Float siden left
Fra : Betina

Dato : 13-03-07 16:03

Hejsa,
Jeg har tidligere fået et råd om at "float" mine billeder.
Det har jeg så forsøgt, og det virker sådan set langt hen ad
vejen.
Blot går det galt med min menu, den vil ikke "droppe down"
længere.

Er der nogle af jer der kan gennemskue det?
Jeg har forsøgt at bygge hele siden op i "float" er det en fejl?
Det behøver selvfølgelig ikke være enten eller, men jeg mangler
viden og erfaring for at kan gennemskue det

http://staal-lundis.dk/

hilsen
Betina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Betina

Dato : 15-03-07 10:00

Hej igen
Er der slet ingen der har et bud på hvorfor min menu ikke virker
efter at jeg har sat den til "float" left? Den vil ikke droppe
ned.

Se evt. link:
http://staal-lundis.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-03-07 16:48

Betina skrev:
> [...]
> Er der slet ingen der har et bud på hvorfor min menu ikke virker
> efter at jeg har sat den til "float" left? Den vil ikke droppe

Hvad er det lige du float'er left og i forhold til hvad?

Det, der /skal/ ske i den menu er, at ved mouseover skal
class name på .menublock ændres til .display, hvorved
elementet .display .subs's display-værdi skal ændres fra
none til block.
Det forudsætter at du har en formdeklaration, der mindst
indeholder
..display .subs {display:block;}

Det kan jeg ikke lige se, at du har. Men hvis det ikke er
dét, så er det nok et spørgsmål om, hvor det left-float'ede
element flyder hen.

Jeg synes hele din menukonstruktion er totalt overkodet, det
kan gøres meget mere enkelt, se for eksempel min artikel
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu.php.

Jørgen Farum Jensen
..