B-samfundet ; ny forening
Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-03-07 14:01

Den nye forening, B-Samfundet, arbejder for at gøre samfundet egnet
til både A- og B-mennesker (det er mennesker der er tilbøjelige til at
stå op og gå i seng hhv. tidligt og sent). På hjemmesiden står under
'Grundlag' bla:

' Vi vil skabe et samfund, der både understøtter A- og B-menneskers
livsform. Et samfund, hvor det er accepteret og respekteret at møde
i et senere tidsinterval, fordi det passer til ens personlige rytme
og
livsstil. For det er menneskers forskellige rytmer, der understøtter
den samfundsmæssige værditilvækst. Når mennesket arbejder i dets
egen rytme, vil det endvidere resultere i en større livskvalitet og
dermed mindre stress. '

Jeg mener de har en god sag. Dels mht. større fleksibilitet i
arbejdstiderne, men også når der skal træffes generelle beslutninger
for mødetider. For A-mennesker vil ikke blive forhindret i at stå
tidligt op og gå tidligt i seng bare fordi et møde tidspunkt rykkes
fra kl 8 til kl 10 - B-mennesker derimod tvinges til at indrette deres
rytme efter arbejdstiderne.

Det er forresten en forenkling at tale om A- og B-mennsker, for det
kan variere for den enkelte, hvornår man ønsker at stå op og gå i
seng. Dvs. alle vil få gavn af at arbejdstiderne rykkes frem.

Blandt deres tiltag er bla. et B-gymnasium:

' - At skabe et B-gymnasium, hvor der ikke er undervisning
før kl. 10. '

www.b-samfund.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 09-03-07 14:03

"Poul E Hansen" skrev i en meddelelse

Blandt deres tiltag er bla. et B-gymnasium:

' - At skabe et B-gymnasium, hvor der ikke er undervisning
før kl. 10. '

Er du b-menneske Poul?

Jeg holder selv af at møde meget tidligt på arbejde. Dels hvis jeg har
travlt - dels hvis jeg gerne vil hjem og nyde haven i sommervarmen.

Hvis "gymnasieforslaget" skal gennemføres i sin helhed, skal det vel også
gælde folkeskoler, arbejdspladser, forlystelser u name it.

Det er helt hen i skoven - men meget underholdende.

- Jensby

Fra : Poul E Hansen

Dato : 09-03-07 14:16

On 9 Mar., 14:02, "Jan Bang Jensby" <jbjFJ...@FJERNarosrevision.dk>
wrote:
> "Poul E Hansen" skrev i en meddelelse
>
> Blandt deres tiltag er bla. et B-gymnasium:
>
> ' - At skabe et B-gymnasium, hvor der ikke er undervisning
> før kl. 10. '
>
> Er du b-menneske Poul?

Muligvis.

> Jeg holder selv af at møde meget tidligt på arbejde. Dels hvis jeg har
> travlt - dels hvis jeg gerne vil hjem og nyde haven i sommervarmen.

Det skulle nok vedblive at være muligt selvom arbejdstider rykkes.
Men der behøver jo heller ikke være samme arbejdstider for alle.

> Hvis "gymnasieforslaget" skal gennemføres i sin helhed, skal det vel også
> gælde folkeskoler, arbejdspladser, forlystelser u name it.
>

> Det er helt hen i skoven - men meget underholdende.

Forlystelser åbner i forvejen ikke tidligt om morgenen.
Underholdende eller ej - det er realistisk.