Valg - 10 eller 100 MB ??
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 02-01-01 13:08

Hej Jeg er ved at etablere netværk hjemme med 3 pc'ere, for at deles om 1
printer, scanner og internetforbincelse samt lidt spil i ny og næ.
Kan man nøjes med 10 Mbit netkort / hub ?
Kan I evt. nævne nogle situationer hvor det bliver utåleligt at nøjes med 10
Mbit ?

Godt nytår til alle
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-01-01 13:21

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbs@pharma-vinci.dk> wrote in message
> [...]
> Kan man nøjes med 10 Mbit netkort / hub ?
> Kan I evt. nævne nogle situationer hvor det bliver utåleligt at nøjes med

10Mbit er fint nok til alt det som du har nævnt.

Der hvor 10mbit ikke er helt nok, er hvis I overfører mange data imellem
PC'erne ved f.eks. fil overførsel.

Eksemplet kunne være du skulle overføre et videoklip på 300MB, så ville det
jo være rart med et 100mbit netværk istedet for 10mbit.

Du nævner I skal dele en scanner, er dette en netværksscanner? Når man har
scanner er det nemlig en god ting med ordentlig båndbredde imellem PC'en og
scanneren, da der skal overføres en del data ved scanning.

Håber ikke dette gjorde dig endnu mere forvirret.

--
Bjarke Andersen

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 22:33

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 22:33

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 02-01-01 22:33

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbs@pharma-vinci.dk> skrev i en meddelelse

[klip]
> Tja, jeg har lige fået fat på en aflagt hub (Long Shine, Ether hub LCS
> 883R-T8) samt kabler, og 2 af pc'erne hjemme er noget antikverede med
gamle
> netkort så det skal i hvert fald først prøves, min egen pc har indbygget
> netkort og jeg mener det er et 10/100 Mbit.
> Tak for hjælpen
> Henrik

Jamen så er det jo afgjort, men jeg må bare lige sige at et 100 M/bits
netværk er kanont. Har lige investeret i en 8-port switch (Rubytech 800,-)
og det kører altså helt perfekt.

Nå, jeg bare lige en lille bemærkning. Held og lykke med netværket.

Edm...
www.edmundo.dk