/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
De kære små, har stadig sjov med uskyldige
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 13:20

http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece

Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

 
 
N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 13:29

In news:a7x3aguys5gh.12dd70q227y0v$.dlg@40tude.net,
P.L. <Not@Valid.invalid> typed:
> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>
> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]

Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
med et fornuftigt tandsæt...

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 13:50

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>
>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>
> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
> med et fornuftigt tandsæt...

Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
bruges i en arbejdssammenhæng



Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 13:52

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
> >> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
> >>
> >> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
> >
> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
> > med et fornuftigt tandsæt...
>
> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
> bruges i en arbejdssammenhæng

excuse me ? .. hvad er det for at skørt forslag ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 14:02

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...
>> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>> > hunde
>> > med et fornuftigt tandsæt...
>>
>> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
>> bruges i en arbejdssammenhæng
>
> excuse me ? .. hvad er det for at skørt forslag ?

Det er *rigtige* dyr vi taler om her - ikke krammebamser.

Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller åndsvag
køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".

Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" - ja,
det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede 40
kg.

De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.

Hvad skal folk med de tåbelige dyr?





P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 14:06

On Fri, 9 Mar 2007 14:02:22 +0100, ThomasB wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...
>>> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>>> > hunde
>>> > med et fornuftigt tandsæt...
>>>
>>> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
>>> bruges i en arbejdssammenhæng
>>
>> excuse me ? .. hvad er det for at skørt forslag ?
>
> Det er *rigtige* dyr vi taler om her - ikke krammebamser.
>
> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller åndsvag
> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".

LOL

>
> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" - ja,
> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede 40
> kg.

ROFL

>
> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>
> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?

Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu lang
skønnere.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 14:12

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net...

> Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu lang
> skønnere.

Skønnere og skønnere - det er ihvertfald langt mere elegante.
Katte graver også selv deres lorte ned - desværre ofte de forkerte steder.
Katte fanger mus.


Hvor ansvarligt er det at sende en 10 årig ud og lufte familiens forskruede
labrador eller sindsyge schaefer på 30-40 kg?






P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:20

On Fri, 9 Mar 2007 14:11:53 +0100, ThomasB wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net...
>
>> Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu lang
>> skønnere.
>
> Skønnere og skønnere - det er ihvertfald langt mere elegante.
> Katte graver også selv deres lorte ned - desværre ofte de forkerte steder.
> Katte fanger mus.
>
>
> Hvor ansvarligt er det at sende en 10 årig ud og lufte familiens forskruede
> labrador eller sindsyge schaefer på 30-40 kg?

Jeg er klart katte menneske, så jeg har bestemt ikke noget problem med at
se det skæve i de alt for store hunde, og nej det er ikke særligt
ansvarligt at lade en på 10år lufte en kulret hund.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 14:46

In news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net,
P.L. <Not@Valid.invalid> typed:

> Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu
> lang skønnere.

Den overlever bare ikke mange gange hvis man vil have den til at lyde som en
ordenlig hund. ;)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 14:49

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bcee9d5a3dd5f1ff6c42ce48e47b54ae@spamme-dyndns.dk...
>> Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu
>> lang skønnere.
>
> Den overlever bare ikke mange gange hvis man vil have den til at lyde som
> en ordenlig hund. ;)

Noget med benzin og et ordentligt WOOOF?

Man kan også få en hund til at lyde som en kat - det er bare at smide den i
fryseren et døgns tid og så skære i den med en motorsav... MIIIIIAAAAAAV



P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:20

On Fri, 9 Mar 2007 14:49:22 +0100, ThomasB wrote:

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:bcee9d5a3dd5f1ff6c42ce48e47b54ae@spamme-dyndns.dk...
>>> Helt enig, det kunne jeg også godt tænke mig at vide, en kat er sgu
>>> lang skønnere.
>>
>> Den overlever bare ikke mange gange hvis man vil have den til at lyde som
>> en ordenlig hund. ;)
>
> Noget med benzin og et ordentligt WOOOF?
>
> Man kan også få en hund til at lyde som en kat - det er bare at smide den i
> fryseren et døgns tid og så skære i den med en motorsav... MIIIIIAAAAAAV

Hvor er i søde ved dyrene

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 15:18

In news:45f165e0$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
ThomasB <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> typed:

> Noget med benzin og et ordentligt WOOOF?

Jeps.

> Man kan også få en hund til at lyde som en kat - det er bare at smide
> den i fryseren et døgns tid og så skære i den med en motorsav...
> MIIIIIAAAAAAV

I know *G* men ingen katte her, hunde derimod er velkomne.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Allan H (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Allan H


Dato : 09-03-07 15:03


"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net...
> On Fri, 9 Mar 2007 14:02:22 +0100, ThomasB wrote:
>
>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...
>>>> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>>>> > hunde
>>>> > med et fornuftigt tandsæt...

>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>> åndsvag
>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>
> LOL
>
>> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" -
>> ja,
>> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede
>> 40
>> kg.
>
> ROFL


Det er også nogenlunde det, som mødrene til de anholdte står og 'råber'! De
mener også, at deres små 'hvalpe' er uskyldige!



P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:18

On Fri, 9 Mar 2007 15:02:50 +0100, Allan H wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net...
>> On Fri, 9 Mar 2007 14:02:22 +0100, ThomasB wrote:
>>
>>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...
>>>>> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>>>>> > hunde
>>>>> > med et fornuftigt tandsæt...
>
>>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>>> åndsvag
>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>>
>> LOL
>>
>>> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" -
>>> ja,
>>> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede
>>> 40
>>> kg.
>>
>> ROFL
>
>
> Det er også nogenlunde det, som mødrene til de anholdte står og 'råber'! De
> mener også, at deres små 'hvalpe' er uskyldige!

Øhh, hvad har det lige med hunde at gøre, bortset fra at hunde og autonome
ikke egner sig til at være i byen, de skal langt ud på landet.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Helle (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 09-03-07 15:44


"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2wemqfrc0qim.fzsebz8hnjuq$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 9 Mar 2007 15:02:50 +0100, Allan H wrote:
>
>> "P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:j0xawk7fez7v$.il5sqjqduclj.dlg@40tude.net...
>>> On Fri, 9 Mar 2007 14:02:22 +0100, ThomasB wrote:
>>>
>>>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...>>
>>>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>>>> åndsvag
>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge,
>>>> mens
>>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>>>
>>> LOL
>>>
>>>> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN
>>>> HVALP" -
>>>> ja,
>>>> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede
>>>> 40
>>>> kg.
>>>
>>> ROFL
>>
>>
>> Det er også nogenlunde det, som mødrene til de anholdte står og 'råber'!
>> De
>> mener også, at deres små 'hvalpe' er uskyldige!
>
> Øhh, hvad har det lige med hunde at gøre, bortset fra at hunde og autonome
> ikke egner sig til at være i byen, de skal langt ud på landet.
>
> --
> Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.


Er vi ikke på vej væk fra det oprindelige indslag?





P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:56

On Fri, 9 Mar 2007 15:43:58 +0100, Helle wrote:


>
> Er vi ikke på vej væk fra det oprindelige indslag?

Jo, jeg startede tråden, men den har taget en lidt anden drejning, men
skidt pyt, så længe vi ikke skændes er det da ikke helt tosset

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 16:25

"Helle" <Helle@Helle> skrev i en meddelelse
news:45f172b3$0$48074$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er vi ikke på vej væk fra det oprindelige indslag?

Velkommen til Usenet



P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 16:53

On Fri, 9 Mar 2007 16:25:17 +0100, ThomasB wrote:

> "Helle" <Helle@Helle> skrev i en meddelelse
> news:45f172b3$0$48074$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Er vi ikke på vej væk fra det oprindelige indslag?
>
> Velkommen til Usenet

Det jo det der sætter lidt kulør på

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 16:02

In news:2wemqfrc0qim.fzsebz8hnjuq$.dlg@40tude.net,
P.L. <Not@Valid.invalid> typed:

> Øhh, hvad har det lige med hunde at gøre, bortset fra at hunde og
> autonome ikke egner sig til at være i byen, de skal langt ud på
> landet.

Hvorfor i alverden skal de autonome ud på landet ? :O de kan hvis de skal
nogen steder hen, komme bag tremmer.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 16:06

On Fri, 9 Mar 2007 16:01:34 +0100, N_B_DK wrote:

> In news:2wemqfrc0qim.fzsebz8hnjuq$.dlg@40tude.net,
> P.L. <Not@Valid.invalid> typed:
>
>> Øhh, hvad har det lige med hunde at gøre, bortset fra at hunde og
>> autonome ikke egner sig til at være i byen, de skal langt ud på
>> landet.
>
> Hvorfor i alverden skal de autonome ud på landet ? :O de kan hvis de skal
> nogen steder hen, komme bag tremmer.

Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

gb (09-03-2007)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 09-03-07 16:21

"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in
news:1wxf7dbg0nx8o$.1ptstvorxe94$.dlg@40tude.net:

> Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt

Ja, et halvt års laksefiskeri på en kutter i Nordatlanten har aldrig
skadet nogen. Og så tjener man jo kassen samtidig...

--
GB

Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 16:28

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in
> news:1wxf7dbg0nx8o$.1ptstvorxe94$.dlg@40tude.net:
>
> > Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt
>
> Ja, et halvt års laksefiskeri på en kutter i Nordatlanten har aldrig
> skadet nogen. Og så tjener man jo kassen samtidig...

Der er desværre kun 2 ledige pladser her:

<http://www.fulton.dk/ledige_pladser.htm>


/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 16:40

In news:1hupuw5.1wbln3bzt5z7yN%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> http://www.fulton.dk/ledige_pladser.htm

Kim Larsen og Wilstrup har hermed besat de 2 pladser :D (og skulle de ryge
overbord, ja så stopper vi da bare med at spise fisk og evt skaldyr).

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




@ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-07 16:53

On Fri, 9 Mar 2007 16:27:39 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>gb <nospam@no.invalid> wrote:
>
>> "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in
>> news:1wxf7dbg0nx8o$.1ptstvorxe94$.dlg@40tude.net:
>>
>> > Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt
>>
>> Ja, et halvt års laksefiskeri på en kutter i Nordatlanten har aldrig
>> skadet nogen. Og så tjener man jo kassen samtidig...
>
>Der er desværre kun 2 ledige pladser her:
>
><http://www.fulton.dk/ledige_pladser.htm>


Fulton har ingen laksekvote

og AFAIK slet ikke erhvervsfiskerilicens

nej lad de unge påmønstre en islandsk eller færøsk rejetrawler blot
for en tur


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 16:30

In news:Xns98EEA65FBCAF4nospam465098@130.227.3.84,
gb <nospam@no.invalid> typed:

> Ja, et halvt års laksefiskeri på en kutter i Nordatlanten har aldrig
> skadet nogen. Og så tjener man jo kassen samtidig...

Så der er aldrig nogen fiskere /sejlere der har mistet livet på søen ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




@ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-07 16:55

On Fri, 9 Mar 2007 16:29:51 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:Xns98EEA65FBCAF4nospam465098@130.227.3.84,
>gb <nospam@no.invalid> typed:
>
>> Ja, et halvt års laksefiskeri på en kutter i Nordatlanten har aldrig
>> skadet nogen. Og så tjener man jo kassen samtidig...
>
>Så der er aldrig nogen fiskere /sejlere der har mistet livet på søen ?

jo og det er også sket mere end en gang at yngstemanden har fået en på
skrinet af skipper hvis kaffen og maden ikke var klar til tiden


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

gb (09-03-2007)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 09-03-07 16:57

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in
news:a133860e7af0bdc02ea77a268b73ca1a@spamme-dyndns.dk:

> Så der er aldrig nogen fiskere /sejlere der har mistet livet på
> søen ?

Nej, DET er der ikke! ...

--
GB

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 16:29

In news:1wxf7dbg0nx8o$.1ptstvorxe94$.dlg@40tude.net,
P.L. <Not@Valid.invalid> typed:

> Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt

De kan komme ud og muge ud i nogle stalde, de er jo vant til at gå i lokaler
med lort på gulvet *G*

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




@ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-07 16:54

On Fri, 9 Mar 2007 16:29:05 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:1wxf7dbg0nx8o$.1ptstvorxe94$.dlg@40tude.net,
>P.L. <Not@Valid.invalid> typed:
>
>> Tror at en fast hånd og frisk luft ville gøre dem godt
>
>De kan komme ud og muge ud i nogle stalde, de er jo vant til at gå i lokaler
>med lort på gulvet *G*

kender du bønder som frivilligt vil lade de autonome komme i nærheden
af deres dyr?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 17:03

In news:qm03v2dk5md5sra8k5km2vl4a867de3dsc@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> kender du bønder som frivilligt vil lade de autonome komme i nærheden
> af deres dyr?

Næ men staldene hvor svinene går inden de sendes til slagteriet er jo tomme
efter afsendelse, der kunne de sagtens gøre rent.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 14:53

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hupntk.j9xfv21097siwN%thomas_lists@elements.dk...
> >> > Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
> >> > hunde
> >> > med et fornuftigt tandsæt...
> >>
> >> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
> >> bruges i en arbejdssammenhæng
> >
> > excuse me ? .. hvad er det for at skørt forslag ?
>
> Det er *rigtige* dyr vi taler om her - ikke krammebamser.
>
> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller åndsvag
> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".

Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
større ..

>
> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" - ja,
> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede 40
> kg.
>
> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>
> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?

tja ... hvis du ikke ved det så vil jeg ikke prøve at overbevise dig

/thomas



--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 14:55

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk...
>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>> åndsvag
>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>
> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
> større ..

Enig. Hvordan løser vi det problem? Hundekørekort? Årlige syn?

>> Det værste af da de der kæmpehunde: "BARE ROLIG, DET ER BARE EN HVALP" -
>> ja,
>> det er muligt at det bare er en hvalp, men den vejer kraftedme allerede
>> 40
>> kg.
>>
>> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
>> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>>
>> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?
>
> tja ... hvis du ikke ved det så vil jeg ikke prøve at overbevise dig

Jeg har selv været både hunde og katteejer




Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 15:08

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk...
> >> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
> >> åndsvag
> >> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
> >> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
> >
> > Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
> > størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
> > større ..
>
> Enig. Hvordan løser vi det problem? Hundekørekort? Årlige syn?

jeg har længe talt for hundekørekort ... folk har jo ikke en klap
forstand på hvad de køber.

/thomas


--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 15:19

In news:1hupraq.1q49dxotx15ccN%thomas_lists@elements.dk,
Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> typed:

> jeg har længe talt for hundekørekort ... folk har jo ikke en klap
> forstand på hvad de køber.

Hundekørekort ? hundecertifikat lyder nu mere fornuftigt ;)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:22

On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:
>
>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk...
>>>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>>>> åndsvag
>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
>>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>>>
>>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
>>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
>>> større ..
>>
>> Enig. Hvordan løser vi det problem? Hundekørekort? Årlige syn?
>
> jeg har længe talt for hundekørekort ... folk har jo ikke en klap
> forstand på hvad de køber.
>
Jeps og en hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.
--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 15:34

P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:

> On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>
> > "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:
> >
> >> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk...
> >>>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
> >>>> åndsvag
> >>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
> >>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
> >>>
> >>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
> >>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
> >>> større ..
> >>
> >> Enig. Hvordan løser vi det problem? Hundekørekort? Årlige syn?
> >
> > jeg har længe talt for hundekørekort ... folk har jo ikke en klap
> > forstand på hvad de køber.
> >
> Jeps og en hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.

udover den lovpligtige forsikring ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 15:59

On Fri, 9 Mar 2007 15:33:49 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>
>> On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>>
>>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:
>>>
>>>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk...
>>>>>> Jeg er så træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller
>>>>>> åndsvag
>>>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som sindsyge, mens
>>>>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE NOGET".
>>>>>
>>>>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at gøre, ikke
>>>>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget skade som en
>>>>> større ..
>>>>
>>>> Enig. Hvordan løser vi det problem? Hundekørekort? Årlige syn?
>>>
>>> jeg har længe talt for hundekørekort ... folk har jo ikke en klap
>>> forstand på hvad de køber.
>>>
>> Jeps og en hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.
>
> udover den lovpligtige forsikring ?

Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
gangstier rene.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 16:01

P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:

> On Fri, 9 Mar 2007 15:33:49 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>
> > P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
> >
> >> On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:
> >>
> >>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote: > >> "Thomas von
> >>Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse >>
> >>news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk... >>>> Jeg er så
> >>træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller >>>> åndsvag
> >>>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som
> >>sindsyge, mens >>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE
> >>NOGET". >>> >>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at
> >>gøre, ikke >>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget
> >>skade som en >>> større .. >> >> Enig. Hvordan løser vi det problem?
> >>Hundekørekort? Årlige syn? > > jeg har længe talt for hundekørekort ...
> >>folk har jo ikke en klap > forstand på hvad de køber. > Jeps og en
> >>hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.
> >
> > udover den lovpligtige forsikring ?
>
> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
> gangstier rene.

fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 16:05

On Fri, 9 Mar 2007 16:01:00 +0100, Thomas von Hassel wrote:


>> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
>> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
>> gangstier rene.
>
> fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....
>

Enig, men når de nu ikke kan finde ud af det, så må de jo betale for at det
kan blive gjort, så slipper vi andre for at skulle rende zigzag for ikke at
glide i skidtet, endnu bedre, gør byzoner hundefri, hunde skal være hvor
der er plads og det er der på landet.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Helle (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 09-03-07 16:09


"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1huptsj.jwyf852reb1eN%thomas_lists@elements.dk...
> P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>
>> On Fri, 9 Mar 2007 15:33:49 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>>
>> > P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>> >
>> >> On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>> >>
>> >>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote: > >> "Thomas von
>> >>Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse >>
>> >>news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk... >>>> Jeg er så
>> >>træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller >>>> åndsvag
>> >>>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som
>> >>sindsyge, mens >>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE
>> >>NOGET". >>> >>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at
>> >>gøre, ikke >>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så
>> >>meget
>> >>skade som en >>> større .. >> >> Enig. Hvordan løser vi det problem?
>> >>Hundekørekort? Årlige syn? > > jeg har længe talt for hundekørekort ...
>> >>folk har jo ikke en klap > forstand på hvad de køber. > Jeps og en
>> >>hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.
>> >
>> > udover den lovpligtige forsikring ?
>>
>> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
>> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
>> gangstier rene.
>
> fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....
>
> /thomas


Nemmest ville det være, hvis man besluttede, at folk kun kan have hund, hvis
de selv har et, privat sted (have) hvor de kan lufte dem. Jeg mener ikke, at
vi også skal have 'barnepiger' til at gøre rent efter hundene. Det må være
ejeren, der sørger for, at deres hunde ikke sviner, hvor vi andre skal være!




E.M. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 09-03-07 17:23

>
> Nemmest ville det være, hvis man besluttede, at folk kun kan have hund,
> hvis de selv har et, privat sted (have) hvor de kan lufte dem.

Se det er jo at gøre vold på hundens natur, en rigtig hund skider ikke i
nærheden af hvor den bor hvis den kan undgå det, at hvisse racer så er så
genetisk degenrererde at de er ligeglade er så en anden sag.

Jeg kan så kun være enig i at hunde ikke hører til i byen, de skal have
plads at røre sig på.

E.M.



Fister Løgsovs (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 10-03-07 22:08

Helle forklarede den 09-03-2007:
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1huptsj.jwyf852reb1eN%thomas_lists@elements.dk...
>> P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>>
>>> On Fri, 9 Mar 2007 15:33:49 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>>>
>>> > P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>>> >
>>> >> On Fri, 9 Mar 2007 15:07:36 +0100, Thomas von Hassel wrote:
>>> >>
>>> >>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote: > >> "Thomas von
>>> >>Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse >>
>>> >>news:1hupqkz.rgcukg1oj1am8N%thomas_lists@elements.dk... >>>> Jeg er så
>>> >>træt af at jeg ikke kan gå en tur i skoven, uden en eller >>>> åndsvag
>>> >>>>>> køter kommer stormende efter mig og min familie og gør som
>>> >>sindsyge, mens >>>> ejeren råber "DEN ELSKER BØRN" og "DEN GØR IKKE
>>> >>NOGET". >>> >>> Det har noget med opdragelse og kontrol over dyret at
>>> >>gøre, ikke >>> størrelsen. En hidsig hund på 2 kg kan lave lige så meget
>>> >>skade som en >>> større .. >> >> Enig. Hvordan løser vi det problem?
>>> >>Hundekørekort? Årlige syn? > > jeg har længe talt for hundekørekort ...
>>> >>folk har jo ikke en klap > forstand på hvad de køber. > Jeps og en
>>> >>hundeskat af en slags, det ville si de værste fra.
>>> >
>>> > udover den lovpligtige forsikring ?
>>>
>>> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
>>> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
>>> gangstier rene.
>>
>> fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....
>>
>> /thomas
>
>
> Nemmest ville det være, hvis man besluttede, at folk kun kan have hund, hvis
> de selv har et, privat sted (have) hvor de kan lufte dem. Jeg mener ikke, at
> vi også skal have 'barnepiger' til at gøre rent efter hundene. Det må være
> ejeren, der sørger for, at deres hunde ikke sviner, hvor vi andre skal være!

Jeg har det samme måde med katte, hvis folk skal have sådan nogen kræ,
så burde de kunne fremvise en ret stor indhegnet gård i deres egen
have, hvor sådan et kræ kan opholde sig. Der skal selvfølgelig også
være lukket i toppen, så den ikke kan kravle op og hoppe ud i f.eks.
min have.
Kai



@ (10-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 10-03-07 22:19

On Sat, 10 Mar 2007 22:07:58 +0100, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Jeg har det samme måde med katte, hvis folk skal have sådan nogen kræ,
>så burde de kunne fremvise en ret stor indhegnet gård i deres egen
>have, hvor sådan et kræ kan opholde sig. Der skal selvfølgelig også
>være lukket i toppen, så den ikke kan kravle op og hoppe ud i f.eks.
>min have.

hvis andre folks husdyr bevæger sig ind på din grund så indfang dyrene
og aflever dem til politiet

ejere af husdyr har nemlig pligt til at påse at deres dyr ikke
strejfer ind på anden mands grund

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Fister Løgsovs (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 10-03-07 22:24

1[at]invalid.net kom med følgende:
> On Sat, 10 Mar 2007 22:07:58 +0100, Fister Løgsovs
> <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
>
>> Jeg har det samme måde med katte, hvis folk skal have sådan nogen kræ,
>> så burde de kunne fremvise en ret stor indhegnet gård i deres egen
>> have, hvor sådan et kræ kan opholde sig. Der skal selvfølgelig også
>> være lukket i toppen, så den ikke kan kravle op og hoppe ud i f.eks.
>> min have.
>
> hvis andre folks husdyr bevæger sig ind på din grund så indfang dyrene
> og aflever dem til politiet
>
> ejere af husdyr har nemlig pligt til at påse at deres dyr ikke
> strejfer ind på anden mands grund
>
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning

Jeg ved det, men jeg skal også gerne kunne tale med min nabo når jeg
møder ham på vejen, kunne aftale højden af hækken osv., så der skal
vælges mellem pest eller kolera her.
Katteejere har det med at være helt umulige at kommunikere med når
emnet omhandler deres kat.
Kai



Thomas von Hassel (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 10-03-07 22:33

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> 1[at]invalid.net kom med følgende:
> > On Sat, 10 Mar 2007 22:07:58 +0100, Fister Løgsovs
> > <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
> >
> >> Jeg har det samme måde med katte, hvis folk skal have sådan nogen kræ,
> >> så burde de kunne fremvise en ret stor indhegnet gård i deres egen
> >> have, hvor sådan et kræ kan opholde sig. Der skal selvfølgelig også
> >> være lukket i toppen, så den ikke kan kravle op og hoppe ud i f.eks.
> >> min have.
> >
> > hvis andre folks husdyr bevæger sig ind på din grund så indfang dyrene
> > og aflever dem til politiet
> >
> > ejere af husdyr har nemlig pligt til at påse at deres dyr ikke
> > strejfer ind på anden mands grund
> >
> > http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>
> Jeg ved det, men jeg skal også gerne kunne tale med min nabo når jeg
> møder ham på vejen, kunne aftale højden af hækken osv., så der skal
> vælges mellem pest eller kolera her.
> Katteejere har det med at være helt umulige at kommunikere med når
> emnet omhandler deres kat.
> Kai

og katte kan højst grave lidt i rosenbedet .. ikke som en strejfende
hund ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Alucard (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 10-03-07 23:47

On Sat, 10 Mar 2007 22:32:52 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>og katte kan højst grave lidt i rosenbedet .. ikke som en strejfende
>hund ...

Eller skide i hele haven, hvilket er hamrende irriterende når man har
børn.....

@ (11-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 11-03-07 08:59

On Sat, 10 Mar 2007 22:32:52 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
>
>> 1[at]invalid.net kom med følgende:
>> > On Sat, 10 Mar 2007 22:07:58 +0100, Fister Løgsovs
>> > <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:
>> >
>> >> Jeg har det samme måde med katte, hvis folk skal have sådan nogen kræ,
>> >> så burde de kunne fremvise en ret stor indhegnet gård i deres egen
>> >> have, hvor sådan et kræ kan opholde sig. Der skal selvfølgelig også
>> >> være lukket i toppen, så den ikke kan kravle op og hoppe ud i f.eks.
>> >> min have.
>> >
>> > hvis andre folks husdyr bevæger sig ind på din grund så indfang dyrene
>> > og aflever dem til politiet
>> >
>> > ejere af husdyr har nemlig pligt til at påse at deres dyr ikke
>> > strejfer ind på anden mands grund
>> >
>> > http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning
>>
>> Jeg ved det, men jeg skal også gerne kunne tale med min nabo når jeg
>> møder ham på vejen, kunne aftale højden af hækken osv., så der skal
>> vælges mellem pest eller kolera her.
>> Katteejere har det med at være helt umulige at kommunikere med når
>> emnet omhandler deres kat.
>> Kai
>
>og katte kan højst grave lidt i rosenbedet .. ikke som en strejfende
>hund ...

de graver også i børnenes sandkasser og efterlader "ting" som jeg ikke
bryder mig om at børnene leger med


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

@ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-07 16:46

On Fri, 9 Mar 2007 16:01:00 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>

>>
>> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
>> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
>> gangstier rene.
>
>fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....

korrekt,
og kan ejerne ikke finde ud af det må bøderne for at svine på
offentlige arealer sættes betragteligt op


der er desværre en del hundetrækkere der burde have ladet sig nøje med
et billede af en udstoppet guldfisk som kæledyr



--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 18:40

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> On Fri, 9 Mar 2007 16:01:00 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
> von Hassel) wrote:
>
> >P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
> >
>
> >>
> >> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
> >> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
> >> gangstier rene.
> >
> >fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....
>
> korrekt,
> og kan ejerne ikke finde ud af det må bøderne for at svine på
> offentlige arealer sættes betragteligt op

desværre har politet andet og mere at se til end at kontrollere folks
hundes toiletvaner ..

/thomas



--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

@ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : @


Dato : 09-03-07 23:57

On Fri, 9 Mar 2007 18:40:17 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote:
>
>> On Fri, 9 Mar 2007 16:01:00 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
>> von Hassel) wrote:
>>
>> >P.L. <Not@Valid.invalid> wrote:
>> >
>>
>> >>
>> >>
>> >fandme nej, det skal ejerne dælernnedme selv ordne ....
>>
>> korrekt,
>> og kan ejerne ikke finde ud af det må bøderne for at svine på
>> offentlige arealer sættes betragteligt op
>
>desværre har politet andet og mere at se til end at kontrollere folks
>hundes toiletvaner ..
>
>/thomas

nåe ja

men der er allerede foreslået en løsning fra en af de andre skribenter


Et beløb om året for at må have børn ville være en god ting, de
penge der så kommer ind kan betale erstatning for de ødelæggelser
børnene forårsager


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Egon Stich (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 10-03-07 11:48


"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
news:g8ci7ttlkuug.ok5a0b9j0xfu.dlg@40tude.net...
>
> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
> gangstier rene.
>

Det har vi jo haft.
Administrationen var større end indtægten.
Derfor blev hundeskatten afskaffet.

MVH
Egon



Bruno Christensen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 10-03-07 15:11

On Sat, 10 Mar 2007 11:48:03 +0100, Egon Stich wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:g8ci7ttlkuug.ok5a0b9j0xfu.dlg@40tude.net...
>>
>> Et beløb om året for at må have hund ville være en god ting, de penge der
>> så kommer ind kan betale en hømhøm patrulje der så kan holde fortov og
>> gangstier rene.
>>
>
> Det har vi jo haft.
> Administrationen var større end indtægten.
> Derfor blev hundeskatten afskaffet.
>
Der er dog mange hundeejere der gerne så den afgift indført igen,
Netop fordi det ville begrænse en del hundehold.

Jeg er selv hundemenneske.


--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Kim Frederiksen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 09-03-07 13:57

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
> bruges i en arbejdssammenhæng
>

Det bliver Sussi, (en Drentsche Patrijshond -
http://www.drenteklub.dk/galleri.html), da ked af, næste gang jeg skulle
have haft hende med på jagt

/Kim



ThomasB (09-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 09-03-07 14:05

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45f15993$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
>> bruges i en arbejdssammenhæng
>>
>
> Det bliver Sussi, (en Drentsche Patrijshond -
> http://www.drenteklub.dk/galleri.html), da ked af, næste gang jeg skulle
> have haft hende med på jagt

Bare synd Sussi

Jeg kan godt acceptere hunde der LAVER noget - f.eks går på jagt eller på
anden måde arbejder.
Men at have dyr for sjov fordi man keder sig, eller har brug for et våben,
det fatter jeg simpelthen ikke er tilladt - og slet ikke i storbyerne.



Kim Larsen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 09-03-07 14:53



--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com

"ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>>
>>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>>
>> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
>> med et fornuftigt tandsæt...
>
> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
> bruges i en arbejdssammenhæng

Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for alle. Folk
som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i orden
mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke dækker
tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt til
inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med hunden.
Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads inden for
et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og hunden
konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af første
bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.

Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over nye
hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde tillades
ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den er
anskaffet og godkendt.

Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 15:14

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> --
> Kim Larsen
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
>
> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> > "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
> >>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
> >>>
> >>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
> >>
> >> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
> >> med et fornuftigt tandsæt...
> >
> > Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
> > bruges i en arbejdssammenhæng
>
> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for alle. Folk
> som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i orden
> mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
> hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke dækker
> tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt til
> inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med hunden.
> Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads inden for
> et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og hunden
> konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af første
> bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.
>
> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over nye
> hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
> registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde tillades
> ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den er
> anskaffet og godkendt.
>
> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.

hvad er en kamphund ? ... med den rette træning kan stort set alle hunde
udvilkes til agressive kamphunde .. og så er det stort set kun
størrelsen der afgør hvor meget skade de kan lave ... og de behøver ikke
være ret store for at lave alvorlige skader.


/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Kim Larsen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 09-03-07 15:21

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1huprjv.1x79txm1g9lj2oN%thomas_lists@elements.dk...
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> --
>> Kim Larsen
>> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
>> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
>>
>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
>> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> > news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>> >>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>> >>>
>> >>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>> >>
>> >> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>> >> hunde
>> >> med et fornuftigt tandsæt...
>> >
>> > Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at
>> > de
>> > bruges i en arbejdssammenhæng
>>
>> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for alle.
>> Folk
>> som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i orden
>> mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
>> hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke dækker
>> tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt til
>> inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med
>> hunden.
>> Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
>> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads inden
>> for
>> et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og
>> hunden
>> konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af første
>> bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.
>>
>> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over nye
>> hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
>> registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde
>> tillades
>> ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den er
>> anskaffet og godkendt.
>>
>> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.
>
> hvad er en kamphund ? ... med den rette træning kan stort set alle hunde
> udvilkes til agressive kamphunde .. og så er det stort set kun
> størrelsen der afgør hvor meget skade de kan lave ... og de behøver ikke
> være ret store for at lave alvorlige skader.

Det er blandt andet PittBull-terrier men det kan hundesagkyndige meget bedre
end mig beskrive og jeg har fuld tillid til at der kan sættes en myndighed
op til at tage sig af dette område til regulering af en sådan lov.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 15:34

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
> news:1huprjv.1x79txm1g9lj2oN%thomas_lists@elements.dk...
> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
> >
> >> --
> >> Kim Larsen
> >> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> >> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
> >> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
> >>
> >> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
> >> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> >> > "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >> > news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
> >> >>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
> >> >>>
> >> >>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
> >> >>
> >> >> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
> >> >> hunde
> >> >> med et fornuftigt tandsæt...
> >> >
> >> > Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at
> >> > de
> >> > bruges i en arbejdssammenhæng
> >>
> >> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for alle.
> >> Folk
> >> som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i orden
> >> mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
> >> hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke dækker
> >> tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt til
> >> inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med
> >> hunden.
> >> Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
> >> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads inden
> >> for
> >> et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og
> >> hunden
> >> konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af første
> >> bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.
> >>
> >> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over nye
> >> hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
> >> registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde
> >> tillades
> >> ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den er
> >> anskaffet og godkendt.
> >>
> >> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.
> >
> > hvad er en kamphund ? ... med den rette træning kan stort set alle hunde
> > udvilkes til agressive kamphunde .. og så er det stort set kun
> > størrelsen der afgør hvor meget skade de kan lave ... og de behøver ikke
> > være ret store for at lave alvorlige skader.
>
> Det er blandt andet PittBull-terrier men det kan hundesagkyndige meget bedre
> end mig beskrive og jeg har fuld tillid til at der kan sættes en myndighed
> op til at tage sig af dette område til regulering af en sådan lov.

Min pointe er, at alle hunde er kamphunde ... behandlet forkert.

/thomas


--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Kim Larsen (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 09-03-07 15:52

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
news:1hupsgj.1qriw231cmo6gvN%thomas_lists@elements.dk...
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>
>> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1huprjv.1x79txm1g9lj2oN%thomas_lists@elements.dk...
>> > Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:
>> >
>> >> --
>> >> Kim Larsen
>> >> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>> >> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
>> >> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
>> >>
>> >> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
>> >> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> >> > "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> >> > news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>> >> >>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>> >> >>>
>> >> >>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>> >> >>
>> >> >> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende
>> >> >> hunde
>> >> >> med et fornuftigt tandsæt...
>> >> >
>> >> > Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres
>> >> > at
>> >> > de
>> >> > bruges i en arbejdssammenhæng
>> >>
>> >> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for
>> >> alle.
>> >> Folk
>> >> som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i
>> >> orden
>> >> mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
>> >> hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke
>> >> dækker
>> >> tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt
>> >> til
>> >> inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med
>> >> hunden.
>> >> Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
>> >> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads
>> >> inden
>> >> for
>> >> et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og
>> >> hunden
>> >> konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af
>> >> første
>> >> bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.
>> >>
>> >> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over
>> >> nye
>> >> hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
>> >> registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde
>> >> tillades
>> >> ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den
>> >> er
>> >> anskaffet og godkendt.
>> >>
>> >> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.
>> >
>> > hvad er en kamphund ? ... med den rette træning kan stort set alle
>> > hunde
>> > udvilkes til agressive kamphunde .. og så er det stort set kun
>> > størrelsen der afgør hvor meget skade de kan lave ... og de behøver
>> > ikke
>> > være ret store for at lave alvorlige skader.
>>
>> Det er blandt andet PittBull-terrier men det kan hundesagkyndige meget
>> bedre
>> end mig beskrive og jeg har fuld tillid til at der kan sættes en
>> myndighed
>> op til at tage sig af dette område til regulering af en sådan lov.
>
> Min pointe er, at alle hunde er kamphunde ... behandlet forkert.

Sådan kan du ikke stille det op. Du har tydeligvis mindre indsigt i hunde
end jeg har. De såkaldte kamphunde udmærker sig ved at have en overordentlig
stærk fysik i forhold til deres størrelse. De er udvilket til kamp ved
selektiv avl. Hundenes psyke er desværre af en størrelsesorden hvor de langt
nemmere tænder på visse situationer end andre racer af hunde og når først de
er gået til angreb er de meget svære at stoppe igen, de nærmest
kortslutter - kamphundene går i disse situationer nærmest målrettet efter
drab.

Selvfølgelig kan en hvilken som helst hund angribe og slå ihjel. Kamphundene
er bare langt mere utilregnelige. Det er intet under at kriminelle
indvandrere har taget netop disse hunde til sig. De vil ofte skide på
hvordan hundene har det, det er som regel ikke en tradition at holde kæledyr
for indvandrere fra Tyrkiet og mellemøsten, så de har dem udelukkende som
våben. Det skal samtidig lige siges at dansk-etniske unge er begyndt på også
at holde disse ustabile hunde, ligeledes som våben. Dette uvæsen bør der
naturligvis sættes hårdt ind over for og jeg fatter ikke hvorfor der ikke
sker noget på hundeområdet. Måske jeg skulle sende mit forslag (længere oppe
i tråden) til retsordførerne for de forskellige partier på Christiansborg nu
de ikke af sig selv kan finde ud af at fremsætte et lovforslag.

--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com




Malene P (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 09-03-07 16:20


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:esrsbo$bta$1@news.datemas.de...

> Det er intet under at kriminelle
> indvandrere har taget netop disse hunde til sig. De vil ofte skide på
> hvordan hundene har det, det er som regel ikke en tradition at holde
kæledyr
> for indvandrere fra Tyrkiet og mellemøsten, så de har dem udelukkende som
> våben. Det skal samtidig lige siges at dansk-etniske unge er begyndt på
også
> at holde disse ustabile hunde, ligeledes som våben. Dette uvæsen bør der
> naturligvis sættes hårdt ind over for og jeg fatter ikke hvorfor der ikke
> sker noget på hundeområdet. Måske jeg skulle sende mit forslag (længere
oppe
> i tråden) til retsordførerne for de forskellige partier på Christiansborg
nu
> de ikke af sig selv kan finde ud af at fremsætte et lovforslag.

Enig i noget af dette indlæg. Men har du mon nu også fattet, hvorfor nogen
af de dine meningsmodstandere måske er lidt mindre begejstret for visse af
de fremmedes mentalitet? Jeg tror, at du nok vil få den bedste respons fra
Dansk Folkeparti i lige præcis det spørgsmål -men så langt vil du jo næppe
gå, Kim Larsen? Men klø bare på med at følge op på emne -dyr fortjener det
bedre end udyr. 2 eller 4 ben.

Malene P
Dyreven, bekymret for indførsel af fremmede, der ikke er dyrevenner-og i
frygt for at folk som Kim Larsen egetlig også er ligeglade med dyrevelfærd



N_B_DK (09-03-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 09-03-07 15:21

In news:esrot2$3lb$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.

Ovenstående skulle også gælde mennesker og deres måde at opdrage deres børn
på. (især de folk der nu har opdaget at også deres unger kan lave ballade)

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.
http://www.discovery.dk/emea/contact.htm




Fister Løgsovs (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 10-03-07 06:22

Kim Larsen forklarede:
>
> --
> Kim Larsen
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
>
> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>>>
>>>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>>>
>>> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller ligende hunde
>>> med et fornuftigt tandsæt...
>>
>> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres at de
>> bruges i en arbejdssammenhæng
>
> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for alle. Folk
> som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået papirerne i orden
> mister hunden. Alle som har en hund skal ligeledes have en særlig
> hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden (ansvars-)forsikring ikke dækker
> tilstrækkeligt i forhold til hunden. Alle hundeejere skal have pligt til
> inden for fem år at bevise at de har taget et hundekursus sammen med hunden.
> Som afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads inden for
> et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde første gang og hunden
> konfiskeres anden gang sammen med et bødeforlæg på det dobbelte af første
> bøde, såfremt at disse påbud ikke efterleves.
>
> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over nye
> hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende kamphunde
> registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye kamphunde tillades
> ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt forbydes efter at den er
> anskaffet og godkendt.
>
> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.

Hvor er jeg dog ganske enig i dette (jeg elsker hunde), og det samme
burde gælde katte.
Det virker på mig som om mange folk anskaffer sig de små udgaver af
begge slags dyr, som legetøj for dem selv eller familien.
Kai



Bo Warming (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 10-03-07 07:37

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message
news:mn.517d7d7346ebbf79.52736@starmail.invalid.co.za...
> Kim Larsen forklarede:
>>
>> --
>> Kim Larsen
>> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
>> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
>> er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
>>
>> "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> skrev i en meddelelse
>> news:45f157f5$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:3da2b400bf2ee06e9abb7cbc2ed378cc@spamme-dyndns.dk...
>>>>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>>>>
>>>>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>>>>
>>>> Køb nogle sunde og vel ernærende schaefere, pitbull´s eller
>>>> ligende hunde med et fornuftigt tandsæt...
>>>
>>> Nej, hunde over 2 kg skal forbydes, hvis det ikke kan dokumenteres
>>> at de bruges i en arbejdssammenhæng
>>
>> Nej vi skal have en hundelicens og den skal være obligatorisk for
>> alle. Folk som derefter inden for en rimelig frist ikke har fået
>> papirerne i orden mister hunden. Alle som har en hund skal
>> ligeledes have en særlig hunde-ansvarsforsikring såfremt at anden
>> (ansvars-)forsikring ikke dækker tilstrækkeligt i forhold til
>> hunden. Alle hundeejere skal have pligt til inden for fem år at
>> bevise at de har taget et hundekursus sammen med hunden. Som
>> afslutning på det kursus skal ejeren sammen med hunden bestå en
>> efterfølgende prøve. Alle nye hundeejere skal have dette på plads
>> inden for et halvt år efter anskaffelsen ellers gives der bøde
>> første gang og hunden konfiskeres anden gang sammen med et
>> bødeforlæg på det dobbelte af første bøde, såfremt at disse påbud
>> ikke efterleves.
>>
>> Kamphunde skal forbydes og der skal løbende laves evalueringer over
>> nye hunderacer som kan betragtes som kamphunde. Eksisterende
>> kamphunde registreres og tillades indtil den enkelte hund dør. Nye
>> kamphunde tillades ikke. Samme regler gælder hvis en hund generelt
>> forbydes efter at den er anskaffet og godkendt.
>>
>> Med de tiltag er det slut med at have hunde som våben.
>
> Hvor er jeg dog ganske enig i dette (jeg elsker hunde), og det samme
> burde gælde katte.
> Det virker på mig som om mange folk anskaffer sig de små udgaver af
> begge slags dyr, som legetøj for dem selv eller familien.

Danskertest kan ske pr multiple choice

Hundekontrol kan næppe testes så billigt

Kun politi skal kunne nyanskaffe tunge farlige hunde



Anders Wegge Jakobse~ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 09-03-07 13:25

"P.L." <Not@Valid.invalid> writes:

> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>
> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]

Nu skal du ikke skære dem alle over en kam. Det er formentlig et
mindretal der griber til så ekstreme handlinger. Men det er en
forbilledlig illustration af hvad der sker, når man ikke har et system
hvor et flertal er i stand til at træffe bindende beslutninger for
hele gruppen.

Problemet i hele sagsforløbet lader ihvertfald til at være at der
ikke har kunet skabes koncensus om andet end "enhver gør hvad han
finder rigtigt", og det har så givet mindretallet frit spil til at
ødelægge hele gruppens gode navn og rygte.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Thomas von Hassel (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 09-03-07 13:34

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> writes:
>
> > http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
> >
> > Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>
> Nu skal du ikke skære dem alle over en kam.

Det er jo det vi er bedst til .. både herinde og i samfundet generelt ..

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 14:01

On Fri, 9 Mar 2007 13:34:15 +0100, Thomas von Hassel wrote:

> Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:
>
>> "P.L." <Not@Valid.invalid> writes:
>>
>>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>>
>>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>>
>> Nu skal du ikke skære dem alle over en kam.
>
> Det er jo det vi er bedst til .. både herinde og i samfundet generelt ..

Ja, desværre, men i et eller andet omfang er de "gode" autonome
medskyldige, de ved hvem det er der gør det men holder mund, måske det var
nu de skulle få ryddet op i deres rækker, det ville også gøre at folk ville
se på dem med andre øjne.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Alucard (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 09-03-07 17:18

On Fri, 9 Mar 2007 14:00:44 +0100, "P.L." <Not@Valid.invalid> wrote:

>>> Nu skal du ikke skære dem alle over en kam.
>>
>> Det er jo det vi er bedst til .. både herinde og i samfundet generelt ..
>
>Ja, desværre, men i et eller andet omfang er de "gode" autonome
>medskyldige, de ved hvem det er der gør det men holder mund, måske det var
>nu de skulle få ryddet op i deres rækker, det ville også gøre at folk ville
>se på dem med andre øjne.

Det er der en hel del sandhed i.... Hvis de voldelige blev "udleveret"
af de fredelige, så var der ligesom noget at forhandle om igen....

P.L. (09-03-2007)
Kommentar
Fra : P.L.


Dato : 09-03-07 13:58

On 09 Mar 2007 13:25:29 +0100, Anders Wegge Jakobsen wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> writes:
>
>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>
>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>
> Nu skal du ikke skære dem alle over en kam. Det er formentlig et
> mindretal der griber til så ekstreme handlinger. Men det er en
> forbilledlig illustration af hvad der sker, når man ikke har et system
> hvor et flertal er i stand til at træffe bindende beslutninger for
> hele gruppen.
>
> Problemet i hele sagsforløbet lader ihvertfald til at være at der
> ikke har kunet skabes koncensus om andet end "enhver gør hvad han
> finder rigtigt", og det har så givet mindretallet frit spil til at
> ødelægge hele gruppens gode navn og rygte.

Helt enig, men hvis nogen er istand til at si de brodne kar fra er det de
"gode" autonome, men de vælger tilsyneladende at holde hånden over skidtet,
og i det øjeblik de gør det er de medskyldige.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Anders Wegge Jakobse~ (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Anders Wegge Jakobse~


Dato : 09-03-07 14:11

"P.L." <Not@Valid.invalid> writes:

> Helt enig, men hvis nogen er istand til at si de brodne kar fra er
> det de "gode" autonome, men de vælger tilsyneladende at holde hånden
> over skidtet, og i det øjeblik de gør det er de medskyldige.

Jeg tror ikke de gør det bevidst. Problemet er som sagt at koncensus
har fejl på samme måde som rene flertalsafgørelser har det. Og så
længe de autonome ikke indser det, er der desværre ikke den store
udsigt til en ændring af tingenes tilstand.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching
Bruger du den gratis spamfighther ser jeg kun dine indlæg *EN* gang.

Alucard (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Alucard


Dato : 09-03-07 17:15

On 09 Mar 2007 13:25:29 +0100, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

>> http://ekstrabladet.dk/112/article278960.ece
>>
>> Det er nogle tapre og søde væsner [/ironi]
>
> Nu skal du ikke skære dem alle over en kam. Det er formentlig et
>mindretal der griber til så ekstreme handlinger. Men det er en
>forbilledlig illustration af hvad der sker, når man ikke har et system
>hvor et flertal er i stand til at træffe bindende beslutninger for
>hele gruppen.

Helt ærligt.... Tror du da at pyromanerne ville respektere en
flertalsbeslutning...???

> Problemet i hele sagsforløbet lader ihvertfald til at være at der
>ikke har kunet skabes koncensus om andet end "enhver gør hvad han
>finder rigtigt", og det har så givet mindretallet frit spil til at
>ødelægge hele gruppens gode navn og rygte.

Hvilket de garanteret ville gøre alligevel.....

Martin (09-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 09-03-07 15:20

On 9 Mar., 14:02, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik dk> wrote:
>
> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>
> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?

Hundene elsker angstskidere.
Gå til dit lokale bibliotek og lån en bog om hundepsykologi.

Mvh
Martin


ThomasB (10-03-2007)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 10-03-07 14:28

Martin skrev:
>> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
>> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>>
>> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?
>
> Hundene elsker angstskidere.
> Gå til dit lokale bibliotek og lån en bog om hundepsykologi.

Man skal vist være hundeejer for at tro at hunde "elsker"...





Bruno Christensen (10-03-2007)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 10-03-07 19:51

On Sat, 10 Mar 2007 14:28:22 +0100, ThomasB wrote:

> Martin skrev:
>>> De render efter en, snuser en i skridtet, savler, hopper og med deres
>>> beskidte mudderpoter, bider og nu bliver de så også brugt som våben.
>>>
>>> Hvad skal folk med de tåbelige dyr?
>>
>> Hundene elsker angstskidere.
>> Gå til dit lokale bibliotek og lån en bog om hundepsykologi.
>
> Man skal vist være hundeejer for at tro at hunde "elsker"...

Det er jeg heller ikke sikker på (dog har jeg et eksempel), men
hundene kan lugte angsten og kører derfor på, for at få magt.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste