Så meget for barnets tarv....
Fra : Kim2000

Dato : 18-03-07 10:16

I Århus har man valgt tvangsfjerne et lille 1-årig barn og sende det i
familiepleje. Her bor det så indtil barnet bliver 6 år, hvorefter man
adoptere barnet til en helt anden familie.

Det er fandme ikke barnets tarv man her tænker på, det er kommunekassens
økonomis tarv.....

Århus kommune forsøgte at få nedlagt fogdeforbud mod at TV2 bringer sagen i
aften, men det mislykkes.

(kilde tv2 ttv)
mvh
Kim
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-07 11:12

On Sun, 18 Mar 2007 10:15:30 +0100, Kim2000 skrev:

> [...]
> økonomis tarv.....
>
> Århus kommune forsøgte at få nedlagt fogdeforbud mod at TV2 bringer sagen i

En lille strøtanke. Skal der ikke være en regulær domstol inde
over sådanne afgørelser, eller kan kommunens folk ved egen
autoritet tage børnene fra borgerne?

Her står der ganske vist, at kommunen kan beslutte det:
http://www.lokk.dk/vaerktoejskasse/tvangsfjernelse.htm

Men er det virkeligt bare sådan?

I givet fald er det en skandale - en skamplet på
retssamfundet.

--
?One of the penalties for refusing to participate in politics
is that you end up being governed by your inferiors.?

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 11:37

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> adoptere barnet til en helt anden familie.
>
> Det er fandme ikke barnets tarv man her tænker på, det er kommunekassens

Kunne plejefamilien ikke have adopteret barnet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Kronsell

Dato : 18-03-07 13:05

> Kunne plejefamilien ikke have adopteret barnet?
> --
Det ønskede de ikke i følge Pol. i dag. Tilsyneladende var det den
biologiske mor, der øsnkede atr barnet sklulle bortadopteres.

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 13:19

Jan Kronsell <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

> Det ønskede de ikke i følge Pol. i dag. Tilsyneladende var det den
> biologiske mor, der øsnkede atr barnet sklulle bortadopteres.

Til mere 'stabile' forhold. Og plejefamilien har så ikke villet opgive
en stabil indtægt.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.L.

Dato : 18-03-07 13:58

On Sun, 18 Mar 2007 13:19:13 +0100, Per Rønne wrote:

> Til mere 'stabile' forhold. Og plejefamilien har så ikke villet opgive
> en stabil indtægt.

>-<start
20:00 Dags Dato
Kampen om en lille pige.
Kampen om en lille pige.
(Dags Dato)
En plejefamilie kæmper lige nu en fortvivlet kamp for at få lov til at
beholde en seksårig pige, som har været hos dem, siden hun var bare et år
gammel. Myndighederne har imidlertid besluttet, at pigen skal fjernes fra
plejefamilien og bortadopteres til en fremmed familie. Men er det virkelig
det bedste for barnet? Cecilie Beck opruller sagen.
Vært: Cecilie Beck.
>-<end

Ifølge denne tekst er det netop det de ønsker.

Lad os alle se programmet og så snakke bagefter

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : @

Dato : 18-03-07 13:24

On Sun, 18 Mar 2007 11:36:41 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Kunne plejefamilien ikke have adopteret barnet?

så får de jo ikke længere løn for at passe barnet

/Albert Camus/

Fra : Kim2000

Dato : 18-03-07 13:39

> Kunne plejefamilien ikke have adopteret barnet?

Hvad så med barn nummer 2, 3, 4 eller 5 eller..... Plejefamilier får løn for
at passe et barn, når man lader plejefamilien passe barn i 5 år så må man
være indstillet på at gøre det indtil det fylder 18 eller se at få
arrangeret adoptionen i løbet af ganske få måneder, morsomt nok er der jo
masser på venteliste til adoption, så det burde man nu nok kunne have
gjort.... Hvis man ellers havde gidet.

Hvad man her gør er at skabe et traume hos barnet, det kan vi så betale
millioner på at udbedre resten af barnets liv. Så ikke kun er det helt
igennem umenneskelig behandling, det er elendig samfundsøkonomi, men som man
siger. Hvis man er fattig tænker man ikke længere frem end til næste
løncheck. Kommunerne har slet ikke økonomi til at tænke 20 år ud i
fremtiden.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 14:09

> [...]

> siger. Hvis man er fattig tænker man ikke længere frem end til næste
> løncheck. Kommunerne har slet ikke økonomi til at tænke 20 år ud i

Ja, men det er jo da også dyrere for kommunerne at have barnet i pleje
end at bortadoptere det tidligt. Mon kommunernes som regel kvindelige
sagsbehandlere ser mere på forældrenes [i praksis: mødrenes] tarv, og
deres mulighed for at få barnet tilbage, end på barnets?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 18-03-07 14:32

On Sun, 18 Mar 2007 14:08:46 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Mon kommunernes som regel kvindelige
>sagsbehandlere ser mere på forældrenes [i praksis: mødrenes] tarv, og
>deres mulighed for at få barnet tilbage, end på barnets?

det kan du roligt regne med

/Albert Camus/

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-07 22:44

> Mon kommunernes som regel kvindelige
> sagsbehandlere ser mere på forældrenes [i praksis: mødrenes] tarv, og
> deres mulighed for at få barnet tilbage, end på barnets?

Hvad tror du selv, Per? Og hvilken løsning tror du, bedst sikrer de
kvindelige sagsbehandleres job?

Man skal være mere end almindeligt naiv, hvis man tror, denne og lignende
sager handler om "barnets tarv". Næ, det handler om forældrenes,
sagsbehandlernes og advokaternes tarv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-07 06:06

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Man skal være mere end almindeligt naiv, hvis man tror, denne og lignende
> sager handler om "barnets tarv". Næ, det handler om forældrenes,

Nu skrev jeg altså 'mødrenes' tarv. Eller har du aldrig hørt den
feministiske parole om 'søstersolidaritet', der dog ikke udstrækkes til
'søstre' med islamisk baggrund?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 18-03-07 13:42

> [...]
> økonomis tarv.....
>
> Århus kommune forsøgte at få nedlagt fogdeforbud mod at TV2 bringer sagen

Ja, og det var den SOCIALDEMOKRATISKE kommune, Århus, som prøvede at påvirke
en public service station. Hvor er forargelsen henne?

Hilsen Sten

Fra : Petse

Dato : 18-03-07 18:04

Sten Schou frembragte:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og det var den SOCIALDEMOKRATISKE kommune, Århus, som prøvede at påvirke
> en public service station. Hvor er forargelsen henne?
>
> Hilsen Sten

Det er helt i orden når Socialdemokraterne, eller dem der er til
venstre for dem at påvirke en public service station.
Det er sandelig kun højrefløjen der ikke må.