rystende
Fra : Lucky

Dato : 02-07-01 09:25

har nogen af jer læst den artikkel om dyr i BT i går???
jeg har lige selv siddet og læst den og er MEGET rystet. De skriver om en
kvinder der blev træt af sin hund og smed den levende ind i fyret. hvad
siger i?
der er mange flere eksempler, men jeg har ikke læst dem alle da jeg blev
dårlig bare ved tanken om at folk behandler deres dyr på den måde.
der stor vist også noget om det i forgårs tror jeg det var.

giv mig lige ret at man under ingen omstændigheder dræber sine dyr
utilsigtet. hvis de skal aflives skal der være en grund og dyrlægen bør gøre
det.

Bente og Brian

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-07-01 21:53

> giv mig lige ret at man under ingen omstændigheder dræber sine dyr
> utilsigtet. hvis de skal aflives skal der være en grund og dyrlægen bør
gøre
> det.

Har ikke læst den artikkel, men gi'r dig fuldstændig ret i, at man ikke
dræber sine dyr på den måde. Folk der gør det, må være syge i hovederne.
Der burde være en straf for at mishandle/dræbe dyr ( ved igrunden ikke om
der egentlig er det? )

Med venlig hilsen

Bolette

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 02-07-01 21:53

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har lige selv siddet og læst den og er MEGET rystet. De skriver om en
> kvinder der blev træt af sin hund og smed den levende ind i fyret. hvad

Jeg kan ikke forestille mig, at du vil få et svar, der går på, at det er ok.

Jeg har heller ikke læst den artikel - kan man stole på den?

Jeg mener, man kan sgu ikke smide en hund ind i mit fyr. Det skal i hvert
fald være en ret lille en - og mit oliefyr er ret stort. Hvis man kunne få
presset hunden ind i brænderrøret, tror jeg slet ikke, at det ville tænde.

Hvis man absolut vil tage livet af en hund, må der da være nemmere metoder.

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 03-07-01 22:03

Hej

Det er skam rigtig nok. Historierne stammer fra Det veterinære Sundshedråd
årlige rapporter om dyremishandling i DK.

KH
søs

Lars Bonnesen <none@noneæøå.com> skrev i en

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-07-01 22:08

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9hpb1u$lhf$1@news.inet.tele.dk...
> har nogen af jer læst den artikkel om dyr i BT i går???

kan artiklen mon læses online og er der et link?

MVH Ami

Fra : Lucky

Dato : 02-07-01 23:24

Jeg tror ikke der er nogen online artikkel, men jeg arbejder på at få den
lagt op på min hjemme side så i alle kan se den.
sender linket når det er klaret.,

Bente

Lucky <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hpb1u$lhf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-07-01 00:17

Hejsa,
jeg læste godt artiklen.
Det var en artikel som opsumerede de uhyggeligste ex. på aflivning el.
rettere sagt uprofessionelle og amatør agtige forsøg på det samme.
Der nævnes ex.vis en rottweilerkryds hvalp som blev smidt i en sø i Kbh med
en sten om halsen, desværre og HELDIGVIS kunne snuden lige nå op over
vandkanten og hunden blev reddet af forbi passerende.

Af andre metoder kan nævnes hængning og brug af spade.
Artiklens formål var at vise, at antallet af selvaflivninger som oftest er
yderst smertelige for dyrene og påfører dem usandsynligt store lidelser(i
dette tilfælde hundene) og at man derfor SKAL søge dyrlæge.
(Med mindre man er jæger måske??)

En anden pointe i artiklen var at de omtalte hunde IKKE var ramt af sygdom,
men simpelthen var "i vejen" for deres ejere.

Og selvfølgelig har i ret i at man ikke afliver sine dyr utilsigtet, men det
er desværre udvejen for en stor del af landets hunde :c(

Med hundehilsen
Martin & Laika.

"Lucky" <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> har nogen af jer læst den artikkel om dyr i BT i går???
SNIP

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 16-07-01 19:51

Hejsa NG

Puha, bare tanken om de stakkels hundes endeligt giver mig også kvalme....
èn af mine veninders to døtre på 10 og 11 fandt faktisk en hundehvalp i en
sort plastiksæk ude i en sø lige ved siden af deres skole. Sækken lå i
vandkanten, så tøserne trak den på land af nysgerrighed og finder en
hundehvalp med halvdelen af hovedet hakket af. Jeg håber bare, at den døde
hurtigt og at den kun blev smidt i vandet udelukkende for at andre ikke
skulle kunne opdage, hvad der var sket og ikke fordi den ikke var helt død.

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvad der går gennem de menneskers hoveder,
når de beslutter sig for at gøre sådan noget!

Rystende hilsener
Tina