Få DIV til at fylde den resterende plads
Fra : Sparre

Dato : 16-03-07 23:29

Hejsa

Synes selv jeg har nogenlunde styr på CSS, i hvert fald sådan til det
daglige, men det her driller altså lidt.

Jeg har et simpelt design hvor jeg bygger det hele op i div blokke med
float den ene og den anden vej, og det virker fint nok.

Designet er som følger, håber i forstår.

DIV (header) der er 80px høj og fylder 100% i bredden
DIV (menu) der er 200px bred | DIV (content) der gerne skulle fylde
resten af pladsen

altså et simpelt header, menu, content design (et administrations
interface)

"content" blokken skulle gerne fylde den resterende plads til højre
for "menu" blokken, men den fylder kun så meget som dens indhold

Ligeledes ville jeg gerne have "menu" blokken til at fylde den
resterende plads under "header" blokken

Synes dog ikke helt mine forsøg lykkedes, der må da være en måde at
angive at den skal "fylde" op, men kan enten ikke huske hvordan, eller
også gør jeg det forkert

Problemet ligger jo mest af alt i at 100% bliver udregnet efter
browseren bredde og ikke umiddelbart efter den plads der er til
rådighed.

Håber nogen lige kan pege mig i den rigtige retning....

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-03-07 01:14

On 16 Mar 2007 15:29:29 -0700, "Sparre" <sparrez@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>"content" blokken skulle gerne fylde den resterende plads til højre
>for "menu" blokken, men den fylder kun så meget som dens indhold

Prøv at give din content-div 100% bredde og så en margin på (godt)
200px, så kan de floates sammen.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU
Demonstrér 17. marts: www.nejtilkrig.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 17-03-07 03:51

Sparre wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> rådighed.
>
> Håber nogen lige kan pege mig i den rigtige retning....

Microsft er meget dårlige til at regne.. ;>(
float din menu left, og lad content være 100%, og float den right. (eller left/right
omvendt...). Og faktisk skal den gøre det selv uden at floate content, hvis du har
menuen før content i koden.
"Fylde ud" kommer de ikke til, for div's bliver aldrig højere end indholdet, med
mindre du selv regner den rigtige højde ud og angiver den manuelt.

Birger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sparre

Dato : 17-03-07 09:59

On 17 Mar., 03:51, Birger Sørensen <sdcXfje...@bbsorensen.com> wrote:

> [...]
> mindre du selv regner den rigtige højde ud og angiver den manuelt.

Mange tak, det ser ud til at virke, også sådan jeg har gjort det
tidligere, denne gang havde jeg fået en float for meget med ind :)

--
Sparre