Northman sikkerhedspakke - User ID?
Fra : Ole Axelsen

Dato : 01-07-01 23:28

Jeg skulle i går hjælpe en bekendt med opsætningen af TDC Bredbånd. For at
få lidt sikkerhed ville vi installere den medfølgende Northman
sikkerhedspakke. Det gik også fint, og vi fik onlineregistreret så vi kunne
få et password. Problemet opstår når vi starter programmet. Det beder om et
User ID. Hvor får vi det fra? Vi har prøvet med hans navn, hans E-mail
adresse, kundenummer til TDC, ordrenummer fra bekræftelsen og ingen af dem
accepteres. Hotline havde lukket, da vi sad med problemet, så vi kunne ikke
spørge der.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Schiller

Dato : 02-07-01 13:21

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse, kundenummer til TDC, ordrenummer fra bekræftelsen og ingen af dem
> accepteres. Hotline havde lukket, da vi sad med problemet, så vi kunne

Har han ikke fået en eller anden lap papir med hvorpå at det bruger id som
skal
bruges er på ? For hvis det ikke er fulgt med har de lavet en brøler hos
TDC.
For sådan et skal han jo have for at kunne starte programmet op.
Jeg bruger godt nok ikke selv programmet , men alt jeg har haft indkøbt
hvortil
at der hører et bruger id til , har det altid fulgt med på enten en lap
papir eller på
coveret af pladen.
Prøv at tage det hele med ned til den nærmeste TDC butik og forklar dem
situationen. Så kan det da tænkes at de giver ham et nyt program hvor at
bruger id´et følger med.

Det er faktisk det eneste jeg kan råde dig til.

Hygge
Schiller

Fra : Foo Bar

Dato : 05-07-01 09:57

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> accepteres. Hotline havde lukket, da vi sad med problemet, så vi kunne ikke

Halløj!

Har selv lige installeret TDC's bredbåndspakke med 'sikkerheds'
hurlumhej...

Når du kører programmet fra sikkerheds CD'en skal du starte op som CD'en
ville gøre selv (hvis den får chancen...) - Kig i autorun filen i \ på
CD'en. Kør IKKE installationsprogrammet der ligger i et sub-directory.
TDC's program kører selv installationen - OG laver en
online-registrering af produktet direkte hos Norman - og de sender
(straks!) en registrerings-nøgle til den e-mail adresse du har oprettet
under online-registreringen af din ADSL-forbindelse. Noget forbandet rod
- men det virker tilsyneladende..! :)

Værdien af sikkerhedspakken er straks en heeelt anden historie... Så
vidt jeg lige kan filme, så indeholder CD'en kun "Norman Privacy", der -
så vidt jeg forstår - kun er kryptering af filer og e-mails..?!

Claus