Unge kriminelle (meget unge)
Fra : C. Overgaard

Dato : 18-03-07 09:02

Hvor langt kan man gå i kampen for at forhindre unge mennesker i at
bryde loven? Hvad skal den effektive kriminelle lavalder være?

I nogle lande har man hårdkogte kriminelle i en enddog meget ung
alder, som kræver håndjern under arrestationen.

-- USA --
http://www.examiner.com/a-622111~7_year_old_s_arrest_draws_outrage.html
http://www.sptimes.com/News/121700/TampaBay/Under_12__Under_Arres.shtml

Fra denne side citere jeg: "Yet children as young as 6 are sometimes
asked by officers if they understand their Fifth Amendment rights
under the U.S. Constitution, as they are read the Miranda warning."

En svær problemstilling. Kan en 6 årig forstå den fulde konsekvens af
at alle udtalelser kan blive brugt imod dem?"

Denne historie er særlig bemærkelsesværdig set i lyset af
tegningskrisen sidste år:
http://www.local6.com/news/4130302/detail.html

Og så er det blevet TV-underholdning på MTV at se børn lænket til
skrivebordet (Inde i fængslet. Hvor skal de løbe hen?). Video klip fra
bondageshowet kan ses her: http://www.mtv.com/ontv/dyn/juvies/series.jhtml

-- Pakistan --
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/6111162.stm

-- Haiti --
Her bruger man ligesom herhjemme præventiv arrestation. Det er svært
at argumentere imod, når dette findes i vores egen lovgivning.
http://www.counterpunch.org/scherr10072005.html

Spørgsmålet er hvordan at vi skal gribe problemstillingen an i vores
andedam?

Mvh
C.Overgaard

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-03-07 09:24

On 18 Mar 2007 01:02:20 -0700 "C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com>
sent the following smoke signals:

>Hvor langt kan man gå i kampen for at forhindre unge mennesker i at
>bryde loven? Hvad skal den effektive kriminelle lavalder være?

0 år, if you can do the crime...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Bo Warming

Dato : 18-03-07 09:42

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> On 18 Mar 2007 01:02:20 -0700 "C. Overgaard"
> <covergaard3650@gmail.com>
> sent the following smoke signals:

> 0 år, if you can do the crime...

Forældre ejer barnet og skal gøres økonomisk ansvarlige for skader
barnet gør pga dårlig opdragelse

Tvangsfjernelse af muslimbørn , der i alder12 begår gentagen
kriminalitet ville også være OK, hvis der var idealistiske kompetente
adoptivforældre der ville overtage det uduelige hjems job

Nørrebropolitiet kunne have pågrebet flere muslimer sammen med
autonome,
men undlod ,
for deres job er at skabe falsk tryghed om lav etnisk vold

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-07 11:26

On Sun, 18 Mar 2007 09:24:04 +0100, Hr. Jensen skrev:

> On 18 Mar 2007 01:02:20 -0700 "C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com>
> sent the following smoke signals:

> 0 år, if you can do the crime...

Enig. Selve strafafsoningsformen bør dog tilpasses den
kriminelles alder. Når alder ikke er en hindring for
kriminalitet, så er alder heller ikke en hindring for straf.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : wilstrup

Dato : 18-03-07 11:38

Henrik Svendsen wrote:

> Enig. Selve strafafsoningsformen bør dog tilpasses den
> kriminelles alder. Når alder ikke er en hindring for
> kriminalitet, så er alder heller ikke en hindring for straf.

Straf gives i et retssamfund for at påvirke en person til at undlade
kriminalitet fremover - hvis straffen ikke har en virkning fordi
vedkommendes hjerne ikke er udviklet til at forstå straffen eller påvirke
ham, så er det meningsløst at sætte folk i fængsel eller at straffe
vedkommende. En person på 0 år kan ikke overskue konsekvenserne af en
handling og det vil derfor være meningsløst at straffe vedkommende - udover
at det kan påføre den pågældende så mange uoprettelige skader at det er
forbudt iht. de konventioner vi har underskrevet.

Kriminalitetsbekæmpelse af meget unge under 18 er fuldkommen meningsløs hvis
man blot vil sætte dem i et almindeligt fængsel - og skadevirkningerne er
større og mere samfundsmæssigt kostbare end hvis man anvendte andre metoder.
Og fængselsstraf er ikke tænkt som et instrument der skal invalidere folk,
uanset forbrydelsens art. At det så er blevet det i mangel på bedre, er en
helt anden sag- men ærlig ´talt, at tro at en dreng på 12 år kan overskue
konsekvenserne af sine handlinger så meget at man kan opnå noget ved at
sætte vedkommende i fængsel, er ikke alene noget, der bygger på uvidenhed om
børn, men vidner også om at man har givet op og blot vælger de nemmeste
løsninger, så skidt med hvad der så ellers sker med folk i så ung en alder
efter at have været i fængsel. Det er et råt menneskesyn du her giver udtryk
for, og heldigvis er det ikke folk med sådant et menneskesyn, der har
flertallet i vort politiske system.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 11:48

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> for, og heldigvis er det ikke folk med sådant et menneskesyn, der har

Selv de ganske få folketingsmedlemmer, der går ind for at den kriminelle
lavalder nedsættes, taler jo heller ikke om egentlige fængsler til
12-årige. Men om foranstaltninger, som i forvejen bruges af de kommunale
forvaltninger, tidligere børneværnet.

Hvorved det bliver til ren symbolpolitik, hvis reelle indhold er at børn
under 15 vil få pletter på straffeattesten ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-07 15:33

On Sun, 18 Mar 2007 11:38:00 +0100, wilstrup skrev:

> Straf gives i et retssamfund for at påvirke en person til at undlade
> kriminalitet fremover

Og/eller for simpelthen at straffe den kriminelle handling og
afskrække andre. Ellers kunne man nøjes med udvisningen af
kriminelle udlændinge (de af dem der alligevel skal udvises
efter endt straf) og helt spare det for samfundet meget dyre
fængselsophold.

> - hvis straffen ikke har en virkning fordi
> vedkommendes hjerne ikke er udviklet til at forstå straffen

Ca. Alle, der kan f.eks. slår andre mennesker fordærvede,
forstår, de bliver straffet, og at det er en straf, når de
sættes i fængsel. Det er noget selv et meget lille barn
forstår.

> Kriminalitetsbekæmpelse af meget unge under 18 er fuldkommen meningsløs hvis
> man blot vil sætte dem i et almindeligt fængsel

Det er også helt i orden med mig, at man sætter dem i et
ungdomsfængsel.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : @

Dato : 18-03-07 13:23

On Sun, 18 Mar 2007 11:26:20 +0100, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Enig. Selve strafafsoningsformen bør dog tilpasses den
>kriminelles alder. Når alder ikke er en hindring for
>kriminalitet, så er alder heller ikke en hindring for straf.

dem der tror at det at straffe en lille vildbasse på 8 år

måske 2 måneder efter at "forbrydelsen" har fundet sted er på et
vildspor

hvis handling og konsekvens skal give mening for et barn skal barnet
selv kunne se sammenhængen, ellers virker det ikke

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-07 13:27

@ wrote:

> [...]
>

> hvis handling og konsekvens skal give mening for et barn skal barnet
> selv kunne se sammenhængen, ellers virker det ikke

Du er godt klar over at det er forbudt forældre og det off. at straffe børn
korporligt eller psykisk?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-03-07 13:45

On Sun, 18 Mar 2007 13:27:02 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Du er godt klar over at det er forbudt forældre og det off. at straffe børn
>korporligt eller psykisk?

ja det er jeg udmærket klar over-
der ER ingen ende på tåbelighederne

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-07 13:50

@ wrote:

> ja det er jeg udmærket klar over-
> der ER ingen ende på tåbelighederne

Derfor spørger jeg dig, hvad skal "straffen"/konsekvensen være for, f.eks.
at spraymale på et S-tog, udover det helt naturlige at gøre rent efter sig?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-03-07 14:26

On Sun, 18 Mar 2007 13:50:26 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Derfor spørger jeg dig, hvad skal "straffen"/konsekvensen være for, f.eks.
>at spraymale på et S-tog, udover det helt naturlige at gøre rent efter sig?

kommer an på alder og modenhed

men det kunne f.eks. være stuearrest plus inddragelse af lommepenge i
3 måneder til en 12-13 årig

men det der er vigtigt er at bibringe "forbryderen" en forståelse af
at "straffen" er en direkte konsekvens af en forbudt handling

børn er uhyre lærenemme,
og en 12 årig,der blev nævnt i medierne som et skrækeksempel med 170
kriminelle forhold,
har jo desværre lært at i lang tid skete der ham ikke noget alvorligt
når han overtrådte reglerne,
i et sådant tilfælde er de egentlige kriminelle da forældrene i første
række, men sidenhen også de sociale myndigheder der ikke har grebet
ind før alt alt for sent

det er mærkeligt at alle de "dertroromsigselvatdeerklogeogvidende"
ikke tager ved lære af naturen,

naturlovene straffer forvovne knægte lige på stedet,
det lærer forvovne knægte lynhurtigt noget af

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-07 15:10

@ wrote:

> kommer an på alder og modenhed
>
> men det kunne f.eks. være stuearrest plus inddragelse af lommepenge i
> 3 måneder til en 12-13 årig

Altså alienere dem i forhold til deres kammerater, det vil kommunen nok ikke
synes om.
Jeg kender flere forhold hvor forældre har givet rimelig lange stuearrester
og økonomiske sanktioner imod deres børn, som ikke fører til andet end
mistænksomme øjne fra SSP org.

> men det der er vigtigt er at bibringe "forbryderen" en forståelse af
> at "straffen" er en direkte konsekvens af en forbudt handling

Og det skal man altså have en hvis alder til, den starter omkring 12 år,
hvad gør man før det?

> [...]
> i et sådant tilfælde er de egentlige kriminelle da forældrene i første
> række, men sidenhen også de sociale myndigheder der ikke har grebet

Det er helt klart at i visse tilfælde så gør kommunen ikke det den bør, men
det har altså *også* noget med midler og de stramme økonomiske tøjler som
staten pålægger kommunerne.

> det er mærkeligt at alle de "dertroromsigselvatdeerklogeogvidende"
> ikke tager ved lære af naturen,
>
> naturlovene straffer forvovne knægte lige på stedet,
> det lærer forvovne knægte lynhurtigt noget af

Hov hov, nu kommer du ind på tugt, og det må man ikke.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-03-07 17:42

On Sun, 18 Mar 2007 15:10:08 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Altså alienere dem i forhold til deres kammerater, det vil kommunen nok ikke
>synes om.

så skråt op med kommunen

>Hov hov, nu kommer du ind på tugt, og det må man ikke.

så må alle de "dertroromsigselvatdeerklogeogvidende"
jo se at få afskaffet naturlovende

man kan sørme da ikke have at de unge lærer på stedet at deres
handlinger, hvis naturlovene forsøges overtrådt, kan kave meget
ubehagelige konsekvenser

det er meget muligt at det er ulovligt at tugte uvorne unger

men så er det absolut loven der er komplet tåbelig

/Albert Camus/

Fra : Dahl

Dato : 22-03-07 13:33

> [...]
>

> det er meget muligt at det er ulovligt at tugte uvorne unger
>

> men så er det absolut loven der er komplet tåbelig

Vi havde engang for længe siden en lokal betjent, som havde sine helt egne
metoder. Han sørgede for at der ikke var nogen vidner, og så fik de et par
på hovdet. Det var næppe mange som nåede at mærke hans lange hårdt-slående
arm. Det rygtedes som en løbeild, alle vidste hvem han var og hvilke metoder
han anvendte, alle vidste at ham legede man ikke gæk med, så de unge holdt
sig i skindet. - Desværre er han forlængst gået ud af tjenesten.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 22-03-07 14:05

On Thu, 22 Mar 2007 13:33:25 +0100, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
wrote:

>Vi havde engang for længe siden en lokal betjent, som havde sine helt egne
>metoder. Han sørgede for at der ikke var nogen vidner, og så fik de et par
>på hovdet.

det havde man skam mange steder

f.eks. landbetjenten Røde Villy i Fjerritslev

jeg har aldrig hørt om at nogen bare turde tænke på at kaste en sten
efter ham

/Albert Camus/

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-07 18:02

"@" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> det havde man skam mange steder
>
> f.eks. landbetjenten Røde Villy i Fjerritslev
>
> jeg har aldrig hørt om at nogen bare turde tænke på at kaste en sten
> efter ham

Det hænger måske sammen med at han (Røde Villy) aldrig lavede nummeret over
for én som var et halvt hoved højere end ham selv og gav ham en ordentlig
gedigen total-røvfuld han aldrig ville glemme, hvilket jeg kan høre han
virkelig har trængt til --- naturligvis mens ingen så på...

Det er så min holdning til voldelige politifolk som misbruger deres embede.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : @

Dato : 23-03-07 18:09

On Fri, 23 Mar 2007 18:01:50 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

> [...]
>for én som var et halvt hoved højere end ham selv og gav ham en ordentlig
>gedigen total-røvfuld han aldrig ville glemme,

det var der skam flere der prøvede på -- ganske uden held

/Albert Camus/

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-07 18:29

> det var der skam flere der prøvede på -- ganske uden held

Der vil altid være én som kan ordne sådan en karl, tro mig ! Det voldelige
svin har bare været heldig eller måske snarere en tøsedreng når det virkelig
gjaldt.

Prøv at forestille dig hvor længe han ville holde over for en Mike Tyson i
hans storhedstid eller en stor og meget stærk Ultimate Figther (rigtig
freestyle fight vel at mærke). Herefter skulle man skovle knogleresterne af
røde Villy sammen når sådan én var færdig med ham

Sådan nogle voldelige politisvin giver jeg ikke en skid for. Der er kun en
vej for sådan nogle: Hurtig exit ud af politiet og ind i spjældet med dem i
_lang_ tid.

Fra : @

Dato : 23-03-07 18:37

On Fri, 23 Mar 2007 18:28:44 +0100, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Der vil altid være én som kan ordne sådan en karl, tro mig ! Det voldelige
>svin har bare været heldig eller måske snarere en tøsedreng når det virkelig
>gjaldt.

din fantasi fejler bestemt ikke noget

du har det vist rigtig svært med at skelne mellem nødvendig
magtanvendelse og vold

hvorfor tåler du ikke at der er politifolk som er i stand til at
opretholde ro og orden

gem hellere alle dine sure opstød til dine voldelige forbrydervenner
på Nørrebro

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-07 19:39

In news:eu12ok$94h$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:
>Hurtig exit ud af politiet og ind i
> spjældet med dem i _lang_ tid.

Og du kunne komme til at sidde sammen med ham, alene fordi du er en spade.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : wilstrup

Dato : 23-03-07 20:24

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-03-07 07:36

"wilstrup" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

Ja naturligvis gør vi det, så meget for hans selverklærede 'objektivitet'.

Når politiet laver slemme ting får vi reaktionen fra sluppermand: 'alt i
orden' eller også pakker han sig ind bag statsadvokatens undersøgelser. Det
er faktisk ved at blive helt underholdende.

Fra : wilstrup

Dato : 24-03-07 11:26

Kim Larsen wrote:
> [...]
> 'alt i orden' eller også pakker han sig ind bag statsadvokatens
> undersøgelser. Det er faktisk ved at blive helt underholdende.

Jeg husker det ikke, men jeg mener at vide at sluppermand også har deltaget
i diskussionerne om DDRs grænsebevogtning på de forargedes side: her blev
flygtninge også skudt, da de brød loven. Men interessant er det dog at de
ikke slog så mange ihjel pr. år som politiet har gjort i en tilsvarende
periode:
sindssyge bliver skudt, flugtbilister bliver dræbt og skudt, flygtende tyve
bliver åbenbart forfulgt ind i døden etc.

Jeg synes ikke det var morsomt at man dræbte mindre end 200 mennesker i hele
den tid DDR eksisterede som et muropdelt land (godt 20 år) - 10 mennesker om
året er de 10 for meget. Men disse mennesker valgte at løbe en kalkuleret
risiko vel vidende at de kunne risikere at blive skudt.

Biltyve og andre forbrydere, vælger naturligvis at løbe en kalkuleret risiko
der kan indebære at de bliver fanget, og derfor forsøger de at slippe væk,
men det indgår ikke i deres overvejelser at de også kan risikere at blive
slået ihjel af et politi, der også har ret til at dræbe.

Vi har set hvordan politiet dræbte en flugtbilist med pistoler fordi man
mente at de pågældende forbrydere var gamle kendinge af politiet og
hvorefter man påstod at politiet blot forsvarede sig mod at blive kørt ned
(på trods af andre vidneres samstemmende forklaring om det modsatte)

Nu er det så jeg spørger -sikkert ganske dumt - hvordan kan det være at
forargelsen fra højrefjolserne er stor når talen falder på DDR, medens når
man her i landet udsætter ikke blot forbryderne for fare ved brug af våben
og vilde biljagter, men også udsætter de øvrige borgere for fare?

DDR-grænsen blev dog kun bevoget m.h.p. illegal grænseoverløbning - havde
man valgt at sende missiler mod de flygtende,var jeg også blevet forarget.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre sluppermands bortforklaring her. Så
skal jeg straks være der.

Fra : Alucard

Dato : 24-03-07 13:33

On Sat, 24 Mar 2007 11:26:19 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>den tid DDR eksisterede som et muropdelt land

Var DDR et "muropdelt" land...??? Det var vel Tyskland der var
"muropdelt", hvor DDR var den russisk-besatte del....

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-03-07 08:13

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Thu, 22 Mar 2007 13:33:25 +0100, "Dahl" <rasmus@dahl.mail.dk>
> wrote:

Politichefen James Martin blev i februar 2005 frikendt for de fleste forhold
i forbindelse med et frivilligt program for unge, der var i risiko-zonen for
at blive mere kriminelle. Hvis deres forældre inviligede, så skulle de unge
møde op engang imellem og få en "moderat" omgang smæk i numsen, så de kunne
huske på hvorfor de skulle blive på dydens smalle vej.

http://www.corpun.com/jcppix.htm#18557

Røde Villy har ikke levet forgæves. Heldigvis har hans efterfølgere valgt at
bosætte sig i andre lande.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/SecretPrisonsforChildren.htm (hemmelige
fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-07 15:38

In news:4602777d$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Dahl <rasmus@dahl.mail.dk> typed:

> Vi havde engang for længe siden en lokal betjent, som havde sine helt
> egne metoder.

Vi ahvde lidt det samme, folk fik valget om at blive kørt hjem og få en
længere snak med forældrene, eller en på siden af hovedet, sjovt nok valgte
de fleste en på siden af hovedet.

Fra : wilstrup

Dato : 22-03-07 21:23

Dahl wrote:

> [...]

Du ER ubegavet - den generation der mente at det var i orden at slå børn,
var den der også mente at det var i orden at mishandle dem. Tæsk gør ikke
nogen til bedre mennesker- og bestemt ikke børn.Børn, der får tæsk, lærer
at slå og at hade. Det er en uhensigtsmæssig måde at opdrage på, da der er
så mange bivirkninger ved det.

Børn tager skade af at blive slået. At du ønsker at skade børn, vidner lidt
om at du har fået en hårdhændet opdragelse, og dermed har du taget skade
fordi dit hævnmotiv udspringer af magtesløshed. Det er aldrig nødvendigt at
slå -og det hjælper ikke.

> [...]
> hvem han var og hvilke metoder han anvendte, alle vidste at ham
> legede man ikke gæk med, så de unge holdt sig i skindet. - Desværre

Han skal være glad for at jeg ikke kendte ham, for så var han blevet
anmeldt.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-07 21:43

In news:4602e5b0$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Børn tager skade af at blive slået.

Så kan vi så udlede du har fået tæsk på daglig basis. (men igen så øretæve
indbydende du er kommer det ikke bag på mig at dine "forældre" eller det
hunde pak der opfostrede dig har prøvet at rette dig til.

> At du ønsker at skade børn,

Kommer det fra en person der gerne mobber hans elever.

Fra : Dahl

Dato : 24-03-07 13:18

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Han skal være glad for at jeg ikke kendte ham, for så var han blevet
> anmeldt.

Ha ha! Til hvem. Han sørgede selfølgelig for der ikke var nogen vidner.
Påstand mod påstand, hvor meget tror du din anmeldelse bliver taget
alvorligt i forhold til betjentens, hvis du er én af dem som er kendt for at
være en uvoren halvvoksen lømmel?

> Tæsk gør ikke nogen til bedre mennesker.
Det er muligt men det skabte respekt.

> Børn tager skade af at blive slået.
Pladder. Blødsøden vat pædagogik.

>Det er aldrig nødvendigt at
> slå -og det hjælper ikke.

Vrøvl. Det er noget de som er uden for alt anden pædagogisk blødsødenhed
forstår det sprog. Det er ganske ubehageligt at få et par på kassen. Det har
samme efekt som et elektrisk hegn. Hvis man har prøvet det én gang så skal
man nok gøre noget for at undgå det igen.

Mvh RD

Fra : @

Dato : 24-03-07 13:27

On Thu, 22 Mar 2007 21:23:15 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Det er aldrig nødvendigt at
>slå -og det hjælper ikke.

det kan du lige tro det gør

knægte der får et "slag" når de forsøger at trodse tyngdeloven, eller
andre naturlove

lærer lynhurtigt at lade den slags forsøg være

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 24-03-07 13:51

On Sat, 24 Mar 2007 13:27:01 +0100, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>det kan du lige tro det gør
>
>knægte der får et "slag" når de forsøger at trodse tyngdeloven, eller
>andre naturlove
>
>lærer lynhurtigt at lade den slags forsøg være

Jeps og en velplaceret røvfuld hjælper mere end 14 dages pædagogiske
forklaringer....

Børn tager skade af TÆSK, men ikke af en røvfuld.....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-07 15:36

On Sun, 18 Mar 2007 13:23:04 +0100, @ skrev:

> dem der tror at det at straffe en lille vildbasse på 8 år
>
> måske 2 måneder efter at "forbrydelsen" har fundet sted er på et
> vildspor

Hvis "vildbassen" går og slå andre børn i hovedet med en
hammer (det er set her til lands), så hjælper det ualmindeligt
meget, at fjerne barnet fra normale omgivelser. Det hjælper
f.eks. rigtig meget for dem, der ellers ville blive de næste
ofre.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-03-07 09:43

C. Overgaard <covergaard3650@gmail.com> wrote:

> Denne historie er særlig bemærkelsesværdig set i lyset af
> tegningskrisen sidste år:
> http://www.local6.com/news/4130302/detail.html

Det eneste link jeg har fulgt er dette, og jeg tror ikke at nogen her i
landet ville gå videre end dette:

=
Parents of both of the arrested boys said they thought the boys should
be punished by the school and families, not the legal system.
=

To små drenge havde tegnet en henrettelse af en klassekammerat. Jeg
tvivler på at sagen var kommet op på inspektørens kontor; læreren ville
have klaret det inden for klassens rammer, måske med orientering og
'snak' i klassens lærerteam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 19-03-07 11:22

> [...]
> tvivler på at sagen var kommet op på inspektørens kontor; læreren ville
> have klaret det inden for klassens rammer, måske med orientering og

Hvad hvis pædagogerne ikke er klædt ordentlig på? På mange skoler skal
eleverne tale "servant" (alias spansk) i frokostpausen, så personalet kan
følge med i hvad der foregår.
(http://www.royalgorgeacademy.org/cmsimages/1236102/1322932/1376251/RGA_Stud
ent_Manual.pdf side 14 "Meals") Måske er undervisningsområdet ikke særligt
vellidt og tiltrækker måske derfor ikke motiveret personale.

Jeg har fundet to video fra arrestationen af en 5-årig, hvilket skolen måtte
undskylde for, da personalet havde tilkaldt gadepoliti, istedet for skolens
politi (som har håndjern i den rigtige størrelse og som foretager arbejde
med unge regelmæssig og derfor er trænet med at arbejde med de små
størrelser.)

http://www.sptimes.com/2005/04/22/Southpinellas/Video_shows_police_ha.shtml
http://www.sptimesphotos.com/video/classroom.html
http://www.sptimesphotos.com/video/office.html

Jeg kan godt forstå at personalet har optaget det på video af hensyn til
"self-improvement". Jeg vil aldrig tage arbejde i en børnehave uden at have
lært basale parader i en bokseklub. En unge, som sparker skal man forlade
uden at komme for meget tilskade, hvorefter at man først skal gå ind og
starte argumentationen igen, når ungen er kølet ned efter 10 minutter. At
vedblive med at forblive i ungens personlige "space" virker som at vifte en
rød klud foran en tyr.

Sekundært så slæber hun ungen ind på et kontor, hvor at der er ting at rive
på gulvet. Det er ikke smart, hvis man har prøvet at have med den slags
størrelser at gøre, når de går amok. Det er derfor at man skal lave
skammekrog ude på gangen og ikke inde i et værelse. Der kan ske meget i de X
minutter svarende til barnets alder, som barnet skal være i skammekrog.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-07 19:23

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> vedblive med at forblive i ungens personlige "space" virker som at vifte en

Mine erfaringer fra et år som lærervikar på en dansk folkeskole er, at
børnene i 1. klasse er de absolut letteste at arbejde med. Ikke
antydning af disciplinkrise, så den store udfordring bliver den
fremadskridende pædagogiske læreproces [som kan være lidt svær, hvis man
ikke har en seminarielæreruddannelse, og blot får dem 'løst'].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 20-03-07 00:04

> [...]
> fremadskridende pædagogiske læreproces [som kan være lidt svær, hvis man
> ikke har en seminarielæreruddannelse, og blot får dem 'løst'].

Du må drømme- du kender vist ikke vores 1.klasser

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-07 06:57

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Du må drømme- du kender vist ikke vores 1.klasser

Jeg troede at du var flyttet fra Nørrebro til Amager?

Men på »min« skole var forholdene at der ikke var nogen
adfærdsmæssigeproblemer af betydning med 1. klasserne, når der var en
lærer til stede. Tværtimod henvendte børn i disse klasser sig til mig,
for at få løst problemer, når jeg var gårdvagt.

Men daværende overborgmester Kramer havde nu også valgt at sætte sine
børn i netop denne skole, i stedet som skoleborgmester Per Bregengaard
fra Enhedslisten, der valgte privatskolen. Kramer havde næpppe gjort
det, hvis ikke der var tale om 'en god distriktsskole'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 19-03-07 11:37

On 18 Mar., 11:38, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> [...]
> for, og heldigvis er det ikke folk med sådant et menneskesyn, der har

Nej. Heldigvis.
Jeg kan kun give dig ret Wilstrup.

Venlig hilsen Niels Bruun

Fra : wilstrup

Dato : 19-03-07 16:58

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:
> Jeg kan kun give dig ret Wilstrup.

Læste jeg rigtigt? Giver du mig virkelig ret i noget som helst? DET var en
nyhed kryds i kalenderen! Men hvis du virkelig mener det, kan du jo ikke
være så tosset som jeg først antog

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 19-03-07 20:27

On 19 Mar., 19:23, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> fremadskridende pædagogiske læreproces [som kan være lidt svær, hvis man
> ikke har en seminarielæreruddannelse, og blot får dem 'løst'].

Jeg var mange år siden på et fritidshjem. Fra 3 - men allerede der,
var det tydeligt hvem der droppede ud. Og hvem der ikke gjorde. Vi
forøgte at binde skoler og institutionerne sammen, som nu i SFO.
Pædagogerne kom på skolerne og lavede ting der også. Og fik af den vej
kontakt til de unger, der rendte rundt for sigselv efter skoletid.
Der er andre familiemønstre med i spillet. Mor går derhjemme og passer
børnene - de unger, de hænger allerede fra 1. klasse.

Venlighilsen Niels Bruun

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 19-03-07 20:28

On 19 Mar., 16:58, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> Læste jeg rigtigt? Giver du mig virkelig ret i noget som helst? DET var en
> nyhed kryds i kalenderen! Men hvis du virkelig mener det, kan du jo ikke
> være så tosset som jeg først antog

Ja. Du læste rigtigt.

Fra : wilstrup

Dato : 20-03-07 00:05

Niels_Bruun@yahoo.dk wrote:

> Ja. Du læste rigtigt.

utroligt- og så er det end ikke min fødselsdag - jo, forresten- det er
det -jeg må i seng!

Fra : C. Overgaard

Dato : 19-03-07 21:19

> [...]
> fremadskridende pædagogiske læreproces [som kan være lidt svær, hvis man
> ikke har en seminarielæreruddannelse, og blot får dem 'løst'].

Der sker en rivende udvikling med børn fra de er 5 år til 6-7 år, hvor
de for de flestes vedkommende er skolemoden, men med udgangspunkt i
den konkrete video (office), hvor ville du så have sagt stop og have
forladt lokalet (som vi formentlig er enige om ikke skulle være et
kontor med en masse som kunne rives ned.)?

Som jeg det, så bliver damen op og ned af ungen, som dermed får en at
danse med. Hvis de nu havde valgt den rigtige slagmark fra starten af,
hvad kunne der så være sket, hvis damen var smuttet fra ungen i 5
minutter?

Mvh
C.Overgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 19-03-07 21:39

C. Overgaard <covergaard3650@gmail.com> wrote:

Hvorfor får du dog slået to linier sammen? I øvrigt er det meningen af
newsreadere ved svar skal skippe signaturen hos den, der besvares.

PS. En signatur starter med en linie der kun indeholder de tre tegn: '--
', og altså afsluttes med et blanktegn.

> [...]
> danse med. Hvis de nu havde valgt den rigtige slagmark fra starten af,
> hvad kunne der så være sket, hvis damen var smuttet fra ungen i 5

Jeg har aldrig oplevet at børn i den alder ikke har kunnet adlyde en
ordre fra en lærer.

Problemerne kommer først senere, og kun for et mindretal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 19-03-07 23:58

Det kan godt betale sig, at træne kampkunst indtil de nødvendige ting,
sidder på ryggraden.
Adskillige pædagogiske arbejdspladser har befundet sig mellem de mest
voldsbelastede arbejdspladser i landet. I årevis. Der er pædagoger,
der er udsat for langt mere vold en fængselsbetjente, politibetjente
og andre hardhittere -
Er der skrevet - solid - psykisk på jobannoncen, så plejer den del af
spændingen ved jobbet at være sikret

> Jeg har aldrig oplevet at børn i den alder ikke har kunnet adlyde en
> ordre fra en lærer.

Det er så din erfaring. Ikke min.

> Problemerne kommer først senere, og kun for et mindretal.

Ikke altid. Jeg har været på behandlingshjem, hvor jeg arbejde med de
unge. Men der var andre afdelinger, med mindre børn. 5 - 13 på en
afdeling. Der var ´regelmæssige perioder, hvor 8 unger overtog
kontrollen med afdelingen på minutter fra 3 kvindelige pædagoger.
Teams bestående udelukkende af kvinder er generelt udsatte.
Altså rykkede andre socialpædagoger ud fra deres afdelinger for at
hjælpe med til at genetablere - ro.

5 år og på krigsstien - det er den yngste, jeg har oplevet.

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-07 06:57

<Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> spændingen ved jobbet at være sikret

> Det er så din erfaring. Ikke min.

> Ikke altid. Jeg har været på behandlingshjem, hvor jeg arbejde med de

Kort sagt: du taler så om børn der er røget helt ud i det ekstreme. Ikke
om børn på en ganske almindelig folkeskole, i et københavnsk
villakvarter som Husum.

> [...]
> hjælpe med til at genetablere - ro.
>
> 5 år og på krigsstien - det er den yngste, jeg har oplevet.

Ja, og der er også forskelle mellem skoler hvor distriktet er præget af
ejerboliger og privat andelsboligforeninger, og skoler der betjener
hårdt belastede, sociale boligbyggerier.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 20-03-07 01:43

On 20 Mar., 00:05, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> utroligt- og så er det end ikke min fødselsdag - jo, forresten- det er
> det -jeg må i seng!

Nja. Det skulle være underligt andet. Nogen ting er - fagligt -
begrundede.
Derfor kan du godt være racist alligevel

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 20-03-07 14:11

On 20 Mar., 06:57, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Kort sagt: du taler så om børn der er røget helt ud i det ekstreme. Ikke
> om børn på en ganske almindelig folkeskole, i et københavnsk
> villakvarter som Husum.

Ja. Det er beretninger om børn på afgrundens rand :-/

Hvor tror du Jønkedrengen kommer fra ?
Har du set filmen Zappa ?

Venlig hilsen Niels Bruun.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-03-07 19:08

<Niels_Bruun@yahoo.dk> wrote:

> Hvor tror du Jønkedrengen kommer fra ?

Siden du nu kommer med det spørgsmål, du kommer med nedenfor: En
direktørfar der var fraværende, og en mor der flygtede ind i østlig
mystik og yoga-øvelser, og var lige så fraværende?

> Har du set filmen Zappa ?

Ja.
--
Per Erik Rønne