DR's seere: Drop Beckham og Beethoven
Fra : Joakim

Dato : 15-03-07 15:31

De danske tv-seere er ikke i tvivl om, hvilke dele af programfladen,
DR bør skrotte for at rette op på den skrantende økonomi. Klassisk
musik, sport og underholdning skal have kniven.

Det viser en rundspørge til 1500 danskere, som analyseinstituttet
Megafon har foretaget for TV2/Nyhederne.

http://borsen.dk/mediemarked/nyhed/105868/

Mig bekendt stoppede DR med at sende Beckham og Co. for mange
år siden. Nu bliver vi licensbetalere spist af med ligegyldig, men for
DR prisvenlig damehåndbold og omkostningslet klassisk musik. Lad os
derfor endelig bevare dem på repertoiret, så vi undgår yderligere
licensforhøjelser.

Længe leve verdens bedste Anja!

DR får tilført 3 mia kr årligt fra licensmidler og så har man en
skrantende økonomi. Vorherre bevares. Denne lemfældige omgang med
licensmidler nærmest skriger på en privatisering.

Vi bliver efterhånden flere og flere i dette land der ikke længere
gider at skulle betale en af verdens højeste licenser til det makværk
af et rødt underskudsforetagende som institutionen DR repræsenterer.
Privatiser skidtet. Det er den eneste rigtige løsning.

Fuck verdens bedste Anja!

Fra : BigBother

Dato : 15-03-07 15:34

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> DR får tilført 3 mia kr årligt fra licensmidler og så har man en
> skrantende økonomi. Vorherre bevares. Denne lemfældige omgang med
> licensmidler nærmest skriger på en privatisering.

Forhåbenligt har DR gravet sin egen grav med det multimediepalads.

--
Veritas odium parit

Fra : Joakim

Dato : 15-03-07 18:13

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Forhåbenligt har DR gravet sin egen grav med det multimediepalads.

Gør dig ikke de store forhåbninger hvad det angår. Alle partier i FT
er mig bekendt enige om at der skal være en public-service kanal i
DK - desværre.

Fra : BigBother

Dato : 15-03-07 20:21

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Gør dig ikke de store forhåbninger hvad det angår. Alle partier i FT
> er mig bekendt enige om at der skal være en public-service kanal i

Det synes jeg da også. Så lad os dog spare DR væk, og bruge pengene på at
oprette en public service-kanal i stedet.

Fra : E.M.

Dato : 15-03-07 19:40

> Fuck verdens bedste Anja!

Det tvivler jeg på hun vil være med til. )

E.M.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 19:55

In news:45f992f4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Det tvivler jeg på hun vil være med til. )

Jeg vil ihvertfald ikke!

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : E.M.

Dato : 15-03-07 20:01

> In news:45f992f4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
> E.M. <em@dbmail.dk> typed:

> Jeg vil ihvertfald ikke!

Heller ikke mig, så hellere klemme den fast i døren og jage katten på den
fra den anden side )

E.M.

Fra : wilstrup

Dato : 15-03-07 20:25

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det tvivler jeg på hun vil være med til. )

ja, det kræver vist et andet køn ))

Fra : Per Rønne

Dato : 16-03-07 06:29

> [...]

> DR prisvenlig damehåndbold og omkostningslet klassisk musik. Lad os
> derfor endelig bevare dem på repertoiret, så vi undgår yderligere

DR kan ikke stoppe den klassiske musik eller ballet- og
operatransmissioner i fjernsynet, uden at bryde public
service-forpligtelserne.

Derimod kan de sagtens droppe landskampene, OL, Tour de France og Melodi
Grand Prix. For seerne betyder det ikke andet end at de skal trykke på
en anden programvælgerknap, når de skal se det. I forvejen sendes disse
landskampe vel på en 5 udenlandske kanaler og rene sportskanaler, og
skal tv2 også sende dem, kan de endda slippe lidt billigere, da
konkurrencen bliver reduceret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 16-03-07 21:59

> [...]
> service-forpligtelserne.
>
> Derimod kan de sagtens droppe landskampene, OL, Tour de France og

Argh.... OL!?

You must be joking.

OL foregår kun hvert 4 år. Enhver TV-kanal med respekt for sig selv og
sine seere sender naturligvis OL. Det kan der ikke herske nogen tvivl
om.

> [...]
> landskampe vel på en 5 udenlandske kanaler og rene sportskanaler, og
> skal tv2 også sende dem, kan de endda slippe lidt billigere, da

Muligvis, men jeg kan altså kun tage DR1, DR2 og TV2.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-03-07 22:57

> [...]

> om.

> Muligvis, men jeg kan altså kun tage DR1, DR2 og TV2.

Så kan du da også se der på TV2, som endda vil kunne sende udsendelserne
billigere.

Og hvad så med at få en ordentlig antenne, når du nu ikke vil på et
kabelnet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 17-03-07 11:42

> [...]
> udsendelserne
> billigere.
>
> Og hvad så med at få en ordentlig antenne, når du nu ikke vil på et

Jeg bor på en båd, hvilket udelukker muligheden for kabelnet. Desuden
ser jeg tv via en digital tv-modtager og kan derfor "kun" tage de tre
nævnte programmer.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-07 12:12

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Jeg bor på en båd, hvilket udelukker muligheden for kabelnet.

Er ejerlejlighederne i Nyhavn og ved Christianshavns kanaler ikke blevet
billige? Kan vist fås for under 10 millioner ...

> Desuden ser jeg tv via en digital tv-modtager og kan derfor "kun" tage de
> tre nævnte programmer.

Jeg aner ikke hvad en 'digital tv-modtager' er for en - jeg har TDCs
'store' pakke [som er den eneste valgmulighed i andelsforeningen - den
kan ikke engang helt fravælges].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 17-03-07 19:32

> Er ejerlejlighederne i Nyhavn og ved Christianshavns kanaler ikke
> blevet
> billige? Kan vist fås for under 10 millioner ...

Per, din humor er uovertruffen.