Forældre skal gå med rygejakke
Fra : Petse

Dato : 09-03-07 15:30

Forældre skal gå med rygejakke.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html

Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-03-07 15:41

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

sludder ... men du ryger vel også i nærheden af dine børn ik' ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Helle

Dato : 09-03-07 15:48

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> sludder ... men du ryger vel også i nærheden af dine børn ik' ?

Noget kunne tyde på det!

Fra : Petse

Dato : 09-03-07 16:34

Thomas von Hassel:

> sludder ... men du ryger vel også i nærheden af dine børn ik' ?
>
> /thomas

Nu har jeg heldigvis ingen børn, så det er lidt svært.

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 21:36

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det var dog den bedste nyhed du har kommet med længe - jeg håber da også at
det hos dig forbliver såda i resten af dine dage! Af hensyn til børnene.

Fra : Petse

Dato : 10-03-07 11:17

wilstrup frembragte:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det var dog den bedste nyhed du har kommet med længe - jeg håber da også at
> det hos dig forbliver såda i resten af dine dage! Af hensyn til børnene.

Nu kan jeg ikke fordrage børn. De larmer. Så jeg kan garantere dig for,
at der ikke kommer børn her.

Fra : Michael Hansen

Dato : 09-03-07 16:35

Thomas von Hassel wrote:

> sludder ... men du ryger vel også i nærheden af dine børn ik' ?
>
> /thomas

Jamen så må det jo snart komme med forbudet mod biler i nærheden af
skoler, børnehaver etc.

Når man ved, at omkring 800 dør i Kbh årligt pga trafikforureningen,
hvor meget bliver børnene så ikke udsat for af partikler i nærheden af
deres børnehave!?

Desuden har Kræftens Bekæmpelse selv sammenlignet effekten af passiv
rygning med effekten af luftforureningen.

Tænker forældrene egentlig over det? Eller er bilen bare en
nødvendighed, og derfor må børnene (og alle vi andre) lide under det?

Mvh
Michael

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 21:37

"Michael Hansen" <michael@FJERNDETTEgoej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tænker forældrene egentlig over det? Eller er bilen bare en nødvendighed,
> og derfor må børnene (og alle vi andre) lide under det?

Det er sært at du så ikke læser hvad kræfens bekæmpelse er kommet frem til.
Bilos er bestemt ikke sundt, men rygning og passiv rygning er værre.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-03-07 17:37

On Fri, 9 Mar 2007 15:40:54 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> sludder ... men du ryger vel også i nærheden af dine børn ik' ?

Joh, selvfølgelig.

Men vi ryger ikke med børnebørnene

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : gb

Dato : 09-03-07 16:19

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in

> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

En del af den hysteriske feminisering af samfundet. Man skulle jo tro,
at rygning var en last af apokalyptiske dimensioner.

--
GB

Fra : Alucard

Dato : 09-03-07 17:28

On Fri, 09 Mar 2007 15:29:30 +0100, Petse
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Forældre skal gå med rygejakke.
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
>Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Der mangler bare den 6-takkede stjerne....

Gad vide hvornår der kun må ryges i indhegnede lejre med specielle
"rygerum"....???

Fra : Petse

Dato : 09-03-07 19:54

Alucard frembragte:

> Der mangler bare den 6-takkede stjerne....
>
> Gad vide hvornår der kun må ryges i indhegnede lejre med specielle
> "rygerum"....???

En ting er sikkert, og det er at der ikke er plads til rygerum i
lejrene.

Fra : Alucard

Dato : 09-03-07 21:10

On Fri, 09 Mar 2007 19:53:55 +0100, Petse

>En ting er sikkert, og det er at der ikke er plads til rygerum i
>lejrene.

Jo da, men der er ingen udgang og der er ild i "pejsen".....

Du ved da godt hvor mange "rygere" der kan være i en folkevogn....

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-03-07 02:02

On 2007-03-09 21:10:12 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com> said:

> Jo da, men der er ingen udgang og der er ild i "pejsen".....
>
> Du ved da godt hvor mange "rygere" der kan være i en folkevogn....

Nøjagtig så mange som der kan være jøder...?

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Alucard

Dato : 10-03-07 11:41

On Sat, 10 Mar 2007 02:02:09 +0100, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

>Nøjagtig så mange som der kan være jøder...?

Nej, kun det halve... Der skal også være plads til cigaret-asken...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 14:51

On Sat, 10 Mar 2007 11:41:12 +0100, Alucard wrote:

> Nej, kun det halve... Der skal også være plads til cigaret-asken...

Sød

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Peter B. P.

Dato : 09-03-07 20:55

On 2007-03-09 17:28:24 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com> said:

> Der mangler bare den 6-takkede stjerne....
>
> Gad vide hvornår der kun må ryges i indhegnede lejre med specielle
> "rygerum"....???

De laver en lejr udenfor Tåstrup med "RAUCHEN MACHT FREI" over porten.

Og så skal alle i rygere alle sammen ind i "røgkammeret" en tur, så i
kan få en galt ULTRA MARLBORO.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 18:54

> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Er der ikke en del, der går med "smoking jacket" i forvejen, eller er det
kun dannede, ældre gentlemen? =)

Fra : Petse

Dato : 09-03-07 19:47

Hans Christian Vang kom med denne ide:

> Er der ikke en del, der går med "smoking jacket" i forvejen, eller er det kun
> dannede, ældre gentlemen? =)

lol

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 18:56

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Ja, jeg ved snart ikke om jeg skal grine eller græde. Nu er det simpelthen
ikke længere nok at man går udenfor og ryger. Nu skal man også skifte tøj
fordi røgen efter sigende skulle hænge i tøjet. I Guder hvor er folk
åndsvage.

/Kim

Fra : Petse

Dato : 09-03-07 19:51

Følgende er skrevet af Kim Frederiksen:
> [...]
> ikke længere nok at man går udenfor og ryger. Nu skal man også skifte tøj
> fordi røgen efter sigende skulle hænge i tøjet. I Guder hvor er folk

Ja, vi rygere får sgu snart skyld for alt.
Den globale opvarmning er rygernes skyld.
Bilforureningen er rygernes skyld.
Regeringens politik er rygernes skyld.
Rydningen af ungdomshuset på Jagtvej 69 er rygernes skyld.
At posten ikke kommer til tiden er rygernes skyld.
osv osv osv.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 20:03

> Ja, vi rygere får sgu snart skyld for alt.

Det var nyt for mig, at rygning mistænkes for at forårsage paranoia *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Petse

Dato : 10-03-07 11:18

Lisbeth Jacobsen sendte dette med sin computer:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var nyt for mig, at rygning mistænkes for at forårsage paranoia *S*
>
> Mvh. Lisbeth

Får rygerne nu også skyld for at forårsage paranoia?

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 21:40

http://www.kinagrill.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 22:33

wilstrup wrote:

> http://www.kinagrill.dk/

Ja, klog kan man ikke give dig skyld for at være.

/Kim

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 04:06

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, klog kan man ikke give dig skyld for at være.

hvorfor skulle klogskab nu forbindes med at føle skyld? Nu er jeg jo både
intelligent og klog- at jeg også er smuk og ikke-ryger samt
venstreórienteret hører så med til billedet. Jeg hører til socialklasse I,
så jow, jeg er meget klog Men det er ikke just studenterhuen, der
trykker hos dig.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 12:33

In news:45f1d25f$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kim Frederiksen <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> typed:

> Ja, klog kan man ikke give dig skyld for at være.

Det er også kun Wilstrup selv der mener det.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Petse

Dato : 10-03-07 11:19

Den 09-03-2007, skrev wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> http://www.kinagrill.dk/

Der er desværre udsolgt, efter nedrivningen af ungdomshuset.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 20:02

"Kim Frederiksen" <kim at the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke længere nok at man går udenfor og ryger. Nu skal man også skifte tøj
> fordi røgen efter sigende skulle hænge i tøjet. I Guder hvor er folk

Jeg har i dag haft den "fornøjelse" at sidde på en onkologisk afdeling
(kræftafdeling) med en patient med lungekræft.

Ind i venteværelset kommer et menneske, der på mange meters afstand lugter
voldsomt af røg..... han sætter sig ved siden af lungekræftpatienten, der
(på trods af manglende lugtesans) fluks reagerer på "rygeren" (?), der
faktisk slæber rundt på så mange røgpartikler, at det er ganske generende
for folk med lungesygdomme.

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 20:17

> [...]
> (på trods af manglende lugtesans) fluks reagerer på "rygeren" (?), der
> faktisk slæber rundt på så mange røgpartikler, at det er ganske generende

Og du er helt sikker på at det ikke var bilos vedkommende kom slæbende med?
eller mados?

Jeg vil ikke påstå at det ikke er rigtigt det du skriver, men der er altså
en del fanatikere (og her mener jeg ikke kræfipatienter) der begynder at
hoste, bare de ser en cigaret, og der behøver ikke engang være ild i den.

E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 20:50

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og du er helt sikker på at det ikke var bilos vedkommende kom slæbende
> med? eller mados?

100% sikker.

Bilos kan man (jeg!) ikke lugte.
Mados lugter helt anderledes end røg.

> [...]
> hoste, bare de ser en cigaret, og der behøver ikke engang være ild i den.

Jamen det har du da helt ret i! *S*

Men den kræftpatient jeg beretter om, har for det første ingen lugtesans og
vidste ikke, at der kom et menneske ind, der lugtede af tobaksrøg. Det
vidste kun jeg! Jeg observerede tobakslugten og straks derefter, at
lungekræftpatienten begyndte at hoste - hvad hun kun gør, når hun udsættes
for tobaksrøg!

Vedkommende undgår i øvrigt ikke engang rygere og er således ikke en af de
"fanatiske" som du kalder det.

Mvh. Lisbeth
..

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 21:02

> Vedkommende undgår i øvrigt ikke engang rygere og er således ikke en af de
> "fanatiske" som du kalder det.
>
> Mvh. Lisbeth

Som sagt var det ikke kræftpatienter jeg talte om, men fanatikerne som sjovt
nok ofte er forhenværende rygere, og er der nogen jeg ikke kan fordrage så
er det de "frelste" ex-rygere.

Mvh. E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 21:22

> Som sagt var det ikke kræftpatienter jeg talte om, men fanatikerne som
> sjovt nok ofte er forhenværende rygere, og er der nogen jeg ikke kan
> fordrage så er det de "frelste" ex-rygere.

Hvorfor kan du ikke "fordrage" frelste ex-rygere?

Er man tidligere storryger, skal der ikke meget til, for igen at vække
nikotintrangen. Det er ikke længe siden, at Helse (så vidt jeg husker) havde
et interview med Preben Elkjær, der fortalte, at ryger han bare én smøg, så
vil han være på den igen. En tidligere storryger kan med andre ord have
hårdt brug for at undgå den niktotin, der kan vække trangen. Kan det genere
dig?

Jeg drikker. At der findes fanatiske (?) forhenværende alkoholikere, der
ikke mere rører spiritus, helst vil undgå at være i nærheden af alkohol og
måske ligefrem prædiker afholdenhed, er langt fra nok til, at jeg om de
pågældende vil sige, at jeg ikke kan fordrage dem.

Jeg dyrker sex. At der findes fantatikere, der mener, at mit løsslupne
sexliv er umoralsk og forkert, er altså ikke overhovedet nok til, at jeg om
de pågældende vil sige, at jeg ikke kan fordrage dem.

Så jeg undrer mig. Hvad er årsagen til, at en ex-ryger kan vække så
voldsomme følelser/reaktioner i dig, at du ikke bare stille accepterer
vedkommendes indstilling, men ligefrem ikke kan fordrage vedkommende?

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 22:02

> [...]
> smøg, så vil han være på den igen. En tidligere storryger kan med andre
> ord have hårdt brug for at undgå den niktotin, der kan vække trangen. Kan

Nej det generer mig på ingen måde, og jeg tager skam også meget hensyn til
folk der af den ene eller anden grund ikke ønsker at komme i kontakt med
røg, der hvor kæden hopper af, er når nogle er åh så moralske på mine vegne,
og beskylder mig for nærmest at være skyld i alle de ulykker der findes, og
det til trods for at det kun er ganske få måneder de selv osede som en
skorsten, det er hykleriet jeg tænder af på.

Mvh. E.M.

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 22:04

> [...]
> findes, og det til trods for at det kun er ganske få måneder-siden- de
> selv osede som en skorsten, det er hykleriet jeg tænder af på.

Der mangler et "siden"

E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 22:09

> [...]

> findes, og det til trods for at det kun er ganske få måneder de selv osede
> som en skorsten, det er hykleriet jeg tænder af på.

Jeg forstår ikke, at det ligefrem kan føre til, at du ikke kan "fordrage"
folk. Det forekommer mig at være lidt voldsomt.

Jeg kan ikke fordrage røg. Men det er noget helt andet end at erklære, at
jeg ikke kan fordrage rygere... ikke sandt?

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 22:25

> Jeg forstår ikke, at det ligefrem kan føre til, at du ikke kan "fordrage"
> folk. Det forekommer mig at være lidt voldsomt.

Der findes slet ingen du ikke kan fordrage? så er du nok temmelig usædvanlig

Jeg kan ikke fordrage hykleri, og dermed følger ret naturligt en avertion
mod hyklerne, de er imø. meget usympatiske.

Mvh. E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 22:37

> Der findes slet ingen du ikke kan fordrage? så er du nok temmelig
> usædvanlig

Det skrev jeg jo ikke! *S*

Men at konstatere, at man ikke kan fordrage rygere eller forhenværende
rygere har jeg godt nok svært ved at sætte mig ind i.

> Jeg kan ikke fordrage hykleri, og dermed følger ret naturligt en avertion
> mod hyklerne, de er imø. meget usympatiske.

Der er forskel på ikke at kunne fordrage en bestemt adfærd - og ikke at
kunne fordrage en bestemt gruppe med forskellig adfærd.

Rygere, ikke-rygere og forhenvenværende rygere er jo ikke homogene grupper
med samme adfærd, vel? Så hvad er det helt konkret du ikke kan fordrage ved
frelste ikke-rygere?

Hvornår er en ikke-ryger i den kategori, hvor vedkommende ikke i dine øjne
hører til de frelste? Er det når rygeren undlader at fortælle dig, at røgen
er generende? *S*

Er det med andre ord ikke-rygere, der ikke kan lide røg, du ikke kan
fordrage?

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 22:54

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45f1d4c4$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]

> Hvornår er en ikke-ryger i den kategori, hvor vedkommende ikke i dine øjne
> hører til de frelste? Er det når rygeren undlader at fortælle dig, at

Nej, de må hjertensgerne fortælle mig at røgen generer, så enten slukker jeg
eller går af vejen og ryger færdig, dem der generer mig er dem der på en
meget nedladende måde fortæller mig at "deteraltsåusundtatryge" og
"duerikkerigtigklogatdufortsætter"-- DET VED JEG SGU GODT!--

> Er det med andre ord ikke-rygere, der ikke kan lide røg, du ikke kan
> fordrage?

Se ovenstående afsnit

Mvh. E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 23:01

> Nej, de må hjertensgerne fortælle mig at røgen generer, så enten slukker
> jeg eller går af vejen og ryger færdig,

Så du er en af de rygere, der ikke - inden du tænder smøgen - sikrer dig, at
du ikke generer andre med din rygning? *S*

Når man eksempelvis ved, hvor mange der generes af rygning, kan det
efterhånden undre, at det til stadighed kan være nødvendigt at fortælle
rygere, at røgen er generende.

Jeg kender massevis af rygere og ikke-rygere. Jeg kender kun én ikke-ryger,
der ikke synes at tobakrøg er generende. Hun lever sammen med en storryger
og har gjort det i mange år.

Der er, vil jeg mene, så langt mellem ikke-rygere, der ikke oplever røg som
generende, at du lige så godt kan tage for givet, at røgen ER til gene, hvis
der er ikke-rygere i nærheden af dig.

> dem der generer mig er dem der på en meget nedladende måde fortæller mig
> at "deteraltsåusundtatryge" og "duerikkerigtigklogatdufortsætter"-- DET
> VED JEG SGU GODT!--

Hvordan dælen kan det genere dig at høre noget, du allerede ved og erkender?
*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 23:09

> Så du er en af de rygere, der ikke - inden du tænder smøgen - sikrer dig,
> at du ikke generer andre med din rygning? *S*

Nej, jeg tænder aldrig en smøg i en forsamling, med mindre jeg ved at ingen
har noget imod det, men det hænder jo at der kommer nye til EFTER man har
tændt.

> Hvordan dælen kan det genere dig at høre noget, du allerede ved og
> erkender? *S*

Jeg har sådan set heller ikke noget imod at høre det, det er den nedladende
tone og hykleriet jeg ikke kan lide, du kender sikkert godt typen.

Mvh. E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 23:32

> Jeg har sådan set heller ikke noget imod at høre det, det er den
> nedladende tone og hykleriet jeg ikke kan lide, du kender sikkert godt
> typen.

Jeg kender typen, der mener at vide, hvornår andres udtalelser er udtryk
for, at de er nedladende. *S*

At kalde andre "nedladende" siger langt mere om den der vurderer og dømmer -
end om den, der dømmes nedladende.

At dømme andre til at være nedladende er jo lig med selv at være nedladende!

Jeg er personligt totalt ligeglad med, om folk mener det nedladende eller
ej, når de moraliserer over min levevis og mine handlinger. Det er jo ikke
mit problem, at de eventuelt ser ned på mine valg... vel *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 01:07

Lisbeth Jacobsen wrote:

> At dømme andre til at være nedladende er jo lig med selv at være
> nedladende!

Hvad er det dog for noget sludder? Det er da helt rimeligt at påtale hvis en
person taler ned til en.

/Kim

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 07:34

> Hvad er det dog for noget sludder? Det er da helt rimeligt at påtale hvis
> en person taler ned til en.

Jeg skrev sørme ikke, at det er urimeligt eller forkert at påtale.... jeg
skrev, at det er nedladende at kalde andre nedladende.

Mvh. Lisbeth

Fra : gb

Dato : 10-03-07 00:10

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote in

> [...]
> straks derefter, at lungekræftpatienten begyndte at hoste - hvad
> hun kun gør, når hun udsættes for tobaksrøg!

Er du læge?

--
GB

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 00:11

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse

> Er du læge?

Nej

Fra : gb

Dato : 10-03-07 00:18

> Nej

Hvordan kan du så udtale dig så skråsikkert om, at lungecancer-
patienten kun hoster, når der kommer en ryger?

Slap lige lidt af, ikke?

--
GB

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 00:36

> Hvordan kan du så udtale dig så skråsikkert om, at lungecancer-
> patienten kun hoster, når der kommer en ryger?

Jeg skrev ikke, at hun kun hoster, "når der kommer en ryger".
Jeg skrev derimod, at hun kun hoster, "når hun udsættes for tobaksrøg!"

Det skrev jeg, fordi jeg ved, at sådan er det.
Og det ved patienten jo i øvrigt selv bedre end nogen læge.

Jeg ved i øvrigt IKKE, om den mand, der kom ind i venteværelset selv var
ryger - eller om han bare havde opholdt sig i røg. Jeg ved kun, at han, som
jeg skrev, lugtede af røg!

Forleden steg et familiemedlem ind i min bil. Han er ikke-ryger, men lugtede
voldsomt af røg, fordi han det foregående døgn havde besøgt en storryger.
Sammen kørte vi på besøg hos førnævnte lungekræftpatient. Jeg forklarede
ham, at han skulle tage sin jakke af og lade den ligge i min bil, men det
glemte han.....

Den lugt, der hang i hans jakke, var nok til at genere patienten med
lungekræft.
Hun kunne ikke lugte røgen, men mærke den fluks vi kom på besøg.

Hun kender os begge og ved, at ingen af os ryger.
Hun vidste ikke, at en af os lugtede af røg.
Men der gik ikke ret mange minutter efter vores ankomst, før hun reagerede
på røgen - og lugten var også ret voldsom. Så voldsom, at jeg som nævnt
mærkede den fluks den kom ind i min bil. Jeg har ganske vist lugtesansen i
behold og kan ikke fordrage lugten af røg, så min reaktion er muligvis det
rene hysteri *S*

Men den forklaring holder desværre ikke, når det gælder lungekræftpatienten!

Mvh. Lisbeth

Fra : gb

Dato : 10-03-07 01:54

> Jeg skrev ikke, at hun kun hoster, "når der kommer en ryger".
> Jeg skrev derimod, at hun kun hoster, "når hun udsættes for
> tobaksrøg!"
> Det skrev jeg, fordi jeg ved, at sådan er det.

Hvor ved du det fra? Du har ingen baggrund for rent medicinsk at
vurdere, hvad der udløser den pågældende lungekræftpatients
hostereflekser.

Nej, du bruger eksemplet (som iøvrigt må stå til troende ud fra dit
eget udsagn) som politisk argumentation for at forbyde tobaksrygning.
Det kan jeg på ingen måde tage seriøst. Det minder mest af alt om
feministisk korrekthed, baseret på følelser i stedet for fornuft og
viden.

--
GB

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 07:38

> Hvor ved du det fra? Du har ingen baggrund for rent medicinsk at
> vurdere, hvad der udløser den pågældende lungekræftpatients
> hostereflekser.

Man behøver afgjort ikke være læge for at vurdere, at den pågældende hoster,
når hun udsættes for tobaksrøg *S*

Men om det så passer, at det KUN er tobaksrøg, der udløser hendes hoste, er
sådan set ikke væsentligt. I denne sammenhæng, hvor vi diskuterer
tobaksrøg/rygning er det nok at forholde sig til, at tobaksrøg ALTID udløser
en generende hoste hos hende. Og hos mange andre med lungesygdomme.

> Nej, du bruger eksemplet (som iøvrigt må stå til troende ud fra dit
> eget udsagn) som politisk argumentation for at forbyde tobaksrygning.

Nej. Jeg bruger eksemplet til at fortælle, hvor generende tobaksrøg kan
være.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 14:56

On Sat, 10 Mar 2007 07:37:36 +0100, Lisbeth Jacobsen wrote:

> Nej. Jeg bruger eksemplet til at fortælle, hvor generende tobaksrøg kan
> være.

Gad vide om det ville hjælpe på forståelsen hos rygerne, hvis ikke-
rygerne straks forlod enhver lokalitet når der blev tændt en cigaret.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 15-03-07 14:44

In news:k74k5cxaelkh$.nwyivuo8h7b6$.dlg@40tude.net,
Bruno Christensen <news@dommer.dk> typed:

> Gad vide om det ville hjælpe på forståelsen hos rygerne, hvis ikke-
> rygerne straks forlod enhver lokalitet når der blev tændt en cigaret.

Det måtte de gerne for min skyld, men det er ikke et krav.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-03-07 21:46

On Thu, 15 Mar 2007 14:43:45 +0100, N_B_DK wrote:

> In news:k74k5cxaelkh$.nwyivuo8h7b6$.dlg@40tude.net,
> Bruno Christensen <news@dommer.dk> typed:

> Det måtte de gerne for min skyld, men det er ikke et krav.

Nej selvfølgelig ikke, men det må være den fredelige udgave af
ikke-rygerne vi omgås.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : wilstrup

Dato : 09-03-07 21:40

> [...]
> ikke længere nok at man går udenfor og ryger. Nu skal man også skifte tøj
> fordi røgen efter sigende skulle hænge i tøjet. I Guder hvor er folk

Jeg begynder at danne mig en teori om at det mest er underydere og
småtbegavede højrefjolser der insisterer på at ryge hvor de kan genere folk
mest´muligt. Jeg synes at den går igen hos folk, der hverken er særligt
begavede eller særligt vidende eller ydende at det er dem, der for det meste
harcellerer over at de skal tage hensyn til deres omgivelser. Mon højrefjols
og manglende hensyn og rygning ikke hænger sammen i meget stort omfang?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 22:11

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Mon højrefjols og manglende hensyn og rygning ikke hænger sammen i meget
> stort omfang?

En sådan sammenhæng har jeg aldrig hørt om.

Til gengæld bliver det mere og mere tydeligt, at rygning, lav social status
og dårlig uddannelse hænger godt sammen.

Mvh. Lisbeth

Fra : E.M.

Dato : 09-03-07 22:28

> Til gengæld bliver det mere og mere tydeligt, at rygning, lav social
> status og dårlig uddannelse hænger godt sammen.
>
> Mvh. Lisbeth

Der er faktisk en del læger der ryger, om de har lav social status og er
dårligt uddannede ved jeg nu ikke rigtig.

Mvh. E.M.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 22:42

> Der er faktisk en del læger der ryger, om de har lav social status og er
> dårligt uddannede ved jeg nu ikke rigtig.

Jada!

Og jeg skrev jo heller ikke, at der ikke findes veluddannede rygere med høj
status. For det gør der da bestemt.

Jeg skrev derimod, at rygning OG lav social status samt dårlig uddannelse
hænger sammen. Der er eksemplvis flest rygere og flest storrygere i de
laveste social klasser og i de job, der kræver mindst uddannelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 04:03

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45f1cec5$0$4155$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> En sådan sammenhæng har jeg aldrig hørt om.
>
> Til gengæld bliver det mere og mere tydeligt, at rygning, lav social
> status og dårlig uddannelse hænger godt sammen.

netop- og dem på det yderste højre, som fx stemmer på DF eller hylder
nynazisterne, er ofte lavt uddannede og har lav social status, hvorfor de
går ind i foreninger, der kan stive deres macho-tilbøjeligheder af.

Naturligvis kan man også finde rygere blandt venstreintellektuelle, men
ingen af dem, jeg har mødt er kommet med så mange omsvøb og bortforklaringer
om at blive talt ned til som underyderne på højrefløjen -dem med de dårligst
uddannede mennesker.

Fra : /Peter

Dato : 09-03-07 19:27

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Ja man burde faktisk også forbyde biler og forbrænginsmotorer i del hele
taget,
da de sviner med partikler i helt uhyrlig grad, så stop skibsfarten,
biler mm.

Fra : Peter B. P.

Dato : 09-03-07 20:53

On 2007-03-09 15:29:30 +0100, Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> said:

> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Ja, det minder om noget nypuritanisme.

Iøvrigt var Nazisterne også kraftigt imod rygning...

Fra : Per Rønne

Dato : 09-03-07 23:44

Petse <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Hvorudfra at vi kan konstetere at du er ryger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 01:08

"Per Rønne" wrote:

> Hvorudfra at vi kan konstetere at du er ryger ...

Nej, vi kan konstatere at han har omløb i hovedet.

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 08:09

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote:

> Nej, vi kan konstatere at han har omløb i hovedet.

Jeg ser kun at rygere i stigende grad er irriterede over, at de ikke
længere har 'ret' til at forpeste deres omgivelser, eller påføre andre
mennesker tobaksrelaterede sygdomme.

På hospitalerne ser vi at en hårnakket kerne af patienter ikke vil
respektere rygeforbud:

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=871892>

Og man må vel så spørge om hvordan hospitalerne ville reagere på
patienter med skrumpelever, der alligevel som indlagte insisterede på at
drikke to flasker whiskey om dagen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : wilstrup

Dato : 10-03-07 09:11

> [...]
>
> Og man må vel så spørge om hvordan hospitalerne ville reagere på
> patienter med skrumpelever, der alligevel som indlagte insisterede på at

Et meget præcist billede:

Kernen er at rygerne har i adskillige generationer forpestet omverdenen og
deres omgivelser med røg og blæst os ikke-rygere en hatfuld - nu er den
situation ved at vende - og så piber de, når de ikke får lov til at
fortsætte deres skadelige virksomhed. 2. at man ryger er en privat sag-
hvor´man ryger er en social sag.

Jeg vil mene at hospitalerne er i deres gode ret til at udskrive de
patienter der ikke vil holde sig fra rygningen. De er jo ikke
tvangstilbageholdt, så de kan da tage hjem og "nyde" deres smøger i fred.
Ingen holder på dem, og der er garanteret andre der har brug for sengen.
Er man syg og på hospitalet så bliver man nødt til at tage hensyn til andre,
for man kommer for at blive rask - passer det ikke en at følge
hospitalsreglerne, tja, så kan de gå hjem. Ingen holder på dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-03-07 10:09

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> for man kommer for at blive rask - passer det ikke en at følge
> hospitalsreglerne, tja, så kan de gå hjem. Ingen holder på dem.

Fuldstændig enig .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 10-03-07 11:02

> [...]
> for man kommer for at blive rask - passer det ikke en at følge
> hospitalsreglerne, tja, så kan de gå hjem. Ingen holder på dem.

Og så er du jo der henne, hvor du kun befinder dig et hanefjed fra at gå ind
på en kendt ideologis opfattelse af, hvorledes man retteligt behandler
mennesker, der afviger fra den af partiet fastsatte norm for
"overmennesker".
Dem man isolerede i lejre, eller ligefrem "gav sprøjten", kaldte man vist
"undermennesker"? Det du oversætter til: "Underydere"?

Pas nu på, du ikke i din fanatiske selvretfærdighed kommer til at overskride
en grænse---
Det er en fjerdedel af befolkningen, du taler om.

MVH
Egon

Fra : Petse

Dato : 10-03-07 13:40

Petse kom med følgende:
> Forældre skal gå med rygejakke.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6326267.html
>
> Tja, det ligner mere og mere 30'ernes Tyskland.

Jeg så en gammel dansk film i går aftes. Det var Pigen og Millioneren.
Et sted i filmen kan man i baggrunden se en forretning, hvor der stå
Vin & Tobak. Så kom jeg til at tænke på, gud ved hvornår der kommer
sorte bjælker på skærmen, når Tobak optræder i film og TV?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 10-03-07 15:05

On Sat, 10 Mar 2007 13:40:20 +0100, Petse wrote:

> [...]
> Vin & Tobak. Så kom jeg til at tænke på, gud ved hvornår der kommer
> sorte bjælker på skærmen, når Tobak optræder i film og TV?

Der var også mennesker der røg i filmene.

I dag er det kun "forbryderne" der ryger i film. politisk korrekthed
har indflydelse overalt, desværre.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-03-07 09:12

"Bruno Christensen" <news@dommer.dk> skrev i en meddelelse

> I dag er det kun "forbryderne" der ryger i film.

I dag er der flere flere ryge-relaterede scener i Hollywood-film, end der
var i 1950'erne. Der er rygescener i hver femte film, som henvender sig til
unge.

"Et barn, der går i biografen og ser rygning, vil tænke, at det er lige så
almindeligt at ryge som det var i 1950'erne. Rygning i film virker stærkere
og mere tiltrækkende på børn end cigaretreklamer," siger professor Stanton
Glantz fra University of California.

Mvh. Lisbeth

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 19:31

On Sun, 11 Mar 2007 09:11:58 +0100, Lisbeth Jacobsen wrote:

> I dag er der flere flere ryge-relaterede scener i Hollywood-film, end der
> var i 1950'erne. Der er rygescener i hver femte film, som henvender sig til
> unge.

Det overrasker mig, helt ærligt.

Kan du nævne en ungdomsrelateret film med "positiv" rygning?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-03-07 21:48

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne en ungdomsrelateret film med "positiv" rygning?

Hvad mener du med "positiv" rygning?

Mvh. Lisbeth

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-07 22:27

On Sun, 11 Mar 2007 21:47:54 +0100, Lisbeth Jacobsen wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "positiv" rygning?
>
> Mvh. Lisbeth

At det er "helten" der tænder en smøg, i dag er det "den onde" der er
misbruger.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-03-07 09:28

> At det er "helten" der tænder en smøg, i dag er det "den onde" der er
> misbruger.

Det passer bestemt ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-03-07 22:23

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne en ungdomsrelateret film med "positiv" rygning?

Den seneste film jeg har set med MASSER af rygning, var ikke en
ungdomsrelateret film.... men i Bobby blev der røget påfaldende meget. Og
det var ikke forbryderne, der røg.

Jeg har set en del film på det seneste, hvor jeg har studset over, at man
lader skuespillerne ryge selvom de tydeligvis ikke KAN ryge. Det ser vildt
underligt ud, når man "lader som om" man ryger. Men jeg kan slet ikke huske
hvilken film det drejede sig om.

Mvh. Lisbeth