MS Windows
briani 27239
Logon med fingeraftryk i WindowsXP?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 09-03-07 16:56

Med min Lenovo 3000 N100 fulgte indbygget fingeraftryksscanner, som da også
virker fint med den indbyggede software. Imidlertid insisterer denne
software på også at ville huske passwords og diverse logons for en. Lidt
træls.

Findes der ikke en lille applikation, som integrerer helt til Windows logon
screen og muliggør logon med fingeraftryk?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Risskov

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-03-07 20:46

On Fri, 9 Mar 2007 16:56:03 +0100, "Anders Lau Mandsholm"
<no@spam.com> wrote:

> [...]
>
>Findes der ikke en lille applikation, som integrerer helt til Windows logon
>screen og muliggør logon med fingeraftryk?

Der er nok ikke så meget at vælge i mellem. Den scanner, som er
indbygget i din Lenovo er udviklet af et firma, som hedder Upek, og
såvidt jeg ved, så er der ikke udviklet specielt meget til lige netop
den scanner.

Jeg har en Lenovo Thinkpad Z60t med den samme type scanner indbygget,
og jeg smed omgående det medfølgende software ud. Jeg bruger nu
software udviklet af det firma, som jeg arbejder for (ingen reklame
her), men det fungerer kun på XP Pro. Pga. vores licensaftale med
Microsoft, så klarer de XP Home markedet (med vores OEM løsning).

Smid en email på lars@ehlers.us hvis du har XP Pro, så finder vi ud af
noget.

--
Lars Ehlers