MS Windows
briani 27239
Net use
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-03-07 13:41

Er der nogen herinde, som har forstand på brugen af net use-kommandoen,
for jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg skal have lavet en batch-fil, som bliver indlæst under opstarten
af WinXP MCE, så jeg slipper for at skulle indtaste brugernavn og
adgangskoden til mine netværksshares.

Har fundet dette link på nettet:
<http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?threadId=999671>

På ovenstående link er et eksempel med net use, som ser sådan her ud:
net use X: \\server\share /user:domain\userid password

Har prøvet:
net use V: \\IP-adresse\sharenavn /user:brugernavn\userid adgangskode

- men får fejlen: System error 1326 has occurred. Logon failure: unknown
user name or bad password.

Fatter det ikke, for brugernavn og adgangskode er rigtig. Hvad gør jeg
forkert?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Aron

Dato : 18-03-07 14:05

Thomas G. Madsen wrote:

> Har prøvet:
> net use V: \\IP-adresse\sharenavn /user:brugernavn\userid adgangskode

Prøv med "net use v: \\ip-adressen\sharenavn /user:brugernavn password"
eller "net use v: \\ip-adressen\sharenavn /user:domain\brugernavn password"

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-03-07 14:24

Aron skrev:

> Prøv med "net use v: \\ip-adressen\sharenavn /user:brugernavn password"

Den virkede. Tak for hjælpen :)

--
Hilsen
Madsen