WebCam igennem en router...
Fra : Christian Mygind

Dato : 02-01-01 00:03

(Postede denne problematik i tele.internet.adsl uden svar - prøver hér!)

Under juletræet lå en webcam. Det røg op ovenpå skærmen og virker fint. Men
jeg kan ikke se eller høre min "modpart" igennem min Pro@ccess Speedstream
Router. Jeg har læst på http://proaccess.jth.net/program.html at der er
problemer med Netmeeting, men at Cu-Seeme skulle virke. Det gør det bare
ikke hos mig. Har nogen af d'herrer erfaringer med webcam's igennem en
ADSL-router?

/Chr, Aarhus

Fra : N/A

Dato : 03-01-01 11:50

Fra : Christian Mygind

Dato : 03-01-01 11:50

> Det kommer an på hvad din modpart anvender af program.

Klart. Jeg har samme problem med manglende billede/lyd i min ende, uanset om
vi anvender CuSeeMe eller NetMeeting (samme program samtidigt begge steder,
naturligvis). Min tester i den anden ende bruger en alm. dial-up modem
forbindelse og tildelt en tcp/ip-adresse af sin udbyder, som jeg så ringer
op til.

> Under kommunikationen anvendes en TCP og/eller UDP port til at sende dig
> data. Denne port skal der være åbnet for i din router, og skal så henvises
> (NAT) hen til den maskine du sidder på.

Så langt er jeg med Speedstreem-Routeren fra Pro@'s manual nævner selv,
at dens NAT skulle virke med CuSeeMe.

Stadig ingen med erfaringer med dette?

/Chr

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-01 13:18

"Christian Mygind" <chr@mygind.net> wrote in message
> Så langt er jeg med Speedstreem-Routeren fra Pro@'s manual nævner
selv,
> at dens NAT skulle virke med CuSeeMe.

Hvilken manual? Da jeg fik P@ på arbejdet, blev der udleveret et
fotokopieret TDK hæfte. Dette nævner intet om CuSeeMe.

Denne manual (som jeg har) nævner kun at der er åbnet for portene 21, 25, 53
og 80 på WAN interfacet.

Derimod er der åbnet for alle porte over 1023 på LAN interfacet, dvs.
udgående trafik.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 03-01-01 13:38

On Wed, 3 Jan 2001 13:18:17 +0100, in dk.edb.netvaerk you wrote:

>Hvilken manual? Da jeg fik P@ på arbejdet, blev der udleveret et
>fotokopieret TDK hæfte. Dette nævner intet om CuSeeMe.

En af manualerne fra Efficient.
Links til dem (PDF-filer) findes på min hjemmeside.

- Jørgen
http://proaccess.jth.net/

Fra : Christian Mygind

Dato : 03-01-01 16:30

> Links til dem (PDF-filer) findes på min hjemmeside.
>
> - Jørgen

Ja det var vistnok fra Jørgens forbandet udmærkede side, at jeg fik den...

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 03-01-01 16:27

> [...]
53
> og 80 på WAN interfacet.
>
> Derimod er der åbnet for alle porte over 1023 på LAN interfacet, dvs.

Det er rigtigt. Jeg fik også kun omtalt fotokopier, men jeg rodede lidt på
nettet, og fandt den guide, som ISP'erne modtager, hvori det nævnes.
Jeg har sendt en kopi af den til din mailadresse, så du kan kigge...

/Chr