MS Windows
briani 27239
Kompatibilitet mellem XP og Vista
Fra : Erik K.

Dato : 11-03-07 13:55

Jeg har skiftet XP Home ud med Vista på en ny PC og har fået det problem, at
mit gode gamle vinprogram, som kørte udmærket i XP, ikke vil fungere i
Vista. - Jeg har installeret programmet, men når jeg vil åbne kartoteket får
jeg en errormeddelelse med "kode 3044", samt meddelelse om, at den
pågældende sti "ikke er valid". - Jeg har brugt faciliteten med at starte
programmet som om det var XP eller 2000, men lige lidt hjælper det.
Nogen gode råd??
Mvh
Erik

Fra : Peter Holm

Dato : 11-03-07 15:40

Erik K. wrote:
> [...]
> faciliteten med at starte programmet som om det var XP eller 2000,
> men lige lidt hjælper det. Nogen gode råd??

et lidt træls råd....skift tilbage til XP.
Når du har oplevet det med en 5-10 programmer, så gider man ikke mere.
Vent et år eller 2 med Vista, til dine favorit-programmer har fået lavet en
ny vista-venlig version.

Mvh
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-07 16:59

Erik K. skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har skiftet XP Home ud med Vista på en ny PC og har fået
> det problem, at mit gode gamle vinprogram, som kørte udmærket
> i XP, ikke vil fungere i Vista.

Helt normalt med nye Windows versioner - når vi når frem til SP1
er de fleste problemer løst og den vil sikkert have fået rettet
alle børnesygdommene.

Sådan var det også med XP i starten - den kører efterhånden
rigtig fint, så hvorfor egentlig skifte ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard