Problem med validering
Fra : Stefan Christensen

Dato : 18-03-07 19:47

Hej!

Jeg starter med at sige at jeg er nybegynder....

Jeg har prøvet at lave en hjemmeside og det er egentlig gået godt
nok, men når jeg prøver at få den valideret får jeg en fejl jeg
ikke forstår. De mener der er noget galt med dette:

Er der nogen der kan gi mig en forklaring så ville jeg være meget
taknemlig...
På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-07 19:52

"Stefan Christensen" <stefan81@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at lave en hjemmeside og det er egentlig gået godt
> nok, men når jeg prøver at få den valideret får jeg en fejl jeg
> ikke forstår. De mener der er noget galt med dette:

Hvad siger validatoren? Et link til siden er nærmest en forudsætning for at
kunne hjælpe

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Brian Joergensen

Dato : 18-03-07 20:08

Carsten Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Stefan Christensen" <stefan81@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger validatoren? Et link til siden er nærmest en forudsætning for at
> kunne hjælpe
>

> --
Jeg går stærkt ud fra det er apostroffen i trunte´s (´) der er problemet.
Udskift apostroffen med det korrekte iso-8859-1 kodenavn (&apos;) eller kodenr.
(&#39;).

I din HTML kode skal du skrive følgende:

eller

Fra : Brian Joergensen

Dato : 18-03-07 20:11

http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp

Fra : Stefan Christensen

Dato : 18-03-07 20:32

Brian Joergensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> (&#39;).
>
> I din HTML kode skal du skrive følgende:

Okay det vidste jeg ikke, man lærer noget nyt hver dag
Men i valideringen er det > der er markeret som fejl???

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-03-07 21:39

Brian Joergensen wrote:

> Jeg går stærkt ud fra det er apostroffen i trunte´s (´) der er
> problemet. Udskift apostroffen med det korrekte iso-8859-1 kodenavn
> (&apos;) eller kodenr. (&#39;).

Den slags plejer validatoren ikke at brokke sig over. Det er et fuldt legalt
tegn i en tekst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 11:36

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Den slags plejer validatoren ikke at brokke sig over. Det er et fuldt
> legalt tegn i en tekst.

Manglende angivelse af tegnsæt?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-03-07 20:38

Carsten Sørensen wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en

> Manglende angivelse af tegnsæt?

Nej, apostrof: '. Men der var tilsyneladende blevet brugt accent acute: ´,
hvilket heller ikke plejer at give valideringsproblemer, når tegnet er
korrekt placeret over bogstaver som f.eks. a: á = &#225;. Det er nok der,
hunden ligger begravet - accenten stod alene.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Stefan Christensen

Dato : 18-03-07 20:30

> [...]
> "Stefan Christensen" <stefan81@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger validatoren? Et link til siden er nærmest en forudsætning for at

Hjemmesiden er: www.angelfire.com/planet/trunte
alle gode råd og rettelser modtages

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-07 21:24

Brian Joergensen skrev:

> Jeg går stærkt ud fra det er apostroffen i trunte´s (´) der er
> problemet. Udskift apostroffen med det korrekte iso-8859-1
> kodenavn (&apos;) eller kodenr. (&#39;).

Man kunne også vælge at følge dansk retstavning og helt droppe
apostroffen:

Genitiv (ejefald) dannes på dansk ved at tilføje -s, ikke -'s.
Endelsen -'s skal dog bruges ved forkortelser der ikke udtales som
ord (LO's, KU's, FN's).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-03-07 20:11

"Stefan Christensen" skrev i en meddelelse...

> [...]
> ikke forstår. De mener der er noget galt med dette:

> Er der nogen der kan gi mig en forklaring så ville jeg være meget

Er du helt sikker på, det er sådan det står? Der er ikke brugt et andet tegn
i stedet for...

´

....det lille skråtegn i toppen?

Du kan evt. prøve med

Men som Carsten siger, et link til siden, så skal du ganske sikkert få bedre
besked.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-03-07 20:51

"Stefan Christensen" skrev i en meddelelse...

> Er der nogen der kan gi mig en forklaring så ville jeg være meget
> taknemlig...

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.angelfire.com%2Fplanet%2Ftrunte%2F

Du har masser fejl, hvoraf nogle med næsten garanti stammer fra det
indlejrede kode fra gratis-udbyderen.

Men lad os starte fra en ende

Du har et uafsluttet robots meta tag helt i linje 7.

Afslut det med

/>

Når dette er rettet, så har du nogle manglende alt, som er rimelig lette at
klare.

Alle &-tegn i link-adresser kan du skifte til &amp; for at fjerne fejl om
entity (er ikke _helt_ sikker på, hvad der menes, men det er metoden til at
slippe for dem. Sandsynligvis beyder &-tegnet noget forskelligt i forkellige
sammenhænge, ligesom visse andre tegn har flere betydninger.).

Prøv at se, hvor mange fejl, der så er, når det er klaret.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stefan Christensen

Dato : 18-03-07 21:51

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> sammenhænge, ligesom visse andre tegn har flere betydninger.).
>
> Prøv at se, hvor mange fejl, der så er, når det er klaret.

Okay det hjalp virkelig meget, mange tak. Alle fejl er væk bortset fra:

Fra : Brian Joergensen

Dato : 19-03-07 07:39

mvh.
Brian Joergensen
webdesign123.dk

Fra : Stefan Christensen

Dato : 19-03-07 13:12

Brian Joergensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Okay så virker det... 0 fejl. Man må åbenbart ikke bruge <br
/> der skal bruges float eller .flydestop, så sprang den lige
igennem.
Mange tak for hjælpen, det havde været et mareridt uden jeres
hjælp. SC

Fra : Knud

Dato : 19-03-07 18:14

Hej Stefan.
"Stefan Christensen" <stefan81@mail.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> igennem.
> Mange tak for hjælpen, det havde været et mareridt uden jeres

Har du en særlig måde at validere på?
Mareridt er kun at se på din side.
Kender andre som mener at angelfire er stedet for en hjemmeside, men det
er det sikkert også bare fordi jeg ikke kan se hvor gode de er, men se
selv, det er en side som rykker http://www.angelfire.com/nv/oascene/
Til dig, køb et domæne, få en ide om hvad du vil skrive om, få en god
plads på Google, så finder vi dig.
Mvh Knud