xhtml og html ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-03-07 03:05

ja jeg ved ikke hvad der er sket med min Nvu men den har fået den ide at den
vil gemme filerne som xhtml

Det går sådan set også godt nok i fierfox men når jeg åbner dem eller prøver
at åbne dem ie ja så vil den bare gemme filen :( ???

hvad sker der ?

Mv.
BMM

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-03-07 11:02

"Bo M. Mogensen" skrev i en meddelelse...

> [...]
>
> Det går sådan set også godt nok i fierfox men når jeg åbner dem eller
> prøver at åbne dem ie ja så vil den bare gemme filen :( ???

Sandsynligvis er din NVU indstillet på at sende med anbefalet mime type, som
IE ikke forstår... En god forklaring er her:

http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xhtml11

....men for så vidt er hele siden nu interessant

MVH
Rune Jensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-03-07 12:02

Rune Jensen wrote:
HI Rune :)

> Sandsynligvis er din NVU indstillet på at sende med anbefalet mime
> type, som IE ikke forstår... En god forklaring er her:

jamen jeg havde lavet noget kløjs i opsætningen af Nvu det er nu rettet
så den laver html sider i stedet for xhtml sider

men jeg lavde lidt søgning på Google der er ellers mange sider der mener
xhtml er fremtiden
men indtil vider så ser den bare mærkelig ud i Nvu :) ?

> http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xhtml11
>
> ...men for så vidt er hele siden nu interessant

jeg vil kikke på den lige så snart jeg for noget båndbrede :)