Politisk korrekthed
Fra : iSteen

Dato : 10-03-07 09:09

Hej

Jeg er ved at skrive en tekst, der engang skal blive til et stykke
musik.
Emnet er "politisk korrekthed", fx at rygning nærmest er forbudt i
dag, at en neger absolut ikke er en neger i dag etc.

Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 09:20

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

ja, tekstforfattere som dig, der er politisk korrekte ved at tale rygernes
sag -for det har jo hidtil været politisk korrekt at ryge og politisk
ukorrekt at forbyde noget sådant - for uh, så går det ud over vores
"personlige frihed" - så skidt være med andre, der må lide under røgen.
Se, det kan du bruge: myten om den personlige frihed i et moderne samfund -
friheden til at sige nej til røg -se
fx hvor længe rygerloven nu er udsat blot for at tækkes rygerne - og hvor
berøringsangste man er i regeringen for at sige "nok er nok - vi forbyder
rygning alle offentlige steder, cafeer, restauranter, banegårde m.v. og
giver klækkelige bøder til dem, der overtræder det" i stedet for denne
latterlige blanding af fy-fy-skamme og så en lov der allerede er amputeret i
forvejen med alle dens undtagelser.

At forbyde rygning er i dag politisk ukorrekt -at holde med rygerne er
politisk korrekt! for vi danskere kan da selv finde ud af det, ikke sandt?
Og hvis vi ikke kan, så er det bare ærgerligt. Og ve dig, hvis du vil
forbyde mig at ryge, så kan du tro jeg skal komme efter dig- attituden.

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 09:24

"wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> At forbyde rygning er i dag politisk ukorrekt -at holde med rygerne er
> politisk korrekt!

Du er edderma'me langt fra land, skolelærer eller ej.

/Kim

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 09:30

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Du er edderma'me langt fra land, skolelærer eller ej.

hellere det end at drukne fordi man ikke kan svømme - det er din situation!

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 09:34

> hellere det end at drukne fordi man ikke kan svømme - det er din
> situation!

nånå...

Fra : Kim Larsen

Dato : 10-03-07 10:25

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Du er edderma'me langt fra land, skolelærer eller ej.

Hvorfor ??? Wilstrup har da fuldstændig ret !

--
Kim Larsen
Som er IKKE-RYGER men desværre passiv ryger i det offentlige rum

Fra : Sten Schou

Dato : 10-03-07 19:44

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ??? Wilstrup har da fuldstændig ret !

Rygerne må på gaden og demonstrere, afbrænde biler, smide med brosten. Så
får de vel fuld opbakning fra venstrefløjen?

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 10-03-07 13:34

On Sat, 10 Mar 2007 09:23:42 +0100, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

>"wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

>Du er edderma'me langt fra land, skolelærer eller ej.

Wilstrup har altid været ude at svømme

måske er han i virkeligheden en undermåler

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 10-03-07 14:56

In news:h895v2pbhsn1r4dvtbdlu987692ljociju@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:
> måske er han i virkeligheden en undermåler

Han er en snothvalp.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : P.L.

Dato : 12-03-07 06:30

On Sat, 10 Mar 2007 13:33:54 +0100, @ wrote:

> Wilstrup har altid været ude at svømme
>
> måske er han i virkeligheden en undermåler

tror han er en af dem der ikke kan bunde i den lave ende af bassinet, ikke
engang hvis han står på tæer

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : wilstrup

Dato : 12-03-07 07:29

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse

> tror han er en af dem der ikke kan bunde i den lave ende af bassinet, ikke
> engang hvis han står på tæer

Ikke alene svømmer jeg udmærket, jeg er også i stand til at dukke et par
fjolser som jer uden besvær. Det ser vi jo gang på gang, små pus!

Fra : N_B_DK

Dato : 12-03-07 11:45

In news:45f4f319$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Ikke alene svømmer jeg udmærket, jeg er også i stand til at dukke et
> par fjolser som jer uden besvær. Det ser vi jo gang på gang, små pus!

Det var da ellers ikke drukning i kommunister brugte mest, men det er da
"rart" at se du ikke har glemt "håndværket"

Fra : Kasper Madsen

Dato : 10-03-07 12:14

> [...]
> Og hvis vi ikke kan, så er det bare ærgerligt. Og ve dig, hvis du vil
> forbyde mig at ryge, så kan du tro jeg skal komme efter dig- attituden.

Så sandt som det er sagt....

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 09:31

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message

>Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

Der er mange emner at tage fat på. Man må ikke opdrage sine børn håndfast,
man må ikke ryge, som du selv sagde. Man må ikke kalde en neger for en
neger, man må ikke stille spørgsmål ved masseindvandringens velsignelser,
man må ikke køre bil, man må ikke EJE en bil (kun en pis-potte), fordi det
er lykkes for en gruppe mennesker at bilde almenheden ind at vi er skyld i
"den globale opvarmning" som havde kommet uanset hvad pga. naturlige
klimaudsving. Man må generelt ikke kalde tingene for det de er. Først hed
det åndssvage, så hed det udviklingshæmmede og hvad det hedder nu må Guderne
vide), racsisme har nu også fået flere betydninger som intet har med
begrebet at gøre, f.eks. diskriminering pga. kultur eller religion, fordi
det ikke er politisk korrekt at stille spørgsmålstegn ved andre kultures
opførsel. Der er mange eksempler. Fælles for dem alle er at de burde
udryddes.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 10:24

> [...]

> neger, man må ikke stille spørgsmål ved masseindvandringens velsignelser,
> man må ikke køre bil, man må ikke EJE en bil (kun en pis-potte),

Villy Søvndal har de vist ellers en firehjulstrækker, og Al Gore bruger
20 gange mere energi i sit hus, end gennemsnittet. Huset er vist også af
palæ-størrelse, med 20 gæsteværelser og seks badeværelser ...

Og disse to mænd må vel ellers udgøre selve definitionen på 'grønhed',
den første i Danmark, den anden på verdensplan ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-03-07 12:21

Per Rønne forklarede:

> Villy Søvndal har de vist ellers en firehjulstrækker,

Nope, en Rover 420i (i hvert fald en Rover sedan-model)
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 14:18

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Per Rønne forklarede:

> Nope, en Rover 420i (i hvert fald en Rover sedan-model)

Ja, det var vist sådan en firehjulstrækker der blev nævnt i avisen,
velegnet til at køre på den afrikanske savanne ...

PS. Jeg kender ikke noget til de enkelte modeller, men bilen stod altså
omtalt som - firehjulstrækker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-03-07 22:03

Den 10-03-2007, skrev Per Rønne:

> [...]
> velegnet til at køre på den afrikanske savanne ...
>
> PS. Jeg kender ikke noget til de enkelte modeller, men bilen stod altså

Per, det er en alm. bil med udvendigt bagagerum, ikke noget særligt,
der er bare ikke solgt særlig mange i DK, derfor kan den godt virke
lidt eksklusiv.
Du tænker sikkert Land Rover eller Range Rover, som er noget helt
andet, og journalisten som har skrevet det, aner (som sædvanligt) ikke
en bønne om det vedkommende skriver om.
Kai

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-03-07 18:26

On 2007-03-10 12:21:08 +0100, Fister Løgsovs

Sådan et forbandet kapitalistsvin...

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 10:24

> [...]

> dag, at en neger absolut ikke er en neger i dag etc.
>
> Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

Jeg ser intet 'politisk korrekt' i at søge at modvirke tobaksrygning
eller brugen af andre euforiserende stoffer, som heroin, hash og kokain.

Eller for den sags skyld at forhindre at dem der har ladet sig
slavebinde til et stof, sørger for at også ikke-slavebundne skal have
deres 'dosis', så de ikke får en alt for lang mer-levetid end slaverne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 10:31

> [...]
> slavebinde til et stof, sørger for at også ikke-slavebundne skal have
> deres 'dosis', så de ikke får en alt for lang mer-levetid end slaverne.

Endnu et fornuftigt indlæg fra dig, Per - hvad er der sket - har du stødt
hovedet?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 11:29

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Endnu et fornuftigt indlæg fra dig, Per - hvad er der sket - har du stødt
> hovedet?

Sig mig, mener du at vi i det store og hele er uenige i det meste?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-03-07 14:06

> Sig mig, mener du at vi i det store og hele er uenige i det meste?

Det burde du da være stolt af

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 11:09

`>> Endnu et fornuftigt indlæg fra dig, Per - hvad er der sket - har du
stødt

> Sig mig, mener du at vi i det store og hele er uenige i det meste?

Jeg har ikke før læst at du har nolge fornuftige synspunkter på rygning.
Derfor.

Vi er uenige om Israel om Islam og om højrefløjspolitik -det er også nogle
store klumper. Derudover er vi uenige om folkeskole (realeksamen,
mellemskoleeksamen, studentereksamen og HF) Det er vel også nogle store
klumper. Det er lettere at skrive hvad vi er enige om: rygning - akademikere
(i modsætning til Egon Stich)-

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-07 12:49

> [...]

> Derfor.
>
> Vi er uenige om Israel om Islam og om højrefløjspolitik -det er også nogle

Især når man så ikke definerer hvad man mener med 'højrefløjspolitik'.

> [...]
> klumper. Det er lettere at skrive hvad vi er enige om: rygning - akademikere

Hvad med hele holdningen til velfærdssamfundet og fænomener som CEPOS og
libertarianerne? Til en udbygning af den kollektive, og til
opretholdelsen af den gratis adgang til uddannelserne, også på
universitetsniveau?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 11-03-07 23:40

> Især når man så ikke definerer hvad man mener med 'højrefløjspolitik'.

Det kan du da ikke være i tvivl om? Fra midten af socialdemokraterne og ud
til højre til nazisterne, hvis vi skal gøre det lidt enkelt.

> [...]
> libertarianerne? Til en udbygning af den kollektive, og til
> opretholdelsen af den gratis adgang til uddannelserne, også på

Her er vi nok enige om meget.

Fra : @

Dato : 11-03-07 23:58

On Sun, 11 Mar 2007 23:39:31 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>
>Det kan du da ikke være i tvivl om? Fra midten af socialdemokraterne og ud
>til højre til nazisterne, hvis vi skal gøre det lidt enkelt.

nationalsocialisterne er altså til venstre for midten

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 12-03-07 06:23

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Det kan du da ikke være i tvivl om? Fra midten af socialdemokraterne og ud
> til højre til nazisterne, hvis vi skal gøre det lidt enkelt.

Det er stadig for - klichéfyldt. Ja, faktisk er en god del af
højre/venstesnakken i dag meningsløs.

Er det i øvrigt højre- eller venstreorienteret at være fagligt aktiv, i
sin fagforening?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-03-07 08:39

> Det er stadig for - klichéfyldt. Ja, faktisk er en god del af
> højre/venstesnakken i dag meningsløs.
>
> Er det i øvrigt højre- eller venstreorienteret at være fagligt aktiv, i
> sin fagforening?

Nu må du ikke tage livsløgnen fra Arne, han kan ikke leve uden sine
firkantede kasser at putte mennesker i.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-03-07 17:56

> wilstrup <nix@invalid.com> wrote:
>
> Det er stadig for - klichéfyldt. Ja, faktisk er en god del af
> højre/venstesnakken i dag meningsløs.

Ikke sandt.
Kun hvis man overser det faktum, at samtlige partier har flyttet sig
kraftigt til højre.
Som det jo alle dage har været magthaveres vane.
Derfor er det meningsløst at tale om SF som venstrefløj, ligesom det yderste
højre ikke mere er borgerligt, men rent ud sagt fascistisk.

> Er det i øvrigt højre- eller venstreorienteret at være fagligt aktiv, i
> sin fagforening?

Definitionsmæssigt må det være venstreorienteret.
Idet alt fagforeningsarbejde har som formål, at fravriste kapitalen så stor
en del af den arbejdsfri indtægt som muligt.
At dette så forsøges af LO ledere, der er højreorienterede, er vel egentlig
lettere komisk.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-03-07 17:49

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mellemskoleeksamen, studentereksamen og HF) Det er vel også nogle store
> klumper. Det er lettere at skrive hvad vi er enige om: rygning -

Når du nu tager mit navn forfængeligt
Må jeg opfordre dig til at finde WeekendAvisen fra fredag?
Heri omtales en afhandling fra, så vidt jeg husker, Århus, der som
konklution har netop det, jeg igennem mange år har sagt om vor nye
herremandsklasse.
Når nu sagen findes i akademisk sammenhæng, på papir og det hele, må den vel
være indtrådt som existerende, også i din verden?
Nu kan du, som storm P. sagde om akademikerne, "læse, hvad vi andre ved".

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 10:50

> Jeg ser intet 'politisk korrekt' i at søge at modvirke tobaksrygning
> eller brugen af andre euforiserende stoffer, som heroin, hash og kokain.

Alene det at nævne cigaretter i samme sætning som heroin, viser en
afgrundsdyb mangel på realitetssans.

/Kim

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-03-07 11:03

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> wrote in message
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Alene det at nævne cigaretter i samme sætning som heroin, viser en
> afgrundsdyb mangel på realitetssans.

Netop, cigaretter er langt mere giftige end heroin.

Fra : @

Dato : 10-03-07 13:59

On Sat, 10 Mar 2007 10:49:42 +0100, "Kim Frederiksen" <kim at
the-coffeeshop.dk> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

>Alene det at nævne cigaretter i samme sætning som heroin, viser en
>afgrundsdyb mangel på realitetssans.

hvorfor det, bare fordi alkohol og nikotin er lovligt, betyder ikke,
at det ikke er skadeligt

<<<<<<<<<<
http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/rygninggenerel.htm
Nikotin virker ved at påvirke hjernen direkte. Det tager 10 sekunder
fra første indhalering til nikotinen når hjernecellerne

Nikotin er kraftigt afhængighedsskabende, både psykisk og fysisk. Det
bindes så stærkt til hjernens nikotin-modtagere (receptorer), at det
på nogle måder kan sidestilles med narkotika.
<<<<<<<<

/Albert Camus/

Fra : iSteen

Dato : 10-03-07 12:18

On 10 Mar., 09:20, "wilstrup" <n...@invalid.com> wrote: En masse ting

Nu var det jo ikke en politisk diskution jeg var ude efter - alle kan
jo sidde her på nettet og gale op, uden det rykker ved en skid - men
noget helt andet, ikke

Fra : gb

Dato : 10-03-07 14:29

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in news:1173525486.072841.271360
@v33g2000cwv.googlegroups.com:

> Nu var det jo ikke en politisk diskution jeg var ude efter -

Hvad laver du så i dk.politik?

Og iøvrigt, til resten af dit indlæg: "Opinions are like assholes -
everybody has one." (Clint Eastwood)

--
GB

Fra : Ralph

Dato : 10-03-07 14:50

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

Du kan jo planke Revoltages sang "livsforsikring"
- den skulle være til at finde.

--
Ralph

Fra : iSteen

Dato : 10-03-07 17:08

On 10 Mar., 14:28, gb <nos...@no.invalid> wrote:
> "iSteen" <ist...@gmail.com> wrote in news:1173525486.072841.271360
> @v33g2000cwv.googlegroups.com:

> Hvad laver du så i dk.politik?

Åh, gamle gnavpot er løs igen.
Selv du gb, burde kunne læse dig frem til "hvad jeg laver i
dk.politik".
Det er slet ikke svært

Fra : gb

Dato : 10-03-07 18:10

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in news:1173542854.088772.114210@
30g2000cwc.googlegroups.com:

> Selv du gb, burde kunne læse dig frem til "hvad jeg laver i
> dk.politik".
> Det er slet ikke svært

Det er åbenbart for svært til, at du selv kan svare på det.

--
GB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-07 23:34

> [...]

> dag, at en neger absolut ikke er en neger i dag etc.
>
> Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

prøv at læse denne:

<http://www.bynkii.com/archives/2007/03/fuck_the_fword.html>

/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 13:59

On 10 Mar 2007 00:09:06 -0800, iSteen wrote:

> [...]
> dag, at en neger absolut ikke er en neger i dag etc.
>
> Nogle forslag til andre ting jeg må bruge i en sang?

I løbet af de sidste 20 år er det næsten blevet strafbart at bruge
ordet muhamedaner om en person der har islam som religion, i stedet
skal man bruge ordet muslim

Du kendte din pedel på skolen, han findes ikke mere, i dag er han
teknisk serviceleder; men laver det samme.

Der er en tendens til at en spade ikke længere hedder en spade, men
"et tohåndsbetjent graveredskab".

Da vi ikke er meget for under/over er underkoppen, ligesom
underlægerne på de danske hospitaler blevet forfremmet til
assisterende overkop/læge.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen