Ændring i CSS i IE7?
Fra : Troels Jensen

Dato : 14-03-07 00:04

Hej

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en hjemmeside. Den kan ses på
http://ny.vocalline.dk/nyheder. Jeg var ellers færdig med de sidste
tjek - inkl browsertjek i IE6, Safari, Opera og FF, da jeg
tilfældigvis så siden på min kammerats computer med IE7. Her ser siden
noget anderledes ud i bunden, og logoet til højre er også rykket noget
ind.

Jeg kan godt regne ud, at det er fordi jeg har lavet en side med en
fast bredde og positioneret nogle elementer i forhold til højrekant og
bund. Men er der nogen, der ved, hvad der præcis er galt, hvad der er
lavet om i IE7, og hvordan jeg evt kan ændre det med en conditional
comment?

Jeg går ud fra, at den doctype, jeg deklarerer, ikke gør det sværere
for mig...? Eller?

/Troels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-07 00:26

Troels Jensen skrev:

> Jeg går ud fra, at den doctype, jeg deklarerer, ikke gør det
> sværere for mig...? Eller?

Jo - lige netop "eller". Din xml-erklæring sætter IE6 i quirksmode,
mens IE7 (og Firefox, Opera m.fl) går i standardmode.

Se evt.
<http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-03-07 03:36

Troels Jensen skrev:

> ændre det med en conditional comment?

Nu vi snakker om det, så kommer der i IE6 en umotiveret
<![endif]--> i øverste venstre hjørne af skærmen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Troels Jensen

Dato : 14-03-07 11:58

On 14 Mar., 00:26, Jens Gyldenkærne Clausen <j...@gyros.invalid>
wrote:

> Jo - lige netop "eller". Din xml-erklæring sætter IE6 i quirksmode,
> mens IE7 (og Firefox, Opera m.fl) går i standardmode.

Al den tilpasning frem og tilbage... og så var det doctypen, der var
problemet. Så kan jeg sikkert roligt fjerne mit conditional comment,
når jeg har ændret doctypen til ren xhtml.

> Se evt.
> <http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xmldeklaration>

Så kunne jeg lære det. Tak for hjælpen.

/Troels

Fra : Troels Jensen

Dato : 14-03-07 11:59

On 14 Mar., 03:36, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Nu vi snakker om det, så kommer der i IE6 en umotiveret
> <![endif]--> i øverste venstre hjørne af skærmen.

Ja, det kan jeg da godt se nu. Den må væk.

/Troels