|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Firetakt motor med kæden i højre side. Til~ Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  16-03-07 22:19
 | 
 |  | Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
 stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
 inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
 letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
 med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
 en sådan ombygning?
 Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 --
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Snusken (16-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Snusken
 | 
 Dato :  16-03-07 22:55
 | 
 |  | 
 
            Ole Axelsen skrev:
 >  Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale 
 > totakter i en Jawa 640/350.
 Jawa'en kunne ligesom MZ fås med en Rotax 500 motor med 27/34 HK,
 det var en mulighed:
http://www.jawa500r.org.uk/ mvh Erik
            
             |  |  | 
  Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 13:16
 | 
 |  |  |  |  | 
  Kim Svensson (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Svensson
 | 
 Dato :  17-03-07 00:25
 | 
 |  | Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
 lign tanker til min MZ
 
 Kim Svensson
 
 BMW R100RS
 
 MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
 
 On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
 <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
 
 > Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 >totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
 >stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
 >inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
 >letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
 >med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
 >en sådan ombygning?
 >Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
 >30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-03-07 00:38
 | 
 |  | Aprilia RS 125!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-03-07 01:22
 | 
 |  | 
 "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Aprilia RS 125!
 >
 - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry    -- 
 Armand.
 (hvis hjerne bearbejder tekniske løsninger førend at tekster er læst og 
 forstået) 
            
             |  |  | 
    Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 13:29
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Aprilia RS 125!
 >>
 > - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry    Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som 
 sidevognstrækker.
 -- 
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse. 
            
             |  |  | 
     Armand (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-03-07 19:34
 | 
 |  | 
 "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse 
 news:45fbde74$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > Armand wrote:
 >> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
 >> news:45fb2a70$0$871$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>> Aprilia RS 125!
 >>>
 >> - - - - Som IKKE er en firetakter - Sorry    >
 > Og selvom det var, ville den nok være lidt vel hidsig og momentsvag som 
 > sidevognstrækker.
 >
 - - - - - Hvilket der ikke står noget om i dit oprindelige indlæg!
 - -
 Armand. 
            
             |  |  | 
  bigOne (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bigOne
 | 
 Dato :  17-03-07 09:06
 | 
 |  | 
 "Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:7v8mv2d7fg41nabluvf1dm1ksmds6dl605@4ax.com...
 > Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
 > lign tanker til min MZ
 >
 > Kim Svensson
 >
 > BMW R100RS
 >
 > MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
 >
 > On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
 > <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
 >
 >> Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 >>totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
 >>i
 >>stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
 >>monteres
 >>inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
 >>letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende
 >>hjulet,
 >>med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring
 >>i
 >>en sådan ombygning?
 >>Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
 >>de
 >>30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kent Nielsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Nielsen
 | 
 Dato :  17-03-07 09:35
 | 
 |  | 
 "bigOne" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
 news:45fba398$0$52086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
 
 Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)
 
 --
 Mvh
 Kent Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Thomas Jensen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  17-03-07 09:41
 | 
 |  | 
 >> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
 >
 > Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk (syn)
 >
 > -- 
 yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%
 -- 
 mvh
 Thomas Jensen
 Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 |  |  | 
     Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 13:31
 | 
 |  | Thomas Jensen wrote:
 >>> findes 20% reglen stadig, - det tror jeg ikke......
 >>
 >> Det gør den i høj grad, både Skatte/toldmæssigt men også teknisk
 >> (syn) --
 > yup, men man må tune på den oprindelige motor med mere end 20%
 
 Gad vide om det også ville gælde, hvis man brugte en der er droslet til fx.
 27 HK, og så fjerner droslingen?
 
 
 --
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 13:21
 | 
 |  | Kim Svensson wrote:
 > Og når du så finder en så lad mig det vide, jeg går lidt og leger med
 > lign tanker til min MZ
 
 Til MZ'en er det nok lidt lettere at finde en motor, der kan være i hullet,
 da du jo ikke har nogen stel-stivere under motoren.
 Jeg har selv lagt en GN 125 motor i en ETZ 125. Ok, der er stadig problemet
 med kæden, men med lidt god vilje kan det nok laves.
 
 
 --
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  17-03-07 14:01
 | 
 |  | 
 "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse 
 news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale 
 > totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være 
 > i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne 
 > monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også 
 > være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at 
 > vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, 
 > der har erfaring i en sådan ombygning?
 > Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end 
 > de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 >
 Hej.
 Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller  BMW F 650 GS .en hel cykel kan 
 "fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt dyrere,
 en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre side
 -- 
 Mvh.
 Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66 |  |  | 
  Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 15:56
 | 
 |  | Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
 > "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
 > news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Hej.
 > Hvad med en droslet Aprilia Pegaso eller  BMW F 650 GS .en hel cykel
 > kan "fås" fra en ca. 1500 Euro i Tyskland, BMW'en måske nok lidt
 > dyrere, en vandkølet Rotax 1 cylinderen 650 ccm med kædetrækket i højre
 > side
 
 Det er noget i den retning jeg forestiller mig. Det vil så absolut være at
 foretrække med en hel cykel, så man ikke behøver skulle skaffe en masse
 ekstra dele for at få den i gang.
 Dog er jeg meget i tvivl om, der vil være plads til en 6½er. Jeg havde håbet
 nogen havde erfaring med projektet, og lige vidste hvilken maskine der kan
 være i hullet?
 Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere, om
 hvad motoren fylder i deres MC.
 
 
 --
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ole Axelsen (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Axelsen
 | 
 Dato :  17-03-07 18:50
 | 
 |  | Ole Axelsen wrote:
 > Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
 >> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
 >> news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Ellers kan det være jeg laver en rundspørge blandt forummets brugere,
 > om hvad motoren fylder i deres MC.
 
 Nu har jeg de mål, som motoren max må fylde: Længde 37-38 cm, højde 45-46
 cm. Gider I måle, hvad motoren fylder i jeres maskine?
 Jeg glemte vist en meget vigtig ting: Det er et krav, at der skal være
 elstart!
 
 
 --
 Ole Axelsen. (5771)
 Der er fejl i min mailadresse.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Dahl (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dahl
 | 
 Dato :  17-03-07 17:38
 | 
 |  | 
 "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
 news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 > totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
 > i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
 > monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
 > være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
 > vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
 > der har erfaring i en sådan ombygning?
 > Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end
 > de 30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 
 
 Den er nem. en Husaberg motor, fåes fra 350cc op til 650cc. har kæde i højre
 side, og er ikke just momensvae, omend du nok må gå på kompromis med 20%
 reglen.
 
 Næste problem bliver så at opdrive en sådan motor for fornuftige penge..
 
 De er et yndet objekt til brug i QUAD og CrossCarts, og en 2002 650cc motor
 gå for 20K+ :(
 
 Jeg har selv en 650cc liggende som ved lejlighed skal parres med en Aprilia
 RS125 :)
 
 --
 
 Morten Dahl
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Dahl (17-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dahl
 | 
 Dato :  17-03-07 17:40
 | 
 |  | 
 "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote in message
 news:45fb0929$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 > totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være
 > i stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne
 > monteres inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også
 > være det letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at
 > vende hjulet, med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen,
 > der har erfaring i en sådan ombygning?
 
 
 Damn nu har jeg det da..
 
 En rotax 650cc motor, bliver bla andet brugt i bmw F650.. bundsolid, masser
 af moment og skulle være rimeligt let at få fingrene i...
 
 
 --
 
 Morten Dahl
 
 
 
 
 |  |  | 
  2 (19-03-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : 2
 | 
 Dato :  19-03-07 23:26
 | 
 |  | On Fri, 16 Mar 2007 22:19:02 +0100, "Ole Axelsen"
 <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> wrote:
 
 > Jeg leder efter en  firetakt motor til erstatning for den originale
 >totakter i en Jawa 640/350. Det kræver selvfølgelig at den skal kunne være i
 >stellet, uden alt for mange modifikationer, og den må for at kunne monteres
 >inden for 20% reglen ikke have mere end 30 HK. Det ville også være det
 >letteste, hvis kæden er i højre side, da jeg så slipper for at vende hjulet,
 >med dertil hørende problemer med bremserne. Er der nogen, der har erfaring i
 >en sådan ombygning?
 >Skulle det lige vise sig, at der findes en 350-400 ccm med lidt mere end de
 >30 HK, kan det da godt være jeg "glemmer" 20% reglen.
 
 
 
 fx en  KTM LC4 Supermotard - 99
 
 Torben
 
 
 |  |  | 
 |  |