MS Windows
briani 27239
Rename af mappet netværksdrev gemmes ikke?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 09-03-07 16:54

Hvis jeg i Windows Explorer højreklikker på et mappet netværksdrev og
renamer det, gemmes det nye navn kun i få minutter, før WindowsXP ændrer
navnet tilbage til det oprindelige lange og forvirrende navn som f. eks.
"foldernavn on 192.168.1.3 (drevnavn)".

Når man renamer et drev gemmes navnet i en streng i registreringsdatabasen
kaldet _LabelFromReg. Og denne streng er da også væk få minutter efter, at
jeg har renamet et drev.

Hvorfor gør WindowsXP sådan noget? Og hvordan får jeg Windows til at holde
op med det pjat?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Risskov

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 26-04-07 06:00

Dette fix virker:

<start>
First, rename the network drive. Then navigate to...
My
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2

Your network drive will have its own key something like
"##server-name#share-name", right-click the key and get its permissions.

Basically, you want to have it read-only. So, click the "Advanced" button at
the bottom of the dialog, and uncheck the "inherit from parent the
permissions.." checkbox. In the dialog that follows, choose "Copy", and <ok>
that.

Back in main permissions dialog, security (the only) tab, unckeck "full
control" for all users (there may be a "RESERVED" user, which has read-only
access anyway, leave it as it is.) and <ok> back to the registry editor.

Your mapped drives will now keep their cute names for ever, or at least
until you reinstall Windows.
<slut>

/Anders
--