Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto der blev væk fra CF kort
Fra : Per H

Dato : 17-03-07 16:34

Jeg har taget billeder på mit Canon Powershot A95, fra et bryllup, og
ældre. Men nu er der slet ikke nogle billeder på længere, på CF
kortet. Jeg har så prøvet at sætte kortet over i mit gamle povershot,
men de er slet ikke at finde. Men der kommer et foto op i et brykdel
af et sekundt, sånoget er der alså derinde. og jeg har ikke sletttet
dem.

Findes der en mulighed for at få de uerstattelæige foto tilbage??

Jeg kan se at der ligger andre filer på cf kortet fra en navigator.
men alså ingen foto.

Hvad gør jeg?

Vh Per

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-03-07 17:53

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvad gør jeg?

Du holder øjeblikkeligt op med at bruge CF kortet, indtil billederne er
reddet ud.

Programmet PhotoRescue skulle være godt til det formål.
Du kan hente en prøve version her:
http://www.datarescue.com/photorescue/download.htm
så kan du se hvad den kan finde, og vurdere om det er pengene (godt 100 kr)
værd!

Jeg har ikke selv prøvet programmet, da jeg (endnu) ikke har stået i den
situation.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : kk

Dato : 17-03-07 22:03

> [...]
> kr) værd!
>
> Jeg har ikke selv prøvet programmet, da jeg (endnu) ikke har stået i den

Hej,
Prøv at gå til: www.convar.com og hent PC Inspector SmartRecovery, - det
finder evt billeder på et CF kort, også dem du ikke ved at du har.
Good luck.
mvh
kk

Fra : Per H

Dato : 17-03-07 22:32

On Sat, 17 Mar 2007 17:53:22 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> skrev:

> [...]
>reddet ud.
>
>Programmet PhotoRescue skulle være godt til det formål.

1000 tak til jer alle. jeg fik reddet bryllupsbillederne.

Undrer mig stadig over at de kunne forsvinde
Vh Per

Fra : Hans

Dato : 18-03-07 00:54

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 1000 tak til jer alle. jeg fik reddet bryllupsbillederne.
>
> Undrer mig stadig over at de kunne forsvinde
> Vh Per

Det er næppe sket af sig selv.

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-03-07 11:40

Hans wrote:

> Det er næppe sket af sig selv.

Det kan det sagtens. Jeg har været ude for det et par gange indtil videre.
Det er meget irriterende.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Hans

Dato : 18-03-07 12:09

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan det sagtens. Jeg har været ude for det et par gange indtil videre.
> Det er meget irriterende.

'Sagtens'?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 18-03-07 12:43

Hans wrote:
> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er næppe sket af sig selv.

Nej, det skyldes enten fejl på kortet eller "bad design" af kameraet,
der evt kan fumle, hvis man slukker, når det er ved at skrive. Det kan
osse skyldes at man tager kortet over i en PC, og ser billeder og sætter
det tilbage. Nogen gange skriver windos porgrammerne en eller anden
billedindeksfil, som kameraet bliver bage for. Derfor: når kameraet
kommer i computren, kopierer man alt over, verificerer det og
formatterer kortet i kameraet.

Bo //

Fra : Per H

Dato : 18-03-07 14:02

On Sun, 18 Mar 2007 12:42:54 +0100, Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk>
skrev:

> [...]
>billedindeksfil, som kameraet bliver bage for. Derfor: når kameraet
>kommer i computren, kopierer man alt over, verificerer det og

skal man formatere det hvergang man har overført foto, eller har haft
kortet ude?

Vh Per

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-03-07 18:16

Per H skrev:

> skal man formatere det hvergang man har overført foto, eller har haft
> kortet ude?

Nej, det er overhovedet ikke nødvendigt.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : ksk

Dato : 18-03-07 19:02

> Det er næppe sket af sig selv.

du er simplehen lyn intelligent Hans ..hvor for du alle de super svar fra
???? er det noget der bare komme ad sig selv ,,,??? jeg er dybet
impoeret

KsK