The Great Global Warming Swindle
Fra : John

Dato : 11-03-07 01:00

Kontroversiel film sparker nyt liv i klima-debatten:

"We've almost begun to take it for granted that climate change is
a man-made phenomenon. But just as the environmental lobby think
they've got our attention, a group of naysayers have emerged to
slay the whole premise of global warming."

"Those who think global warming is a natural process point to the
fact that in the last 10,000 years, the warmest periods have
happened well before humans started to produce large amounts of
carbon dioxide.

A detailed look at recent climate change reveals that the
temperature rose prior to 1940 but unexpectedly dropped in the
post-war economic boom, when carbon dioxide emissions rose
dramatically .."

http://www.channel4.com/science/microsites/G/great_global_warming_swindle/index.html

John

Fra : Peter B. P.

Dato : 11-03-07 01:11

On 2007-03-11 01:00:03 +0100, "John" <nogen@pladderballe.ok> said:

> [...]
> rose prior to 1940 but unexpectedly dropped in the post-war economic
> boom, when carbon dioxide emissions rose dramatically .."

Det

er ikke et "swindle", men tyder blot på at vores forståelse af
klimavidenskaben er ufuldstændig.

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : ThomasB

Dato : 11-03-07 01:19

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke et "swindle", men tyder blot på at vores forståelse af
> klimavidenskaben er ufuldstændig.

Det er udtryk for at nogle bruger udokumenterede videnskabelige teorier
forkert - og politisk.

Fra : John

Dato : 11-03-07 01:44

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en
meddelelse

> Det er udtryk for at nogle bruger udokumenterede videnskabelige
> teorier forkert - og politisk.

Filmen rejser nogle overraskende problematikker, der bestemt ikke
vil behage venstrefløjserne.. :)

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-03-07 01:56

John skrev:

> Filmen rejser nogle overraskende problematikker, der bestemt ikke vil
> behage venstrefløjserne.. :)

Er Fogh & Co også en del af "venstrefløjserne"?
For det lader til at han (&regering & DF) er overbevist om at
den globale opvarmning er delvist menneske skabt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : John

Dato : 11-03-07 02:11

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er Fogh & Co også en del af "venstrefløjserne"?
> For det lader til at han (&regering & DF) er overbevist om at
> den globale opvarmning er delvist menneske skabt.

Jeg har forstået, at alternativ energi, fx vindkraft, er dyrere,
og dén pille glider jo nok lettere ned, hvis der på etiketten
står noget med global opvarmning.

At vi så i samme hug opnår et renere miljø er da ganske
glimrende..

John

Fra : Peter B. P.

Dato : 11-03-07 02:14

On 2007-03-11 01:55:42 +0100, Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> said:

> Er Fogh & Co også en del af "venstrefløjserne"?

Med den politik har fører, så kunne man få det indtryk, ja. Her tænker
jeg bl.a. på det løbske offentlige forbrug.

> For det lader til at han (&regering & DF) er overbevist om at
> den globale opvarmning er delvist menneske skabt.

Det er det de færreste i dag der betvivler. Det interessant er mere
hvordan politikerne i Folketinget ønsker at udnytte situationen.
Venstrefløjen ønsker massive skattestigninger å visse områder, hvilket
sådan set ikke kan overraske. Det er gammel vin på nye flasker.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Peter B. P.

Dato : 11-03-07 02:12

On 2007-03-11 01:19:09 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik
dk> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
> meddelelse

> Det er udtryk for at nogle bruger udokumenterede videnskabelige teorier
> forkert - og politisk.

Korrekt, der er en hel del politiske interesser vævet ind i
klimadebatten - på begge sider - for og imod. Det betyder dog ikke at
hele sagen om den globale opvarmning er falsk, hvilket jeg ikke mener
at den er.

Det er klart at jorden opvarmes i disse årtier, men det er mindre klart
hvad konsekvenserne af dette bliver, og endnu mindre klart OM vi skal
gøre noget for at forhindre opvarmningen, og i sidste ende uklart HVAD
vi i så fald vi skal gøre.

Fra : Ingolf

Dato : 11-03-07 05:12

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Kontroversiel film sparker nyt liv i klima-debatten:

Ja, det er fantastisk hvad man kan få for penge

Kilde: http://www.klimadebat.dk/news.php?readmore=8
--
American Enterprise Institute, en tænketank støttet af oliegiganten
ExxonMobil har udlovet 10.000 dollars i dusør, hvis man kan bevise, at IPCC

Anden kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/02/02/02115825.htm
__
http://www.exxonsecrets.org/