Er klimaforandringer ved at blive det nye ~
Fra : BigBother

Dato : 14-03-07 14:56

http://infowars.com/articles/ps/global_warming_replaces_911_as_justification_to_do_anything.htm

Før skulle politikerne, specielt i USA bare nævne 11. september, så kunne
alt lige pludseligt retfærdiggøres. Men i takt med at sandheden om
terrorangrebet efterhånden er ved at komme frem til overfladen, er det som
om politikernes lyst til at røre ved denne varme kartoffel er svindende.

Men så er det jo godt, de har klimaforandringer som nyt universelt argument
for at indføre alskens frihedsindskrænkninger.

--
Veritas odium parit

Fra : Ingolf

Dato : 14-03-07 21:52

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
> [...]
>
> Men så er det jo godt, de har klimaforandringer som nyt universelt
> argument for at indføre alskens frihedsindskrænkninger.

Med Al Gores dokumentar, "An inconvinient truth", og "The great global
warming swindle", er det igen lykkedes at splitte befolkningen i 2 grupper.
Vi kan nu diskutere dette til hudløshed, alt imens den globale opvarming
sniger ind over os alle. Uanset hvad er det stadig forbryderne i jakkesæt
der høster. Begge dokumentarer er jo enige om at den globale opvarmning er
virkelig.

> --
> Veritas odium parit

Løgnene vil gøre dig pissesur, men sandheden vil gøre dig rasende!

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-07 02:35

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om terrorangrebet efterhånden er ved at komme frem til overfladen, er
> det som om politikernes lyst til at røre ved denne varme kartoffel er

Hvilken sandhed? Den, stemmerne fortæller dig, når du har din sølvpapirhat
på?

Måske du skulle lade være med at tage de angivelige klimaforandringer som
gidsel for dine vanvittige konspirationsteorier?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ingolf

Dato : 15-03-07 03:41

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken sandhed? Den, stemmerne fortæller dig, når du har din sølvpapirhat
> på?

Hellere en sølvpapirshat, end evige skyklapper.

Du tror sikkert også at krigen i Irak var velbegrundet? Men der er jeg
desværre nødt til at ødelægge dit snævertsynede verdensbillede, med
'bagateller' som disse
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/10/072929.htm

Du kender godt www.google.com ikke ? Prøv selv at grave videre...

> Måske du skulle lade være med at tage de angivelige klimaforandringer som
> gidsel for dine vanvittige konspirationsteorier?

Den globale opvarmning ER et faktum.

Du får et kæmpechok den dag du vasker dine skyklapper

Fra : BigBother

Dato : 15-03-07 09:40

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Hellere en sølvpapirshat, end evige skyklapper.

Præcis.

Kan jeg bruge det som signatur?

--
Veritas odium parit

Fra : Ingolf

Dato : 15-03-07 19:20

> "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Præcis.
>
> Kan jeg bruge det som signatur?

Du skal være velkommen

_
Sharing is caring...

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 09:46

In news:45f8b262$0$48955$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> typed:

> Den globale opvarmning ER et faktum.

Ja men grunden til det er ikke.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-03-07 10:41

N_B_DK skrev:
> In news:45f8b262$0$48955$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> typed:

Nej, man kan vælge en passende periode og få en afkøling. Det var både i
stenalderen og midelalderen varmer end i dag.

Fra : Ingolf

Dato : 18-03-07 16:23

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Nej, man kan vælge en passende periode og få en afkøling. Det var både i
> stenalderen og midelalderen varmer end i dag.

Og det ved du fordi du er neandertaler eller?

Hvad med 'bagateller' som disse?
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/03/16/044431.htm
"Klodens varmeste vinter siden 1880"

Citat:"Den netop overståede vinter var den varmeste i verden, siden man
systematisk begyndte at holde øje med klimaet for over 100 år siden.
USA's nationale institut, der følger vejret over hele kloden, oplyser, at
temperaturen i havet og luften mellem december og februar var den højeste,
siden målingerne begyndte i 1880.

Om årsagerne peger Instituttet på, at temperaturen gennem lang tid har været
stigende og på den såkaldte el niño-effekt i Stillehavet.

Den næstvarmeste vinter var i 1994, og 10 af de varmeste vintre er målt
siden 1995."

Kan du påvise at iskerneprøver fra polerne har vist en højere temperatur,
nogensinde ?

Grunden til den globale opvarmning har i de sidste, ja mindst, 30 år været
tungt dokumenteret af utallige forskere. Ca 2.500 forskere i rundt om i
verden er enige om det faktum, men 2-3 forskere i en 'dokumentar', som "The
great globale warming swindle" kan altså vende det hele på hovedet og
beskylde soleruption for problemet, og dermed fritage os alle for et
ansvar... ?? Hvis det er tilfældet, så må jeg anerkende at intet er
umuligt...

Kender du SOHO?

http://sohowww.nascom.nasa.gov/

Fra : @

Dato : 18-03-07 18:00

On Sun, 18 Mar 2007 16:23:14 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

>Og det ved du fordi du er neandertaler eller?

> [...]

ja og?

blot fordi temperaturen måske lige præcis i de ca. 75 år hvor du går
rundt på kloden stiger lidt voldsomt er IKKE bevis for at
temperaturstigningerne er usædvanlige
eller bevis for at menneskers aktivitet har nogen som helst
indflydelse

>Kan du påvise at iskerneprøver fra polerne har vist en højere temperatur,
>nogensinde ?

i middelalderen var det ca. 1.5 grader varmere i Danmark end nu

der er fundet spor fra vindyrkning i England

endnu længere tilbage er der fundet beviser for tropisk klima på
Grønland

>Grunden til den globale opvarmning har i de sidste, ja mindst, 30 år været
>tungt dokumenteret af utallige forskere.

nej, der har været fremsat "politisk korrekte" teorier

ikke et eneste bevis er fremført

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 19-03-07 09:10

In news:45fd596b$0$46851$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> typed:
> "Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message

> Og det ved du fordi du er neandertaler eller?

> [...]

Hvis du ikke ved det, så var stenalder og middelalder FØR 1880....

> Citat:"Den netop overståede vinter var den varmeste i verden, siden
> man systematisk begyndte at holde øje med klimaet for over 100 år
> siden.

100 år er IKKE meget at basere sig på, når jorden er ca 5 milliader år
gammel, det er nærmest et splitsekund.

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-03-07 10:11

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Den globale opvarmning ER et faktum.

Du har ret - den har været i gang siden 1715.
Det samme har stigningen i havniveauet!

Men ikke alle steder ser man temteraturstigninger. Al (Dema) Gore viste at
sneen smeltede
på Kilimanjore - men "glemte" at fortælle, at her har der ikke været
stigning i temperaturen. Sneen smelter fordi der falder mindre nedbør.
Men den går fint ind hos medierne, som fortæller folk, hvad de skal mene.

Gore "glemte" også at fortælle, at når isen smelter på Arktis, så falder der
mere sne på Antarktis - disse "penduleringer" er fornylig påvist - se
f.eks. Steffensen fra Niels Bohs Instituttet.
Men den globale opvarmning fortsætter da nogle år endnu - også selv om man
lukker totalt af for al afbrænding af olie i morgen.

> Du får et kæmpechok den dag du vasker dine skyklapper

Den mest effektive måde af nedsætte CO2-udslippet er at erstatte
fossil energi med atomenergi. Mange har fået et chock uden at vaske
sine skyklapper (se f.eks. SFs hjemmeside, hvor man med sin visionsløse
energipolitik fremmer brugen af fossil energi - men det kan man bare ikke
se.

Per A. Hansen

Fra : Ingolf

Dato : 18-03-07 14:01

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> stigning i temperaturen. Sneen smelter fordi der falder mindre nedbør.
> Men den går fint ind hos medierne, som fortæller folk, hvad de skal mene.

Mene eller tænke? Vil du helt ærligt påstår at mennesket intet har med den
stigende co2 udslip at gøre?

> [...]
> sine skyklapper (se f.eks. SFs hjemmeside, hvor man med sin visionsløse
> energipolitik fremmer brugen af fossil energi - men det kan man bare ikke

Atomenergi er over 50 år gammelt. Kan det tænkes at det stigende co2 udslip,
har knækket intelligensquotient-kurven? Hvis nu at afbrænding af fossile
brændselsmidler ER årsagen, så ville det jo give virkelig mange mennesker
meget dårlig samvittighed ikke?

Fra : N_B_DK

Dato : 19-03-07 09:12

In news:45fd382a$0$46362$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Ingolf <Dont@spam_ingolf@excite.com> typed:

> Hvis nu at afbrænding
> af fossile brændselsmidler ER årsagen, så ville det jo give virkelig
> mange mennesker meget dårlig samvittighed ikke?

Ja men det er ikke tilfældet, det er da tilladt at kun se på de sidste 200
år, men set over en længere tidsperiode er der intet usædvanligt i det vi
ser.

Fra : Ingolf

Dato : 18-03-07 16:25

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

Læs evt mit svar til Peter Kvint, i denne samme tråd.

Fra : BigBother

Dato : 15-03-07 09:39

--
Veritas odium parit