/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Væresteder slipper for rygeforbud
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 02:23

Væresteder slipper for rygeforbud
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html

Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
alligevel får lov til at ryge på væresteder.

Så mangler vi bare de andre offentlige steder.



 
 
Bo Warming (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-03-07 02:48

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.

Er logikken at rygeforbud er skabt alene af sadisme mod livnydere, og
man nænner ikke at chikanere bistandsnassere, der jo kaldes ofre?

Eller mener man at deres liv bør de endelig holocauste væk hurtigst
muligt?

Mest det første tror jeg, og at der ikke er gnist af sund empati og
lyst til at gavne rygere er hermed bevist



Bo Warming (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-03-07 02:58

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Værestedsbrugere har kort liv og ynkes og ønskes bevaret som
tabergruppe så behandlerne kan komme i himmerige

Og de lever efter Camus "Jeg gør oprør, altså er jeg til" og kan ikke
kues med bøder for rygning og ejer af stedet er ofte en kirke som man
ikke kan gøre FALLIT, hvad man elsker at gøre med privat
restaurantsejer

SEJT OM ALLE RESTAURANTER BLIVER STRUKTURÆNDRET TIL SOCIALE VÆRESTEDER
NU så antirtyger-sadisterne får deres ?superondskabsfulde dobbeltmoral
ydmyget og korsfæstet effektivt

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N



Jesper (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 13-03-07 03:39

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
udsættes for passiv rygning???
--
Jesper

Bo Warming (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-03-07 04:37

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat
> skal
> udsættes for passiv rygning???

De bedre kirker menighedsråd lader kun frivillige stå i køkkenet og
være dørmænd

Passiv rygning har ingen taget skade af.

Det interessante ved værested-lempelsen er bl.a. at hvor man kan true
private profitsteder med statens antirygersadisme, så er
væresteds-bumserne oprørske genier der meget let finder et bedre sted
at gå hen om vinteren og især om sommeren

NB rygeforbud er netop udsat til næste vinter - det vil skabe
værre-end-holocaust chikane og udstille statens ondskabsfuldhed, og
blive forargtet, og derfor tåler bagmændene ikke at det fører til
affolkning af restauranter hvilket let kunne ske hele sommerhalvåret.

At bagmændene elsker at blive hadet er indlysende og deres krumspring
p.t. er interessante



wilstrup (13-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-03-07 07:13


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
> udsættes for passiv rygning???

Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at ryge.



Poul Nielsen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 13-03-07 08:34


"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
> > Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >
> >> Væresteder slipper for rygeforbud
> >> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
> >>
> >> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
> >>
> >> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
> >
> > Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
> > udsættes for passiv rygning???
>
> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
ryge.
>

Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
det.



Dorte (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Dorte


Dato : 13-03-07 09:04


"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse
news:45f653db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>> > Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>> >
>> >> Væresteder slipper for rygeforbud
>> >> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>> >>
>> >> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> >> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>> >>
>> >> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>> >
>> > Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>> > udsættes for passiv rygning???
>>
>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
> ryge.
>>
>
> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
> det.
>
Rygere og ikke-rygere vil aldrig nå til enighed..... Jeg er Ikke-ryger!




Ukendt (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-07 11:35


"Dorte" <Okay@da> skrev i en meddelelse
news:45f65af6$0$13979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse
> news:45f653db$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>> news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>> > Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>> >
>>> >> Væresteder slipper for rygeforbud
>>> >> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>> >>
>>> >> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> >> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>> >>
>>> >> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>> >
>>> > Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat
>>> > skal
>>> > udsættes for passiv rygning???
>>>
>>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>> ryge.
>>>
>>
>> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
>> det.
>>
> Rygere og ikke-rygere vil aldrig nå til enighed..... Jeg er Ikke-ryger!
>
Og hvad er din pointe i forhold til, at dette rygeforbud går enormt udover
nogle af de mest socialt udsatte i vores samfund? Hvis de
hjemløse/alkoholikere/misbrugere/psykisk syge mf. ikke må ryge på diverse
væresteder, hvordan tror du så at det vil påvirke deres brug af disse
tilbud?

Anna



Jesper (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 13-03-07 17:49

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote:

> > Rygere og ikke-rygere vil aldrig nå til enighed..... Jeg er Ikke-ryger!
> >
> Og hvad er din pointe i forhold til, at dette rygeforbud går enormt udover
> nogle af de mest socialt udsatte i vores samfund? Hvis de
> hjemløse/alkoholikere/misbrugere/psykisk syge mf. ikke må ryge på diverse
> væresteder, hvordan tror du så at det vil påvirke deres brug af disse
> tilbud?
>
> Anna

Det må de jo helt selv om. Take it or leave it!
--
Jesper

@ (13-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 13-03-07 15:56

On Tue, 13 Mar 2007 08:33:44 +0100, "Poul Nielsen" <mega@lan.com>
wrote:

>
>"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>> > Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>> >
>> >> Væresteder slipper for rygeforbud
>> >> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>> >>
>> >> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> >> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>> >>
>> >> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>> >
>> > Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>> > udsættes for passiv rygning???
>>
>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>ryge.
>>
>
>Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
>det.
>

og andre under ikke de ansatte frisk luft


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:31

1[at]invalid.net skrev:
> On Tue, 13 Mar 2007 08:33:44 +0100, "Poul Nielsen" <mega@lan.com>
> wrote:
>
>>
>> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>> news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>>
>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>>
>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>>
>>>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>>>> udsættes for passiv rygning???
>>>
>>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>>> ryge.
>>>
>>
>> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
>> det.
>>
>
> og andre under ikke de ansatte frisk luft

Det var satans som dig og Arne Wilstrup kunne blive enige om det.
Kryds i kaleneren.



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:30

Poul Nielsen:
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:45f640cd$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>
>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>>> udsættes for passiv rygning???
>>
>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at ryge.
>>
>
> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
> det.

Nej, der er jo ingen der må have det bedre end ham.



wilstrup (13-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-03-07 18:18


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c1a7d73aeaf0e29.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Nej, der er jo ingen der må have det bedre end ham.

Så er der lang vej igen - jeg har det glimrendé og under gerne at folk i det
mindste har det lige så godt som mig.



Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:19

wilstrup udtrykte præcist:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c1a7d73aeaf0e29.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> > Nej, der er jo ingen der må have det bedre end ham.
>
> Så er der lang vej igen - jeg har det glimrendé og under gerne at folk i det
> mindste har det lige så godt som mig.

Men du vil ikke lade folk nyde en smøg offentlige steder.



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:29

wilstrup kom med denne ide:
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>
>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>> udsættes for passiv rygning???
>
> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at ryge.

Sagde folkemords benægteren.



wilstrup (13-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-03-07 18:17


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c197d731c805786.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> wilstrup kom med denne ide:
>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>
>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>>> udsættes for passiv rygning???
>>
>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>> ryge.
>
> Sagde folkemords benægteren.

sagde nazisten.
>
>



Alucard (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-03-07 19:02

On Tue, 13 Mar 2007 18:17:26 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>>> ryge.
>>
>> Sagde folkemords benægteren.
>
>sagde nazisten.

Sagde den hjernedøde....

Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 20:54

wilstrup skrev:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c197d731c805786.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> wilstrup kom med denne ide:
>>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>>
>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>>
>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>>
>>>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
>>>> udsættes for passiv rygning???
>>>
>>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>>> ryge.
>>
>> Sagde folkemords benægteren.
>
> sagde nazisten.
>>
>>

Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?



Tanja (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Tanja


Dato : 13-03-07 22:32


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce67d73b69e2961.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> wilstrup skrev:
>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.6c197d731c805786.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>> wilstrup kom med denne ide:
>>>> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>>>> news:1huwa4j.10v1yhjpox01mN%spambuster@users.toughguy.net...
>>>>> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>>>
>>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>>>
>>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>>>
>>>>> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat
>>>>> skal
>>>>> udsættes for passiv rygning???
>>>>
>>>> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
>>>> ryge.
>>>
>>> Sagde folkemords benægteren.
>>
>> sagde nazisten.
>>>
>>>
>
> Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?


> Okay! Jeg vidste slet ikke, at Hitler og jeg var enige om noget som helst!
> Lidt fornuft var der så i manden. Det havde jeg ikke troet!




wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:27


"Tanja" <Tanja@musen> skrev i en meddelelse
news:45f7184a$0$14016$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?
>
>
>> Okay! Jeg vidste slet ikke, at Hitler og jeg var enige om noget som
>> helst! Lidt fornuft var der så i manden. Det havde jeg ikke troet!

Tro ham ikke - jeg har set film med Hitler med en smøg i hånden.



wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:26


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce67d73b69e2961.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>> Sagde folkemords benægteren.
>>
>> sagde nazisten.
>>>
>>>
>
> Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?

Nej, han røg selv.



N_B_DK (14-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-03-07 09:34

In news:45f76b33$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> > Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

Selvfølgelig kan du det, DDR /USSR dræbte adskillige millioner.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:21

N_B_DK formulerede spørgsmålet:
> In news:45f76b33$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> wilstrup <nix@invalid.com> typed:
>> > Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
>> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.
>
> Selvfølgelig kan du det, DDR /USSR dræbte adskillige millioner.

I en god sags tjeneste



Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:21

wilstrup formulerede spørgsmålet:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce67d73b69e2961.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >>> Sagde folkemords benægteren.
>>>
>>> sagde nazisten.
>>>>
>>>>
>>
>> Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.
>
>> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?
>
> Nej, han røg selv.

Man behøves ikke at være nazist for at være folkemordsbenægter.
Så vidt jeg ved var USSR ikke et nazistisk styre.



@ (14-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-03-07 17:46

On Wed, 14 Mar 2007 04:25:41 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?
>
>Nej, han røg selv.

nej

og han tålte ikke tobaksrygning i sin nærhed

--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Egon Stich (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-03-07 17:57


"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45f76b33$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce67d73b69e2961.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >>> Sagde folkemords benægteren.
> >>
> >> sagde nazisten.
> >>>
> >>>
> >
> > Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.
>
> > Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?
>
> Nej, han røg selv.
>

Det er da vistnok slet ikke sandt--
Han var fanatisk sundhedsapostel, som så mange psykopater er det, og røg
overhovedet ikke.

Egon



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:29

Jesper udtrykte præcist:
> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
> udsættes for passiv rygning???

Hvis de ansatte ikke ryger, kan de bare lade være med at søge
stillingen. De fleste af de ansatte sådanne steder er rygere.



Thomas von Hassel (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 13-03-07 09:06

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Sten Schou (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 13-03-07 11:53


"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...

> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?

At Christiania er fyldt med sociale udskud..................

Hilsen Sten



Ukendt (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-03-07 11:58


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:45f682c2$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...
>
>> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>
> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................
>
> Hilsen Sten

Det var dog en usmagelig og ubrugelig kommentar....

Anna



Sten Schou (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 13-03-07 14:37


"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:45f683b7$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:45f682c2$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...
>>
>>> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>>
>> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................
>>
>> Hilsen Sten
>
> Det var dog en usmagelig og ubrugelig kommentar....

Læs tråden, min pige, og se jeg kommenterer Thomas's indlæg.

Hilsen Sten



Kim Larsen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 13-03-07 14:54

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:45f6a8fb$0$2461$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f683b7$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
>> news:45f682c2$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...
>>>
>>>> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>>>
>>> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................
>>>
>>> Hilsen Sten
>>
>> Det var dog en usmagelig og ubrugelig kommentar....
>
> Læs tråden, min pige, og se jeg kommenterer Thomas's indlæg.

Jo men Anna har jo ret, hvad skal man bruge din kommentar til ? Det er en
usmagelig og ubrugelig kommentar, fuldstændig som Anna ganske korrekt
beskriver dit indlæg.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Sten Schou (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 13-03-07 20:43


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:et6ad7$2j9$1@news.datemas.de...

> Jo men Anna har jo ret, hvad skal man bruge din kommentar til ? Det er en
> usmagelig og ubrugelig kommentar, fuldstændig som Anna ganske korrekt
> beskriver dit indlæg.

Som vanligt gider du ikke følge med i de andre indlæg i tråden, men danner
dig din egen forudfattede mening. Hvis du nu der, hvad Thomas von Hassel
skrev, og hvad jeg svarede på, så fattede du måske pointen, men ligesom
Anna, faldt det åbenbart også dig svært, men nu skal jeg forklare:
Se, tråden omhandler flg. emne: Væresteder slipper for rygeforbud. Til dette
svarer Thomas: "Hvad siger dette om rygning og socialt udsatte". Til dette
(altså Thomas's indlæg) svarer jeg: Så må Christiania være fyldt med sociale
udskud.
Og hvorfor må Christiania så være det: Jo, Kim Larsen, det er nok også dig
bekendt, at på Christiania ryger man alt hvad der kan ryges, også den tobak,
som vanligvis kan købes i butikkerne, så med udgangspunkt i Thomas'
erasmuslogik, må Christiania være fyldt med sociale udskud.
Håber du og Anna nu har forstået pointen (når nu i ikke gider følge den
øvrige del af tråden).

Hilsen Sten



Alucard (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-03-07 21:55

On Tue, 13 Mar 2007 20:42:45 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>> Jo men Anna har jo ret, hvad skal man bruge din kommentar til ? Det er en
>> usmagelig og ubrugelig kommentar, fuldstændig som Anna ganske korrekt
>> beskriver dit indlæg.
>
>Som vanligt gider du ikke følge med i de andre indlæg i tråden, men danner
>dig din egen forudfattede mening.

Mon det er fordi han har plonket halvdelen af "debattørerne"...???


Sten Schou (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 13-03-07 23:33


"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ar3ev2pjaktunk3lv66v1jnbfgrmmdid96@4ax.com...

> Mon det er fordi han har plonket halvdelen af "debattørerne"...???

Sikkert nok, Han er jo en af dem der er omgivet af idioter......

Hilsen Sten



wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:25


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:45f726d1$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ar3ev2pjaktunk3lv66v1jnbfgrmmdid96@4ax.com...
>
>> Mon det er fordi han har plonket halvdelen af "debattørerne"...???
>
> Sikkert nok, Han er jo en af dem der er omgivet af idioter......

Han er da ikke omgivet af dig, så udsagnet er altså noget vrøvl!



Sten Schou (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 15-03-07 20:17


"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45f76b09$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Han er da ikke omgivet af dig, så udsagnet er altså noget vrøvl!

Det var nu dig jeg tænkte på....i partiforeningen.

Hilsen Sten



wilstrup (15-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 15-03-07 21:17


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:45f99bb1$0$5739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:45f76b09$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Han er da ikke omgivet af dig, så udsagnet er altså noget vrøvl!
>
> Det var nu dig jeg tænkte på....i partiforeningen.

Du skal såmænd ikke tænke så meget på mig - du får ikke min krop alligevel!




Tanja (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Tanja


Dato : 13-03-07 22:33


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:45f682c2$0$8697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...
>
>> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>
> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................
>
> Hilsen Sten

Men, det er der jo ikke noget nyt i.........




Dorte (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Dorte


Dato : 13-03-07 14:12


"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1huwp9p.wy376b1bf6aomN%thomas_lists@elements.dk...
> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>
> /thomas
>

Jeg har altid betragtet rygere som tabere................
Mvh



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:33

Følgende er skrevet af Thomas von Hassel:
> Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>
At de socialt udsatte har andre problemer at tænke på end at prøve på
at stoppe med at ryge.



Kim Larsen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 13-03-07 12:49

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de alligevel
> får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Ja her skal vi have rygning total forbudt.

Med tiden får vi vel tobakken total forbudt på linie med hash. Vi kan så
ligesom med narkomanerne og lægeordineret metadon (og formentlig snart
lægeordineret heroin) lade de psykisk syge få lov til at beholde
cigaretterne på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra almindelige
psykisk raske danskere.

--
Kim Larsen (hysterisk ikke-ryger (så er det sagt *S*))
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:34

Kim Larsen sendte dette med sin computer:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de alligevel
>> får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> Ja her skal vi have rygning total forbudt.
>
> Med tiden får vi vel tobakken total forbudt på linie med hash. Vi kan så
> ligesom med narkomanerne og lægeordineret metadon (og formentlig snart
> lægeordineret heroin) lade de psykisk syge få lov til at beholde cigaretterne
> på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra almindelige psykisk raske
> danskere.

Vorherre bevars.
Kommer du selv disse steder, siden du har så meget imod at de ryger?



Kim Larsen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 13-03-07 18:17

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c1d7d73389b9ad8.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Kim Larsen sendte dette med sin computer:
>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>> Ja her skal vi have rygning total forbudt.
>>
>> Med tiden får vi vel tobakken total forbudt på linie med hash. Vi kan så
>> ligesom med narkomanerne og lægeordineret metadon (og formentlig snart
>> lægeordineret heroin) lade de psykisk syge få lov til at beholde
>> cigaretterne på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra
>> almindelige psykisk raske danskere.
>
> Vorherre bevars.

Hvor kommer han ind i billedet bortset fra når vi skal have dig afvænnet fra
cigaretterne.

> Kommer du selv disse steder, siden du har så meget imod at de ryger?

Nej hvorfor i alverden skulle jeg det. Jeg har noget imod folk ryger alle
andre steder end hjemme hos dem selv. Rygning er en privatsag og dermed
foregår svineriet udelukkende hjemme i privaten frem for i nærheden af os
ikke-rygere i "det offentlige rum".

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 18:35

Kim Larsen frembragte:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c1d7d73389b9ad8.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Kim Larsen sendte dette med sin computer:
>>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Ja her skal vi have rygning total forbudt.
>>>
>>> Med tiden får vi vel tobakken total forbudt på linie med hash. Vi kan så
>>> ligesom med narkomanerne og lægeordineret metadon (og formentlig snart
>>> lægeordineret heroin) lade de psykisk syge få lov til at beholde
>>> cigaretterne på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra almindelige
>>> psykisk raske danskere.
>>
>> Vorherre bevars.
>
> Hvor kommer han ind i billedet bortset fra når vi skal have dig afvænnet fra
> cigaretterne.
>
>> Kommer du selv disse steder, siden du har så meget imod at de ryger?
>
> Nej hvorfor i alverden skulle jeg det. Jeg har noget imod folk ryger alle
> andre steder end hjemme hos dem selv. Rygning er en privatsag og dermed
> foregår svineriet udelukkende hjemme i privaten frem for i nærheden af os
> ikke-rygere i "det offentlige rum".

Hvor offentlig er værrestederne? Mange steder skal man visiteres før
man kan blive brugere af værestedet.
Og hvad med de hjemløse? Hvor skal de ryge, da de ingen hjem har?



wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:04


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c5a7d73e79dbbfd.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> > Og hvad med de hjemløse? Hvor skal de ryge, da de ingen hjem har?

Ude i den frie natur, naturligvis! Hvor svært kan det være?




Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:22

wilstrup tastede følgende:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c5a7d73e79dbbfd.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> > Og hvad med de hjemløse? Hvor skal de ryge, da de ingen hjem har?
>
> Ude i den frie natur, naturligvis! Hvor svært kan det være?

Der kommer nok også en dag, hvor man ikke må ryge udendørs.
Hvor skal de så ryge lille Arne?



Mikael Mortensen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 13-03-07 17:06



"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de alligevel
> får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>


Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.

--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:
Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 17:35

Mikael Mortensen kom med følgende:
>
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Væresteder slipper for rygeforbud
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de alligevel
>> får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>
>
> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.

Skal 97% bøje sig for 3%?



Bo Warming (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 13-03-07 18:16

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Mikael Mortensen kom med følgende:
>>
>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>
>>
>> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>
> Skal 97% bøje sig for 3%?
>
Man skal handle og kompromisse

De kværulantiske ikkerygere kan måske få værestedet røgfrit 3% af
årets 365 dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de
sprudlende sjove menneskers selskab

Og næste år der de kommet til fornuft og har købt sig en gasmaske
eller er kommet til HELT til fornuft og har droppet al hysterisk
overtro om passiv rygning som udstødningsgrund for rygere



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 18:38

Bo Warming tastede følgende:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Mikael Mortensen kom med følgende:
>>>
>>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>>
>>>
>>>
>>> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>>
>> Skal 97% bøje sig for 3%?
>>
> Man skal handle og kompromisse
>
> De kværulantiske ikkerygere kan måske få værestedet røgfrit 3% af årets 365
> dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de sprudlende sjove
> menneskers selskab

lol



wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:09


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c5e7d73652e4594.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> De kværulantiske ikkerygere kan måske få værestedet røgfrit 3% af årets
365
>> dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de sprudlende
>> sjove menneskers selskab
>
> lol

Så vidt jeg kan se er det underyderen over alle underydere Bo Warming, der
har skrevet indlægget som besvares med de to bogstaver som du kan, nemlig L
og O.
Men jeg forstår så udmærket godt at det er nødvendigt at ryge i BWs
selskab - ellers kan man jo ikke holde hans stank ud - om det er lort eller
skidt, er uklart, men skulle jeg omgås ham til daglig, så ville jeg også
begynde at ryge -simpelthen for at overleve lugten fra ham.

Ja, det er korrekt at rygerne /tror/ at de er sjovere og mere sprudlende -
vi, der ved bedre ved jo at det blot er rygernes livsløgn, de klynger sig
krampagtigt til og som vi bærer over med - og har gjort det alt for længe.



Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:24

Den 14-03-2007, skrev wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c5e7d73652e4594.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >> De kværulantiske ikkerygere kan måske få værestedet røgfrit 3% af årets
> 365
>>> dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de sprudlende sjove
>>> menneskers selskab
>>
>> lol
>
> Så vidt jeg kan se er det underyderen over alle underydere Bo Warming, der
> har skrevet indlægget som besvares med de to bogstaver som du kan, nemlig L
> og O.
> Men jeg forstår så udmærket godt at det er nødvendigt at ryge i BWs selskab -
> ellers kan man jo ikke holde hans stank ud - om det er lort eller skidt, er
> uklart, men skulle jeg omgås ham til daglig, så ville jeg også begynde at
> ryge -simpelthen for at overleve lugten fra ham.
>
> Ja, det er korrekt at rygerne /tror/ at de er sjovere og mere sprudlende -
> vi, der ved bedre ved jo at det blot er rygernes livsløgn, de klynger sig
> krampagtigt til og som vi bærer over med - og har gjort det alt for længe.

Jamen kan i så ikke bare sætte rygerne i KZ-lejre, ligesom man gjorde
med jøderne under 2. verdenskrig?



wilstrup (13-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 13-03-07 18:19


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>
> Skal 97% bøje sig for 3%?

Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!



N_B_DK (13-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-03-07 18:46

In news:45f6dd1d$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!

Eller når 99.9% mener du er en idiot, er det nok også de 99.9% der er galt
på den.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 18:38

wilstrup frembragte:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> >> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>>
>> Skal 97% bøje sig for 3%?
>
> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!

Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
igen.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html



Alucard (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-03-07 19:47

On Tue, 13 Mar 2007 18:37:41 +0100, Petse
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>>> >> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>>>
>>> Skal 97% bøje sig for 3%?
>>
>> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!
>
>Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
>TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
>igen.
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
Hvis Wilstrup tilhørte de 97% var svaret selvfølgelig anderledes...

Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 20:52

Alucard formulerede tirsdag:
> On Tue, 13 Mar 2007 18:37:41 +0100, Petse
> <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>
>>>>>> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>>>>
>>>> Skal 97% bøje sig for 3%?
>>>
>>> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!
>>
>> Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
>> TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
>> igen.
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
> Hvis Wilstrup tilhørte de 97% var svaret selvfølgelig anderledes...

Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.



Alucard (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 13-03-07 21:54

On Tue, 13 Mar 2007 20:52:27 +0100, Petse
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>>> Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
>>> TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
>>> igen.
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>> Hvis Wilstrup tilhørte de 97% var svaret selvfølgelig anderledes...
>
>Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.
>
Du skulle have skrevet:

>Vi glemmer jo at Wilstrup altid TROR han har ret.

wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:05


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce47d735ff16ab0.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.

Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup har altid
ret og Petse har aldrig!



N_B_DK (14-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-03-07 09:36

In news:45f7663d$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup
> har altid ret og Petse har aldrig!

LOL jeg tror virkelig at du mener du altid har ret, din syge narcissisist

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:26

Den 14-03-2007, skrev wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce47d735ff16ab0.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> > Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.
>
> Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup har altid
> ret og Petse har aldrig!

Jeg viste ikke at du havde humor.
Men noget tyder på at du lider af tvangstanker, siden du tror at du
altid har ret.



Mikael Mortensen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 13-03-07 22:42


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Mikael Mortensen kom med følgende:
>>
>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>
>>
>> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>
> Skal 97% bøje sig for 3%?
>


Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:
Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm



N_B_DK (13-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-03-07 23:03

In news:45f71a92$0$78958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:

> Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der er
skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




N_B_DK (13-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-03-07 23:23

In news:61b512bf6d25e1ebad5509954d90787d@spamme-dyndns.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
> In news:45f71a92$0$78958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:
>
> > Det er de 97% der skaber problemet, så ja.
>
> Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der
> er skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O

spøgelsesbilist selvfølgelig ;)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Mikael Mortensen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikael Mortensen


Dato : 14-03-07 10:49


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:61b512bf6d25e1ebad5509954d90787d@spamme-dyndns.dk...
> In news:45f71a92$0$78958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
> Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:
>
>> Det er de 97% der skaber problemet, så ja.
>
> Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der er
> skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O
>



Nej, det er det du mener;
Hvis 97% var spøgelsesbilister så skal de 3% fjerne sig fra vejen, eller
finde sig i at blive kørt ind i?!


--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:
Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm



N_B_DK (14-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-03-07 10:55

In news:45f7c50d$0$48959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:

> Nej, det er det du mener;
> Hvis 97% var spøgelsesbilister så skal de 3% fjerne sig fra vejen,
> eller finde sig i at blive kørt ind i?!

Nej det er ikke det jeg mener.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:27

Mikael Mortensen sendte dette med sin computer:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6c1e7d7395c9be10.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Mikael Mortensen kom med følgende:
>>>
>>> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:mn.688f7d73776e4ae3.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>>>> Væresteder slipper for rygeforbud
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>>
>>>
>>>
>>> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.
>>
>> Skal 97% bøje sig for 3%?
>>
>
>
> Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

Hvad er problemet. De sidste 3% behøver ikke at opholde sig i
rygerummene, eller?



Poul E Hansen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 13-03-07 18:43

On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> Væresteder slipper for rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
varmestuen der må ryges.
Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
tilladt hele dagen
eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.



Petse (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 13-03-07 20:55

Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>> Væresteder slipper for
>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> varmestuen der må ryges.
> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> tilladt hele dagen
> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.

Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.



Egon Stich (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-03-07 21:41


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>

Jeg har ladet mig fortælle, at størstedelen af de inkarnerede Bankospillere
ryger.
Rundt omkring på landet, financieres forsamlingshuse, ligesom
sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne
støtte.
På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
hvor vi deles om pladsen.
Der bliver der sikkert tale om civil ulydighed, når, hvis, loven nogensinde
bliver vedtaget.

MVH
Egon



@ (14-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 14-03-07 15:59

On Tue, 13 Mar 2007 21:41:08 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>
>"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>>
>
>Jeg har ladet mig fortælle, at størstedelen af de inkarnerede Bankospillere
>ryger.

og jeg har hørt et temmelig vedholdene rygte om at så godt som alle
rygere ryger


>Rundt omkring på landet, financieres forsamlingshuse, ligesom
>sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
>Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne
>støtte.

hvorfor?

kan de ikke selv financiere deres sygelige tilbøjelighed til absolut
at skulle røre på sig selv når det ikke er strengt nødvendigt?

hvorfor har den der opfandt fjernbetjeningen ikke fået en Nobell-pris?

>På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
>hvor vi deles om pladsen.

dem som er mærkelige(uopdragne) må absolut være dem som ikke helt af
sig selv undlader at forpeste den luft andre _Skal_ indånde med
tobaksrøg



--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Tanja (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Tanja


Dato : 13-03-07 23:04


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>> Væresteder slipper for
>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>> varmestuen der må ryges.
>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>> tilladt hele dagen
>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>

Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
udsætte os selv for andres rædsomme laster!



Bruno Christensen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 13-03-07 23:24

On Tue, 13 Mar 2007 23:03:48 +0100, Tanja wrote:

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>> Væresteder slipper for
>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>>> varmestuen der må ryges.
>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>>> tilladt hele dagen
>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>>
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>>
>
> Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
> udsætte os selv for andres rædsomme laster!

Nævn lige 3 "værtshue" hvor du kan komme?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:24


"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
news:1pyd7cubokvxv.12uj9ylxn2l7c.dlg@40tude.net...
> On Tue, 13 Mar 2007 23:03:48 +0100, Tanja wrote:
>
> Nævn lige 3 "værtshue" hvor du kan komme?

Nu er det godt 30 år siden du var medlem af DKU, som du skriver - jeg vidste
godt at nogle dku'ere var grænseløst naive, men du må have været direkte dum
når du kommer med udtalelser af den type.

Det siger sig selv at når rygere gennem de sidste hundrede år eller mere har
vundet hævd på at ryge, når hele tobaksindustriens reklamecirkus har været
rettet mod rygere og at gøre folk til rygere, når vi ved at rygning i det
hele taget er blevet forbundet med indtagelse af spiritus, at man i
reklamerne kunne se hvidkitlede "læger" slå til lyd for at det var "sundt"
at ryge, når hele det borgerlige selskab fandt at en mand altid burde ryge,
fordi det gav ham karakter etc. etc. etc., hvordan tror du så at lysten til
at forsøge sig med ikke-rygerværtshuse har været? Og hvor mange barrierer
tror du ikke at man som værtshusholder skal igennem, når man alligevel ikke
i praksis kunne forhindre kunderne i at tænde en smøg og ryge?

Det kan ikke være ukendt for dig, at netop DKU i sin tid var imod
storkapitalens monopol på "oplysninger" via reklamer og at de mente at netop
tobaksindustriens forløjede propaganda var en af de ting man som DKU'er var
med til at bekæmpe - at du så ikke er blevet klogere med årene, men nærmest
har sluttet dig til "fjenden" viser sig jo i dine tåbelige udsagn om at man
skal komme med 3 ikke-rygerværtshuse, selvom du udmærket ved at det næppe
vil være muligt - det siger ikke noget om ikke-rygerne, men om din dumhed,
at du fremturer med at ville gavne tobaksindustriens sag - men vi har da
hørt om renegater før, så det kan da ikke undre.



Bruno Christensen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-03-07 05:33

On Wed, 14 Mar 2007 04:23:42 +0100, wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
> news:1pyd7cubokvxv.12uj9ylxn2l7c.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 13 Mar 2007 23:03:48 +0100, Tanja wrote:
> >
>> Nævn lige 3 "værtshue" hvor du kan komme?
>
> Nu er det godt 30 år siden du var medlem af DKU, som du skriver - jeg vidste
> godt at nogle dku'ere var grænseløst naive, men du må have været direkte dum
> når du kommer med udtalelser af den type.
>
> Det siger sig selv at når rygere gennem de sidste hundrede år eller mere har
> vundet hævd på at ryge, når hele tobaksindustriens reklamecirkus har været
> rettet mod rygere og at gøre folk til rygere, når vi ved at rygning i det
> hele taget er blevet forbundet med indtagelse af spiritus, at man i
> reklamerne kunne se hvidkitlede "læger" slå til lyd for at det var "sundt"
> at ryge, når hele det borgerlige selskab fandt at en mand altid burde ryge,
> fordi det gav ham karakter etc. etc. etc., hvordan tror du så at lysten til
> at forsøge sig med ikke-rygerværtshuse har været? Og hvor mange barrierer
> tror du ikke at man som værtshusholder skal igennem, når man alligevel ikke
> i praksis kunne forhindre kunderne i at tænde en smøg og ryge?
>
> Det kan ikke være ukendt for dig, at netop DKU i sin tid var imod
> storkapitalens monopol på "oplysninger" via reklamer og at de mente at netop
> tobaksindustriens forløjede propaganda var en af de ting man som DKU'er var
> med til at bekæmpe - at du så ikke er blevet klogere med årene, men nærmest
> har sluttet dig til "fjenden" viser sig jo i dine tåbelige udsagn om at man
> skal komme med 3 ikke-rygerværtshuse, selvom du udmærket ved at det næppe
> vil være muligt - det siger ikke noget om ikke-rygerne, men om din dumhed,
> at du fremturer med at ville gavne tobaksindustriens sag - men vi har da
> hørt om renegater før, så det kan da ikke undre.

Nå.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:32

Tanja formulerede tirsdag:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>> Væresteder slipper for
>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>>> varmestuen der må ryges.
>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>>> tilladt hele dagen
>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>>
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>>
>
> Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
> udsætte os selv for andres rædsomme laster!

Det er altså et problem for dig, at du ikke kan komme på værtshus og
drikke dig fuld hver dag, fordi der er nogle der ryger?



Bruno Christensen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 13-03-07 21:33

On Tue, 13 Mar 2007 20:55:23 +0100, Petse wrote:

> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>> Væresteder slipper for
>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>
>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>
>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>> varmestuen der må ryges.
>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>> tilladt hele dagen
>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Ja, og de par steder jeg frekventerer bliver lavet om til klubber,
hvilket jo er synd for de ikke-rygere som kommer der hovedsagelig for
det sociale samvær (ca 10%).
Regeringen vil jo forbyde ikke-rygere at komme i lokaler hvor der
ryges eller er blevet røget.

Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
11 år.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:12


"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
news:rchg1sfh65jb$.ez2h2sl0r5ue$.dlg@40tude.net...
> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> 11 år.

Den ene tåbelighed opvejer jo ikke den anden, vel?



Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:33

Bruno Christensen har bragt dette til os:
> On Tue, 13 Mar 2007 20:55:23 +0100, Petse wrote:
>
>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>> Væresteder slipper for
>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>>
>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>>> varmestuen der må ryges.
>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>>> tilladt hele dagen
>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>>
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> Ja, og de par steder jeg frekventerer bliver lavet om til klubber,
> hvilket jo er synd for de ikke-rygere som kommer der hovedsagelig for
> det sociale samvær (ca 10%).
> Regeringen vil jo forbyde ikke-rygere at komme i lokaler hvor der
> ryges eller er blevet røget.
>
> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> 11 år.

Nej, og det er netop hykleriet i hele denne sag.



Egon Stich (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 14-03-07 17:59


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.732d7d733a7022d9.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >
> > Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> > 11 år.
>
> Nej, og det er netop hykleriet i hele denne sag.
>

Den slags, der vedrører de timelønnedes forhold, har jo aldrig interesseret
overklassen.
Sundt arbejdsmilieu koster jo penge--
Så er det meget bedre at profilere sig med en omkostningsfri sag som denne.
Det gør sig godt i glaskuplerne i de akademiske kredse--

Egon



BJR (14-03-2007)
Kommentar
Fra : BJR


Dato : 14-03-07 18:24


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:45f82a9b$0$72884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.732d7d733a7022d9.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>> >
>> > Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
>> > 11 år.
>>
>> Nej, og det er netop hykleriet i hele denne sag.

>>
Men DSB-folk har også været tvunget til at gå igennem rygevogne, i
mange år!

>
>



wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:12


"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

1.underyderne går på værtshus
2.underyderne ryger
konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?



N_B_DK (14-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 14-03-07 09:37

In news:45f767ed$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> 1.underyderne går på værtshus
> 2.underyderne ryger
> konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?

Bruger du også den slags ord om dine kollegaer ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:30

Den 14-03-2007, skrev N_B_DK:
> In news:45f767ed$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> wilstrup <nix@invalid.com> typed:
>
>> 1.underyderne går på værtshus
>> 2.underyderne ryger
>> konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?
>
> Bruger du også den slags ord om dine kollegaer ?

Og elever?



Petse (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Petse


Dato : 14-03-07 13:30

Følgende er skrevet af wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.6ce77d7329955ca6.70910@FJERNDETTEgmail.com...
> >
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> 1.underyderne går på værtshus
> 2.underyderne ryger
> konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?

Hvordan behandler du elever som er opvokset i en "Underyder" familie?
Mobber du dem, ligesom du gør med rygere?



Poul E Hansen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 13-03-07 22:26

On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
>
>
>
>
> > On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >> Væresteder slipper for
> >> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> >> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> >> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> > Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> > varmestuen der må ryges.
> > Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> > tilladt hele dagen
> > eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> > Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> > meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.



Bruno Christensen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 13-03-07 22:40

On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:

> On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>
>>
>>
>>
>>
>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>> Væresteder slipper for
>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>>> varmestuen der må ryges.
>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>>> tilladt hele dagen
>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>>
>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.

Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?

Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


wilstrup (14-03-2007)
Kommentar
Fra : wilstrup


Dato : 14-03-07 04:14


"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
news:1gmbeikg4hhxf.af98hzi70twf.dlg@40tude.net...
> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
> > Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.


Det ved man jo ikke noget om, eftersom man ikke har prøvet det, vel? og
rygerne har jo gennem mange år haft nærmest hævd på at ryge på værtshuse, så
mange tror at det er den eneste mulighed?



Bruno Christensen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-03-07 05:30

On Wed, 14 Mar 2007 04:14:22 +0100, wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
> news:1gmbeikg4hhxf.af98hzi70twf.dlg@40tude.net...
>> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>>> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>>
>> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>
>
> Det ved man jo ikke noget om, eftersom man ikke har prøvet det, vel? og
> rygerne har jo gennem mange år haft nærmest hævd på at ryge på værtshuse, så
> mange tror at det er den eneste mulighed?

Det undrer mig stadig at ingen har prøvet at lave et røgfrit værtshus
eller discotek.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Poul E Hansen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 13-03-07 22:51

On 13 Mar., 21:41, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:


<...>

> Jeg har ladet mig fortælle, at størstedelen af de inkarnerede Bankospillere
> ryger.
> Rundt omkring på landet, financieres forsamlingshuse, ligesom
> sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
> Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne
> støtte.

Dårligt argument for at tillade rygning. Hvis det er nødvendigt bliver
der nok bevilliget midler andre steder fra.
> På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
> hvor vi deles om pladsen.
'Deles om pladsen' er ikke ordet - røgen spreder sig som regel over
det hele - selv udenfor på gaden mærkes stanken når det er værst; en
blandning af gammel røg og mados eller hvad det kan være.

> Der bliver der sikkert tale om civil ulydighed, når, hvis, loven nogensinde
> bliver vedtaget.
Lige indtil folk finder ud af det ikke kan 'betale' sig.



Alucard (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 14-03-07 00:54

On 13 Mar 2007 14:50:51 -0700, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote:

>selv udenfor på gaden mærkes stanken når det er værst; en
>blandning af gammel røg og mados eller hvad det kan være.

Hvis det er "stanken" der er et kæmpe problem, så burde parfume da
også forbydes.....

Poul E Hansen (13-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 13-03-07 23:46

On 13 Mar., 21:33, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On Tue, 13 Mar 2007 20:55:23 +0100, Petse wrote:
> > Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
> >> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>> Væresteder slipper for
> >>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> >>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> >>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> >> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> >> varmestuen der må ryges.
> >> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> >> tilladt hele dagen
> >> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> >> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> >> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> > Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> Ja, og de par steder jeg frekventerer bliver lavet om til klubber,
> hvilket jo er synd for de ikke-rygere som kommer der hovedsagelig for
> det sociale samvær (ca 10%).
> Regeringen vil jo forbyde ikke-rygere at komme i lokaler hvor der
> ryges eller er blevet røget.
>
Nej

> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> 11 år.
>
Jo


Poul E Hansen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 14-03-07 14:48

On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
>
>
>
>
> > On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> >>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>>> Væresteder slipper for
> >>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> >>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> >>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> >>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> >>> varmestuen der må ryges.
> >>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> >>> tilladt hele dagen
> >>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> >>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> >>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> >> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> > Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.
>
> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>
Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
begrænses vha. lovgivning.


Bruno Christensen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-03-07 16:56

On 14 Mar 2007 06:48:22 -0700, Poul E Hansen wrote:

> On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
>> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>>
>>
>>
>>
>>
>>> On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>>
>>>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
>>>>>> Væresteder slipper for
>>>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>>
>>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
>>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>>
>>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>>
>>>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
>>>>> varmestuen der må ryges.
>>>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
>>>>> tilladt hele dagen
>>>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
>>>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
>>>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>>
>>>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>>
>>> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.
>>
>> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>>
>> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>>
> Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
> begrænses vha. lovgivning.

Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.

Kan du forklare den forskel.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Poul E Hansen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 14-03-07 17:31

On 14 Mar., 16:56, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On 14 Mar 2007 06:48:22 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
>
>
>
>
> > On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> >> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> >>> On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> >>>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>>>>> Væresteder slipper for
> >>>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> >>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> >>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> >>>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> >>>>> varmestuen der må ryges.
> >>>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> >>>>> tilladt hele dagen
> >>>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> >>>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> >>>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> >>>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.
>
> >>> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.
>
> >> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> >> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>
> > Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
> > begrænses vha. lovgivning.
>
> Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
> valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
> spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.
>
> Kan du forklare den forskel.
>
Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
hvis de ikke længere måtte ryge. Og så kan ejerne jo glæde sig til at
loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)


Bruno Christensen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-03-07 18:45

On 14 Mar 2007 09:31:16 -0700, Poul E Hansen wrote:

> Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
> hvis de ikke længere måtte ryge.

Gjort vrøvl, nej, men ingen kan holde til at 75 - 90 % af gæsterne
finder et nyt sted.

> Og så kan ejerne jo glæde sig til at
> loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)

Findes der noget sted en henvisning til 40 m2, jeg har jævnligt hørt
om det, men aldrig læst det konkret?

(40 m2!, så kan jeg lave 3 værtshuse og stadig selv bo i mit hus
Det må skulle regnes ud efter "nytteareal" eller sådan noget?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Kim Larsen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-03-07 21:43

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1173889876.541249.273030@p15g2000hsd.googlegroups.com...
On 14 Mar., 16:56, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On 14 Mar 2007 06:48:22 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> > On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> >> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> >>> On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> >>>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> >>>>>> Væresteder slipper for
> >>>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> >>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> >>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> >>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> >>>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> >>>>> varmestuen der må ryges.
> >>>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> >>>>> tilladt hele dagen
> >>>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> >>>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> >>>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> >>>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også
> >>>> ryger.
>
> >>> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.
>
> >> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> >> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>
> > Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
> > begrænses vha. lovgivning.
>
> Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
> valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
> spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.
>
> Kan du forklare den forskel.
>
Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
hvis de ikke længere måtte ryge. Og så kan ejerne jo glæde sig til at
loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)
---------------------------------------------------- KL:
Det er nok UNDER 40 kvadratmeter som du mener. Der er næppe tvivl om at der
vil blive fiflet med den lovgivning således at alle værtshuse lige pludselig
er på max 39,999 kvadratmeter. Personligt er jeg ligeglad med om folk ryger
på værtshusene - jeg kommer ikke sådanne steder - men jeg ser gerne at
spisesteder bliver fuldstændig røgfrie ved lovgivning for vi tager ind i
mellem ud for at spise en god middag på restaurant og vi bryder os absolut
ikke om at folk ryger i nærheden af os.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Poul E Hansen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 14-03-07 21:47

On 14 Mar., 18:44, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On 14 Mar 2007 09:31:16 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> > Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
> > hvis de ikke længere måtte ryge.
>
> Gjort vrøvl, nej, men ingen kan holde til at 75 - 90 % af gæsterne
> finder et nyt sted.
>
Jeg tvivler på tallet er så højt. Men der er selvfølgelig større
chance for at rygerne bliver, hvis forbudet først indføres når loven
træder i kraft og det dermed bliver sværere for rygerne at flygte til
andre værtshuse for at ryge.
Og hvis et enkelt værtshus alene forbyder rygning forsvinder de
rygende stamkunder måske hurtigt, mens der går noget tid før ikke-
rygere der ikke kommer på værtshuset opdager at stedet er blevet
røgfrit og dermed ere attraktivt for dem.
> > Og så kan ejerne jo glæde sig til at
> > loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)
>
> Findes der noget sted en henvisning til 40 m2, jeg har jævnligt hørt
> om det, men aldrig læst det konkret?
>
> (40 m2!, så kan jeg lave 3 værtshuse og stadig selv bo i mit hus
> Det må skulle regnes ud efter "nytteareal" eller sådan noget?
>
http://www.im.dk/artikler_im_dk/Files/Fil1/4059.pdf

Det er åbenbart ikke nok at et sted er under 40 m2 - der må heller
ikke serveres mad, hvis der skal tillades rygning (røg og mad er også
en klam blanding).


Bruno Christensen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 15-03-07 05:44

On 14 Mar 2007 13:47:01 -0700, Poul E Hansen wrote:

> http://www.im.dk/artikler_im_dk/Files/Fil1/4059.pdf

Takker

>
> Det er åbenbart ikke nok at et sted er under 40 m2 - der må heller
> ikke serveres mad, hvis der skal tillades rygning (røg og mad er også
> en klam blanding).

Det kan vi faktisk godt blive enige om.

Dog købte jeg en røgeovn sidste forår og glæder mig til igen at sidde
i gården og f.ex. lave røget torskerogn

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Poul E Hansen (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 14-03-07 22:14

On 14 Mar., 21:43, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> "Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> skrev i en meddelelsenews:1173889876.541249.273030@p15g2000hsd.googlegroups.com...
> On 14 Mar., 16:56, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
>
>
>
> > On 14 Mar 2007 06:48:22 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> > > On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> > >> On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> > >>> On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> > >>>> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> > >>>>> On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> > >>>>>> Væresteder slipper for
> > >>>>>> rygeforbudhttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> > >>>>>> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> > >>>>>> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> > >>>>>> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.
>
> > >>>>> Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
> > >>>>> varmestuen der må ryges.
> > >>>>> Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
> > >>>>> tilladt hele dagen
> > >>>>> eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
> > >>>>> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> > >>>>> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.
>
> > >>>> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også
> > >>>> ryger.
>
> > >>> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.
>
> > >> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> > >> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.
>
> > > Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
> > > begrænses vha. lovgivning.
>
> > Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
> > valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
> > spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.
>
> > Kan du forklare den forskel.
>
> Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
> hvis de ikke længere måtte ryge. Og så kan ejerne jo glæde sig til at
> loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)
> ---------------------------------------------------- KL:
> Det er nok UNDER 40 kvadratmeter som du mener.
Nej - jeg mener at hvis stedet er over 40 m2 kan ejeren give
lovgivningen skylden for at der indføres rygeforbud. Men på den anden
side bliver det nok nemmere også for små værtshuse at indføre
rygeforbud når loven træder i kraft.
>Der er næppe tvivl om at der
> vil blive fiflet med den lovgivning således at alle værtshuse lige pludselig
> er på max 39,999 kvadratmeter. Personligt er jeg ligeglad med om folk ryger
> på værtshusene - jeg kommer ikke sådanne steder - men jeg ser gerne at
> spisesteder bliver fuldstændig røgfrie ved lovgivning for vi tager ind i
> mellem ud for at spise en god middag på restaurant og vi bryder os absolut
> ikke om at folk ryger i nærheden af os.

Sådan bliver det måske også - se link i svar til Bruno Christensen.


Poul E Hansen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 15-03-07 19:29

On 15 Mar., 05:44, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:
> On 14 Mar 2007 13:47:01 -0700, Poul E Hansen wrote:
>
> >http://www.im.dk/artikler_im_dk/Files/Fil1/4059.pdf
>
> Takker
>
>
>
> > Det er åbenbart ikke nok at et sted er under 40 m2 - der må heller
> > ikke serveres mad, hvis der skal tillades rygning (røg og mad er også
> > en klam blanding).
>
> Det kan vi faktisk godt blive enige om.
>
> Dog købte jeg en røgeovn sidste forår og glæder mig til igen at sidde
> i gården og f.ex. lave røget torskerogn
>
Det bliver nok nemmere at holde ud .


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste