Ruth Bjerregaards Plads / 69
Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 18:28

Ruth Evensen og hendes syge diciple får aldrig muliged for
at bygge noget somhelst på den grund. Alt hvad der kommer fra
hende vil blive mødt med modstand . Ingen firmaer vil være med
til at starte et byggeprojekt dér, eller tør ikke. Nu har
de jo set hvad der skete med dem der hjalp med at rive huset
ned og det var en opgave der kunne klares hurtigt.
Fagforeninger vil stå stejl over for dem der alligevel vil
påtage sig jobbet.

Ruth sælger jo alligevel grunden når kællingen finder
ud af hun ikke kan bruge den til noget.

Hér et par ideer til hvad pladsen kan bruges til :

Lav en græsplæne og legeplads på grunden. Kun gynger
og sandkasser. Ingen små legehuse.

Lav en kirkegård.

Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald
god ide.

Er fyldt med ideer men kan ikke komme på flere. Vender
tilbage med flere senere ; stay tuned !

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 18:45

Peter Heide wrote:

> [...]
> og sandkasser. Ingen små legehuse.
>
> Lav en kirkegård.
>
> Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald

Her er et par andre:

En MacDonalds

En Jødisk bank

Et internationalt handelscenter for multinationale selskaber.

Nyt hovedkvarter for Dansk Folkeparti

/Kim

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-03-07 18:52

On Sat, 10 Mar 2007 18:45:06 +0100 "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> sent the following smoke signals:

>Her er et par andre:
>
>En MacDonalds
>
>En Jødisk bank
>
>Et internationalt handelscenter for multinationale selskaber.
>
>Nyt hovedkvarter for Dansk Folkeparti

Og en naziborg har de sgu også fortjent...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:04

den HAR de altså lige jævnet med jorden

hvorfor så begynde forfra?

/Albert Camus/

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-03-07 09:24

On Sat, 10 Mar 2007 19:03:56 +0100 "@" <1[at]invalid.net> sent the
following smoke signals:

>den HAR de altså lige jævnet med jorden
>
>hvorfor så begynde forfra?

Nej, jeg mener sådan en 'Danmark for danskere'-dims og så netop i det
område... Så var TV 2 News fremtid reddet for evigt.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : @

Dato : 11-03-07 10:27

On Sun, 11 Mar 2007 09:23:46 +0100, Hr. Jensen
> [...]

>Nej, jeg mener sådan en 'Danmark for danskere'-dims og så netop i det
>område... Så var TV 2 News fremtid reddet for evigt.

lige PT er det nok mest Umma for muhamedanere der er "kampråbet" på
Nørrebro

de har da haft held til at jage jøder væk fra kvarteret

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-07 11:29

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> lige PT er det nok mest Umma for muhamedanere der er "kampråbet" på
> Nørrebro
>
> de har da haft held til at jage jøder væk fra kvarteret

Nogen flytter af andre grunde og siger at muslimerne er voldelige imod
især jøder
men det er vist kun i kommuneskoler at jøder er reelt chikanerede

Hvilket er grund nok til at udvise alle muslimer

Fra : @

Dato : 11-03-07 13:10

On Sun, 11 Mar 2007 11:29:10 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Nogen flytter af andre grunde og siger at muslimerne er voldelige imod
>især jøder
>men det er vist kun i kommuneskoler at jøder er reelt chikanerede

<<<<<<<
http://hjem.get2net.dk/cfr/antisemitisme9.htm
Antallet af antisemitisk relaterede overgreb i Danmark er fra 2001 til
2002 tredoblet til 64 tilfælde og overgrebene rettes i stigende grad
mod personer, siger talsmand for Mosaisk Troessamfund (MT) i
København.

Han mener, at det især er palæstinensere og deres sympatisører, der
står bag overgrebene. Han henviser blandt andet til nogle skilte ved
indgangen til Fælledparken i København, hvor der blevet malet »Juden
Raus« henover. - Den måde, det er skrevet på, indikerer, at det ikke
er typiske nazist-typer, som Jonni Hansen (leder af det danske
nazi-parti) der står bag, siger han. - Vi er nået dertil, hvor vi ikke
længere tror på, at chikanerierne hører op. I stedet håber vi, at de
vil stabilisere sig, selv om det bliver på et niveau, der er højt.
<<<<<<<

Antisemitismen er i 2006 taget til i Danmark. Ifølge en rapport fra
Mosaisk Troessamfund (MT) (september 2006) er der allerede registreret
lige så mange forulempelser af jøder i år som i hele 2005. De
antisemitiske episoder omfatter tilråb, spot og hån på åben gade,
trusler på livet og fysisk vold. Gerningsmændene er som regel folk med
indvandrerbaggrund.

Antisemitismen er blevet grovere de seneste år og mange jøder frygter
at blive råbt efter eller direkte at få bank ifølge en talsmand for
Mosaisk Troessamfund (MT). Tiderne har skiftet, idet det i dag er
nødvendigt at skjule jødiske og israelske symboler og skjule at man er
jøde. Tidligere var det mere eller mindre risikofrit.

Når man i Danmark ser det nazistiske hagekors tegnet på jødiske eller
israelske steder eller som graffiti på mure og busskure, er det
sjældent nazi-typer eller sympatisører der har tegnet det. I de fleste
tilfælde er det danskere eller muslimske indvandrere, som har tegnet
det, for at udtrykke deres generelle holdninger til jøder.

Ovennævnte rapporter bygger som regel på antallet af registrerede
hændelser eller politianmeldelser. I praksis er der dog mange
"episoder", der ikke bliver anmeldt eller registreret, eller hvor
politirapporterne ikke nævner, at der er tale om antisemitisk vold
eller hærværk.

Det er simpelthen pinligt og utroligt, at det i et land som Danmark i
dag skal være nødvendigt for jøder bevidst at fjerne symboler som
kalotten eller davidsstjernen, når de bevæger sig i det offentlige
rum, af frygt for trusler, chikanerier eller angreb. Desuden kan jøder
reelt ikke bo, færdes eller opholde sig i nogle områder af Danmark
(især i Københavns-området) og jødiske skolebørn er nærmest jaget
vildt i skoler med muslimske skoleelever.

Derfor - afvis antisemitismen hver eneste gang den stikker sit hæslige
ansigt frem, uanset om den kalder sig antizionisme, dækker sig under
politisk korrekthed eller noget andet, og ikke bare lade som ingenting
eller ignorere det.
<<<<<<

plus historien har vist og stadigvæk viser at jødehadet trives i
bedste velgående på venstrefløjen

http://www.liberator.dk/art-detail.asp?A_Id=323

http://www.sappho.dk/Den%20loebende/propaganda.htm

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 10-03-07 19:32

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in

> Og en naziborg har de sgu også fortjent...

Hvem? Peter Heide og hans jihad-krigere?

--
GB

Fra : @

Dato : 10-03-07 18:50

On Sat, 10 Mar 2007 18:28:25 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Ruth Evensen og hendes syge diciple

har du belæg eller bevis for din påstand om sygdom

> får aldrig muliged for
>at bygge noget somhelst på den grund. Alt hvad der kommer fra
>hende vil blive mødt med modstand . Ingen firmaer vil være med
>til at starte et byggeprojekt dér, eller tør ikke.

od så glemmer du lige at nævne hvilken forbryderbande der er skyld i
dette

er du supporter for forbryderne?

(taler forbrydernes sag)

> Nu har
>de jo set hvad der skete med dem der hjalp med at rive huset
>ned

ja de blev udsat for hærværk og trusler fra en bande forbrydere

er du supporter for forbryderne?

(taler forbrydernes sag)

>og det var en opgave der kunne klares hurtigt.
> Fagforeninger vil stå stejl over for dem der alligevel vil
>påtage sig jobbet.

mener du at danske fagforeninger står sammen med en forbryderbande?

>Ruth sælger jo alligevel grunden når kællingen finder
>ud af hun ikke kan bruge den til noget.

hvorfor kalder du hende for kælling?

alt hvad hun har gjort er at købe en ejendom som Københavns kommune
satte til salg

er du i virkeligheden sur over at der var en som turde stå op i mod de
forbrydere der ved hjælp af trusler forsøgte at skræmme eventuelle
købere væk?

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:07

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> har du belæg eller bevis for din påstand om sygdom

Alle religøse sekter har jeg et problem med. Den værste var Jim Jones /
Peoples Temple som et eksp. Hvor mange massakrer
har der ikke været siden ,hvor en eller anden religiøs-nuthead er gået amok
? Ruth er sgu' da heller ikke helt
normal med det hun har givet udtyk for i den seneste uge.

> er du supporter for forbryderne?
>
> (taler forbrydernes sag)

> er du supporter for forbryderne?
>
> (taler forbrydernes sag)

nix

> hvorfor kalder du hende for kælling?

fordi jeg syntes hun er en dum kælling.

> er du i virkeligheden sur over at der var en som turde stå op i mod de
> forbrydere der ved hjælp af trusler forsøgte at skræmme eventuelle
> købere væk?

der var ikke speciel mange trusler dengang kbh. kommune sat huset til salg.
ingen nævneværdige demostrationer. kan ikke huske der var nogen skræmme-
kampagne.

Fra : Morten Jensen

Dato : 10-03-07 19:10

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> ? Ruth er sgu' da heller ikke helt
> normal med det hun har givet udtyk for i den seneste uge.

Faderhuset er MEGET religiøse, men dit grundlag for at sammenligne dem med
Jonestown er spinkelt.

Fra : Anja

Dato : 10-03-07 19:12

> [...]
> salg.
> ingen nævneværdige demostrationer. kan ikke huske der var nogen skræmme-

Huset var til salg, og der var en der købte det. Det er vel ikke så
mærkeligt?

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:17

@ skriver :

hun stod ikke op i mod en skid dengang.

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:26

On Sat, 10 Mar 2007 19:16:58 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>@ skriver :
>
>hun stod ikke op i mod en skid dengang.

vil du påstå at de voldsforbrydere der på daværende tidspunkt brugte
Jagtgvej 69 ikke truede med at en køber ville få xx atal
voldsforbrydere med i købet?

/Albert Camus/

Fra : Anja

Dato : 10-03-07 19:31

> vil du påstå at de voldsforbrydere der på daværende tidspunkt brugte
> Jagtgvej 69 ikke truede med at en køber ville få xx atal
> voldsforbrydere med i købet?

Skal vi give efter for terrorister?

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:39

On Sat, 10 Mar 2007 19:30:46 +0100, "Anja" <Claus@s> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Skal vi give efter for terrorister?

nej jeg vil ikke

men nogen mener åbenbart at hærværk ildspåsættelse og forsøg på at
dræbe politifolk er lødige argumenter

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:34

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> vil du påstå at de voldsforbrydere der på daværende tidspunkt brugte
> Jagtgvej 69 ikke truede med at en køber ville få xx atal
> voldsforbrydere med i købet?

Det har du nok ret i alligevel . Men det var vist også den eneste "trussel"
;
en mild form for modstand og med en lille sjat humor inkluderet.

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:42

On Sat, 10 Mar 2007 19:33:49 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det har du nok ret i alligevel . Men det var vist også den eneste "trussel"

at du sympatiserer med voldsforbrydere hærværksfolk og ildspåsættere
er dit problem

>en mild form for modstand og med en lille sjat humor inkluderet.

historien viste så at du tog fejl det var ikke en mild form for
modstand vi så i København

der er ingen humor i at hærge en kvart by flere dage i træk

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:50

> [...]
> modstand vi så i København
>
> der er ingen humor i at hærge en kvart by flere dage i træk

Hvad er det for en måde at debattere på ??????

Du tager tingene ud af den rette sammenhæng så det passer ind i DIT kram.

Datid laver du til nutid. Så det kommer til lyde; at jeg syntes det er en
"mild"
mostand der har været siden sidste torsdag og at jeg sympatiserer
ildpåsættelse
og vold.

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:56

On Sat, 10 Mar 2007 19:49:45 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvad er det for en måde at debattere på ??????

nå kan du ikke lide fakta

din påstand:
"en mild form for modstand og med en lille sjat humor inkluderet."

som de efterfølgende begivenheder klart modbeviser,

det var ikke mild modstand og humor der udfoldede sig efter at Jagtvej
69 blev ryddet

>Du tager tingene ud af den rette sammenhæng så det passer ind i DIT kram.

hvor

> [...]
>"mild"
>mostand der har været siden sidste torsdag og at jeg sympatiserer

nej,

jeg påpeger blot at din påstand ikke var korrekt,

du fremstiller det nærmest som om de trusler der blev fremsat inden
huset var solgt ikke var alvorligt ment

historien har så vist at DU tog fejl

truslerne VAR ganske alvorligt ment OG BLEV til virkelighed

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:15

On Sat, 10 Mar 2007 19:07:02 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Alle religøse sekter har jeg et problem med.

har du belæg eller bevis for din påstand om sygdom

>Den værste var Jim Jones /

nådada

når det gælder religiøst betingede masakrer er der ingen som kommer
blot i nærheden af muhamedanerne

>Alle religøse sekter har jeg et problem med.

så har du mange problemer da der er en bestemt voldelig religiøs sekt
som det med hjælp fra en mængde "nyttige" idioter er kraftigt
repræsenteret her i landet

>nix

>fordi jeg syntes hun er en dum kælling.

>der var ikke speciel mange trusler dengang kbh. kommune sat huset til salg.

nå ikke

der blev da truet temmelig kraftigt fra de forbrydere der brugte
Jagtvej 69

med at en evt. køber ville få xxx antal voldsforbrydere med i købet

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:19

> nå ikke
>
> der blev da truet temmelig kraftigt fra de forbrydere der brugte
> Jagtvej 69
>
> med at en evt. køber ville få xxx antal voldsforbrydere med i købet

det kom først langt senere da de fandt ud af RE intentioner.

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:27

On Sat, 10 Mar 2007 19:19:26 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>det kom først langt senere da de fandt ud af RE intentioner.

nej det var før huset var solgt

/Albert Camus/

Fra : Anja

Dato : 10-03-07 19:29

> [...]
> Jagtvej 69
>
> med at en evt. køber ville få xxx antal voldsforbrydere med i købet

Her i landet har vi nogle love og regler, der skal overholdes.... Det kan da
ikke være så svært!?!?

Fra : @

Dato : 10-03-07 19:37

On Sat, 10 Mar 2007 19:28:50 +0100, "Anja" <Claus@s> wrote:

>Her i landet har vi nogle love og regler, der skal overholdes.... Det kan da
>ikke være så svært!?!?

jo
og det bliver sværere og sværere med alle de sypatisører der helt
åbenlyst støtter forbryderne

/Albert Camus/

Fra : Anja

Dato : 10-03-07 19:09

> [...]
>
> er du i virkeligheden sur over at der var en som turde stå op i mod de
> forbrydere der ved hjælp af trusler forsøgte at skræmme eventuelle

Jeg kunne også have været køberen af den ejendom. Den var til salg, -og så
er det vel meget naturligt, at der er nogen, der vil købe den. Det var hun
da i sin gode ret til. Hvorfor skulle hun ikke???

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-07 19:07

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> påtage sig jobbet.
>
> Ruth sælger jo alligevel grunden når kællingen finder

rUTH er i modsætning til Ritt vokset med opgaven og er ikke en
sekt-chef og prædikent primært nu, men et ikon for lov og orden og ved
at lade et højhus med lejligheder til 5000 kr opføre kan hun redde
Ritts valgløfte og næste valgkamp - hun har mange kort at spille ud og
håndværkere med Dansk Front sympatier over hele landet står på spring
for at arbejde næsten gratis for hende og lade lærlinge sove ved
bilerne så ikke det afskyelige og i befolkningen dybt upopulære
mafiahærværk a la imod 3x34 sker igen

LO-fagforeninger er forhadt og out og affolket og unødvendige vedr
opførsel af kirke eller boligblok eller kulturhus OG VEDRØRENDE ALT,
idag.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 20:34

On Sat, 10 Mar 2007 19:06:34 +0100, Bo Warming wrote:

> LO-fagforeninger er forhadt og out og affolket og unødvendige vedr
> opførsel af kirke eller boligblok eller kulturhus OG VEDRØRENDE ALT,
> idag.

Hvis du nu snakker pænt med den læge som skaffede dig din pension,
tror du så ikke at han også kan ordinere dig nogle piller. Du kan
f,ex, lave en udskrift af ovenstående.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Nynne

Dato : 12-03-07 13:53

"Bruno Christensen" <news@dommer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du nu snakker pænt med den læge som skaffede dig din pension,
> tror du så ikke at han også kan ordinere dig nogle piller. Du kan
> f,ex, lave en udskrift af ovenstående.
>
> --
God idé!

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 19:33

Peter Heide <pheide@ofir.dk> wrote:

> Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald
> god ide.

Hvad med et stillads til at foretage håndsafhugninger og halshugninger,
nu du alligevel er i gang med det islamiske?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 10:56

> Hvad med et stillads til at foretage håndsafhugninger og halshugninger,
> nu du alligevel er i gang med det islamiske?

tsk! tsk! Per - så er du tilbage i mudderet, som jeg troede du var kommet op
fra. Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller håndsafhugning -og
desuden er den slags naturligvis forbudt her i landet. Vær dog seriøs.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 13:49

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> tsk! tsk! Per - så er du tilbage i mudderet, som jeg troede du var kommet op
> fra. Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller håndsafhugning -og
> desuden er den slags naturligvis forbudt her i landet. Vær dog seriøs.

Islam foreskriver disse straffe, hvor har du dog det modsatte fra? Du er
vel godt klar over at det er Muhamed og hans kalif-efterfølgere der har
/defineret/ islam, ikke?

Og lad mig så citere fra Encyclopædia Britannica, som du vel stoler på:

<http://search.eb.com.ez.proxy.kk.dk:2048/eb/article-68930>

=
The substance of traditional Shari'ah law Penal law

Offenses against the person, from homicide to assault, are punishable by
retaliation (qisas), the offender being subject to precisely the same
treatment as his victim. But this type of offense is regarded as a civil
injury rather than a crime in the technical sense, since it is not the
state but only the victim or his family who have the right to prosecute
and to opt for compensation or blood money (diyah) in place of
retaliation.

For six specific crimes the punishment is fixed (hadd): death for
apostasy and for highway robbery; amputation of the hand for theft;
death by stoning for extramarital sex relations (zina) where the
offender is a married person and 100 lashes for unmarried offenders; 80
lashes for an unproved accusation of unchastity (qadhf) and for the
drinking of any intoxicant.

Outside the hadd crimes, both the determination of offenses and the
punishment therefore lies with the discretion of the executive or the
courts.
=

Men jeg er nu sikker på at man kan 'fortolke' sig til meget. Lige som
man vel ved den rette 'fortolkning' af Mein Kampf kan få nazismen til at
fremstå som ganske menneskekærlig og slet ikke anti-semitisk.

Og så lige endnu et link fra en hvis navn antyder at ham kommer fra den
islamiske verden:

<http://www.faithfreedom.org/oped/SKM40715.htm>

Hvorfra jeg citerer begyndelsen:

=
Big question-'is the beheading Islamic?'

Yes, beheading is, of course, an Islamic justice to the infidels,
criminals, and sinners. This cruel way of killing infidels is sanctioned
by Islamic Sharia laws. Denial to the grotesque beheading of western
Kaffirs by those Islamic terrorists (in Iraq) that it is not Islamic is
yet another clear sign of ignorance, hypocrisy, or intellectual
dishonesty by the defenders of Islam. Islamists are not ready to take
the burden of ugly reality of the fact that human beheading is 100%
consistent with the sacred Islamic Jihadi practices. Hatreds towards
other religion such as Jews, Christians, Hindus and other polytheists
are the ardent teachings of Islamic holy book Qur'an. Beheading was
practiced by the Prophet Muhammad himself during the 7th century period
of Islam and by the most Islamic rulers thereafter.

Saddest thing is no Islamists will ever tell you the truth about the
intimate relation of beheading in Islam! Following the recent beheadings
of Americans and other foreigners in Iraq and Saudi Arabia, the U.S.
press turned to various experts to identify a precedent in the Quran or
Islamic history for this kind of gory murder. Look what were the answers
by some erudite but hypocritical Mullahs! Imam Muhammad Adam El-Sheik,
co-founder and chief cleric at the Dar Al Hijrah Mosque at falls Church,
VA told to the USA today: "Beheadings are not mentioned in the Koran at
all". Yvonne Haddad, a professor at the Center for Muslim-Christian
Understanding at Georgetown University has agreed with the above Imam
and added (to New York Newsday): "There is absolutely nothing in Islam
that justifies cutting off a person's head." You go ask any Imam or
mullah in the US, you will come up with the same lies again and again.

Obviously, had it not been the sacred custom of ancient Islam, beheading
would be quite unnecessary method to kill enemies by those Islamic
terrorists in Iraq. Those Islamic terrorists could easily kill their
infidel enemies (such as Daniel Pearl, Nich berg, Kim Sun II, Paul
Johnson etc.) by a simple bullet. But those militants actually wanted to
give an Islamic veneer to the infidel slayings -because killing by
beheading is considered most brutal and utterly degrading, and only
western infidels deserve this type of brutal killing. In fact they only
tried to follow the footsteps Prophet Muhammad and devoutly followed the
Allah's order in the Qur'an. Holy Quran is replete with the harsh verses
which directly order Muslims to behead Kaffirs/infidels. Let me cite
some sample of those verses below:

=

Ja, vi kan prise os lykkelige for at vi har fået en udlændingepolitik,
der er anstændig over for danskere og ikke-islamiske indvandrere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 23:17

> Islam foreskriver disse straffe, hvor har du dog det modsatte fra? Du er
> vel godt klar over at det er Muhamed og hans kalif-efterfølgere der har
> /defineret/ islam, ikke?

hvor i islam finder du disse straffe beskrevet - i koranen? - og igen,
selvom det skulle være sådan at man ved en streng fortolkning kan sige at
man løber en risiko for ovenstående, så er det jo ikke sådan at man i
praksis praktiserer disse straffe udover i ganske få lande - det kan være
slemt nok, men det er altså ikke sådan at alle muslimske stater hugger folks
hænder af for tyveri eller slår folk ihjel fordi de forlader islam.

Der er altså ikke mere belæg for dette end at der er belæg for at kristne i
praksis slår homoseksuelle mænd ihjel fordi det står i bibelen at de skal
lide døden for deres "synd".

Man kan i alle religioner finde læssevis af regler og forordninger, som man
skal være ualmindelig fanatisk for at følge, hvis man vitterlig skulle tage
disse regler bogstaveligt: øje for øje, tand for tand - mere end halvdelen
af befolkningen i verden ville være enten tandløse eller enøjede eller måske
begge dele og måske blinde. Så det er plat at komme med at "islam
foreskriver" -nej, det gør islam ikke- der henvises til nogle muligheder
for straffe, men Muhamed proklamerede mildhed over for forbrydere,
overbærenhed. At komme med den slags er blot at kaste benzin på bålet til
fremmedhaderne - og skabe en unødig frygt for en religion der er mindst
lige så fredelig som kristendommen eller lige så ufredelig om man vil.

> Ja, vi kan prise os lykkelige for at vi har fået en udlændingepolitik,
> der er anstændig over for danskere og ikke-islamiske indvandrere.

Vist skal vi da ej - udlændingepolitikken er bestemt ikke anstændig på nogen
som helst måde -og vi er da også med rette blevet kritiseret for den i
verdenssamfundet.

At du fremturer med denne frygtskabende propaganda hører ingen steder
hjemme - det er jo ikke sådan at muslimer i praksis udfører disse handlinger
lige så lidt som kristne slår homoseksuelle personer ihjel herhjemme. Er du
ude af stand til at skelne mellem hvad en eller anden hellig bog skriver og
hvordan mennesker i praksis handler?

I USA´, som jo er et kristent land, henrettes folk -og man har hele tiden
henrettet folk på de mest bestialske måder (elektrisk stol, gasning,
hængning, skydning eller hvad man nu har kunnet finde på. I Kina det samme
og også i Japan. Betyder det så at vi skal lade være med at dyrke omgang med
amerikanere, kinesere eller japanere og at vi bør have en streng
udlændningepolitik mod disse mennesker fordi de kommer fra lande med sådanne
metoder praktiseret?

Det er for plat - det er muligt at det er umuligt eller vanskeligt at
revidere koranen akkurat som det er vanskeligt eller umuligt at redigere
bibelen, men i dine links tales der om sharia-lovgivningen og den er åben
for fortolkninger - i Somalia bliver folk stenet -det gjorde man også hos
jøderne i sin tid - betyder det så at vi bør udvise alle danske jøder fordi
deres religion siger at det er ok at stene folk?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-07 06:45

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> hvor i islam finder du disse straffe beskrevet - i koranen?

I Koranen og hadith - og nu har jeg altså ikke tid mere. Jeg skal i bad,
spise morgenmad, og op på cyklen, på vej til arbejde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 12-03-07 07:36

> I Koranen og hadith - og nu har jeg altså ikke tid mere. Jeg skal i bad,
> spise morgenmad, og op på cyklen, på vej til arbejde.

Du finder dødsstraf for homoseksualitet, utroskab m.v. i bibelen. Altså går
kristne ind for den slags?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-07 08:18

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Du finder dødsstraf for homoseksualitet, utroskab m.v. i bibelen. Altså går
> kristne ind for den slags?

Nej, og du 'glemmer' meget behageligt at Moseloven, der står i Gamle
Testamente, ikke gælder i kristendommen.

Heldigvis heller ikke i det moderne Israel der da også er på tærsklen
til at indføre et registreret partnerskab. For homoseksuelle par, og
heteroseksuelle par som rabbinerne ikke vil vie.

Og så op på cyklen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 01:03

> Nej, og du 'glemmer' meget behageligt at Moseloven, der står i Gamle
> Testamente, ikke gælder i kristendommen.

forkert - vi har diskuteret det før - moseloven er en del af GT , der også
står i den kristne bibel og som naturligvis stadig gælder -men Jesus lagde
blot et nyt princip i det ved at sige at mennesket skulle være over
reglerne.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-03-07 07:08

> [...]

> står i den kristne bibel og som naturligvis stadig gælder -men Jesus lagde
> blot et nyt princip i det ved at sige at mennesket skulle være over

Og du har tydeligt misforstået forholdet mellem GT og NT. Og som i går -
jeg skal altså på arbejde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 07:29

> Og du har tydeligt misforstået forholdet mellem GT og NT. Og som i går -
> jeg skal altså på arbejde.

Nej, jeg har ikke - jeg har kommet med oceaner af dokumentation for det,
jeg har skrevet -og jeg konstaterer at også nolge "skriftkloge" i gruppen
giver mig ret. Nogle kristne mener at GT bør afskaffes fra bibelen og dermed
kristendommen, medens andre -og det er de fleste, inklusive nuvlevende og
fhv. lektorer og professorer udi de hellige skrifter. At du agerer her som
et gement træhovede er præcis det, jeg sigter til når jeg konstaterer at vi
ikke alene er langt fra hinanden i disse spørgsmål, men også er temmelig
langt fra hinanden i både det og en lang række andre spørgsmål, selvom du
har slået til lyd for at vi som regel er enige.

Nej, Per - det kører i ring - GT skal også respekteres af kristne, selvom
Jesus sætter mennesket over reglerne, jf. hans drilleri mod de skriftkloge i
disputten om sabatten og det løsrevne tyr, der er faldet i en grøft på en
sabbat.

Jesus tager ikke afstand fra GT, men han sætter som sagt mennesket højere
end de stive regler, og andre steder bejaer han dem - fx de ti bud (en
banalitet, som dog også står i GT).

Og så er spørgsmålet: mener du i fulde alvor at fordi sharialovene skriver
noget om halshugninger og håndsafhugninger, at det så er noget alle muslimer
blot venter på at praktisere i hverdagen. Er det fx noget et muslimsk land
som Pakistan foreskriver i deres lovgivning? Er det noget vi altså behøver
at frygte her i Danmark? Og tror du virkelig at alle muslimer lever efter
koranen til punkt og prikke eller tror du at de allerfleste har det med
koranen som de kristne generelt set har det med bibelen: nogle af reglerne
følger man, andre følger man ikke.

Islam er en ung religion der bygger på jødedommen og kristendommen, og der
er i den, som i masser af andre religioner, muligheder for fortolkninger.

Islam er en "lovreligion" på den måde at hvis man skal følge den til punkt
og prikke i et muslimsk land, så vil der være ting og sager vi her i Vesten
vil tage afstand til, men det betyder altså ikke at religionen er krigerisk,
at folk skal gå og bæve i frygt for at muslimerne her i Danmark førsøger på
at indføre sharialovene (der er meget andet end netop hals- og
håndsafhugninger og i øvrigt er åbne for fortolkninger også af muslimer -
det samme gælder i samme udstrækning ikke koranen, men i samme udstrækning
heller ikke bibelen).

Så drop nu denne ubegavede paranoia, som i virkeligheden bygger på dit
ukendtskab til hvordan islam fungerer i praksis.

Jeg er overhovedet ikke vild med religioner som jeg betragter som en slags
rusmiddel for folk,´der ikke tør tage ansvaret for deres verdslige liv, men
jeg erkender at religion betyder meget for en lang række mennesker. Derfor
er jeg ikke i den position at jeg vil defamere eller være medløber til
defarmering af diverse religioner og deres indhold.

Jeg er familiemæssigt jøde, jeg er opdraget i den kristne tro i
indremissionsk område, har gået i sønddagsskole og er døbt og konfirmeret
som traditionerne bød dengang, men jeg er slet ikke medlem af noget
trossamfund i dag og det er min familie heller ikke. Jeg underviser i
kristendom i skolen og har det som et af mine fag på seminariet med
topkarakter i øvrigt. Nej, Per, lad være med at lade som om du er den eneste
af os to, der ved noget om de ting, og lad os så komme videre- mit råd: drop
din muslimparanoia - den hører ikke hjemme blandt begavede mennesker, men
snarere til hos underyderne som fx medlemmer af DF og DDF og den slags.

Islam er en fredelig religion, men den har ligesom kristendommens bibel og
kristendommen også elementer af vold i sig. Det kan man ikke løbe fra, men
derfra og så mene at muslimer alle følger blindt koranen og "pønser på" at
udradere Danmark, er simpelthen vås og forfølgelsesvanvid.

Fra : @

Dato : 13-03-07 15:53

On Tue, 13 Mar 2007 07:29:25 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Og så er spørgsmålet: mener du i fulde alvor at fordi sharialovene skriver
>noget om halshugninger og håndsafhugninger, at det så er noget alle muslimer
>blot venter på at praktisere i hverdagen.

i lande med muhamedansk flertal tør "modereate" ikke hæve stemmen da
de så risikerer at blive betegnet som frafaldne

> [...]
>vil tage afstand til, men det betyder altså ikke at religionen er krigerisk,

påstår du i ramme alvor at muhamedanismen ikke er krigerisk?

så skriver du om noget du ikke har det fjerneste begreb om

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 12:41

In news:45f47fe3$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Der er altså ikke mere belæg for dette end at der er belæg for at
> kristne i praksis slår homoseksuelle mænd ihjel fordi det står i
> bibelen at de skal lide døden for deres "synd".

Nej fakta er ikke noget du tror på jo.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Jim

Dato : 10-03-07 19:54

> [...]
>
> Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald
> god ide.
>
> Er fyldt med ideer men kan ikke komme på flere. Vender

Er du nu sikker på, at det ikke er dig, der er den syge?
Med de ideer, du komme med her, kunne man let få den atnke, at din
hjernnkasse er fyldt med savsmuld i stedet for intelligens.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 19:58

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med de ideer, du komme med her, kunne man let få den atnke, at din
> hjernnkasse er fyldt med savsmuld i stedet for intelligens.

hmmm. hvad nu hvis jeg får ret i det med en legeplads, æder du så dine
ord i dig igen ? synes du den ide er så toltal syg ?

Fra : Jim

Dato : 10-03-07 23:03

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> hmmm. hvad nu hvis jeg får ret i det med en legeplads, æder du så dine
> ord i dig igen ? synes du den ide er så toltal syg ?

Hvis der bliver bygget en legeplads til børnene på Nørrebro, så må du kalde
mig hvad som helst, bare ikke tidligt op om morgenen.
Og når jeg skriver legeplads, så mener jeg en palds med gynger, vipper og
klatrestativ.
Og mener du, at fordi du nævner en masse andre syge ideer samtidig med en
legeplads, så legaliserer det syge ide?
At bygge en moské er sgu da en optrapning af konflikten mellem muhamedanere
og danskere.
Det er ligeledes et kæmpe tilbageskridt i det arbejde, vi satser på med
integration af de få muhamedanere, der med tiden vil vende islam ryggen og
deltage i demokratiet på lige vilkår med danskerne.
Kirkegård er der allerede. Har du hørt om Assistens Kirkegård?

Så jo, du har knald i låget.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 23:12

> [...]
> deltage i demokratiet på lige vilkår med danskerne.
> Kirkegård er der allerede. Har du hørt om Assistens Kirkegård?

....og du mangler i den grad sans for ironi. hvorfor tror du jeg nævner
en moské i denne gruppe ? Netop for at få en reaktion fra en tosse
som dig. Hvis der noger hér i den gruppe der har knald i låget så
er du indehaver af førstepladsen.

Assistent Kirkegården ? bor ca. 10. min. fra den.

Fra : Jim

Dato : 10-03-07 23:22

> [...]
> er du indehaver af førstepladsen.
>
> Assistent Kirkegården ? bor ca. 10. min. fra den.

At blive kaldt for tosse af en naivist og islam-sympatisør er en
hæderskroning af undertegnede.
Tak!

Fra : Peter Heide

Dato : 11-03-07 00:24

> [...]
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> At blive kaldt for tosse af en naivist og islam-sympatisør er en

Selv tak. Hæderskroning ? Du er et 1.ste klasses pikhoved. Er der
ikke noget hér du kan gå til politiet med ?

Fra : Jim

Dato : 11-03-07 02:41

> "Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Selv tak. Hæderskroning ? Du er et 1.ste klasses pikhoved. Er der
> ikke noget hér du kan gå til politiet med ?

Ih men dog, det var sødt sagt.. :0)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-07 01:21

> [...]
> er du indehaver af førstepladsen.
>
> Assistent Kirkegården ? bor ca. 10. min. fra den.

JEg bor 5 minutter fra den - og har familiegravsted der og er ret
begejstret for denne folkelige superpark.
Som ikke er fyldt op mht begravelser.
Kik ned Bjelkes Alle 46, det er snart havevejr, ring 35861000 - lad os
se sammen på hvad Jagtvejen69 grunden kunne tænkes brugt til.

Det virker meget uigennemtænkt at man har overmalet grafittien med
hvis maling , så der straks er kommet ny grafitti.
Og straks kom der ny bål, som man sendte gravko til at feje op efter -
hvor en fejespån havde været nok.

At afspærre med højt j hegn fra de solide husmure Jagtvej 67 til
Jagtvej 71 havde været nemt - hvorfor er det ikke gjort?

Ved seneste store demo viste TV smukke unge nøgne mænd - autonome -
der dansede.
De fik ikke bøde for blufærdighedskrænkelse eller henstilling.

Kan det forklares udfra følgende - for mig uforståelige - passus i
politiets vejledning?

>Ifølge ordensbekendtgørelsen §3 stk 1 er det forbudt ”at udvise
>uanstændig eller anstødelig opførsel, der er egnet til at forulempe
>andre eller vække offentlig forargelse”. Såfremt der er tale om ”uterligt
>forhold” kan der blive tale om overtrædelse af straffelovens §232 om
>blufærdighedskrænkelse.

”Uterligt forhold” skal ifølge straffelovens motiver omskrives som ”kønsusædeligt
forhold” således,
at den adfærd, der skønt ”usædelig” dog blot kan karakteriseres som ”uanstændig”,
ikke er omfattet. Det beror naturligvis på en konkret vurdering af
tid, sted og de nærmere omstændigheder, hvorvidt en adfærd kan
karakteriseres som henholdsvis uanstændig/anstødelig eller
kønsusædelig.<

Hvis overvægtige mig gik nøgen i kvarteret, ville det være mere
anstødeligt?

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 10:58

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

Legeplads er en rigtig dårlig idé - bilosen fx. Jagtvejen er meget befærdet.
Hvad angår Assistens Kirkegård på den modsatte side. "Beboerne" der har jo
ingen ulempe af bilgasserne, vel?

Fra : @

Dato : 10-03-07 20:03

On Sat, 10 Mar 2007 19:54:27 +0100, "Jim"
<Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>Med de ideer, du komme med her, kunne man let få den atnke, at din
>hjernnkasse er fyldt med savsmuld i stedet for intelligens.

der er jo nogen for hvem det er ubegribeligt at den allerstørste
majoritet af befolkningen ikke til evig tid vil finde sig i at en
bande egoistiske forkælede voldsforbrydere ter' sig vanvittige i
landets hovedstad,
men når der laves rundspørge viser at de støtter fuldt op om vores
ordenshåndhævere og udtrykker misbilligelse af forbrydernes gerninger

/Albert Camus/

Fra : Peter Heide

Dato : 10-03-07 20:15

> [...]
> men når der laves rundspørge viser at de støtter fuldt op om vores
> ordenshåndhævere og udtrykker misbilligelse af forbrydernes gerninger

Den vist sivet ind efterhånden. Tilbage til det med legepladsen:

Der er en børnehave lige i nabolaget. Hvad med at udvid den til hele pladsen
?
Jeg er ret overbevist, at sådan et byggeprojekt ikke vil finde modstand
iblandt t de autonome (så længe Ruth ikke er indblandet) Der mangler i den
grad legepladser, boldbaner på Nørrebro.

Jeg syntes det er rigtig god ide. Nu når Ruth på et tidspunkt sælger

Eller måske et par tennisbaner til friværdi-holdet ?

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-03-07 18:38

On 2007-03-10 18:28:25 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> said:

> Lav en kirkegård.

Ja og begrav samtlige autonome voldsterrorister der til skræk og advarsel.

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Petse

Dato : 10-03-07 19:03

Peter Heide har bragt dette til os:
> [...]
>
> Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald
> god ide.
>
> Er fyldt med ideer men kan ikke komme på flere. Vender

Det er sgu komisk.
Lad os sige, at hun sælger grunden. Så skal der bygges et nyt hus og
det kunne jo blive et nyt ungdomshu, men det bliver ikke til noget,
fordi I forhindre firmaer i at bygge det. lol
Ja det er sgu komisk.

Nej, så lav hellere parkeringspladser på grunden.

Fra : hanzen

Dato : 10-03-07 21:44

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, så lav hellere parkeringspladser på grunden.

Hvis der er flere biler tilbage på Nørrebro tror jeg ikke det er det rette
sted at parkere dem.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 10:53

> [...]
> Lad os sige, at hun sælger grunden. Så skal der bygges et nyt hus og det
> kunne jo blive et nyt ungdomshu, men det bliver ikke til noget, fordi I

næ, hun kan nemlig ikke få så meget for grunden som hun kunne med et hus på
den. Så sælger hun, bliver det for meget små penge - og så er man
naturligvis klar til at købe den for et meget mindre beløb end de ca.12 mio.
man tilbød for den ejendom hun kun betalte godt 2 mio for. med hus.

Når grunden så er solgt, vil firmaerne atter være på banen, da de ved at de
ikke har noget at frygte for dem der måtte begå hærværk mod deres
materialer, nu de har fået en grund.

> Nej, så lav hellere parkeringspladser på grunden.

Hun vil ikke lave parkeringspladser, for det tjener hun intet ved og hun vil
heller ikke kunne risikere at folk, der parkerer der kan få ødelagt deres
biler af nogle, der ikke bryder sig om hende og hendes grund- så længe den
ejes af hende.

Fra : jakobn

Dato : 11-03-07 19:28

On 11 Mar., 10:56, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
> [...]
> fra. Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller håndsafhugning -og
> desuden er den slags naturligvis forbudt her i landet. Vær dog seriøs.

Hvad med fx det her (bare lige for at nævne et par stykker):

Qur'an 5:33: "Your Lord inspired the angels with the message: 'I will
terrorize the unbelievers. Therefore smite them on their necks and
every joint and incapacitate them. Strike off their heads and cut off
each of their fingers and toes."

Qur'an 8:12: "The punishment for those who wage war against Allah and
His Prophet and make mischief in the land, is to murder them, crucify
them, or cut off a hand and foot on opposite sides...their doom is
dreadful. They will not escape the fire, suffering constantly."

?

(kilde www.prophetofdoom.net)

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 20:43

jakobn <jakobnygren@gmail.com> wrote:

> [...]
> them, or cut off a hand and foot on opposite sides...their doom is
> dreadful. They will not escape the fire, suffering constantly."

Når man citerer Koranen i dk.politik bør man åbne sin dansksprogede
Koran [helst den nyeste], citere herfra, og angive om 'åbenbaringerne'
er fra Mekka eller Medina.

Den gamle oversættelse er foretaget af en ahmadiyyah-muslim, som
betragtes som kættere i islam. Bl.a. er de præget af en helt uislamisk
form for tolerance ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 21:50

On Sun, 11 Mar 2007 20:43:23 +0100, Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Den gamle oversættelse er foretaget af en ahmadiyyah-muslim, som
> betragtes som kættere i islam. Bl.a. er de præget af en helt uislamisk

Kunne du så ikke finde de relevante vers på dansk, og poste dem her?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 22:04

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Kunne du så ikke finde de relevante vers på dansk, og poste dem her?

Så skulle jeg skrive dem ind, og jeg har kun den gamle udgave. Derudover
er jeg nu ved at lukke ned for i dag, da jeg skal i seng.

Jeg skal jo også passe mit arbejde i morgen, hvor jeg i øvrigt kommer
sent hjem, da jeg bagefter har et møde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 22:23

On Sun, 11 Mar 2007 22:04:29 +0100, Per Rønne wrote:

> Så skulle jeg skrive dem ind, og jeg har kun den gamle udgave. Derudover
> er jeg nu ved at lukke ned for i dag, da jeg skal i seng.

Jeg gør så det samme, kl 04.45 er tidligt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-07 22:18

Det er et interessant mysterie, at nogen kan komme i dårligt humor af,
at autonome ved demo (fx på Jagtvej igår) smider tøjet for at
blufærdighedskrænke og vise frisind

- eller at jeg skriver om min oplevelse af Islam-ulemper, og
nogen ønsker straf efter §266b-racismelov.

Min far gik nøgen i hjemmet og lærte efter bedste evne sine børn at
være tolerante og tåle alle ord, der jo aldrig sårer så meget som kast
med papirkugler kan såre.

At ville fingerafskære bøsser udfra hadid-koranopdatering er da en
milliard milliard gange værre end ord-krænkelser og
nøgenhedskrænkelser, som folk blot kan dreje blikket væk fra

Jeg havde idag besøg af en kæreste til en af mine venner, som p.t. er
psykiatrisk tvangsbehandlet på Nordvang, og hun fortalte om de
psykofarmaka-piller, som han skal tage, og ellers får indlagt som
depot-indsprøjtning, og som mindsker hans trivsel og livsglæde,
katastrofalt.

Behandlernes alibi er hans bagatelagtigt asociale drengestregs-adfærd,
som de tolker som psykose, og når han tigger om at få lov at rejse
hjem, så understreger de,

at han "slet ikke er på lukket afdeling"

og det er "ikke straf"

men "til hans eget bedste".

Men hvis han rejser hjem uden tilladelse, så VIL han havne på lukket
afdeling og i årevis.

Så sharia-straffenes voldelighed ligger ikke den danske velfærdssstat
helt fjernt.

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 23:29

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

them, or cut off a hand and foot on opposite sides...their doom is
dreadful. They will not escape the fire, suffering constantly."

Jeg kender ikke til den oversættelse som du angiver her - jeg har hørt at
der findes en oversættelse, der er meget kontroversiel og uislamisk ifølge
nogle lærde - men den diskussion vil jeg ikke ind i. Det er som jeg siger,
der står også i bibelen at homoseksuelle mænd skal straffes med døden - hvor
mange kender du der faktisk er blevet straffet med døden af jøderne eller af
de kristne fordi de er homoseksuelle.

Stening blev foretaget af jøderne lang tid før kristendommen og islam holdt
sit indtog - stener man stadig folk i Israel ?

Det er vældig uinteressant at nogle kan henvise til koranen om visse ting,
som er taget ud af deres sammenhæng og som vi - som ikke er
arabisk-kyndige - kan kontrollere, da det ikke drejer sig om hvad vi kan
læse i skrifterne men at det drejer sig om, hvad muslimer gør i praksis i
dag.
Pakistan forsøger i øjeblikket at få indført en lov mod tvangsægteskaber.
Nogle muslimer dér er meget vrede og kalder det et uislamisk forslag - i
Saudi Arabien, hvor der er meget strenge straffe for at gøre ting som vi i
Vesten finder naturligt, kalder man tvangsægteskaber uforenelige med islam
og som følge deraf er det forbudt. Så sig mig så lige en gang, hvilke af de
to lande der er mest islamiske?

koranen og bibelen og andre skrifter er blevet fortolket på forskellig
måde - i ovenstående oversættelse er der tale om en krigssituation, hvor man
stod over for en fjende -derfor var det at man talte om hvordan man skulle
handle i krigstid. Vi har i Danmark også haft dødsstraf for desertering og
stikkeri - det har vi så afskaffet nu, men ikke desto mindre havde vi altså
dødsstraf i Danmark indtil - jeg tror det var i 80erne - hvor man endelig
afskaffede den lov. Men hvor mange hørte vi om blev henrettet i praksis i
Danmark?

Så lad være med at slynge en masse citater ud i luften, der kun tjener til
at forgifte debatmiljøet - muslimer handler ikke alle ord for ord efter
koranens bud akkurat som kristne ikke ord for ord følger bibelens bud etc.
Nogle er fanatiske -men det er der massevis der er i alle andre religioner
også.

Fra : Nynne

Dato : 12-03-07 13:50

> [...]
>
> Vi mangler en flot moske hér i byen. Også en knald
> god ide.
>
> Er fyldt med ideer men kan ikke komme på flere. Vender

Synes du, at det ville være OK, hvis det ikke blev muligt at opføre et
nyt hus på adressen? Du kan umuligt vare ejer af en ejendom! Ejendomsret
skal respekteres!

Fra : jakobn

Dato : 13-03-07 11:44

On 11 Mar., 23:29, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> [...]
> Nogle er fanatiske -men det er der massevis der er i alle andre religioner

Du skrev "Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller
håndsafhugning" - og du fik 2 citatater fra Koranen der modbeviser
denne påstand. At der findes muslimer som brokker sig over
islamkritiske litterære værker kan vel ikke overraske. Men du er da
velkommen til at ignorere det hvis det passer bedre ind i dit
verdensbillede ...

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 16:46

Du skrev "Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller
håndsafhugning" - og du fik 2 citatater fra Koranen der modbeviser
denne påstand.

Nej, jeg fik to påståede citater fra noget, du hævder er koranen.

At der findes muslimer som brokker sig over
islamkritiske litterære værker kan vel ikke overraske. Men du er da
velkommen til at ignorere det hvis det passer bedre ind i dit
verdensbillede ...

Jeg har ikke tænkt mig at ignorere noget- jeg /konstaterer/ at /du/ hævder
at citaterne stammer fra koranen, Jeg konstaterer at /du/ tror at disse
citater er ikke er taget ud af deres sammenhæng, hvis de skulle være
korrekte, hvad jeg altså ikke tror de er (jeg har ingen koran hos mig
p.t.,så jeg kan ikke lige slå det op. Jeg /skriver/ /tydeligt/ at jeg er
flintrende ligeglad med hvor mange /citater/ du kan slynge ud, da det drejer
sig om hvordan man handler i /praksis/ og jeg fastholder at man kan finde
tilsvarende steder /bibelen/ hvor man også kan læse om at slå folk ihjel for
ting, vi finder er o.k. her i landet. Endelig skriver jeg /gang på gang/ at
jeg henholder mig til hvordan de allerfleste muslimer opfører sig i dag og
at de ikke følger koranen ord for ord på samme måde som ikke alle kristne
følger bibelens budskab ord for ord. Med andre ord: jeg er /fuldkommen
ligeglade med hvor mange korancitater du kan diske op med, for det ændrer
ikke den kendsgerning at de allerfleste muslimer der kommer her til landet
har en ganske almindelig og anstændig opførsel i praksis/ - det er dig og
dine underydere af proselytter, der bruger tid på at finde korancitater som
let kan imødegås hvis man 1.får kilder til disse citatater 2.finder
accepterede oversættelser i den muslimske verden 3.fremviser tilsvarende
citater fra bibelen/.

Fat det dog - ikke nok så mange citater fra dette eller hint siger en pind
om hvordan folk i praksis handler -og det er det, sagen drejer sig om. Ikke
alle muslimer er bombekastere, lige så lidt som alle kristne skyder
abortmodstandere og abortsøgende kvinder eller som forfølger og
fængsler/ihjelslår homoseksuelle mænd.

Fra : jakobn

Dato : 13-03-07 11:56

> [...]
> også.

Du skrev "Islam foreskriver ikke nogen halshugning eller
håndsafhugning" - og jeg hev 2 citatater frem fra Koranen for at
modbevise dette.
Det kan vel ikke overraske, at der er muslimer, der er brokker sig
over islamkritiske litterære værker. Men du er da velkommen til at
have de meninger, der bedst gavner dit verdensbillede ..

Fra : jakobn

Dato : 13-03-07 18:17

On 13 Mar., 16:45, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:
> [...]

> dine underydere af proselytter, der bruger tid på at finde korancitater som

Så nu er jeg også en "underyder"?

> [...]
> alle muslimer er bombekastere, lige så lidt som alle kristne skyder
> abortmodstandere og abortsøgende kvinder eller som forfølger og

Er jeg da kommet med et angreb på alverdens muslimer? Nej vel.

Men jeg ER særdeles kritisk overfor Islam, og ikke kun på grund af
nogle citater "revet ud af en sammenhæng" rundt om på nettet.. Men en
videre diskussion af Islam hører vist ikke helt hjemme i denne tråd.

Men for god ordens skyld må jeg hellere sige at jeg er kritisk overfor
religion generelt inden du koger fuldstændig over.

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 18:24

Men for god ordens skyld må jeg hellere sige at jeg er kritisk overfor
religion generelt inden du koger fuldstændig over.

jeg koger aldrig over!

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 18:48

On Tue, 13 Mar 2007 18:23:54 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Men for god ordens skyld må jeg hellere sige at jeg er kritisk overfor
>religion generelt inden du koger fuldstændig over.
>
>jeg koger aldrig over!

En tom gryde kan ikke koge over....

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 18:52

In news:45f6de29$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> jeg koger aldrig over!

Nej din hjerne er jo fastfrosset i en sygelig ideologi.

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 18:48

On 13 Mar 2007 10:17:07 -0700, "jakobn" <jakobnygren@gmail.com> wrote:

>Så nu er jeg også en "underyder"?

Jeps...

At modsige Wilstrup, giver automatisk den titel...

Fra : @

Dato : 13-03-07 21:02

On Tue, 13 Mar 2007 18:47:47 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Jeps...
>
>At modsige Wilstrup, giver automatisk den titel...

det vil altså sige at underyder en en hædersbetegnelse

en positiv betegnelse

/Albert Camus/

Fra : ThomasB

Dato : 13-03-07 21:33

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> At modsige Wilstrup, giver automatisk den titel...

Ja, men han ved jo reelt ikke hvor meget folk yder, så måske skulle han bare
nøjes med at erkende, at han selv er en underyder?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 22:25

In news:45f70a6c$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
ThomasB <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> typed:
> Ja, men han ved jo reelt ikke hvor meget folk yder, så måske skulle
> han bare nøjes med at erkende, at han selv er en underyder?

Han er en idiot, om han erkender det eller ej.