Hidden class vises i Internet Explorer
Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 17-03-07 02:24

Hej,

Jeg, som mange andre, har et problem med Internet Explorer 7. På
min side http://junkuhn.com - under "Area 42" har jeg lagt et ur
op, lavet i flash (class="clock-show"). Det er i en class, som er
givet atributtten "visibility:hidden", og ved mouseOver på en
anden class (class="clock"), skal den vises. Dette virker fint i
FireFox, men ikke i Internet Explorer.

Det hele er CSS styret, og her er koden for de 2 klasser:

#tst a .clock-show{   visibility:hidden;
            position:absolute;
            right:550px;
            top:150px;
            border:0;}

#tst a.clock:hover .clock-show{    width:177px;
                height:41px;
                visibility:visible;
                position:absolute;
                right:550px;
                top:150px;
                border:0;}

På forhånd tak.

PS: Håber det er iorden med en smugle kode i indlæget..:)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-03-07 03:39

Frederik Junkuhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>                 border:0;}
>
> På forhånd tak.
>

> PS: Håber det er iorden med en smugle kode i indlæget..:)

Har mødt det før.
Attributten visible er til at skifte mellem overlappende elementer
(selv om et object er hidden, tager det plads i designet, så hvis
der ikke er noget der dækker over det, vil det vises alligevel.
Svarer lidt til at bruge z-index.)
Brug diplay:none og display:block i stedet - det fjerner/tilføjer
objektet fra/til designet. Og det virker. Bruger det ofte... ;>)

Birger

Fra : Frederik Junkuhn

Dato : 17-03-07 10:26

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Brug diplay:none og display:block i stedet - det fjerner/tilføjer
> objektet fra/til designet. Og det virker. Bruger det ofte... ;>)

Tak for dit hurtige svar Biger, men det virker stadig ikke i Internet
Explorer 7. Min kode ser nu sådan her ud:

#tst a .clock-show{   display:none;
[...]

                display:block;
                position:absolute;
                right:550px;
                top:150px;
                border:0;}

Den følder iøvrigt heller ikke min "position:absolute".

-Frederik