MS Windows
briani 27239
Windows 2000 og Windows Update
Fra : simonh

Dato : 17-03-07 18:05

Hej

Nogle bekendte har en gammel Windows 2000-baseret computer, hvor Windows
Update og Automatiske Opdateringer ikke virker (længere).

Den lille globus for opdateringer nede i systembakken bliver ved med at sige
"Downloading updates: 0%" eller noget i den retning samtidigt med at
processen bruger cirka 90% CPU konstant.

Når man går ind på update.microsoft.com, kommer den aldrig videre end til
"locating updates for your computer"

Microsoft har jo ikke stoppet understøttelsen af Windows 2000 endnu, så det
burde virke.

Er der nogle systemindstillinger jeg skal lave om på, før det virker? Evt.
aktivere nogle services eller noget i den stil?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 17-03-07 19:00

"simonh" skrev
> [...]
> "locating updates for your computer"
>
> Microsoft har jo ikke stoppet understøttelsen af Windows 2000 endnu, så

Jeg havde et lignende problem på 2 forskellige PC'er som anvendte Windows
2000.
Jeg løste problemet ved at anvende:
Microsoft Baseline Security Analyzer 2.0
MBSA 2.0 offers extended security configuration checks beyond the other
Microsoft updating technologies.
Furthermore, MBSA 2.0 is designed to be used in conjunction with Microsoft
Update (MU), Windows Server Update Services (WSUS) and the SMS Inventory
Tool for Microsoft Updates (ITMU) in order to audit and verify the update
state of a target machine.
MBSA 2.0 offers complete consistency with the other tools since it also
utilizes the common Windows Update Agent (WUA) infrastructure.

http://www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsa2/default.mspx

Using this tool, I could determine which updates was missing on the PC's.
I had to download manually some security updates, and then the automatic
windows update worked again (the update icon)

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : John

Dato : 17-03-07 20:53

"simonh" <nogen@usenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Er der nogle systemindstillinger jeg skal lave om på, før det
> virker? Evt. aktivere nogle services eller noget i den stil?

Tip:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;818018

Et værktøj:

http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

John

Fra : [Danmark] 4 mibts

Dato : 18-03-07 17:06

Du kan Downloade alle 4 opdaterings pakker fra denne side.

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/