DR bruger millioner på
Fra : Per Rønne

Dato : 16-03-07 06:16

På:

<http://epn.dk/kommunikation/medier_underholdning/article27436.ece>

kan man se hvad DR-ledelsen bruger pengene på, nu de har problemer med
økonomien i koncertsalen, og må fyre 300 mennesker.

Ja, man fyrer bl.a. lige 3,6 millioner kroner af til et kursus for
cheferne i Californien. Jeg citererer:

> [...]
>
>Et af de begreber er vandhullet. Et vandhul er et sted, hvor DR-folk
>mødes for at diskutere ideer. I vandhullet er reglerne således, at
>mødedeltagere opdeles i to grupper. Den ene gruppe ifører sig imaginære
>grønne hatte, mens den anden gruppe placerer røde hatte på hovederne.
>Når en diskussion om et nyt program eller en organisatorisk ændring som
>følge af strukturændringerne i DR begynder, skal folk med de grønne
>hatte være positive over for den nærværende idé. Dem med de røde hatte
>har til opgave at være kritiske dog først når de har ytret noget

Det fremgår ikke om også ægtefællerne er med i 'kurset', der lyder som
en god, licens-betalt ferie.

Mon ikke de også skal have et kanindræber-kursus? I Australien? Nu skal
de jo til at fyre folk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-03-07 17:11

Per Rønne wrote:
> [...]
> økonomien i koncertsalen, og må fyre 300 mennesker.
>
> Ja, man fyrer bl.a. lige 3,6 millioner kroner af til et kursus for

Peanuts. Det er 4 små stillinger, ansættelse, fratrædelse etc inkluderet.

> Det fremgår ikke om også ægtefællerne er med i 'kurset', der lyder som
> en god, licens-betalt ferie.
>
> Mon ikke de også skal have et kanindræber-kursus? I Australien? Nu
> skal de jo til at fyre folk ...

Tja. Plummer siger jo der skal ske "intelligente fyringer" - noget åbenbart
helt nyt og uprøvet

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-07 18:40

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Peanuts. Det er 4 små stillinger, ansættelse, fratrædelse etc inkluderet.

»Fire små stillinger«? Det svarer alene til 10 stillinger til en
månedsløn på 30.000.

> Tja. Plummer siger jo der skal ske "intelligente fyringer" - noget åbenbart
> helt nyt og uprøvet

Vi får se. Måske skulle de bare nedlægge sports- og
underholdningsafdelingerne. Og så begynde at transmittere alle Det
kongelige Teaters forestillinger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-03-07 19:00

Per Rønne wrote:

> »Fire små stillinger«? Det svarer alene til 10 stillinger til en
> månedsløn på 30.000.

Svjh får de omtrent 400.000 i snit i årsløn, de DR-ansatte.
Ansættelsesperioder, altså konttraktforløb, pensioner, aftrædelse,
rekruttering osv. Nope. Det er et temmelig beskedent beløb. Jeg må erkende,
at jeg undrede mig over at kurserne "kun" kostede 30.000 - når det nu var så
åbenbart livsnødvendigt - og tilmed i USA - jeg mener, jeg har da afholdt
kurser hvor folk betalte det samme her i DK.

Det er svært ikke at få samme tanke som dig mht "ferie" eller frynsegode.
Hvorfor dælen kan kurset ikke flyves til København?

> Vi får se. Måske skulle de bare nedlægge sports- og
> underholdningsafdelingerne. Og så begynde at transmittere alle Det
> kongelige Teaters forestillinger ...

Ja - det ville da være ægte public service!

Mistede alt for hende der Sørine Godtfred dit og dat. Hun har været OK i
"smagsdommerne", men interviewet om besparelser i DR svarede hun prompte, at
"Aftenshowet", "Hiv stikket ud" og "symfoniorkestret" da kunne spares væk.
Der tabte hun alt goodwill. Enten var det talenttløst eller også var "tiden
løbet fra det", mente hun.

Hallo - vi har jo NETOP et koncerthus og et symfoniorkester fordi andre ikke
har, og fordi det ikke kan betale sig økonomisk at have den slags i privat
regi. Men hun mener altså at Danmark ikke har brug for noget, der bevarer
den hedengangne nationale arv - også selvom det er "utidssvarende".

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-07 19:16

> [...]

> regi. Men hun mener altså at Danmark ikke har brug for noget, der bevarer
> den hedengangne nationale arv - også selvom det er "utidssvarende".

Ville hun virkelig have symfoniorkestret nedlagt?

'Aftenshowet' og 'Hiv stikket ind' siger mig ikke noget ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk