bindingsperioder,

3 har altså længere bindingsperiode end de andre teleselskaber?

> og man skal tilkøbe alverdens abbonementer for at få det de reklamere
> med......

Man skal altså betale for det man får?

> Ja det var det..

Jeg har svært ved at slippe den fornemmelse at det _ikke_ var det.

> Bruger selv Sonofon, tror hverken de er værre eller
> bedre end TDC eller de andre.

Du bruger altså ikke 3? Har du brugt 3?
Under alle omstændigheder tak for din saglige fremlæggelse af produktet.

--
:: J.K.Arning :: 08-03-2007 19:10:08 :: http://arning.dk ::

Fra : Henrik

Dato : 08-03-07 21:15

On 2007-03-08 19:17:01 +0100, "J.K.Arning" <spam@arning.dk> said:

> _Du_ har oplevet?
Ja fordi det er mig der bla betaler regningerne i det firma jeg er i,
og derved har kontakten til bla. 3s faktura afdeling.

> Hvordan definerer du "tøs"?
En meget ung og uangageret pige, der ikke høre hvad du siger, men sider
og smasker tyggumi i ens øre..

> 3 har altså længere bindingsperiode end de andre teleselskaber?
Ja det syntes jeg taler imod..

> Man skal altså betale for det man får?
Ja det er da sandt, men ser du deres reklamer, så er det jo ikke det
indtryk man får.

> Jeg har svært ved at slippe den fornemmelse at det _ikke_ var det.
Jo det var sådan set det...

> Du bruger altså ikke 3? Har du brugt 3?
> Under alle omstændigheder tak for din saglige fremlæggelse af produktet.
Ja det har jeg, men nej jeg bruger ikke 3 til hverdag.

Og tak selv om jeg spore en slet skjult sarkasme....

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 21:23

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det syntes jeg taler imod..

Det er _ikke_ korrekt.

Loven siger, at man kun må have en bindingsperiode på 6 måneder. Denne lov
gælder uanset om man hedder Sonofon eller 3 (eller noget helt 3.)

Jeg tolker det dog som, at du er erhvervskunde og her gælder andre regler
end forbrugerkøb. Men her er det ikke kun 3, men også andre selskaber, der
har 12 måneders binding. Bl.a. Telia

Fra : Henrik

Dato : 08-03-07 21:52

On 2007-03-08 21:23:26 +0100, "Michael Sørensen" <.> said:

> "Loven siger, at man kun må have en bindingsperiode på 6 måneder. Denne
> lov gælder uanset om man hedder Sonofon eller 3 (eller noget helt 3.)
Problemet var at de købte telefonerne 1 uge før den nye lov blev
vedtaget........ Suk

> Jeg tolker det dog som, at du er erhvervskunde og her gælder andre
> regler end forbrugerkøb. Men her er det ikke kun 3, men også andre
> selskaber, der har 12 måneders binding. Bl.a. Telia

Det er derfor vi bruger Sonofon, der er det 6 md, ikke at vi
nødvendigvis vil skifte.

Problemet er at de 3 telefoner ikke kan bruges til det de var købt til,
da der ikke er 3 dækning, og min prisen på 2G er væsentlig dyre end den
min pris vi har hos Sonofon, så vi har haft 3 telefoner liggende, der
kun er blevet brugt til sjov i 2 år..

Men det er en hel, helt anden historie

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-03-07 19:21

On Thu, 8 Mar 2007 18:19:49 +0100, Michael Sørensen wrote:

> Jeg har overvejet en Sony Ericsson K610i af følgende grunde
> - Den er billig
> - Jeg har Sony Ericsson i forvejen og vil gerne fortsætte der
> - Det er en 3G mobil, som er fremtiden

Du ser ud til at lægge stor vægt på det der 3G, hvad vil du bruge det til?
Hvis du intet reelt behov har for det så køb din K610i og benyt den på et
2G net, vil du have 3G så gør dig klar hvad du vil med det og vælg den
udbyder der har de produkter du gerne vil have.

Alt i alt er det ligegyldigt hvem du vælger når vi taler om telefoni delen,
de ydelser der er sjove på 3G nettet er der stor forskel på fra udbyder til
udbyder.

--
:: J.K.Arning :: 08-03-2007 19:17:06 :: http://arning.dk ::

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-07 19:31

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> delen,
> de ydelser der er sjove på 3G nettet er der stor forskel på fra udbyder

Ja. Jeg skal allgievel have ny mobil, da den gamle er ved at være slidt, og
3G er fremtidens telefoni.

Det er ikke så meget videotelefonien, jeg er ude efter, men mere MSN og
nyheder / sport (her: fodbold)

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-03-07 20:17

On Thu, 8 Mar 2007 19:31:27 +0100, Michael Sørensen wrote:

> [...]
> 3G er fremtidens telefoni.
>
> Det er ikke så meget videotelefonien, jeg er ude efter, men mere MSN og

MSN kan du køre på både 2G og 3G, det kræver ikke meget hastighed på nettet
det væsentlige er trafikken for den koster. Jeg har faktisk ikke rigtigt
nogen fornemmelse af hvad msn kræver men de fleste selskaber tager vel
imellem 10 og 7 kroner pr. MB. 3 har en tillægspakke der vistnok koster
29,- for ubegrænset brug i dk. Jeg tror ikke andre har det.

Derudover skal du have en msn klient, den følger med telefonen fra 3. Ved
de andre selskaber skal du selv installere den, der findes nogle som er
gratis og nogle som koster penge.

Hvad din sport angår ville jeg bare installere operamini på telefonen og
læse de sider du nu plajer, det fungerer glimrende og selvfølgeligt
hurtigere på 3G, hvor stor forskellen er i forhold til 2g aner jeg ikke da
jeg aldirg har "surfet" andet end wapsider på en 2g telefon.

Men igen der skal du betale for trafikken og det skal du overalt.

--
:: J.K.Arning :: 08-03-2007 20:08:45 :: http://arning.dk ::

Fra : M&J

Dato : 08-03-07 20:41

> [...]
> jeg aldirg har "surfet" andet end wapsider på en 2g telefon.
>
> Men igen der skal du betale for trafikken og det skal du overalt.

Men på 3's abb. kan man betale kr. 29 og se al det TV2 eller sport man vil,
fx.

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-03-07 20:48

On Thu, 8 Mar 2007 20:40:46 +0100, M&J wrote:

> Men på 3's abb. kan man betale kr. 29 og se al det TV2 eller sport man vil,
> fx.

Nix ..

Der er du ovre i guld pakken til 69,-

--
:: J.K.Arning :: 08-03-2007 20:47:15 :: http://arning.dk ::

Fra : Lars Petersen

Dato : 08-03-07 22:09

> Nix ..
>
> Der er du ovre i guld pakken til 69,-

Var der ikke noget om at 3 på et tidspunkt lavede en speciel pakke
indeholdende TV2 og Sport for 29 eller 39 kroner om måneden?

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-03-07 11:36

On Thu, 8 Mar 2007 22:09:04 +0100, Lars Petersen wrote:

> "J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke noget om at 3 på et tidspunkt lavede en speciel pakke
> indeholdende TV2 og Sport for 29 eller 39 kroner om måneden?

Jo det er rigtigt:
http://privat.3.dk/abonnement/indholdspakker/Sport/

19,- pr. månede

--