De gamle skal have ny mobil?
Fra : Torben

Dato : 01-03-07 19:37

Hejsa,

jeg står overfor en næsten umulig opgave: De gamle (65+) skal have ny mobil
da deres udtjente Nokia 3210 ikke kan mere.

De er på ingen måde tekniske (nok mere i den anden grøft), og har altså
intet at bruge kamera, bluetooth etc. til. Fokus skal altså være på store
taster og brugervenlighed. Telefonen skal bruges som "sikkerhed" på ferier
og lange køreture, og må gerne kunne tåle en tur på gulvet - der skal nok
også sendes en SMS i ny og næ.

Jeg er på absolut bar bund, og håber på lidt kyndig hjælp fra jer
mobil-freaks

På forhånd tak!

mvh
Torben

Fra : Erling S.

Dato : 01-03-07 19:45

Torben skrev:
> [...]
> også sendes en SMS i ny og næ.
>
> Jeg er på absolut bar bund, og håber på lidt kyndig hjælp fra jer

Hej.
De kan sikkert bruge en Nokia 1100 eller 1110.
De ligner lidt de gamle 3210/3310 og kan fås til omkring 300-500 kr.
uden abonnement.
Føtex eller Bilka har dem jævnligt på tilbud.
Måske har de større postkontorer også nogle.
/Erling

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 01-03-07 21:06

Nokis 1112 havde El-Giganten i sidste uge til 325,-

Fra : Erling S.

Dato : 01-03-07 21:13

Anders (6400) skrev:
> Nokis 1112 havde El-Giganten i sidste uge til 325,-

Hej Anders.
Vil du ikke godt gøre os alle den tjeneste at poste
UNDER det du svarer på.
Det er normal procedure i NG at gøre dette, samt at man
klipper det overflødige væk, man svarer på.
mvh
Erling

Fra : Lars C

Dato : 01-03-07 22:49

Erling S. skrev:

> [...]
>UNDER det du svarer på.
>Det er normal procedure i NG at gøre dette, samt at man
>klipper det overflødige væk, man svarer på.

Nu må du ikke forvente for meget af Lille Anders, han skal lige blive
tør bag ørene.

--
Lars C

Fra : pm

Dato : 01-03-07 21:49

Erling S. wrote:

> [...]
> UNDER det du svarer på.
> Det er normal procedure i NG at gøre dette, samt at man
> klipper det overflødige væk, man svarer på.
Jeg er en af de måske få, som finder den regel helt overflødig, hvis du
bevæger dig i en tråd, nedefter, så står ? i den foregående tråd. Mange er
de indlæg, hvor jeg skal scrolle og scrolle inden jeg finder svaret..i
bunden.... alt det jeg scroller har jeg jo lige læst.

Såee..skal vi ikke lade være med at søge den "regel" opretholdt, det tjener
intet formål, som jeg ser det
pm

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-03-07 09:39

Til Erling S

Gider du ikke holde op med at spille netbetjent...

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 02-03-07 14:47

"Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse

Til Anders (6400) gider du lære at citere korekt ?

et godt begynderprogram kan din mor ell. far finde til dig her .
http://www.softpedia.com/get/Internet/News-Newsgroups-Blog-Tools/MesNews.shtml

rul ned til >MesNews Download< klik >Softpedia Secure Download (RO)<
--
ad

Fra : Erling S.

Dato : 02-03-07 16:33

Anders (6400) skrev:
> Til Erling S
>
> Gider du ikke holde op med at spille netbetjent...

Det har intet med at være netbetjent at gøre.
Det var det sidste jeg ønskede at blive.
Det jeg bad dig om var KUN en høflig henstilling,
at du så læser det som noget andet kan jeg kun beklage.
Problemet er, at de fleste citerer under et spørgsmål,
så går der let "kage" i det hvis man så poster øverst.
Det giver ingen mening.
Ikke mere herfra.
/Erling

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-03-07 17:03

Er ikke enig med dig, men derimod med pm.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 02-03-07 17:38

> Er ikke enig med dig, men derimod med pm.

Så er dit problem løst med dette program

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-03-07 14:01

Erling S. wrote:
> [...]
> UNDER det du svarer på.
> Det er normal procedure i NG at gøre dette, samt at man
> klipper det overflødige væk, man svarer på.

Nej, det vil han ikke. Han plejer at undskylde sig med, at det er fordi folk
bruger Google Groups, at det ser forkert ud *LOL*

Søren

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 03-03-07 16:13

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45e971a5$0$844$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nej, det vil han ikke. Han plejer at undskylde sig med, at det er fordi
> folk bruger Google Groups, at det ser forkert ud *LOL*

Ja korekt . Jeg forstår ikke hvad han mener med det ?
Måske manglende evner til at se i headeren

--
ad

Fra : Lars C

Dato : 03-03-07 16:40

Awul Dasfilshabeda skrev:

> [...]
>
>Ja korekt . Jeg forstår ikke hvad han mener med det ?
>Måske manglende evner til at se i headeren

Han mener at når du f.eks. bruger Gmail at du så også bruger Google
Groups
Har bemærket at alle dem han mener har forkert opsætning alle har
brugt Gmail som e-mail adresse

--
Lars C

Fra : Kenned

Dato : 03-03-07 17:57

Torben wrote:
> [...]
> tur på gulvet - der skal nok også sendes en SMS i ny og næ.
>
> Jeg er på absolut bar bund, og håber på lidt kyndig hjælp fra jer

Er det dog ikke skønt med en masse brugbare svar fra gruppens
vakummhjerner...?
Der udover vil jeg anbefale Nokia 1110 til dit formål... jeg kunne aldrig
selv finde på at bruge den, men den må være tilpas skrabet og simpel til
selv folk som aldrig har haft en mobiltlf før...

Kenneth
SE 850I

Jeg beskyttes ikke af SPAMfighter til privatbrugere.
Men jeg har navnet i min signatur for at være på tværs over
for dem som åbenbart synes det er værd at nævne hver gang de ser
ordet SPAMfighter.

Fra : info@billigmobilguid~

Dato : 16-04-07 21:21

Hej Torben
Jeg har gode erfaringer med Nokia 1100/1112 og Sony Ericsson T 290i.
De er begge billige og driftsikre. Nokia-modellerne har større knapper
og interfacet er efter min mening nemmere at betjene for begyndere.
Prøv også at kigge på http://www.billigmobilguide.dk - der findes
vejledninger til køb af billig mobiltelefon.

Fra : stofanews

Dato : 17-04-07 21:16

<info@billigmobilguide.dk> skrev i meddelelsen
Prøv også at kigge på http://www.billigmobilguide.dk - der findes
vejledninger til køb af billig mobiltelefon.

Hvem/hvad er billigmobilguide.dk - et firma ??
Der står ikke noget som helst på sitet om dette ?!

vh
Claus-aalborg