Begrænset forbrug hos TelMore ?
Fra : Lars Just

Dato : 02-07-01 00:35

Dav's...

Jeg vil lige høre nogen af jer, som har lidt TelMore erfaring. Er det muligt
at spærre for opkald, når man når et givet beløb pr. måned ?

Jeg kunne tænke mig noget i retning af, at indsætte Kr. 50.- om måneden. Når
dette beløb er opbrugt, skal det ikke længere være muligt at foretage
opkald, før jeg en måned efter igen indsætter Kr. 50.-
Ikke noget med at lave negativ saldo, så abb. lukkes efter 7 dage og skal
betale gebyr for at få det åbnet igen.

Ja, jeg kunne bare købe taletidskort - men det er også til en anden
minutpris !

Jeg kan på Telmore's hp læse at de har en service, som hedder 'spærring' -
men jeg synes ikke det er særligt oplysende.

Så jeg tænkte, at nogen med et Telmore abbonnement, måske kunne uddybe denne
service (spærring) lidt for mig ?

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 08:04

Lars Just skrev:

>Jeg vil lige høre nogen af jer, som har lidt TelMore erfaring. Er det muligt
>at spærre for opkald, når man når et givet beløb pr. måned ?

Ikke så du kan stole på at saldoen ikke går i minus. Det har
Frank selv skrevet (her i gruppen vist). Det har noget at gøre
med at der er en forsinkelse i systemet. Kun taletidskort kan
forhindre det.

--
Bertel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-07-01 20:18

Bertel Lund Hansen skrev:

>Kun taletidskort kan forhindre det.

Egentlig mærkeligt at Telmore ikke bruger taletids-systemet.

Ens konto skal være i plus - og det ville da være smart nok, om man
som nu, indbetalte penge - men at man så selv skulle indtaste en kode
for at pengene røg ind på kortet.

Det ville da være smart, så kunne man følge med i ens saldo direkte i
telefonens display - det kan man ikke nu.

Men der er måske ulemper ved det?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Brian Jensen

Dato : 02-07-01 13:11

"Lars Just" <larsjust@get2net.dk> skrev:

>Ja, jeg kunne bare købe taletidskort - men det er også til en anden
>minutpris !

Ganske vist, men til gengæld skal du ikke betale abonnement.
Der har jeg hidtil skullet af med 25 kr. pr. md. hos Sonofon, og da jeg
ikke bruger min mobifon ret meget kan det alligevel bedre betale sig for
mig at have et taletidskort.
--
Mvh Brian Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 14:07

Brian Jensen skrev:

>Der har jeg hidtil skullet af med 25 kr. pr. md. hos Sonofon, og da jeg
>ikke bruger min mobifon ret meget kan det alligevel bedre betale sig for
>mig at have et taletidskort.

Men endnu bedre at du tilmelder dig Telmore eller Tiscali.

--
Bertel

Fra : Brian Jensen

Dato : 02-07-01 15:51

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> skrev:

>Men endnu bedre at du tilmelder dig Telmore eller Tiscali.

Er der slet ikke abo-afgift hos dem, eller er de bare billigere?
--
Mvh Brian Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 16:01

Brian Jensen skrev:

>Er der slet ikke abo-afgift hos dem, eller er de bare billigere?

Begge dele. Nul abonnement og 1,25 kr./min. Eneste hage er at de
forbeholder sig ret til at lukke for nummeret hvis man ikke
bruger for et minimumsbeløb (ca. 75 kr. pr. kvartal). Min kører
dog ufortrødent videre på sjette måned med et forbrug på omkring
1/10 af det.

--
Bertel

Fra : Brian Jensen

Dato : 02-07-01 17:13

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> skrev:

>Begge dele. Nul abonnement og 1,25 kr./min.

Så har jeg desværre været for hurtig med at købe det TDC kort i
formiddags.
Men en af mine irl venner kan da få glæde af dine oplysninger ret snart.

BTW, hvad tager de så for sms?

>dog ufortrødent videre på sjette måned med et forbrug på omkring
>1/10 af det.

Altså ligesom nogle internet-udbydere _forbeholder_ sig ret til at lukke
gratis-hp hvis disse ikke opdateres jævnligt?
Jeg tror nok min gamle hp på det gamle opsagte kontonr. ikke er fjernet
endnu.

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Michael Legart

Dato : 02-07-01 17:13

On Mon, 02 Jul 2001 18:12:36 +0200, Brian Jensen <brian.nospam@jensen.mail.dk> wrote:
> BTW, hvad tager de så for sms?

0,25.

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-01 17:29

Brian Jensen skrev:

>Altså ligesom nogle internet-udbydere _forbeholder_ sig ret til at lukke
>gratis-hp hvis disse ikke opdateres jævnligt?

Ja.

>Jeg tror nok min gamle hp på det gamle opsagte kontonr. ikke er fjernet
>endnu.

Jeg ved at min 3 år gamle hjemmeside ikke er fjernet endnu.

--
Bertel

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-07-01 20:39

On Mon, 02 Jul 2001 18:28:50 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg ved at min 3 år gamle hjemmeside ikke er fjernet endnu.

Min første hjemmeside eksisterer også endnu har jeg lige opdaget
Det er snart lang tid siden jeg var kunde hos Teledanmark Internet men
hjemmesiden eksisterer skam i bedste velgående.

Lars

Fra : Thïngmand

Dato : 03-07-01 08:28

> Min første hjemmeside eksisterer også endnu har jeg lige opdaget
> Det er snart lang tid siden jeg var kunde hos Teledanmark Internet men
> hjemmesiden eksisterer skam i bedste velgående.

Det er den slags fremtidens arkæologer graver frem

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-07-01 14:00

Bertel Lund Hansen skrev:

> Begge dele. Nul abonnement og 1,25 kr./min. Eneste hage er at de
> forbeholder sig ret til at lukke for nummeret hvis man ikke
> bruger for et minimumsbeløb (ca. 75 kr. pr. kvartal).

Som reglerne er nu, er det vist sådan, at man - hvis man bruger for
under 25 kr. pr. måned/75 pr. kvartal - skal betale 15 kr. om måneden.
Kort sagt: Telmore er abonnementsfri sålænge man bruger for over 25 kr.
om måneden. Ellers koster det 15 kr. om måneden.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/