Danmark kan være sig selv bekendt
Fra : /Peter

Dato : 12-03-07 17:51

"Danmark bør have en særlov, så de omtrent 600 afviste irakiske
asylansøgere kan få lov at blive i landet, selv om de er udvist."

"Hvorfor ikke i stedet interviewe cykelhandleren nede på hjørnet eller
pølsemanden på Torvet - er deres meninger ikke nøjagtigt lige så gode?
Jo, vel er de det, men de er ikke kendte. DR har en god fornemmelse for
at sælge en historie."
Læs selv viedere, det er GULDKORN
http://tinyurl.com/ypcpdc

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 18:55

/Peter wrote:
> [...]
>
> "Hvorfor ikke i stedet interviewe cykelhandleren nede på hjørnet eller
> pølsemanden på Torvet - er deres meninger ikke nøjagtigt lige så gode?

Jo - men derfor skal Danmark vel alligevel kunne være sig selv bekendt.

Fra : Alucard

Dato : 12-03-07 19:18

On Mon, 12 Mar 2007 17:51:15 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>pølsemanden på Torvet - er deres meninger ikke nøjagtigt lige så gode?
>Jo, vel er de det, men de er ikke kendte. DR har en god fornemmelse for

Godt nok bryder jeg mig ikke specielt meget om PK, men her har hun jo
ret....

Fra : Kert Rats

Dato : 12-03-07 19:30

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt nok bryder jeg mig ikke specielt meget om PK, men her har hun jo
> ret....

At politiske beslutningstagere tænker med hjertet og ikke med hovedet
medfører følelsesladede beslutninger baseret på et emotionelt
beslutningsgrundlag.
Og det kan i mine øjne ikke være at foretrække.

Pia Kjærgaard tænker med hovedet. Det kan man ikke sige om de selvbestaltede
eksperter på asylområdet, tv-kokken Claus Meyer m.fl.

Venligst

Kert Rats

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 19:38

Kert Rats wrote:

> Pia Kjærgaard tænker med hovedet. Det kan man ikke sige om de
> selvbestaltede eksperter på asylområdet, tv-kokken Claus Meyer m.fl.

Hvad tænker han da med? Hvori adskiller Pia K sig i øvrigt fra at være
selvbestaltet ift Claus Meyer? Er røvtørreres holdninger mere værd end
kokkes?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 19:52

In news:45f59e15$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvad tænker han da med? Hvori adskiller Pia K sig i øvrigt fra at være
> selvbestaltet ift Claus Meyer? Er røvtørreres holdninger mere værd end
> kokkes?

Hvis du nu læste hvad P.K havde skrevet havde du ikke stillet ovenstående
spørgsmål.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:06

N_B_DK wrote:
> In news:45f59e15$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvis du nu læste hvad P.K havde skrevet havde du ikke stillet
> ovenstående spørgsmål.

Min pointe er, at det bider sig selv i halen, dette utrolige pseudoargument.
Pia K og ALLE andre er lige så selvbestaltede som enhver anden der har en
mening.

Er den irakiske asylansøgers tarv mindre værd en pølsemandens? Og sådan kan
vi blive ved. Det er en helt grotesk diskussion.

Sagen er, at Pia K og Jesper Langballes - nu var han jo på vanlig
charmerende vis på TV i går og uddybe - spin i sidste ende vil løbe af
sporet og bide sig selv i halen. Og det er morsomt at se folk herinde hoppe
på limpinden.

Er Pia K's mening mere eller mindre værd end pølsemandens? Ja eller nej?
Hvis det havde været 27 pølsemænd der havde skrevet under, mon Pia K så

1) ville have bøjet nakken, eller
2) fundet en anden måde at sno sig udenom på

hvad tror du?

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-07 11:58

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1) ville have bøjet nakken, eller
> 2) fundet en anden måde at sno sig udenom på

Hvis det angiveligt var pølsemænd og røvtørrere (for nu at blive i din
terminologi), så var det overhovedet ikke blevet bragt. Medierne ligger
under for titler, så nemt er det.

Hilsen Sten

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 20:08

On Mon, 12 Mar 2007 19:38:14 +0100, Konrad wrote:

> Hvad tænker han da med? Hvori adskiller Pia K sig i øvrigt fra at være
> selvbestaltet ift Claus Meyer? Er røvtørreres holdninger mere værd end
> kokkes?

Er de ikke blot begge kommet noget udenfor deres naturlige gebet,
skomager bliv ved din læst.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 20:30

In news:x1acfrogns0a.6bqvjz1zdre8.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> typed:

> Er de ikke blot begge kommet noget udenfor deres naturlige gebet,
> skomager bliv ved din læst.

Hvorfor tror i de er afvist ? og jeg er 100% enig med P.K i at der burde
være et loft for hvor mange gange de kan appellere, er de afvist, og har
appelleret, og det stadig forholder sig på samme måde, så er det ud.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:43

N_B_DK wrote:
> [...]
> burde være et loft for hvor mange gange de kan appellere, er de
> afvist, og har appelleret, og det stadig forholder sig på samme måde,

Og den holdning er 100% valid. Som Hillingsø sagde i går - så er det prisen
"for mange års pladderhumanisme" - og lige dér så Langballe naturligvis helt
glad ud.

Tør øjnene. Det handler - som underskriverne så rigtigt siger - simpelthen
om vi kan være os selv bekendt.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 20:56

In news:45f5ad44$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Tør øjnene. Det handler - som underskriverne så rigtigt siger -
> simpelthen om vi kan være os selv bekendt.

Og det kan vi, vi kan ikke redde alle (og skal heller ikke)

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:00

N_B_DK wrote:
> In news:45f5ad44$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Og det kan vi, vi kan ikke redde alle (og skal heller ikke)

Nævner underskriver ALLE? Ikke mig bekendt. Hvorfor så inddrage "alle"??

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:06

In news:45f5b141$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nævner underskriver ALLE? Ikke mig bekendt. Hvorfor så inddrage
> "alle"??

Ikke direkte nej, men hvis de her alligevel skal have lov selvom de har fået
afslag flere gange, hvorfor skal de næste så ikke ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:14

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Ikke direkte nej, men hvis de her alligevel skal have lov selvom de
> har fået afslag flere gange, hvorfor skal de næste så ikke ?

Hvem siger der kommer en "næste gang"? Og skal de nuværende i øvrigt
behandles på baggrund af om der kommer flere? Hvorfor ikke bare tage
udgangspunkt i deres situation - en situation vi endda selv har skabt?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:19

In news:45f5b493$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> behandles på baggrund af om der kommer flere? Hvorfor ikke bare tage
> udgangspunkt i deres situation - en situation vi endda selv har skabt?

Som vi har skabt ? var vi bag Saddam og hans handlinger ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:22

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b493$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
>
> Som vi har skabt ? var vi bag Saddam og hans handlinger ?

??? De har jo NETOP ikke afået afslag på asyl pga Saddam - men fordi der var
sikkert PÅ TRODS af Saddam. Bland nu ikke tingene alt for voldsomt meget
sammen. Saddam har ikke noget med det her at gøre.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:31

In news:45f5b656$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> der var sikkert PÅ TRODS af Saddam. Bland nu ikke tingene alt for
> voldsomt meget sammen. Saddam har ikke noget med det her at gøre.

Hvorfra kender du årsagen til deres afslag ? og mon ikke det er dig selv der
blander tingene samme når du siger det er voires skyld de nu er flygtninge.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:37

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b656$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvorfra kender du årsagen til deres afslag ?

Det fremgår jo at alle har været her siden før 2003. Ergo har afslaget intet
med Saddam at gøre.

>og mon ikke det er dig
> selv der blander tingene samme når du siger det er voires skyld de nu
> er flygtninge.

Jeg har intet steds sagt at det er vores skyld de er flygtninge. Hvor har du
det fra?

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:32

On Mon, 12 Mar 2007 21:14:13 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Hvem siger der kommer en "næste gang"? Og skal de nuværende i øvrigt
>behandles på baggrund af om der kommer flere? Hvorfor ikke bare tage
>udgangspunkt i deres situation - en situation vi endda selv har skabt?

jamen situationen er løst, endda flere gange

de 600 iraq'ere har fået afslag ----- mange gange ved flere instanser

at der er nogle iraq'ere og danskere der ikke kan forstå det lille ord
på kun tre bogstaver -nej- er da bare skammeligt

de iraq'ere skulle jo have været ude af landet for flere år siden

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:38

@ wrote:

> [...]
> på kun tre bogstaver -nej- er da bare skammeligt
>
> de iraq'ere skulle jo have været ude af landet for flere år siden

Ja. Men nu er situationen en anden, og det er det - og KUN det, og INTET
andet, disse underskrivere forholder sig til.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:57

In news:45f5ba3c$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
> Ja. Men nu er situationen en anden, og det er det - og KUN det, og
> INTET andet, disse underskrivere forholder sig til.

Det ændrer da ikke en mm ved de er udvist, og derfor skal hjemsendes snarest
muligt, der er ingen der forbyder dem at rejse vel ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:13

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Det ændrer da ikke en mm ved de er udvist, og derfor skal hjemsendes
> snarest muligt, der er ingen der forbyder dem at rejse vel ?

Er der nogen der forbyder os at behiolde dem?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:24

In news:45f5d05c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Er der nogen der forbyder os at behiolde dem?

Ja de love vi har i landet.

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:14

N_B_DK wrote:
> In news:45f5d05c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Ja de love vi har i landet.

Forkert - Flygtningestyrelsens afgørelse. Vores lovgivning holder dem ikke
ude - det er alene et proceduralt spørgsmål.

Fra : @

Dato : 12-03-07 23:27

On Mon, 12 Mar 2007 23:12:46 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Er der nogen der forbyder os at behiolde dem?

ja ganske afgjort

lige nøjagtig disse 600 skal sendes hjem, for at vise grædekonerne at
man overholder reglerne uanset deres utidige flæberi

lad myndighederne om at sfgøre disse ting

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:16

@ wrote:

> ja ganske afgjort

Hvem og hvad?

> lige nøjagtig disse 600 skal sendes hjem, for at vise grædekonerne at
> man overholder reglerne uanset deres utidige flæberi

Så de skal sendes hjem, for at andre kan se, at noget forbyder os at gøre
det, eller hvad?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:28

On Mon, 12 Mar 2007 21:32:02 +0100, @ wrote:

> de 600 iraq'ere har fået afslag ----- mange gange ved flere instanser

De er, så vidt jeg har forstået, kommet hertil før 2003, deres
situation i hjemlandet har ændret sig flere gange, dog ikke til det
bedre.

De var her, de er her, OK, men så heller ikke flere,

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:12

Bruno Christensen wrote:

> [...]
> bedre.
>
> De var her, de er her, OK, men så heller ikke flere,

Ja. Hvor svært kan det være? Det er jo ikke deres skyld at de ikke blev
udvist inden Bush & co slagmarkiserede Irak.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:25

In news:45f5d029$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Ja. Hvor svært kan det være? Det er jo ikke deres skyld at de ikke
> blev udvist inden Bush & co slagmarkiserede Irak.

Så du mener det havde været meget bedre at sende dem hjem dengang ?

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:34

N_B_DK wrote:
> In news:45f5d029$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Så du mener det havde været meget bedre at sende dem hjem dengang ?

Ja. Hvis og når nu der nu endelig var en afgørelse. Det har jeg i øvrigt
bekræftet adskillige gange i denne tråd.

Fra : Frank

Dato : 13-03-07 00:10

Hej

> [...]

> behandles på baggrund af om der kommer flere? Hvorfor ikke bare tage
> udgangspunkt i deres situation - en situation vi endda selv har skabt?

Tja - der kommer nok en næste gang. Der har jo været en sidste gang.

Og vi kan jo kigge på erfaringerne fra sidste gang. De er ikke specielt
gode.

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:25

On Mon, 12 Mar 2007 21:05:48 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Ikke direkte nej, men hvis de her alligevel skal have lov selvom de har fået
>afslag flere gange, hvorfor skal de næste så ikke ?

og hvorfor vil almindelige borgere hele tiden blande sig i
myndighedernes arbejde, lad dem dog få arbejdsro

og vis i stedet holdning ved valg til de styrende organer

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:33

In news:dldbv2lmq0u4aap2d7vkskog3akutui7sm@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> og hvorfor vil almindelige borgere hele tiden blande sig i
> myndighedernes arbejde, lad dem dog få arbejdsro

Sompelt, så følger de at de har gjort noget godt.

> og vis i stedet holdning ved valg til de styrende organer

Nej det er nemmere at brokke sig i pressen, især når den anden part ikke kan
udtale sig offenligt.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:10

On Mon, 12 Mar 2007 20:43:02 +0100, "Konrad"
> [...]

>glad ud.
>
>Tør øjnene. Det handler - som underskriverne så rigtigt siger - simpelthen

og det kan vi så ikke

at lade folk som er afvist blive så længe i en lejr er svineri
de skulle have været ude af landet forlængst

eller de kunne selv have fundet ud af at rejse

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:18

@ wrote:

> og det kan vi så ikke

Tja - en del mener tydeligvis vi ikke kan, i hvert fald.

> at lade folk som er afvist blive så længe i en lejr er svineri
> de skulle have været ude af landet forlængst

Det er en god pointe, som Hillingsø også var inde på i TV-Avisen.

> eller de kunne selv have fundet ud af at rejse

Ja - men som vi så i går, så er der også nogle der gør. En dødssyg 60-årig
kristen iraker der var truet ud af sit land, og som nu end ikke aner hvor
hans kone og børn befinder sig. Han skal nu "hjem" til det "eksotiske"
Bagdad, og derfra prøve at flygte ud igen, for at finde dem.

Forfærdeligt, i mine øjne. Havde Fogh da så bare gået imod den vanvittige
krig, så havde vi slet ikke siddet her og diskuteret dette.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:34

In news:45f5b593$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Forfærdeligt, i mine øjne. Havde Fogh da så bare gået imod den
> vanvittige krig, så havde vi slet ikke siddet her og diskuteret dette.

Nå ?, jeg har en god veninde hvis forældre flygtede fra Irak i 89 mener jeg
det var (pga de er kristne), dengang havde vi da vist ikke været i krig med
dem endnu, så at sige det er pga krigen er noget sludder.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:40

N_B_DK wrote:
> [...]
> mener jeg det var (pga de er kristne), dengang havde vi da vist ikke
> været i krig med dem endnu, så at sige det er pga krigen er noget

Hvorfor er din veninde ikke rejst hjem?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:58

In news:45f5baae$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
> Hvorfor er din veninde ikke rejst hjem?

Fordi hun er danskstatsborger, så hvorfor skulle hun emigrere til et land
der var skyld i at hendes forældre måtte flygte derfra ? skal de forlade alt
hvad de ejer og har endnu engang ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:12

N_B_DK wrote:
> In news:45f5baae$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
>
> Fordi hun er danskstatsborger

Jeg mener det var forkert hun fik statsborgerskab. Vi burde tage det fra
hende og udvise hende. Det er en glidebane - måske hende, men hvad med de
næste 10, 100, 100.000.000???

HUSK - min mening er lige så god som både pølsemandens og skraldemandens.

>, så hvorfor skulle hun emigrere til et
> land der var skyld i at hendes forældre måtte flygte derfra ?

Fordi hun er en femtekolonneiraker, som lyver omkring sin religion.
Taqiya - alle muslimer kender det. Hendes forældre var stensikkert agenter
for Saddam med et opdigtet "flygtningehistorie". Hvem ved hvilke
terrorceller hun netop nu har gang i, med dig som naivt skjold?

>skal de
> forlade alt hvad de ejer og har endnu engang ?

Ja. Hellere i dag end i morgen.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:25

In news:45f5c20c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Jeg mener det var forkert hun fik statsborgerskab. Vi burde tage det
> fra hende og udvise hende. Det er en glidebane - måske hende, men
> hvad med de næste 10, 100, 100.000.000???

Dvs alle der er indvandret til dk, skal nu have deres statsborgerskab fra
dem ? se det er jo først sygt du mener det, jeg vil da kun have de afviste,
og kriminelle ud af landet, men du er jo nu blevet en højrerabiat som k.L
ville have sagt.

> HUSK - min mening er lige så god som både pølsemandens og
> skraldemandens.

Ja og det er ikke op til hverken dig, mig, eller skraldemænd at vurdere hvem
der skal sendes hjem.

> Fordi hun er en femtekolonneiraker, som lyver omkring sin religion.

Hmm nej nej hun sjkuler ikke hun er kristen, men dyrkjer det dog som de
fleste andre danskere (meget begrænset)

> Taqiya - alle muslimer kender det. Hendes forældre var stensikkert
> agenter for Saddam med et opdigtet "flygtningehistorie". Hvem ved
> hvilke terrorceller hun netop nu har gang i, med dig som naivt skjold?

LOL, jeg tager sq chancen, jeg er mere bekymret for dig end jeg er for
hende.

> Ja. Hellere i dag end i morgen.

Jamen så må du jo have lavet loven om, men hvor skal hendes søskende der er
født her i landet så sendes hen ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:44

N_B_DK wrote:

> LOL, jeg tager sq chancen, jeg er mere bekymret for dig end jeg er for
> hende.

Du ved godt hvad jeg mener.

Kan du ikke se, at på mig kan en sådan selektion/differetinering - i forhold
til nogle af de "stærke meninger" jeg ser herinde, og hvad jeg i øvrigt
beskyldes for, virke lidt utrolig?

Hun er jo sikkert skidefin, din veninde- hvorfor kan du ikke også tro det,
om bare nogle af disse 600 irakere`?

Vi - og du - det MÅ du vide - ved jo, at ejheller Flygtningestyrelsen altid
træffer rigtige afgørelser. De tager nogle gange fejl - måske er hun NETOP
den "terrorist"/"samfundsnasser" whatever i er ude efter, medens den der
sendes hjem måske ikke er?

Min pointe er, at disse irakere - du kender så selv irakere, det gør jeg
også - måske bare er et godt menneske der mest af alt bare vil være i fred
og have et godt liv.

Men det er jo "humanisme" - for for den. Næsten en djævleuddrivelse hos Ruth
Evilson værd.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:50

In news:45f5c9a8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hun er jo sikkert skidefin, din veninde- hvorfor kan du ikke også tro
> det, om bare nogle af disse 600 irakere`?

Fordi vi nu engang har nogle love, er vi utilfredse med dem,

> [...]
> er hun NETOP den "terrorist"/"samfundsnasser" whatever i er ude
> efter, medens den der sendes hjem måske ikke er?

Samfundsnasser ? hmm ja det kan man vel godt kalde hende, hun er ved at læse
til læge, så indtil videre er det da nok mest en udgift ja.

> Min pointe er, at disse irakere - du kender så selv irakere, det gør
> jeg også - måske bare er et godt menneske der mest af alt bare vil
> være i fred og have et godt liv.

Ja men sådan fungerer verdenen ikke altid, ingen har sagt alt skulle være
retfærdigt, men personligt så jeg da gerne de 600 fik lov at blive, hvis 600
andre så blev sendt hjem (det måtte meget gerne være nogle af de kriminelle)

> Men det er jo "humanisme" - for for den. Næsten en djævleuddrivelse
> hos Ruth Evilson værd.

Hvad skal hun blandes ind i det her for ?

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:33

N_B_DK wrote:
> In news:45f5c9a8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Fordi vi nu engang har nogle love, er vi utilfredse med dem,

Vi ved at mange af Flygtningestyrelsens afgørelser ikke er baseret på
videnskab, men netop "føleri", "intuition", tilfældige politiske vinde, den
enkelte embedsmands subjektive forhold til det, som vedkommende arbejder
med. Lovgivningen på dette område er som Serviceloven og visse andre love -
en vurderingslov. Vi har hørt fra Norge hvordan de lod champagnepropperne
springe - bogstaveligt - når det lykkedes at få udvist én de ikke kunne
lide, personligt, i deres pendant til det vi kender som Flygtningestyrelsen.

Din irakiske veninde kunne lige så vel have været blandt de udviste - der er
ingen objektiv retfærdighed i styrelsens afgørelser - så langt håber jeg du
kan give mig ret. Eksemplerne er utallige.

Din veninde kunne lige så godt have været blandt de nu udviste - måske været
blandt dem, der var udvist, og i dag var blevet offer for en islamist, fordi
hun er kristen - som f.eks den gamle 60-årige dødssyge mand som vi så i
TV-Avisen i går, som nu frivilligt rejste hjem, og nu skal ud og lede efter
sin familie med Bagdad som base (!!).

Hvad vil du synes om den tanke?

> Samfundsnasser ? hmm ja det kan man vel godt kalde hende, hun er ved
> at læse til læge, så indtil videre er det da nok mest en udgift ja.

Og så kan jeg jo bare sige som de andre hardlinere i denne gruppe : Og hvad
så når hun har læst færdig? Når hun har nasset sig til sin dyre uddannelse -
så rejser hun til USA eller England, for perkere har ingen tilknytning til
det danske samfund.

Ja - sådan noget læser man i denne gruppe. Slå selv op på google.

> Ja men sådan fungerer verdenen ikke altid, ingen har sagt alt skulle
> være retfærdigt,

NEJ - NETOP IKKE. Og det er jo PRÆCIS DERFOR VI HAR EN FORPLIGTIGELSE TIL AT
VÆRE MENNESKER ENGANG IMELLEM!!!!!!!!!!!!

> men personligt så jeg da gerne de 600 fik lov at
> blive,

Tak!

> hvis 600 andre så blev sendt hjem (det måtte meget gerne være
> nogle af de kriminelle)

Totalt Enig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-03-07 15:43

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> springe - bogstaveligt - når det lykkedes at få udvist én de ikke kunne
> lide, personligt, i deres pendant til det vi kender som

Det var nu i Sverige, og derfor mere forbavsende. Mange troede, at de
trillede en lille tåre på de lokale indvandrerværker, men mange steder
fejrede man altså, når det, imod alle odds, lykkedes at få en person sendt
ud af landet igen. De havde jo også en vis faglig stolthed

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-07 11:49

> [...]
> retfærdigt, men personligt så jeg da gerne de 600 fik lov at blive, hvis
> 600 andre så blev sendt hjem (det måtte meget gerne være nogle af de

Jamen så skal de jo sendes til Voldsmose, Gjellerupparken, Mjølnerparken,
Taastrupgård etc. etc., for det er typisk sådanne steder som er deres hjem.
Det som dit lille hoved snakker om er at sende folk uden dansk
statsborgerskab ud af landet og det er jo noget helt andet.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 11:56

In news:et5viq$523$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> [...]
> steder som er deres hjem. Det som dit lille hoved snakker om er at
> sende folk uden dansk statsborgerskab ud af landet og det er jo noget

Har jeg nu et lille hoved ? sikke mange ting du ved om alle *G*

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:34

On Mon, 12 Mar 2007 22:11:41 +0100, Konrad wrote:

> [...]
> for Saddam med et opdigtet "flygtningehistorie". Hvem ved hvilke
> terrorceller hun netop nu har gang i, med dig som naivt skjold?

Den fortjener at stå her et øjeblik mere.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:32

On Mon, 12 Mar 2007 21:58:19 +0100, N_B_DK wrote:

> Fordi hun er danskstatsborger, så hvorfor skulle hun emigrere til et land
> der var skyld i at hendes forældre måtte flygte derfra ? skal de forlade alt
> hvad de ejer og har endnu engang ?

MEGET, MEGET godt sagt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:45

Bruno Christensen wrote:

> MEGET, MEGET godt sagt.

Men de 600 irakere skal IGEN, efter 7-8-9-10 år i landet også forlade alt -
men det er bare i orden. Selvom deres børn taler dansk og aldrig har lært
andet.

MEGET, MEGET dårlig moral.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:00

In news:45f5c9f6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Men de 600 irakere skal IGEN, efter 7-8-9-10 år i landet også forlade
> alt - men det er bare i orden. Selvom deres børn taler dansk og
> aldrig har lært andet.

Såvidt jeg ved er det "kun" 6 år (det er så også for meget så langt er vi
enige), well på den anden side, kan du jo se at de indvandrere der har fået
asyl, deres børn kan godt tale dansk (mange af dem ihvertfald), så det kan
altså sagtens læres at tale et andet sprog.

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:21

N_B_DK wrote:
> In news:45f5c9f6$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Såvidt jeg ved er det "kun" 6 år (det er så også for meget så langt
> er vi enige),

Whatever.

>well på den anden side, kan du jo se at de indvandrere
> der har fået asyl, deres børn kan godt tale dansk (mange af dem
> ihvertfald), så det kan altså sagtens læres at tale et andet sprog.

De fleste børn på asylscentrerne der har forældre som har opholdt sig i så
lang tid som vi taler om - også blandt dem der er udvist - taler dansk, for
de går jo i danske skoler. Og har aldrig prøvet andet.

Har du slet ikke set de udsendelser, hvor 11-årige piger må oversætte på
deres fædres vegne?

Men det er naturligvis kun trick og pladderhumanisme, kan jeg forstå.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 01:02

In news:45f5e044$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
> Har du slet ikke set de udsendelser, hvor 11-årige piger må oversætte
> på deres fædres vegne?

Så har de da netop ikke vist ret stor interesse i at blive integreret.

> Men det er naturligvis kun trick og pladderhumanisme, kan jeg forstå.

Det er da ihvertfald ikke tegn på at vedkommende har ønske om at integrere
sig, og derfor skal vedkomemnde da først ud.

Fra : @

Dato : 13-03-07 15:36

On Tue, 13 Mar 2007 01:02:09 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:45f5e044$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
>Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
>
>Så har de da netop ikke vist ret stor interesse i at blive integreret.

det får folk som opholder sig "midlertidigt" i lejre i seks år slet
ikke mulighed for

og folk som befinder sig i en meget usikker situation hvor deres
fremtid står på spil har sikkert ikke overskuddet der skal til for at
lære et for dem meget vanskeligt sprog

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 17:43

In news:3iddv251dfg7tn11uivgeo7cgqb7oa9su9@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> og folk som befinder sig i en meget usikker situation hvor deres
> fremtid står på spil har sikkert ikke overskuddet der skal til for at
> lære et for dem meget vanskeligt sprog

Hvis folk virkelig ville vise at der var en grund til at give dem asyl, er
jeg sikker på de i det mindste havde gjort bare lidt for at lære sproget på
6 år.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:46

In news:1sueecp9e3ys4$.paqfwk9v9gbv$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> typed:

> MEGET, MEGET godt sagt.

Jeg kan da ikke forestille mig ret mange der mener at velintegrerede
(selvforsynende) invandrere skal sendes hjem og fratages deres danske
statsborgerskab, men jeg kan nemt forestille mig mange der vil have de
kriminelle indvandrere sendt tilbage.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:01

N_B_DK wrote:
> [...]
> (selvforsynende) invandrere skal sendes hjem og fratages deres danske
> statsborgerskab, men jeg kan nemt forestille mig mange der vil have de

De afviste asylansøgere er ikke kriminelle indvandrere. De har bare ikke
fået chancen for at blive velintegrerede.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:12

In news:45f5cd84$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> De afviste asylansøgere er ikke kriminelle indvandrere.

Iog med de ikke vil være med til at blive sendt hjem, overholder de jo ikke
vores love, så jo de er kriminelle (men kan dog godt forstå de ikke ligefrem
er super samarbejdsvillige)

> De har bare ikke fået chancen for at blive velintegrerede.

Nej og det bliver de heller ikke.

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:13

N_B_DK wrote:
> [...]
> jo ikke vores love, så jo de er kriminelle (men kan dog godt forstå
> de ikke ligefrem er super samarbejdsvillige)

Det er IKKE kriminelt ikke at følge flygtningeministeries afgørelser. Vis
mig det sted i straffeloven der gør det strafbart.

> Nej og det bliver de heller ikke.

Ikke hvis de udvises. Så ender de nok bare i den irakiske
tabstals-statistik.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-03-07 17:15

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> De afviste asylansøgere er ikke kriminelle indvandrere. De har bare ikke
> fået chancen for at blive velintegrerede.

Palæstinenserne fik chancen gennem en særlov, hvordan var det nu de
udnyttede den chance?

Men det er måske noget helt andet?

Fra : @

Dato : 12-03-07 20:43

On Mon, 12 Mar 2007 19:38:14 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Hvad tænker han da med? Hvori adskiller Pia K sig i øvrigt fra at være
>selvbestaltet ift Claus Meyer?

hun er en af dem som er valgt til at styre landet

> Er røvtørreres holdninger mere værd end
>kokkes?

hvor langt kan du synke?

du har måske aldrig helt forstået hvordan de folk som sidder i
folketinget er kommet der?

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:48

@ wrote:

> hun er en af dem som er valgt til at styre landet

Når hendes vælgere tilsyneladende er pølsemænd, hvordan kan det så være mere
værd? 100.000 gange 0 giver 0.

> hvor langt kan du synke?

Lidt over Pia K's niveau. Det er præcis samme argument. Er hjemmeplejerens
mening mere værd end kokkens?

> du har måske aldrig helt forstået hvordan de folk som sidder i
> folketinget er kommet der?

Ved at blive valgt. Eller er du ude i "2 millioner fluer kan ikke tage
fejl"-argumentet?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 20:58

In news:45f5ae53$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Lidt over Pia K's niveau. Det er præcis samme argument. Er
> hjemmeplejerens mening mere værd end kokkens?

Du har stadig ikke læst hvad hun skriver, eller skal vi skære det ud i pap
for dig ?

> Ved at blive valgt. Eller er du ude i "2 millioner fluer kan ikke tage
> fejl"-argumentet?

Jeg ville hellere lade en flue sætte krydset på valg kortet, end jeg ville
lade dig gøre det.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:02

N_B_DK wrote:
> In news:45f5ae53$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Du har stadig ikke læst hvad hun skriver, eller skal vi skære det ud
> i pap for dig ?

Gerne.

> Jeg ville hellere lade en flue sætte krydset på valg kortet, end jeg
> ville lade dig gøre det.

Det fascistoide element er svært at holde nede.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:22

On Mon, 12 Mar 2007 21:02:08 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Det fascistoide element er svært at holde nede.

ja du dukker op med korte mellemrum

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:48

@ wrote:

> ja du dukker op med korte mellemrum

Nogen lider ellers af det indtryk, kan jeg forstå på min indbakke, at jeg er
her lidt for længe

Fra : @

Dato : 12-03-07 23:03

On Mon, 12 Mar 2007 22:48:17 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Nogen lider ellers af det indtryk, kan jeg forstå på min indbakke, at jeg er
>her lidt for længe

hvis jeg ved en fejl har sendt noget til dig pr. mail i stedet for at
poste det her i gruppen må du da meget pardon,
men så vidt jeg kan se i min outbox er det ikke sket

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:37

@ wrote:
> On Mon, 12 Mar 2007 22:48:17 +0100, "Konrad"

> hvis jeg ved en fejl har sendt noget til dig pr. mail i stedet for at
> poste det her i gruppen må du da meget pardon,
> men så vidt jeg kan se i min outbox er det ikke sket

Ikke dig overhovedet. Bare et rutinemæssigt slambad fra skabslæsere, vil jeg
tro.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:14

On Mon, 12 Mar 2007 20:47:33 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Når hendes vælgere tilsyneladende er pølsemænd, hvordan kan det så være mere
>værd? 100.000 gange 0 giver 0.

du kan alligevel ikke slå Wilstrup

så du kan roligt stoppe

venstrefløjens evindelige personsvineri er da trættende

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:24

@ wrote:

> du kan alligevel ikke slå Wilstrup
>
> så du kan roligt stoppe
>

> venstrefløjens evindelige personsvineri er da trættende

Det er da dig der slet ikke forstår rækkevidden af det argument du selv
forsvarer. Havde det været bedre om der var 100.000 Holger K Nielsen'er?
Nej, ikke i forhold til argumentet - for de tæller jo lige så meget som alle
andre.

I er simpelthen ufattelige, at i kan hoppe på denne 90 IQ limpind.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:37

In news:45f5b6cd$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> I er simpelthen ufattelige, at i kan hoppe på denne 90 IQ limpind.

Vi hopper netop ikke på dit huministiske pladder, så ingen hopper på din
limpind.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:39

On Mon, 12 Mar 2007 21:23:43 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Det er da dig der slet ikke forstår rækkevidden

og du har stadigvæk ikke fattet hvordan folkene i folketinget er
havnet der kan man udlede af dit skriveri

/Albert Camus/

Fra : Sten Schou

Dato : 12-03-07 22:47

> [...]

> Hvad tænker han da med? Hvori adskiller Pia K sig i øvrigt fra at være
> selvbestaltet ift Claus Meyer? Er røvtørreres holdninger mere værd end

Og således fik Konrad luftet sin uforbeholdne mening om dem, der i dag går
under titlen Social-og sundhedsmedhjælper......men det er sikkert også meget
meget chick af være Seniordeveloper......

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:02

Sten Schou wrote:
> [...]
> dag går under titlen Social-og sundhedsmedhjælper......men det er
> sikkert også meget meget chick af være Seniordeveloper......

Det var tider. I dag IT-chef i et firma og selvstændig ved siden af.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 19:36

Alucard wrote:

> Godt nok bryder jeg mig ikke specielt meget om PK, men her har hun jo
> ret....

Pølsemænds analyser vægter lige så højt som Holger Bech Nielsens, i Alucards
øjne. Hermed noteret.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 19:51

In news:45f59d8b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Pølsemænds analyser vægter lige så højt som Holger Bech Nielsens, i
> Alucards øjne. Hermed noteret.

Hvorfor skulle hans mening være mere værd end pølsemandens ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:01

N_B_DK wrote:
> In news:45f59d8b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvorfor skulle hans mening være mere værd end pølsemandens ?

Fordi han er mere intelligent.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 12-03-07 20:19

> Fordi han er mere intelligent.

Det er fordi han råber højest. Han er ikke mere intelligent end pølsemanden.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:36

Kurt H. Nedergaard wrote:

> Det er fordi han råber højest. Han er ikke mere intelligent end
> pølsemanden.

Han har aldrig ytret sig om politik før. Og det eneste han har gjort, er at
skrive under på et læserbrev.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 21:24

On Mon, 12 Mar 2007 20:36:25 +0100, Konrad wrote:

> Han har aldrig ytret sig om politik før. Og det eneste han har gjort, er at
> skrive under på et læserbrev.

Hvor mange er blevet bedt om at skrive under på det læserbrev? (jeg er
ikke, og jeg ville ellers gerne). Hvor mange har skrevet under?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:07

Bruno Christensen wrote:

> Hvor mange er blevet bedt om at skrive under på det læserbrev? (jeg er
> ikke, og jeg ville ellers gerne). Hvor mange har skrevet under?

Du kunne f.eks skrive under ved at tilslutte dig synspunktet i denne gruppe.

Du bliver spurgt hver evig eneste dag, når du konfronteres med disse værdi
og moral -relaterede spørgsmål.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:48

On Mon, 12 Mar 2007 22:07:27 +0100, Konrad wrote:

> Du kunne f.eks skrive under ved at tilslutte dig synspunktet i denne gruppe.
>
> Du bliver spurgt hver evig eneste dag, når du konfronteres med disse værdi
> og moral -relaterede spørgsmål.

Jeg tager skam også stilling (for det mest ligner det din).

Dog er der stadig "det der dumme spørgsmål" Hvem er blevet spurgt og
hvor mange af disse har skrevet under?

Det er "kendte danskere", er alle kendte danskere blevet spurgt?

Og, mest interessant, hvor mange har skrevet under?

Står jeg sammen med 14 eller 1400 eller måske 140.000, hvorfor vælger
man "eliten", man kunne have spurgt menigmand.

Det kunne være at "man" ikke tør, og så er du og jeg desværre i
mindretal.
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:47

Bruno Christensen wrote:

> [...]
> man "eliten", man kunne have spurgt menigmand.
>
> Det kunne være at "man" ikke tør, og så er du og jeg desværre i

Og hvad så? Du har da ret i de problemstillinger du skitserer ovenover, men
i mine øjne er det væsentligste problem ikke om der er 100 eller 100.000 der
er blevet spurgt, men om at vi har 600 irakere der har været her utrolig
længe, og som - selvom de måske helt efter bogen er blevet udvist - ikke med
rimelighed, efter at have været her så længe, bare kynisk kan sendes tilbage
til Irak. Og da slet ikke tilbage til det Irak, som vi selv har været aktivt
medvirkende til at skabe.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-07 02:12

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er fordi han råber højest. Han er ikke mere intelligent end
> pølsemanden.

Der er samfundsgavnlig intelligens som pølsemandens

Der er teoretisk fysik intelligens som man siden Hahn-typernes
opfindelse af atomkraft ikke har haft samfundsgavn af
Holger Beck Nielsen er en snylter - men god til matematik som man
engang vandt krige på, så han er opreklameret

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 20:31

In news:45f5a352$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
> Fordi han er mere intelligent.

Det baserer du på ? og fordi man til dagligt arbejder med kernefysik (eller
hvad det nu er), hvad giver ham så bedre muligheder for at vurdere om en
person skal have opholdstilladelse ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:37

N_B_DK wrote:
> In news:45f5a352$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:
>
> Det baserer du på ?

Erfaring.

>og fordi man til dagligt arbejder med kernefysik
> (eller hvad det nu er), hvad giver ham så bedre muligheder for at
> vurdere om en person skal have opholdstilladelse ?

Intelligens. Som sagt.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 20:59

In news:45f5abe9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Erfaring.

Så en højenergifysiker har altså bedre erfaring mht vurderingen af
asylansøgeres sager end dem der står for det nu ?

> Intelligens. Som sagt.

Så har ordet intelligens fået en ny betydning.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:07

N_B_DK wrote:
> In news:45f5abe9$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Så en højenergifysiker har altså bedre erfaring mht vurderingen af
> asylansøgeres sager end dem der står for det nu ?

Øh? Vil lige minde dig om det du svarer på:

Du forveksler vist et eller andet her.

Fra : @

Dato : 12-03-07 20:58

On Mon, 12 Mar 2007 20:00:35 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Fordi han er mere intelligent.

hvad kender du til HBN's intelligens?

kender du samtlige danske pølsemænds intelligens?

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:09

@ wrote:

> hvad kender du til HBN's intelligens?

Jeg har mødt ham. Derudover er han jo en verdenskendt og respekteret
forsker - blandt de 3 "store" i verden pt. Han får en nobelpris en dag.

> kender du samtlige danske pølsemænds intelligens?

Nej, men jeg kan med ro i stemmen postulere, at flertallet af dem næppe
matcher HBN.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:23

In news:45f5b369$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Jeg har mødt ham. Derudover er han jo en verdenskendt og respekteret
> forsker - blandt de 3 "store" i verden pt. Han får en nobelpris en
> dag.

Det gør da under ingen omstændigheder kvalificeret til at vurdere om de skal
have asyl eller ej.

> Nej, men jeg kan med ro i stemmen postulere, at flertallet af dem
> næppe matcher HBN.

Og ? at han er dygtig på et område gør ham ikke automatisk dygtig på andre
områder.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:37

On Mon, 12 Mar 2007 21:23:28 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>have asyl eller ej.

>Og ? at han er dygtig på et område gør ham ikke automatisk dygtig på andre

måske snarere tværtimod

HBN indrømmede selv i en radioudsendelse at han flere gange har været
tæt på at blive kørt ned fordi han ikke havde sin opmærksomhed rettet
mod trafikken, er det særlig intelligent ikke at have sin opmærksomhed
rettet mod noget som ved uopmærksomhed kan koste liv eller førlighed

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:57

@ wrote:

> [...]
> mod trafikken, er det særlig intelligent ikke at have sin opmærksomhed
> rettet mod noget som ved uopmærksomhed kan koste liv eller førlighed

Jeg er engang selv blevet drønet ned af en varevogn der kørte 85kmt, og jeg
var tæt på at krepere - måneder på hospitalet. Det gør mig ikke dummere.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:06

In news:45f5be87$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Jeg er engang selv blevet drønet ned af en varevogn der kørte 85kmt,
> og jeg var tæt på at krepere - måneder på hospitalet. Det gør mig
> ikke dummere.

Hvordan kan du sammenligne de 2 ting, gik du også og sov i trafikken ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:37

N_B_DK wrote:
> In news:45f5be87$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvordan kan du sammenligne de 2 ting, gik du også og sov i trafikken ?

Jeg var pissestiv. Min egen skyld. Op til fodboldkampen Nordirland-Danmark
13.10.93

Men erstatning, som blød trafikant, det fik jeg

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:47

In news:45f5c7fc$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Jeg var pissestiv. Min egen skyld. Op til fodboldkampen
> Nordirland-Danmark
> 13.10.93
>
> Men erstatning, som blød trafikant, det fik jeg

hvilket du jo ikke burde have haft. (at man er fuld fratager ikke en for
ansvar)

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:25

N_B_DK wrote:
> In news:45f5c7fc$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> hvilket du jo ikke burde have haft. (at man er fuld fratager ikke en
> for ansvar)

Sådan er loven. Jeg var virkelig gennemsmadret. Jeg anede faktisk ikke
engang dette med "blød trafikant" osv før to betjente troppede op, og dybt
rystede - da de så mig - blev ved at sige jeg skulle huske at få noget ud af
det osv. Men jeg har ingen videre mén af det i dag. Men det tog lang tid,
og kostede et universitetsstudium.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:56

In news:45f5d356$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Sådan er loven.

Så skal loven da laves om, ligesom hvis en person uden kørekort (i bil)
påkøres af en spritbillist, vil ikke få skylden. (den del skal også laves
om)

>Jeg var virkelig gennemsmadret.

Vil jeg gerne tro, men det ændrer ikke på at hvis du selv gik ud foran bilen
så er det din egen fejl. (selvfølgelig skal man have behandling, men
ligefrem få erstatning fordi man bærer sig dumt ad, det er forkert).

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:03

N_B_DK wrote:
> In news:45f5d356$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

(...)

> [...]
> foran bilen så er det din egen fejl. (selvfølgelig skal man have
> behandling, men ligefrem få erstatning fordi man bærer sig dumt ad,

Dem der kørte mig ned - et ældre ægtepar, fik jeg at vide - stakkels dem,
det har været deres livs chock - dvs deres forsikring udbetalte. Eftersom
jeg var blød trafikant havde jeg "ret" til erstatning selvom det 100% var
min skyld - der blev så blot trukket 25% fra erstatningsbeløbet.

Jeg har hele mit liv lige siden tænkt på dem, og altid gerne ville møde dem.
Men de er nok døde i dag.

Fra : @

Dato : 12-03-07 22:14

On Mon, 12 Mar 2007 21:56:41 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Jeg er engang selv blevet drønet ned af en varevogn der kørte 85kmt, og jeg
>var tæt på at krepere - måneder på hospitalet. Det gør mig ikke dummere.

og?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:51

On Mon, 12 Mar 2007 21:56:41 +0100, Konrad wrote:

> Jeg er engang selv blevet drønet ned af en varevogn der kørte 85kmt, og jeg
> var tæt på at krepere - måneder på hospitalet. Det gør mig ikke dummere.

Nok nærmere klogere, nu kigger du over skulderen

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:55

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b369$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Det gør da under ingen omstændigheder kvalificeret til at vurdere om
> de skal have asyl eller ej.

Gee. Utroligt. Det handler for Gud ved hvilken gang heller ikke om, hvorvidt
de skal have asyl eller ej - det handler om det Danske Riges ansvar overfor
sine egne værdier i et større universielt perspektiv. Og lige dér har jeg
altså større tiltro til HBN's analytiske evner end jeg har til så mange
andres.

> Og ? at han er dygtig på et område gør ham ikke automatisk dygtig på
> andre områder.

Jeg tror da eksempelvis han spiller skak bedre end de fleste pølsemænd. Så
hvorfor skulle han ikke være god på dette her område også? Tingene plejer
gerne at følges ad. Det er sjældent folk udelukkende er gode til en enkelt
ting, når de endelig er gode - det handler jo om intelligens.

Som bevis - eller ækvivalens - kunne jeg jo fremhæve Pia K : Hun lærte at
tørre røv på gamle mennesker, og sørme om ikke hun kunne overføre dette, til
det politiske arbejde også. Man kan godt være god til flere ting på samme
tid.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:04

In news:45f5be2b$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]

> ansvar overfor sine egne værdier i et større universielt perspektiv.
> Og lige dér har jeg altså større tiltro til HBN's analytiske evner

Så er der jo netop noget DU har misforstået, for det de vil er jo at give
dem asyl, pga de har været her længe.

> [...]
> også? Tingene plejer gerne at følges ad. Det er sjældent folk
> udelukkende er gode til en enkelt ting, når de endelig er gode - det

Ja og mange meget intelligente, er på andre områder nærmest evnesvage,
forskellen på at være super intelligent og evnesvag er ikke så stor på flere
områder, begge grupper har ofte meget svært ved at forstå den mere abstrakte
del (incl følelser) og empati.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:58

N_B_DK wrote:
> In news:45f5be2b$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Så er der jo netop noget DU har misforstået, for det de vil er jo at
> give dem asyl, pga de har været her længe.

Øh - I diskuterer i et væk at Flygtningenstyrelsen IKKE har givet dem asyl
som et argement. Altså at de burde have været ude af landet. Ja - det *er*
allerede fastslået. Det som underskriverne mener er, at de pga dit og dat
alligevel bør blive her.

Ergo er hele diskussionen om hvorvidt det handler om asyl eller ej
meningsløs - det handler ikke om hvorvidt Holger Bech Nielsen eller
pølsemanden er bedre end flygtningestyrelsen til at træffe afgørelser - og
lige du er jo fremkommet med præcis dette argument (!!) - det handler om
noget helt andet - dyk ned i 20-30 af mine indlæg i denne tråd hvis du er i
tvivl om hvad det skulle være.

> Ja og mange meget intelligente, er på andre områder nærmest evnesvage,

Hvis man er evnesvag er man ikke intelligent - det ligger ligesom i sagens
natur.

> forskellen på at være super intelligent og evnesvag er ikke så stor

Øh

> på flere områder, begge grupper har ofte meget svært ved at forstå
> den mere abstrakte del (incl følelser) og empati.

Øh

Øh

Så fordi Holger Bech Nielsen er intelligent uddrager du på baggrund af
ovenstående...Hvad? At han er evnesvag?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:16

In news:45f5ccd9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvis man er evnesvag er man ikke intelligent - det ligger ligesom i
> sagens natur.

Er der nogen der har påstået det ?

> Så fordi Holger Bech Nielsen er intelligent uddrager du på baggrund af
> ovenstående...Hvad? At han er evnesvag?

Suk, hvilket firma er du ansat ved, for det firma skal jeg da ikke have
noget med at gøre, hvis det er det du læser ud fra hvad jeg skrevet.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:27

N_B_DK wrote:
> In news:45f5ccd9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Er der nogen der har påstået det ?

Det ligger nagelfast implicit i dit argument - ellers havde du jo ikke
skrevet det, vel? Antydningen af, at genier lige så vel kan være idioter.

Fint.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:57

In news:45f5d3ce$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Det ligger nagelfast implicit i dit argument - ellers havde du jo ikke
> skrevet det, vel? Antydningen af, at genier lige så vel kan være
> idioter.

Ja men læs lige en ekstra gang hvad det var jeg skrev.

> Fint.

fortæller du så ikke hvilket firma det er ?

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 00:11

N_B_DK wrote:
> In news:45f5d3ce$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Ja men læs lige en ekstra gang hvad det var jeg skrev.

Er det ikke lidt nemmere at repetere?

[...]

Altså .- syntesen er, at det er hip som hap om man er dum eller klog i denne
her kontekst, dvs det vi diskuterer, om man kan have en mening mht irakerne,
for overintelligente mennesker kan sidestilles med sinker.

> fortæller du så ikke hvilket firma det er ?

Hvorfor? Det er i øvrigt ikke ét, men flere jeg servicerer - men ét mere end
de andre, og så er jeg ved siden af selvstændig.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-03-07 22:58

On Mon, 12 Mar 2007 21:55:09 +0100, Konrad wrote:

> [...]
> det politiske arbejde også. Man kan godt være god til flere ting på samme

Den er ikke sød !
men meget sjov

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:27

On Mon, 12 Mar 2007 21:09:14 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Jeg har mødt ham. Derudover er han jo en verdenskendt og respekteret
>forsker - blandt de 3 "store" i verden pt. Han får en nobelpris en dag.

og?

hvad har det med intelligens at skaffe?

>Nej, men jeg kan med ro i stemmen postulere, at flertallet af dem næppe
>matcher HBN.

jamen gør du bare det

det bliver det ikke mere rigtigt af

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:29

@ wrote:

> og?
>
> hvad har det med intelligens at skaffe?

Den lader vi lige stå

Fra : Alucard

Dato : 12-03-07 20:12

On Mon, 12 Mar 2007 19:35:56 +0100, "Konrad"

>Pølsemænds analyser vægter lige så højt som Holger Bech Nielsens, i Alucards
>øjne. Hermed noteret.

Hvad angår korrekt/forkert behandling i flygtningenævnet, så har
pølsemanden lige så meget/lidt forstand på det som Holger Bech
Nielsen.....

At være professor i højenergifysik er IKKE en kvalifikation når det
angår flygtningesager....

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:39

Alucard wrote:

> Hvad angår korrekt/forkert behandling i flygtningenævnet, så har
> pølsemanden lige så meget/lidt forstand på det som Holger Bech
> Nielsen.....

Korrekt - men det er jo heller ikke behandlingen i Flygtningenævnet der er
på tapetet.

> At være professor i højenergifysik er IKKE en kvalifikation når det
> angår flygtningesager....

Det handler også om mere end "flygtningesager" - det rækker langt videre end
det. Som Bent Melchoir rigtigt siger - og der lyder han i al beskedenhed til
at være et ekko af mig selv - det er hele vores danskhed vi forråder.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:00

In news:45f5ac62$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

>det er hele vores
> danskhed vi forråder.

Sludder.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:11

N_B_DK wrote:
> In news:45f5ac62$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Sludder.

Nå. Din mening er altså mere værd end Bent Melchiors?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:25

In news:45f5b3c4$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nå. Din mening er altså mere værd end Bent Melchiors?

Næ, men det har intet med at forråde vores "danskhed", der er en grund til
de ikek har fået asul skal du se, og er faktisk ret kold overfor hvad den
er, sagen er de er afvist, og ikke kan komme hjem da deres land heller ikke
vil have noget med dem at gøre, det er da betænkeligt...

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:03

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b3c4$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Næ, men det har intet med at forråde vores "danskhed",

Bent Melchior har været overrabbiner og dermed valgt til en menighed. Han
har altså nogen bag sig. Hvad har du?

> [...]
> overfor hvad den er, sagen er de er afvist, og ikke kan komme hjem da
> deres land heller ikke vil have noget med dem at gøre, det er da

Hvad har det med om vi kan være os selv bekendt at gøre? Underskriverne
udtaler sig slet ikke om rimeligheden af den enkelte irakers asylafvisning
eller noget som helst andet - de siger, at vi slet og ret ikke kan være
bekendt at sende disse mennesker tilbage, hvis vi har vore egne værdier
kært.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:12

In news:45f5bfea$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Bent Melchior har været overrabbiner og dermed valgt til en menighed.
> Han har altså nogen bag sig. Hvad har du?

Det har intet med hvad jeg har, hvad du har,eller hvad x antal kendte har,
det har noget at gøre med at vi har nogle love, og de skal overholdes,
præcis som jeg forventer at du mener at en person der er dømt til en
fængselsstraf skal afsone den.

> Hvad har det med om vi kan være os selv bekendt at gøre?

Ingeting, det er noget de finder på for at håbe på opbakning fra diverse (de
værste) humanister.

> [...]
> irakers asylafvisning eller noget som helst andet - de siger, at vi
> slet og ret ikke kan være bekendt at sende disse mennesker tilbage,

Kan du ikke selv se hvor modsigende ovenstående er ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:36

N_B_DK wrote:
> In news:45f5bfea$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Det har intet med hvad jeg har,

Du henviste ellers tidligere til et argument om, at hvis man var valgt havde
man en helt særlig form for integritet - f.eks hvis man er folkevalgt.
Tarmrenserens holdning har større vægt end filosoffens, bare der er stemmer
bag. Det er jo "Folkedanmark" i forsvarer.

>hvad du har,eller hvad x antal kendte
> har,

Det var jo ellers Pia K's argument - det som i henviste til, ikke sandt?

>det har noget at gøre med at vi har nogle love, og de skal
> overholdes, præcis som jeg forventer at du mener at en person der er
> dømt til en fængselsstraf skal afsone den.

Det er ikke en kriminel forbrydelse at være asylansøger. At blive afvist gør
heller ikke asylansøgeren kriminel. Sammenligningen er usmagelig.

> Ingeting, det er noget de finder på for at håbe på opbakning fra
> diverse (de værste) humanister.

Ser du humanisme som noget dårligt?

> Kan du ikke selv se hvor modsigende ovenstående er ?

Absolut nej. De værdier som der henvises til, er de værdier som udtrykker
den Danske demokratiske nationalstats 160-årige kerne : Grundloven, den
evangelisk-lutherske protestantisme og socialliberalismen.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:51

In news:45f5c7a9$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Det var jo ellers Pia K's argument - det som i henviste til, ikke
> sandt?

Læs nu lige det hele af det hun skrev, du virker små dum, når du kun læser
den første del, og derved ikke hvad hun senere skriver (som netop ville gøre
du ikke spurgte små dumt)

> Det er ikke en kriminel forbrydelse at være asylansøger. At blive
> afvist gør heller ikke asylansøgeren kriminel. Sammenligningen er
> usmagelig.

Næ love er love, og de skal overholdes, overholder man ikke lovene er man
kriminel i større eller mindre omfang.

> Ser du humanisme som noget dårligt?

Ja i 99% gør jeg, for ville folk virkelig hjælpe gjorde de det på en helt
anden måde, hvor det kunne hjælpe meget bedre. (og de fleste gør det får at
få det bedre med sig selv, og ikke så meget for hvordan de berørtes hverdag
er i realiteten)

> Absolut nej.

Så læs det igen, og igen indtil du kan se du modsiger dig selv ;)

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:34

N_B_DK wrote:
> In news:45f5c7a9$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Læs nu lige det hele af det hun skrev, du virker små dum, når du kun
> læser den første del,

Jeg har skam læst det hele, allerede inden du for et par timer begyndte med
at teoretisere over at jeg ikke havde læst det. Jeg læste det inden jeg
skrev allerførste indlæg.

>og derved ikke hvad hun senere skriver (som
> netop ville gøre du ikke spurgte små dumt)

??? Hvad er det du mener jeg ikke forholder mig til/glemmer??

> Næ love er love, og de skal overholdes,

Helt og aldeles enig.

>overholder man ikke lovene er
> man kriminel i større eller mindre omfang.

Men nu overtræder aylansøgere jo ingen lov, vel? I så fald må du gerne
henvise mig til den. I juridisk forstand efterfølger de ikke et ministeries
*afgørelse* -. men der findes mig bekendt ingen paragraf i straffeloven som
omhandler værgring imod flygtnigestyrelsens afgørelser. Hvis du kan henvise
til at den eksisterer bliver jeg imponeret.

Hvor ved du det fra?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 10:01

In news:45f5d542$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

Simpel logik, vi er mange der ved at hjælp gives bedst hvor folk bor, og de
bliver alsrig selvstændige uden at kunne producere ting de kan sælge (og i
første omgang selv leve af), det er de færreste der vil nægte at noget man
har arbejdet hårdt for giver en større glæde end hvad der komemr dumpende
ned i hænderne (med undtagelse af en stor lottogevinst :D )

Fra : @

Dato : 12-03-07 22:54

On Mon, 12 Mar 2007 22:35:38 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Ser du humanisme som noget dårligt?

der er humanisme og så pladderhumanisme

pladderhumanisme er at skubbe børn med bedende øjne frem i rampelyset
her i landet, det er følelsesporno så det gør til en ting

pladderhumanisme er også at holde liv i en stadig større population i
Afrika i stedet for at skære igennem og fortælle afrikanerne at vil de
have deres problemer løst
så er de nødt til at stå ud af sengen og holde op med al deres ynglen
og i stedet få lavet nogle bæredygtige samfund

det er ikke at hjælpe en sulten person at give vedkommede gratis mad i
længere tid, det skaber blot afhængighed

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:03

In news:4libv296ah7e2bq180edjd6kflveh9q13l@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> det er ikke at hjælpe en sulten person at give vedkommede gratis mad i
> længere tid, det skaber blot afhængighed

Enig, lær dem istedet for med lokal projekter at rense vand, dyrke jorden,
og derefter at læse og skrive, uden dette kommer de aldrig til at kunne
klare sig selv (og i samme omfang fjerner vi lige den sygelige støtte til
landbruget, så de kan eksportere deres hjemmedyrkede afgrøder)

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:56

@ wrote:

> der er humanisme og så pladderhumanisme
>
> pladderhumanisme er at skubbe børn med bedende øjne frem i rampelyset
> her i landet, det er følelsesporno så det gør til en ting

Følelsesporno har da heller intet med humanisme at gøre.

Følesesporno kan være at garnere sublimative budskaber med billeder af f.eks
folk der slentrer gennem regnen, gløder der død ud i bålet, grædepile,
hundehvalpe, lyden af leende legende børn, kolde efterårsmorgener, gamle
mennesker der holder hinanden i hænderne, skyer der ligner borge, gamle
slidte teddybjørne, lassiefilm, spædbørn med smilehuller.. [tak B.Grace/Ole
Steen Hansen] osv Følelsesporno kan også være gråd for grådens skyld i et
"afternoon yack"-program eller når Oprah lancerer sin seneste raptus.

Men det er ikke humanisme.

> [...]
> så er de nødt til at stå ud af sengen og holde op med al deres ynglen
> og i stedet få lavet nogle bæredygtige samfund

Mener du da virkelig de afrikanske samfunds problemer skyldes overdeven
sexuel udfoldelse?

> det er ikke at hjælpe en sulten person at give vedkommede gratis mad i
> længere tid, det skaber blot afhængighed

Well. Jamen - øh - må jeg høre din definition af humanisme?

Fra : @

Dato : 13-03-07 15:22

On Mon, 12 Mar 2007 23:56:29 +0100, "Konrad"
> [...]

>Men det er ikke humanisme.

>Mener du da virkelig de afrikanske samfunds problemer skyldes overdeven

ja

og det er endda helt tydeligt

overskudspopulationen forsøger jo af alle kræfter at komme derhen hvor
de mener overlevelsesmulighederne er bedre nemlig Europa

>Well. Jamen - øh - må jeg høre din definition af humanisme?

det er at være human

det er f.eks. ikke humant at lave tiltag der mindsker
spædsbørnsdødeligheden hvis eksistensmulighederne for disse børn på
det nærmeste er ikke eksisterende
/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 12-03-07 21:21

On Mon, 12 Mar 2007 20:39:15 +0100, "Konrad"

> [...]
>at være et ekko af mig selv - det er hele vores danskhed vi forråder.

Mener du definitionen på "anstændighed"....???

Der er pølsemandens mening også lige så meget/lidt værd, som
atomfysikerens....

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:03

Alucard wrote:

> Mener du definitionen på "anstændighed"....???

Nej.

Fra : @

Dato : 12-03-07 20:24

On Mon, 12 Mar 2007 19:35:56 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Pølsemænds analyser vægter lige så højt som Holger Bech Nielsens, i Alucards
>øjne. Hermed noteret.

hvorfor ikke?

al den følelsesporno som visse medier bedriver ved at skubbe f.eks.
afviste asylansøgeres børn frem i rampelyset er da så tydelig at det
er helt utroligt at folk hopper på den hver gang

Danmark har simpelthen ikke plads til alle denne verdens forfulgte
fattige og sultne, uanset hvor god viljen så end er

og man løser ikke problemer ved at importere dem

/Albert Camus/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-07 20:37

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> og man løser ikke problemer ved at importere dem

tænk, det lød jo helt fornuftigt ...

/thomas
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 20:41

@ wrote:

> al den følelsesporno som visse medier bedriver ved at skubbe f.eks.
> afviste asylansøgeres børn frem i rampelyset er da så tydelig at det
> er helt utroligt at folk hopper på den hver gang

Hvordan kan det så være at vi udviser som aldrig før, og at disse irakere
ikke har fået opholdstilladelse endnu? Det holder jo hverken på den korte
eller lange led.

> Danmark har simpelthen ikke plads til alle denne verdens forfulgte
> fattige og sultne, uanset hvor god viljen så end er

Helt enig. Men 600 irakere der ellers skulle sendes ned til et terrorhelvede
vi selv har været med til at skabe KAN vi godt rumme.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:02

In news:45f5acd9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvordan kan det så være at vi udviser som aldrig før, og at disse
> irakere ikke har fået opholdstilladelse endnu? Det holder jo hverken
> på den korte eller lange led.

Nej nemlig, og netop derfor har de ikke fået opholdstilladelse.

> Helt enig. Men 600 irakere der ellers skulle sendes ned til et
> terrorhelvede vi selv har været med til at skabe KAN vi godt rumme.

Hvad så med de næste 17 millioner der kommer ? hvorfor skal de ikke også
have lov ?

Hvorfor tror du de er afvist ? hvorfor skal DU vurdere hvem der godt må
blive eller ej ? har DU erfaringen til at sige bare giv dem
opholdstilladelse ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:28

N_B_DK wrote:
> In news:45f5acd9$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nej nemlig, og netop derfor har de ikke fået opholdstilladelse.

Altså holdt argumentet ikke. Citat :

"> al den følelsesporno som visse medier bedriver ved at skubbe f.eks.
> afviste asylansøgeres børn frem i rampelyset er da så tydelig at det
> er helt utroligt at folk hopper på den hver gang"

Så blev den ged barberet.

> Hvad så med de næste 17 millioner der kommer ? hvorfor skal de ikke
> også have lov ?

Jamen - skal jeg svare dig, dette indlæg, ift hvaf jeg TROR de næste 17 mio
indlæg vil indeholde?

> Hvorfor tror du de er afvist ?

Jeg tror ikke noget. Jeg er faktisk ligeglad med hvorfor de blev afvist. Det
er slet ikke det, som det handler om.

>hvorfor skal DU vurdere hvem der godt
> må blive eller ej ?

Det skal jeg da heller ikke?

>har DU erfaringen til at sige bare giv dem
> opholdstilladelse ?

Nej?

Hvad er det egentlig du roder rundt i?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:42

In news:45f5b7e8$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Jeg tror ikke noget. Jeg er faktisk ligeglad med hvorfor de blev
> afvist. Det er slet ikke det, som det handler om.

Nej det handler om de skulle være sendt hjem for LANG tid siden, og det kan
kun gå for langsomt.

> Hvad er det egentlig du roder rundt i?

Hvad roder du rundt i ?

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:04

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b7e8$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nej det handler om de skulle være sendt hjem for LANG tid siden, og
> det kan kun gå for langsomt.

Nej - det handler det ikke om - det skar Hillinngsø ud i PAP i gårsdagens
TV-avis.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:09

On Mon, 12 Mar 2007 20:41:14 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Hvordan kan det så være at vi udviser som aldrig før, og at disse irakere
>ikke har fået opholdstilladelse endnu?

helt forkert spørgsmål

hvordan kan det være at disse iraqeree ikke forlængst er ude af landet

deres ansøgninger er behandlet genbehandlet rodbehandlet
undervognsbehandlet anket og behandlet igen

og de HAR fået afslag

>Helt enig. Men 600 irakere der ellers skulle sendes ned til et terrorhelvede
>vi selv har været med til at skabe KAN vi godt rumme.

og de næste 600 og de næste 600 og de næste 600 og de næste 60000000

man løser IKKE verdens problemer ved at importere dem

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 21:33

@ wrote:

> helt forkert spørgsmål
>
> hvordan kan det være at disse iraqeree ikke forlængst er ude af landet

Siden 2003 *KRIG*. Men ellers netop et rigtigt spørgsmål.

> deres ansøgninger er behandlet genbehandlet rodbehandlet
> undervognsbehandlet anket og behandlet igen
>
> og de HAR fået afslag

Ja.

> og de næste 600 og de næste 600 og de næste 600 og de næste 60000000

Jeg troede ellers vi netop havde brugt +2.000.000.000 kr på at skabe "fred"
dernede. Der burde ikke komme flere, vel?

> man løser IKKE verdens problemer ved at importere dem

Nej, men det er stadigvæk heller ikke det, som det handler om. Det handler
om ansvar - om vore egne værdier - om, hvorvidt Danmark kan være sig selv
bekendt.

Og lad mig da lige trække en rød tråd tilbage til det du var så uforstående
overfor, nemlig den med "staternes nødvendig", aka "Berlinmuren". Du er
parat til at sende folk tilbage til den visse død, udelukkende for at
statuere eksempler og *håndhæve* en lov.

Jeg er glad for, at du ad denne vej måske vil få muligheden for at se lyset
ift det andet også.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:44

In news:45f5b903$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Nej, men det er stadigvæk heller ikke det, som det handler om. Det
> handler om ansvar - om vore egne værdier - om, hvorvidt Danmark kan
> være sig selv bekendt.

Og derfor skal de da hjemsendes hellere nu end imorgen.

> [...]
> "Berlinmuren". Du er parat til at sende folk tilbage til den visse
> død, udelukkende for at statuere eksempler og *håndhæve* en lov.

Helt fint, jeg har det heller ikke dårligt når en morder osv skal ind og
sidde i 16 år. (hvilket jo også skyldes de love vi nu engang har)

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:20

N_B_DK wrote:
> In news:45f5b903$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Og derfor skal de da hjemsendes hellere nu end imorgen.

Vi skal altså sende folk hjem til den visse død. Hvorfor?

> Helt fint, jeg har det heller ikke dårligt når en morder osv skal ind
> og sidde i 16 år. (hvilket jo også skyldes de love vi nu engang har)

Jeg er glad for, at du skriver dette. For nu behøver jeg ikke fremover at
lede efter argumenter når det handler om nogen du mener er onde.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 22:27

In news:45f5c3f5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Vi skal altså sende folk hjem til den visse død. Hvorfor?

Hvorfra ved du det ? har du en krystalkugle ? du har lige sagt alle skal
sendes hjem, kan du selv finde ud af hvad det er du vel ?

> Jeg er glad for, at du skriver dette. For nu behøver jeg ikke
> fremover at lede efter argumenter når det handler om nogen du mener
> er onde.

Nej mordere mener jeg bestemt er "onde" så det er helt fint du bruger dem
som eksempel.

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 23:10

N_B_DK wrote:
> In news:45f5c3f5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvorfra ved du det ? har du en krystalkugle ?

Hallo. Det er Irak vi taler om. Og så tilmed afviste irakere der var
forfulgt allerede inden det blev til et anarkistisk voldshelvede.

>du har lige sagt alle
> skal sendes hjem, kan du selv finde ud af hvad det er du vel ?

Hvad dælen mener du med det? Hvad har jeg sagt hvor? Det jeg har erklæret
mig helt enig med @ i er, at hvis de var blevet "sendt hjem i tide", dvs for
7 år siden eller længere, whatever - dengang deres sag blev afgjort, så
havde vi slet ikke siddet i dette moralske dilemma, og disse underskriveres
proklamation som diskussionen handler om ville aldrig nogen sinde have
eksisteret.

Men nu er situationen sådan, at disse asylansøgere er her, og at det byder
vor egen protestantiske, danske selvforståelse ikke at sende dem hjem til et
krigshelvede, efter de har siddet mange traumatiske år i en danske
flygtningelejr. Det kan vi bare ikke. De er vores ansvar.

> Nej mordere mener jeg bestemt er "onde" så det er helt fint du bruger
> dem som eksempel.

Jeg kan nu nævne adskillige andre eksempler, men lad det ligge.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 23:28

In news:45f5cfba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hallo. Det er Irak vi taler om. Og så tilmed afviste irakere der var
> forfulgt allerede inden det blev til et anarkistisk voldshelvede.

Irak er et stort land, det er ikke lige farligt alle steder, der er ingen
der har sagt de skal afleveres midt i Bashra.

> Hvad dælen mener du med det? Hvad har jeg sagt hvor?

Er du senil ?

> [...]
> dilemma, og disse underskriveres proklamation som diskussionen
> handler om ville aldrig nogen sinde have eksisteret.

Retur med dem nu, så vi kan få rettet op på denne fejl.

> [...]
> dem hjem til et krigshelvede, efter de har siddet mange traumatiske
> år i en danske flygtningelejr. Det kan vi bare ikke. De er vores

Nej de er ikke vores ansvar, det er ikke danskestatsborgere.

Fra : @

Dato : 12-03-07 21:47

On Mon, 12 Mar 2007 21:33:09 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Nej, men det er stadigvæk heller ikke det, som det handler om. Det handler
>om ansvar - om vore egne værdier -

lige netop

og værdien at det repræsentative demokrati bliver mindre hver gang en
folk "politik korrekte" selvbestaltede grædekoner albsolut skal balde
sig i myndighedernes afgørelser

> Du er
>parat til at sende folk tilbage til den visse død

tomt postulat

kan du slet ikke forestille dig at asylansøgere smører tykt for ikke
at sige direkte lyver for at få deres ansøgning godkendt?

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 12-03-07 22:23

@ wrote:

> lige netop
>
> og værdien at det repræsentative demokrati bliver mindre hver gang en
> folk "politik korrekte" selvbestaltede grædekoner albsolut skal balde
> sig i myndighedernes afgørelser

Synes du underskriverne af brevet er "politisk korrekte"? De virker sgu da i
mine jøne til at være det stik modsatte.

> tomt postulat

Det er nu engang det sandsynlige resultat - især hvis man tilhører en i
forvejen forfulgt minoritet. Irak er verdens farligste land at bo og opholde
sig i. Selv gadefejere lever en usikker og dødsensfarlig tilværelse.

> kan du slet ikke forestille dig at asylansøgere smører tykt for ikke
> at sige direkte lyver for at få deres ansøgning godkendt?

Jo. Især hvis de frygter for deres liv. Er du usikker på, om Irak er et
farligt land at opholde sig i for tiden?

Fra : Konrad

Dato : 13-03-07 03:03

Konrad wrote:
> [...]

> død, udelukkende for at statuere eksempler og *håndhæve* en lov.
>
> Jeg er glad for, at du ad denne vej måske vil få muligheden for at se

Bare interessant du gled så stiltiende og elegant over dette...

Du svarede i hvert fald ikke, og klippede det væk.

Jeg tror det virkede.

Fra : Alucard

Dato : 12-03-07 21:25

>Hvordan kan det så være at vi udviser som aldrig før, og at disse irakere
>ikke har fået opholdstilladelse endnu?

Det er nok fordi de er afvist....

>Det holder jo hverken på den korte
>eller lange led.

Det gør det da....

>Helt enig. Men 600 irakere der ellers skulle sendes ned til et terrorhelvede
>vi selv har været med til at skabe KAN vi godt rumme.

Hvad med 100.000 ofre for tsunamien, eller 10 mio Nord Koreanere der
sulter, eller.................???

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 21:47

In news:ajdbv25kv0eaoi0vi04lg9efk85s84d2ru@4ax.com,
Alucard <alucard44@hotmail.com> typed:
> Hvad med 100.000 ofre for tsunamien, eller 10 mio Nord Koreanere der
> sulter, eller.................???

Det er først i næste uge de skal importeres.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 09:06

Alucard wrote:

> Hvad med 100.000 ofre for tsunamien, eller 10 mio Nord Koreanere der
> sulter, eller.................???

De bor ikke i Danmark, og deres ulykke relaterer ikke til Flygtningestyrelsens afgørelser/sendrægtighed.

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 11:30

On Tue, 13 Mar 2007 09:06:16 +0100, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com>
wrote:

>De bor ikke i Danmark,

Hvad har det med sagen at gøre....???

>og deres ulykke relaterer ikke til Flygtningestyrelsens afgørelser/sendrægtighed.

Det er da ikke Flygtningestyrelsens problem, at lovgivningen er sådan
strikket sammen at afgørelser kan ankes i en uendelighed.....

Fra : Michael Weber

Dato : 12-03-07 23:39

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> pølsemanden på Torvet - er deres meninger ikke nøjagtigt lige så gode?
> Jo, vel er de det, men de er ikke kendte. DR har en god fornemmelse for

Specialklassen på Christiansborgs tommelfingerregel :
Giv DR skylden.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : N/A

Dato : 13-03-07 11:35

Fra : Rom

Dato : 13-03-07 11:35

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx> wrote in message

http://www.dendanskeforening.dk/index.asp?id=27 .

Third-world immigration to the west was organised by the jewish
orientals (third-worlders themselves), in order to make them less
visible in the growing ethnic chaos. Proof: research done by prof
Kevin B MacDonald, see

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_B._MacDonald .

Don't surrender, keep on fighting !!!
--------------

Sitatfusk

Kilden for dette er ikke Kevin B MacDonald, men:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_B._MacDonald .
- Extreme right-wing groups and some members of the immigration reductionism
movement have long argued that there has been a significant or central
Jewish role in facilitating mass immigration into the United States

Kjell

Fra : N/A

Dato : 13-03-07 15:45

Fra : Rom

Dato : 13-03-07 15:45

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx> wrote in message

Den eneste som fusker er du selv, og helt bevidst, for jeg har
allerede i går ledt din opmærksomhed til det. Du har slettet den
væsentlige del i citatet, som lyder:

'Extreme right-wing groups and some members of the immigration
reductionism movement have long argued that there has been a
significant or central Jewish role in facilitating mass immigration
into the United States and other western nations.'

Se
http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_B._MacDonald#Jewish_role_in_facilitating_mass_immigration
..

Du har altså slettet 'and other western nations'. Andre vestlige
nationer er - ved siden af Kanada - Westeuropa samt Australien/Ny
Zeeland.

Hvorfor laver du sikken nogen makinationer? Er du jøde eller en af de
andre fremmede, som er bange for at kunne blive udvist?
--------------------

Altså, når du skal "bevise" at jøder står bak innvandring
(her i Europa) så henviser du til hva 'Extreme right-wing
groups" ++ sier.

Det kan du gjerne gjøre, men ikke oppgi at det er
vitenskaplig bekrefter av amerikansk professor.

Det er sitatfuks.

Kjell

Fra : N/A

Dato : 13-03-07 23:28

Fra : Rom

Dato : 13-03-07 23:28

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx> wrote in message

Med mindre jeg misforstår det hele, så står der: 'Højreekstreme
grupepringer og nogen medlemmer af bevægelsen mod indvandringen har
siden længe argumenteret, at jøderne har haft en betydende eller
central rolle ved fremmen af masseindvandringen til USA og andre
vestlige nationer'.

Sammenlign med det du siger:

1 Du underslæber medlemmerne af bevægelsen mod indvandringen.

2 Du vil ikke se den vestlige verden som helhed. Du ser enten USA.
Eller Euroa. Men ALLE vestlige lande - Nordamerika, Vesteuropa,
Australien/Ny Zeeland - er ramt af fænomenet.

Din argumentation er enten dum eller uhæderlig.

"fenomenet" er nynazistisk konspirasjonsteori

Hva du oppgav 4 ganger var:

[...]

Kevin B MacDonald forsker på amerikansk immigrasjon
ut fra kilden

Så impliser du at det er "bevist" at jødene styrer
immigrasjonen i Eurora.

Kjell