Så afslørede de unge deres rigtige ansigt ~
Fra : Anders

Dato : 11-03-07 14:54

Jeg var så naiv at tro, dem der brændte biler af og lavede hærværk mod
private mennesker, kun var en lille gruppe psykopater, der udnyttede
situation, men at de fleste unge blot ville have et nyt ungdomshus og ikke
var ligeglade med deres naboer og et demokratisk samfund.

Men i poitiken kan jeg så læse deres talsmand mener det er i orden med vold
og hærværk mod sagesløse.

Jeg håber politkerne ser nærmere på dette, for det er chokerende at man på
den måde er ligegyldig overfor at skade andre bare man selv får det man vil
have. Derfor er psykopater den rigtige medicinske betegnelse for disse unge.

En foreningen der virker ved vold må kunne opløses.

Desuden må man jo sige de er nogle tøsedrenge når de synes de godt selv må
bruge vold men hyler op når politiet gør det samme mod dem.

Rent moralsk har jeg ikke længere skrupler overfor at anvende vold mod dem
hvis de ødelægger noget af mit, for de har jo selv sagt der er ok.

mvh Anders

Fra : P.L.

Dato : 11-03-07 15:03

On Sun, 11 Mar 2007 14:53:45 +0100, Anders wrote:

> [...]
>
> Rent moralsk har jeg ikke længere skrupler overfor at anvende vold mod dem
> hvis de ødelægger noget af mit, for de har jo selv sagt der er ok.

Ja, det er trist, at den flok tabere skal terroriserer en hel by, de er
selvoptaget at de skider højt og flot på andre menneskers værdier.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jens G

Dato : 11-03-07 15:15

On Sun, 11 Mar 2007 15:02:56 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>Ja, det er trist, at den flok tabere skal terroriserer en hel by, de er
>selvoptaget at de skider højt og flot på andre menneskers værdier.

Han har heller ikke meget til overs over for de deltagere i lørdagens
demonstration der tog afstand for volden:
<citat>
»Man bakker op om hinandens kamp«.
Sådan kritiserer Mads Clausen, der er talsmand for Initiativet for
Flere Ungdomshuse, de deltagere, der under en demonstration lørdag tog
afstand fra vold.
</citat>

Nå,- men den "pacifistiske" venstrefløj støtter vel stadig
uforbeholdent op om flokken af voldelige mennesker. Det lugter vel
altid lidt af den revolution de går og drømmer om.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-07 16:03

"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message

> Ja, det er trist, at den flok tabere skal terroriserer en hel by, de
> er
> selvoptaget at de skider højt og flot på andre menneskers værdier.

Har just nu fulgt en gæst til bussen og så beset den KIRKEGÅRD som
Jagtvej69 er blevet

Man har begravet UNGEREN ÅNDEN og blomster, flæb-tekst, anden
grafiti - og det er sammenrend af halvhjertede sympatisører som ser ud
som om de egentlig kunne hejle til Ruth så vel som til sadistungdommen
hvis der var bedst underholdning i det om et par dage

Fra : @

Dato : 11-03-07 15:39

<anNiel@fjerndetteigenovic.dk> wrote:

>Desuden må man jo sige de er nogle tøsedrenge når de synes de godt selv må
>bruge vold men hyler op når politiet gør det samme mod dem.

det kan da ike undre,
de unge påstår selv at der er venstrefløjs-

og på den fløj har hykleriet altid stortrivedes

hvis man er imod (politi) vold
går man selvfølgelig selv foran med at godt eksempel og afholder sig
fra enhver form for voldelig adfærd

er man imod at nogen tager et ungdomshus og synes at den slags
overgreb ikke må finde sted
så viser man selvfølgelig selv et godt eksempel og afholder sig fra at
tage andre borgeres ting(ødelægger dem)

/Albert Camus/

Fra : Petse

Dato : 11-03-07 15:52

Efter mange tanker skrev 1[at]invalid.net:

> [...]
> overgreb ikke må finde sted
> så viser man selvfølgelig selv et godt eksempel og afholder sig fra at

Hykleriet har altid stortrives på venstrefløjen.

Fra : Petse

Dato : 11-03-07 15:51

Anders sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> Rent moralsk har jeg ikke længere skrupler overfor at anvende vold mod dem
> hvis de ødelægger noget af mit, for de har jo selv sagt der er ok.

Og her er linket til artiklen.
http://politiken.dk/indland/article261609.ece

Hvad siger i sympatisører herinde til det?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 11-03-07 16:23

"Anders" <anNiel@fjerndetteigenovic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var ligeglade med deres naboer og et demokratisk samfund.
>
> Men i poitiken kan jeg så læse deres talsmand mener det er i orden med

Husk på at det jo er "demokratiets børn"

> [...]
> unge.
>
> En foreningen der virker ved vold må kunne opløses.

problemet er bare at de ikke er en "forening" i den forstand

> Desuden må man jo sige de er nogle tøsedrenge når de synes de godt selv må
> bruge vold men hyler op når politiet gør det samme mod dem.

Hvad havde du forventet. De er og bliver en flok utilpassede unge det
hverken respekterer lov, ret eller demokrati

> Rent moralsk har jeg ikke længere skrupler overfor at anvende vold mod dem
> hvis de ødelægger noget af mit, for de har jo selv sagt der er ok.

men i så fald er du jo ikke bedre selv

Peter

Fra : @

Dato : 11-03-07 16:26

On Sun, 11 Mar 2007 16:22:50 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketaleom@.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad havde du forventet. De er og bliver en flok utilpassede unge det
>hverken respekterer lov, ret eller demokrati

joda

han forsvarer blot sin private ejendom mod vandaler

det er AFAIK lovligt, så længe man ikke anvender mere end lige den
magt der er nødvendig

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 11-03-07 16:30

@ wrote:

> joda
>
> han forsvarer blot sin private ejendom mod vandaler
>
> det er AFAIK lovligt, så længe man ikke anvender mere end lige den
> magt der er nødvendig

For at tilbageholde ved en civil-anholdelse, ikke andet.
D.v.s. man må sætte sig oven på dem og bruge føregreb, hvis man da er
fortrolig med det, anden vold er ikke tilladt medmindre det er for at
forsvare *sig selv*.

--
Allan Riise

Fra : Bent

Dato : 11-03-07 16:34

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> D.v.s. man må sætte sig oven på dem og bruge føregreb, hvis man da er
> fortrolig med det, anden vold er ikke tilladt medmindre det er for at

Men hvis han bruger vold må man gå ud fra de ikke melder ham, for de ligger
jo som de selv har redt.

Mvh Bent

Fra : Allan Riise

Dato : 11-03-07 16:39

Bent wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvis han bruger vold må man gå ud fra de ikke melder ham, for de
> ligger jo som de selv har redt.

Metaargument for ikke selv at ville overholde landets love, men enhver
borger har jo *pligt* til at anmelde vold og anden kriminalitet, så det
behøver jo slet ikke at være den unge selv, vel?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 11-03-07 16:39

On Sun, 11 Mar 2007 16:29:50 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>D.v.s. man må sætte sig oven på dem og bruge føregreb, hvis man da er
>fortrolig med det, anden vold er ikke tilladt medmindre det er for at

så du mener ikke at hvis man lige står med en passende brandslange i
hånden må overpøse en pyroman, som allerede har kastet en benzinflaske
og er i færd med at antænde den næste, med vand?

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 11-03-07 16:46

@ wrote:

> så du mener ikke at hvis man lige står med en passende brandslange i
> hånden må overpøse en pyroman, som allerede har kastet en benzinflaske
> og er i færd med at antænde den næste, med vand?

Jo, og det er jo heller ikke vold.

--
Allan Riise

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 20:26

On Sun, 11 Mar 2007 16:39:13 +0100, @ wrote:

> så du mener ikke at hvis man lige står med en passende brandslange i
> hånden må overpøse en pyroman, som allerede har kastet en benzinflaske
> og er i færd med at antænde den næste, med vand?

Joda, men vær forberedt på et sagsanlæg, jvf. urmageren.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Rea721

Dato : 11-03-07 18:36

> [...]

> hvis man da er fortrolig med det, anden vold er ikke
> tilladt medmindre det er for at forsvare *sig selv*.

Så simpelt er det heldgvis ikke.
Der er noget der heder Nødret og nødværge.

***
§ 13. Handlinger foretagne i nødværge er straffri, for så vidt de har været
nødvendige for at modstå eller afværge et påbegyndt eller overhængende
uretmæssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til
angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning
er forsvarligt.

Stk. 2. Overskrider nogen grænserne for lovligt nødværge, bliver han dog
straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet
fremkaldte skræk eller ophidselse.

Stk. 3. Tilsvarende regler finder anvendelse på handlinger, som er
nødvendige for på retmæssig måde at skaffe lovlige påbud adlydt, iværksætte
en lovlig pågribelse eller hindre en fanges eller tvangsanbragt persons
rømning.

§ 14. En handling, der ellers ville være strafbar, straffes ikke, når den
var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og
lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet
betydning.

*******

Evt gå over i juragruppen hvis du vil ha noget uddybet.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 20:43

Rea721 <skod3@721.dk> wrote:

> [...]
> var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og
> lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet

Hvorfor mon man kommer til at tænke på en urmager?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P. Larsen

Dato : 11-03-07 23:43

Anders wrote:
> [...]
> have. Derfor er psykopater den rigtige medicinske betegnelse for disse unge.

http://www.infoshop.org/inews/article.php?story=200703110132354

En smule mere "interesante" indroemninger....

Mvh.
P. Larsen

Fra : Nynne

Dato : 12-03-07 13:15

> [...]
>
> Rent moralsk har jeg ikke længere skrupler overfor at anvende vold mod dem
> hvis de ødelægger noget af mit, for de har jo selv sagt der er ok.

- Og det er temmelig uhyggeligt, at der findes så mange af disse
psykopater! Hvordan bliver en psykopat til.......... De fleste er af
hankøn, og er følelsesmæssigt svigtet, af deres forældre. Og, hvad kan vi så
lære af det?!