Stofanet vs. ADSL
Fra : Boel

Dato : 01-07-01 23:20

Hej NG

Jeg flytter snart til Århus hvor jeg skal studere. Jeg skal derfor på SU.
Desværre er jeg blevet afhængig af nettet og jeg er vant til en 1Mbit
forbindelse.
Det får jeg nok ikke råd til på SU, så derfor skal jeg have fat i den
billigst mulige bredbåndsløsning.
Hvad er billigst når man har et relativt stort forbrug på 2-3 timer om dagen
og ofte store downloads (500-700MB) flere gange i ugen.
Stofa eller adsl?

Regards
Boel

Fra : Andreas

Dato : 02-07-01 08:47

On Mon, 2 Jul 2001 00:19:49 +0200, "Boel" <a_boel@hotmail.noreply.com>
wrote:

> [...]
>Hvad er billigst når man har et relativt stort forbrug på 2-3 timer om dagen
>og ofte store downloads (500-700MB) flere gange i ugen.

Hmm, hvis man alene skal se på prisen vil jeg mene at, Stofanet har
det billigste tilbud.

Nu kan jeg forstå at du ofte har brug for store downloads og det,
skulle der ikke være noget i vejen for selvom der hos Stofa, er en
trafikgrænse på 4 GB pr.måned som man dog har mulighed for at bryde,
mod ekstra betaling. Den betaling er vist på 50 øre pr. MB og du har
mulighed for at hæve trafikloftet online til omgående virkning, hvis
du kan se at du vil ramme loftet på de 4GB.

Men hvis det er sådan at dit forbrugsloft skal hæves hos Stofa hele
tiden - så at dit faktiske forbrug kommer på på f.eks 4-5-600 kroner
så, var det måske værd alligevel at overveje en bredbåndsløsning fra
f.eks TDC som i øjeblikket kører en kampagne hvor der ikke er
oprettelsesgebyr?

Du kan eventuelt læse mere på
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2535.htm

Men siden du nu skal til at studere i Aarhus mon, så ikke det skulle
være muligt at "rende ind i" en internetforbindelse på uni med et godt
sug i?*s*

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 02-07-01 10:12

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> mulighed for at hæve trafikloftet online til omgående virkning, hvis
> du kan se at du vil ramme loftet på de 4GB.

Betalingen er dog kun 10 øre pr. MB i intervaller af 250 MB. Dvs. man kan
hæve sin grænse med 250 MB for 25 kr!

Mikkel

Fra : Andreas

Dato : 02-07-01 09:03

wrote:

>Hej NG

<...Stofa eller ADSL...>

Jeg kom lige i tanke om at du - for at kunne få internetadgang fra
Stofanet _skal_ have dem som kabeltv udbyder det sted hvor du flytter
hen.

Hvis ikke du har det så må du nok, ty til en ADSL forbindelse for at
få en kraftig linie som du er vant til men, det burde heller ikke være
noget problem i Aarhus!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
The Milarepa Fund is an international organization that supports the
Tibetan people's nonviolent struggle to regain their freedom.
http://www.milarepa.org