MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Systemoplysninger er Væk
Fra : jama

Dato : 13-03-07 14:49

OS XPpro sp2 dk, når jeg går i Start/programmer/
tilbehør/systemværktøjer/Systemoplysninger og trykker på det, sker der
intet. Har brugt sfc/scannow med CDen for at se om der mangler Filer, hvad
der ikke gør. Opdagede der var noget galt under opstarten af XP, hvor der
kom en fejlmeddelelse "auto chkdsk" manglede, hvordan kommer der orden i XP
igen? Har kørt chkdsk /F, men det hjalp ikke?
Mvh.Jama

Fra : jama

Dato : 13-03-07 14:56

jama wrote:
> [...]
> hvor der kom en fejlmeddelelse "auto chkdsk" manglede, hvordan kommer
> der orden i XP igen? Har kørt chkdsk /F, men det hjalp ikke?
Kørte lige chkdsk, her er resultatet.

KDSK kontrollerer filer (trin 1 af 3)...
ntrollen af filer er fuldført.
KDSK kontrollerer indeks (trin 2 af 3)...
ntrollen af indeks er fuldført.
KDSK genopretter tabte filer.
KDSK kontrollerer sikkerhedsbeskrivelser (trin 3 af 3)...
ntrollen af sikkerhedsbeskrivelser er fuldført.
KDSK opdagede ledig plads markeret som allokeret i
T-bitmappen.
KDSK opdagede ledig plads markeret som allokeret i disken
ndows fandt problemer i filsystemet.
r CHKDSK med parameteren /F (fix) for at løse dem.

15350075 KB samlet diskplads.
9561240 KB i 52736 filer.
17516 KB i 5212 indeks.
0 KB i beskadigede sektorer.
129659 KB i brug af systemet.
65536 KB i brug af logfilen.
5641660 KB diskplads til rådighed.

4096 byte i hver allokeringsenhed.
3837518 allokeringsenheder i alt på disken.
1410415 allokeringsenheder til rådighed på disken.
Har kørt fix, men det hjalp ikke.
jama

Fra : Lone

Dato : 13-03-07 15:21

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>XP, hvor der kom en fejlmeddelelse "auto chkdsk" manglede, hvordan
>kommer der orden i XP igen? Har kørt chkdsk /F, men det hjalp ikke?

Måske kan det være din autochk.exe på pcén er defekt på en el. anden måde?

Jeg er ikke 'nørd', men har lige siddet og rodet med brugen af
genoprettelseskonsol, og stødte dér på noget vedr. autochk.exe du måske
kan bruge...........

på MS siden http://support.microsoft.com/kb/314058/da står der bl.a.

<<<<<Når du udfører kommandoen chkdsk, kræver det brug af filen
Autochk.exe. CHKDSK søger automatisk efter denne fil i startmappen.
Det er typisk mappen Cmdcons, hvis kommandokonsollen er forudinstalleret.
Hvis Autochk.exe ikke kan findes i startmappen, prøver CHKDSK at finde
cd-rom'en med Windows-installationsprogrammet. Hvis CHKDSK ikke kan
finde installationsprogrammet, bliver brugeren bedt om at angive, hvor filen
Autochk.exe er placeret. >>>>>

Måske kan du på en eller anden fiffig måde via genoprettelseskonsolllen
få overført autochk.exe til pc'en fra din cd?

Bare et bud, måske er det helt ude i hampen............er som sagt ikke
'nørd'

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 13-03-07 15:39

Fra : jama

Dato : 13-03-07 15:55

Lone wrote:
> [...]
> genoprettelseskonsolllen få overført autochk.exe til pc'en fra din cd?
>
> Bare et bud, måske er det helt ude i hampen............er som sagt

Nu har jeg fundet autochkdsk.exe på min XP CD, hvor siger du den skal ligge
i Windows. Er det Windows/ system 32 mappen.
Mvh.Jama

Fra : Lone

Dato : 13-03-07 16:26

> Nu har jeg fundet autochkdsk.exe på min XP CD, hvor siger du den skal ligge i Windows. Er det
> Windows/ system 32 mappen.

Hov!....måske er _autochkdsk_ en anden fil end den nævnte _autochk.dsk_?
(ville jo ikke være så smart at udskifte med en forkert....)

autochk.exe ................jep ligger i C:\WINDOWS\system32 hér.

Kiggede lige på nettet og fandt ud af at programmet: autochk.exe (AUTOCHK)
startes af windows ved opstart, hvis du har haft slukket pc' på en 'uautoriseret måde'
(slukket på knappen i stedet for at lukke ned først fx.)
Hvis du har gjort det kan det jo være du kan løse problemet alene
ved at lukke ned alm., og så tænde igen......?
(hvis du har ændret noget i reg'en for at den _ikke_ skal køre AUTOCHK ved
uautoriseret slukning kan det måske være dét den har brokket sig over da
du åbnede.......hmmm...)

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 13-03-07 16:53

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> Kiggede lige på nettet og fandt ud af at programmet: autochk.exe (AUTOCHK)
> startes af windows ved opstart, hvis du har haft slukket pc' på en 'uautoriseret måde'
> (slukket på knappen i stedet for at lukke ned først fx.)

OBS! den ligger OGSÅ på denne placering:

C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386

NB: direkte citat fra
http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=160&S_Menu=23

eller Windows lukkes forkert, f.eks. gennem at lukke på Tænd/sluk knappen,
vil der automatisk laves en "diskcheck" i forbindelse med opstart.<<<<<<

.....dvs. den forsøger at bruge AUTOCHK programmet / autochk.exe filen ved opstart.

Så hvis ikke det virker at udskifte filen autochk.exe, eller at lukke alm. ned,
og så åbne igen..............så er der måske fejl i windows af en eller anden
slags. Har du systemgendannelse slået til? - kan være det kan fixe dit probl.
at vælge en tidligere tilstand..........

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 13-03-07 19:26

Lone wrote:
> [...]
> AUTOCHK ved uautoriseret slukning kan det måske være dét den har
> brokket sig over da du åbnede.......hmmm...)
Takker
Mvh.Jama

Fra : Lone

Dato : 13-03-07 19:38

> Takker
> Mvh.Jama

Jamen velbekom.

Er problemet løst/ hvis ja hvad var så løsningen på det?

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 13-03-07 20:09

Lone wrote:
> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen velbekom.
>
> Er problemet løst/ hvis ja hvad var så løsningen på det?

Jeg har fået sat det ind de steder, du sagde, men jeg kan stadig ikke få
systemoplysninger frem, måske må jeg lave en rep. Ellers kan jeg skide på om
jeg kan, en rep er en stor ting at gøre.
jama

Fra : Lone

Dato : 13-03-07 23:25

> [...]

>ikke få systemoplysninger frem, måske må jeg lave en rep. Ellers kan
>jeg skide på om jeg kan, en rep er en stor ting at gøre.

Æv....det var da ærgerligt. Så er det jo nok desværre en mere 'nørdet' løsning
der skal til (rep. eller roderi i reg.basen o.lign. kompliceretheder ;) - kan
jeg desværre ikke hjælpe med.

(....ser ud til det er Msinfo32.exe der er startmotoren for 'systemoplysninger'
- måske dén og/eller dens placeringsmappe der er problemer med.....hmm....)

Håber der dukker nogen op der kan hjælpe. Pøj pøj mæ'ed!

--
vh Lone

Fra : jama

Dato : 14-03-07 08:54

Lone wrote:
> [...]
> problemer med.....hmm....)
>
> Håber der dukker nogen op der kan hjælpe. Pøj pøj mæ'ed!

Jeg takker for din hjælp.
Mvh.Jama

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-03-07 00:01

> [...]
> systemoplysninger frem, måske må jeg lave en rep. Ellers kan jeg skide på
> om jeg kan, en rep er en stor ting at gøre.

Kan en systemgendannelse ikke klare det for dig? Det plejer at være rimeligt
ukompliceret at gøre.
Ellers kan du måske hente noget her:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
F.eks. i linie 221 er der i højre side et script til regedit, som skulle
kunne genetablere at systeminfo virker.
Jeg går ud fra, at selve filen rent faktisk findes.

Kurt

Fra : jama

Dato : 14-03-07 08:57

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> skulle kunne genetablere at systeminfo virker.
> Jeg går ud fra, at selve filen rent faktisk findes.

Jeg har ikke systemgendannelse aktiveret på min PC, måske et minus, men jeg
plejer, at lave en rep og så har jeg alle opdat install. iforvejen, så det
går ret let.
Jeg prøver dit råd og ser, Tak.
Mvh.Jama