Valg af nummer online hvor?
Fra : Optimus Prime

Dato : 07-03-07 11:39

Jeg ønsker at finde mig et godt nummer og så evt. portere til mit eget
selskab senere; men savner et sted på nettet hvor man selv kan søge og
vælge mellem numre... hvor gør man det henne?

Hvordan er erfaringen med nummer-portering, har selskaberne lært det
efterhånden eller bliver det stadig trukket i langdrag?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-07 12:24

Optimus Prime skrev:

> Jeg ønsker at finde mig et godt nummer og så evt. portere til mit eget
> selskab senere; men savner et sted på nettet hvor man selv kan søge og
> vælge mellem numre... hvor gør man det henne?

På Telmores sider kan man søge på deres ledige numre. Jeg kan
ikke huske om Unotel har samme mulighed.

> Hvordan er erfaringen med nummer-portering, har selskaberne lært det
> efterhånden eller bliver det stadig trukket i langdrag?

Fra Telmore til Unotel tog det 14 dage og forløb smertefrit.

Fra Unotel til Telmore tog det en måned foruden der var koks i
det som blev rettet i løbet af natten efter at det var lovet i
orden.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-03-07 13:25

Det kan man også på Unotel...
Men man kan også vælge at tage sit nuværende nummer med...

Det er vel det smarteste, så er man fri for at skulle oplyse det nye nummer
til ens omgangs kreds.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-03-07 14:14

Optimus Prime skrev den 07-03-2007 11:38:
> Jeg ønsker at finde mig et godt nummer og så evt. portere til mit eget
> selskab senere;

Ofte kan det ikke lade sig gøre, at få et nummer i en oprettelse og
senere få det erstattet med et porteret nummer.

> men savner et sted på nettet hvor man selv kan søge og
> vælge mellem numre... hvor gør man det henne?

Mon ikke de fleste teleudbydere med en webshop-funktion har muligheden
for at du kan vælge numrene selv?

> Hvordan er erfaringen med nummer-portering, har selskaberne lært det
> efterhånden eller bliver det stadig trukket i langdrag?

Du kan naturligvis være uheldig. Når du sikrer dig, at dine papirer er
udfyldt korrekt - dvs. korrekt kontraktansvarlig og simkortnummer -,
så er der et fåtal af porteringer som går i smadder.

Og ja, naturligvis kan du finde eksempler - og nogen debattører kan
sikkert himle op om, at netop deres nummer trak ud. Det ændrer dog ikke
noget ved, at de fleste porteringer glider gnidningsfrit igennem. OG
de mange af de porteringsproblemer som findes skyldes kundernes
manglende viden omkring kontraktansvarlig hhv. hvad simkortnummeret er
for en størrelse. For slet ikke tale om bindingsperiode.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til