Der er ikke adgang til netværket
Fra : Posti

Dato : 31-12-00 13:40

hej

Jeg har et problem med at installer et netværk på mine 2 pc'er

Jeg har fuldt guiden, hvilket gav nedestående instilling.

problemet er når jeg klikker på "Hele netværket" under netværkssteder, få
jeg følgende fejl:

"Der er ikke adgang til netværket

Windows har ikke adgang til netværker. Dette kan skyldes flere ting"

Kan nogen hjælpe ??

Mvh
Posti

---------
Netværk:

Konfiguration
---------
klientprogram til Microsoft-netværk
3Com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
TCP/IP
fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk

primær netværlslogon : klientprogram til Microsoft-netværk
fil- og udskriftsdeling : Ander bruger skal have adgang til mine filer

Identifikation
---------
Computernavn : PC_A
Arbejdsgruppe : HomePC
Computerbeskrivelse : PC_A

Adgangskontrol
Adgangskontrol på shareniveau

----

klientprogram til Microsoft-netværk
Log på, og genopret netværkstilslutninger
-----

3Com Etherlink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
----------
Bindinger :TCP/IP
Avancert :802.1p-understøttelse : Deaktiveret
:Aflastning for kontrolsum : Aktiver
:Duplextilstand : hardwarestandart
:Flow-styring : Aktiver
:Medietype : hardwarestandart
:Netværksadresse : Ikke installeret

TCP/IP
--------
Bindinger :klientprogram til Microsoft-netværk
Avancert :tillad bindning til ATM : Nej
NetBios : blank
DNSkonfiguration:Deaktiver DNS
Gateway : blank
WINSkonfiguration:Deaktiver WINS navnefortolkning
IP-adresse :Angiv en IP adresse : 192.168.0.1
:undernetmaske : 255.255.255.0

--------------------------------

Fejl:

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-12-00 15:05

"Posti" <Posti@indbakke.dk> wrote:

>hej
>
>Jeg har et problem med at installer et netværk på mine 2 pc'er

Se mit svar til Ole Steen Olsen i 'To netkort og deling af
internetforbindelse'.

MLR

Fra : me!

Dato : 31-12-00 15:12

Hi

Nu skriverdu ikke hvilken Win du kører med, men det er et kendt problem, og
meget irriterende.
Du kan nøjes med "windows logon" istedet for "Klientprogram til
Microsoft-netværk" i primær logon, hvis du kun skal bruge det som lokalt
netværk.

Der findes ikke nogen "det er det der er fejlen" løsning. Har selv haft
problemet adskillige gange

Prøv at fjerne alt Protokoller, kort, i Netværk fra den ene maskine.
Boot
Installer forfra
Kort
Klientprogram Du kan nøjes med MS Familie logon
TCP/IP
Fil og udskriftdeling
Check at arbejdsgruppen i identifikation er Entydig.

Boot igen

Gå til den anden maskine og gør det samme igen....

Det skal nok lykkedes. Windows er lidt "dåm" nogen gange...

Godt nytår

EriK!

Fra : Posti

Dato : 31-12-00 18:37

Tak jeg prøver

Posti

Ps det er WinME DK

Fra : Posti

Dato : 31-12-00 23:08

Tja først så hjalp det men næste gang jeg prøvede var jeg lige
vidt...."ingen adgang til netvært (

Mogle gode råd ??

Posti

Fra : :O\)DaWebman\(O:

Dato : 02-01-01 00:23

Hejsa

Jeg kører selv ME. og jeg havde også lidt probs i starten, men du kan tjekke
det ved at vælg "Søg efter computer" og se om der er noget forbindelse til
"PC1" eller "PC2"

Hvis der er forbindelse til den pc du sidder ved, kan du derefter prøve at
lave deling på dine drev også prøv at tjekke "hele netværket" om der er
noget held eller søg fra den anden

Håber du får det til at virker ! det er sgu træls når det ikke vil som man
vil !