Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
datostempel på billederne
Fra : rasmus

Dato : 13-03-07 10:40

Hejsa,

Jeg har fået en stak billede ... alle billederne har med grimme røde
bogstaver et klokkeslæt skrevet i nederste højre hjørne.

Er det en funktion, man kan slå fra i billedviseren eller er det bare en del
af billedet? Jeg kan ikke se tidsstemplet på thumbs men de er der når
billedet udskrives eller vises på skærmen.

ras

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-03-07 10:53

rasmus wrote:

> [...]
> røde bogstaver et klokkeslæt skrevet i nederste højre hjørne.
>
> Er det en funktion, man kan slå fra i billedviseren eller er det

Det er noget dit kamera har sat ind. Det skulle overraske mig voldsomt,
hvis du ikke kan slå det fra på kameraet, men for de eksisterende
billeder er der ikke noget at gøre.

Du kan selvfølgelig prøve at fjerne bogstaverne, men det er et stort
arbejde og bliver langt fra altid godt, afhængigt af billeder.

> Jeg kan ikke se tidsstemplet på thumbs men de er der når billedet
> udskrives eller vises på skærmen.

JPEGs har ofte indlejrede thumbnails. Det kan være kameraet tilføjede
klokkeslettet efter det lavede thumbnail.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : rasmus

Dato : 13-03-07 11:06

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget dit kamera har sat ind. Det skulle overraske mig voldsomt,
> hvis du ikke kan slå det fra på kameraet, men for de eksisterende
> billeder er der ikke noget at gøre.

- æv

ras